BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 09:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] 20 tys na mineralnym czy moge zmienic na półsyntetyk?
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 23:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
Witam. Po kupnie auta przy przebiegu ok 146 tys wlano mi olej Mobil 15W40... czy moge zmienic olej na 10W40 ? Wogole czy mozna zmienic mineralny na Połsyntetyk albo syntetyk? zrobiłem 20 tys km na mineralnym... silnik nie bierze ani grama oleju. Pewien mechanik mówił mi kiedys ze mozna silnik wypłukac i hydraulika bedzie klepac ale to było inne auto. Zatem zrobiłem 20 tys na mineralnym ...czy moge zmienic na 10W40 albo lepszy i czy nie zaszkodzi to mojemu autku? czy lepiej zostac na mineralnym...?
Auto z roku 96/97.

Wesołych Świat zycze Wszystkim.


Ostatnio edytowano 9 kwietnia 2007, 08:53 przez Koblov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
20 tys.km na oleju mineralnym? PRZESADA :wstyd:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 23:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
Zmieniaj jak najszybciej, a minerał do traktorów i wysłużonych diesli ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Koblov, zmieniaj jak najszybciej nie sadze zeby po 20 tyś km mogło sie cos stać po zmianie ponownie na półsyntetyk

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 00:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
97 rok to mysle ze na pósyntetyku wyjechało z fabryki... w 2004 był sprowadzony przez mechanika wiec mysle ze zalał go połsyntetykiem a ja 20 tys na mineralu od 146 do 165... i teraz zmieniam.. Silnik nie klekocze,, nie bierze oleju, 20 tys bez zmartwien :) pytam bo chce sie upewnic ze nic mu sie nie stanie jak zaleje 10W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 08:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
ja mam podobny problem tylko ze zalalem pólsytetykiem a niewiem czy nie powinienem pełnym syntetykiem {mineralny NIGDY}pozdro

_________________
Wiesiek


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2007, 09:34 przez Wieslaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
ale ponoc połsyntetyk na syntetyk to mniejsze zło niz mineral na połsyntetyk... boje sie ze idealny silniczek sie rozpłynie... a szkoda jakbym miał go odstawiac do serwisu na wymiany uszczelek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 12:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Różnica pomiędzy mineralnym a półsyntetykiem nie jest dla silnika zbyt wielka.
Jeżeli ktoś zalewałby silnik mineralnym olejem celem wyciszenia stuków pochodzących od panewek lub szklanek i innych prawdopodobnych objawów w stukaniu to niewiem czy nawet olej 25W50 by mu w tym pomógł.
Zalał mineralnym, gdyż nie był pewien czym go zalać, a mechanik zaproponował mu właśnie taki gdyż liczył się z przebiegiem i rocznikiem auta.
Jest to drobna pomyłka przez poprzedniego użytkownika auta i zapytania dotyczące oleju, a dokładniej jaki wlać, są dość często pojawiającą się tematyką na forach.

Przypominam więc, że to jakim olejem macie zalewać silnik ważne jest nie jego przebieg i rocznik pojazdu, lecz praca samego silnika. Jeżeli w pracy silnika generowany jest stuk, którego określić można jako pochodny od układu korbowego, to napewno rzadki olej nie przedłuży jego żywotności i gęsty z resztą także. W niedalekiej przyszłości i tak trzeba będzie dokonać naprawy celem wyeleminowania stuku.
Jeżeli zaś stuki nie są słyszalne to stosowanym olejem powinien być pełny syntetyk lub półsyntetyk - broń boże mineralny.

Na pytanie zaś czy możesz zmienić olej mineralny na półsyntetyk odpowiadam jak najszybciej i po tej wymianie postaraj się go wymienić ponownie w krótkim czasie.
Olej mineralny ma pewną właściwość, która powoduje że ulega spalaniu i spiekaniu przez co w skrzyni korbowej i w całym wnętrzu silnika tworzy czarny nalot.
Oleje półsyntetyczne i syntetyki posiadają zaś właściwości płuczące.
Reszty możesz domyślić się już sam.
Po wymianie oleju obserwuj pracę silnika i nasłuchuj czy nie pojawia się coś niepokojącego w jego pracy - ale nie sądzę. Silniki M43 nie mają takich wad jak w przypadku M40 ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
super.. czyli co teraz 10 W 40 .... tak sobie mysle ze moze po kolei... najpierw 10W40 a jak po 8 tys nie bedzie sie nic działo to 5W40 czy zostac przy 10W40 juz na stałe?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 14:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jeżeli prognoza będzie zadowalająca to nie widzę przeszkód tym bardziej że to M43.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 01:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
ja bym sie baB ze sie silnik rozkleij twoja decyzia ziomek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 01:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
skoro silnik seryjnie jezdził na lepszym oleju to dlaczego sie ma rozkleic.... poczytałem fora i mnostwo ludzi zmieniło semisyntetic na full i zyją jest ok to mineral na semi tez bedzie ok... mysle :) a jak nie to bede gryzł ziemie :kwasny:

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2007, 13:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wymieniaj czym predzej...tak jak kolega Robert pisze...szkoda silnika...na 100% nic Ci nie bedzie cieknac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2007, 15:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Wymieniaj na 10w40 , ja miałem ten sam problem , auto było zalane 15 w 40 przejechało 12 tys , zalałem 10w40, juz zrobiłem jakies 10 tys i nic sie nie dzieje , silnik troche bierze oleju ( lpg ) i silnik m40 , ale chodzi cicho i rowno a jest z 92 roku, wiec mysle ze nic ci sie nie stanie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
kupiłem Valvoline Max Life 10W40.... ponoc bdb olej no i ma jakies specjalne mieszanki które nie rozpuszczają uszczelek a je konserwują...

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 12:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Tak to bardzo dobry olej, sam teraz kupiłem 5 l i wymienie na dokładnie ten sam:) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 14:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie wiem co za debil wlał olej mineralny - powinien tam być wlany pełny syntetyk 5W40. Jak najszybciej zmień.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 18:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
robertbmw napisał(a):
.

Przypominam więc, że to jakim olejem macie zalewać silnik ważne jest nie jego przebieg i rocznik pojazdu, lecz praca samego silnika. Jeżeli w pracy silnika generowany jest stuk, którego określić można jako pochodny od układu korbowego, to napewno rzadki olej nie przedłuży jego żywotności i gęsty z resztą także. W niedalekiej przyszłości i tak trzeba będzie dokonać naprawy celem wyeleminowania stuku.
Jeżeli zaś stuki nie są słyszalne to stosowanym olejem powinien być pełny syntetyk lub półsyntetyk - broń boże mineralny.

Na pytanie zaś czy możesz zmienić olej mineralny na półsyntetyk odpowiadam jak najszybciej i po tej wymianie postaraj się go wymienić ponownie w krótkim czasie.


:25:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
generalnie nigdy nie zmienia sie oleju w "góre"...

teraz tak ja czytam nie ktore komentarze... brak mi słów

e36 z fabryki wyjezdzało z polsyntetykiem ... to ze ktoś to zalał minerałem ... troche bez sensu jesli był czysty i dobrze smigał na takim oleju ...

a jeśli bylo słychać stuki i ktoś zalał go minerałem zeby nie było słychać ... głupota totalna ... oszukiwanie się ze silnik smiga jak powinien ... co poowdują "niesłyszalne stuki" na dłuzszą metę chyab nie musze mowić

jak silnik stuka to sie go robi zeby nie stukał ...i tyle... a nie odprawia jakeis druciarstwa...

moim zdaniem ... teraz jak go zalejesz polsyntetykiem to mzoesz miec problem z uszczelnieniami (wycieki itp)..niezdziw sie jak zacznie CI przepalać olej pierscieniami uszczelniaczami zaworów i prowadnicami ... zważ też na pompe oleju ... nie lubią takich skoków te elementy ...

równocześnie dobry minerał napewno mu nie zaszkodzi :) źle CI sie jezdzi na minerale ? chcesz dla komfortu psychicznego zmieniac ten olej ? minerał jest tanszy i bedziesz mogł go zmieniac znacznie częsciej co jest lepsze dla silnika :) kup jakis 15w50 coś mobil1 albo motula ...ktory dobrze zachwuje sie przy wyzszych temp i uwazam ze bedzie ok ;)


silniki nie lubią zmiany olejów najlepiej od nowosci uzywać tego samego oleju lub o baaardzo podobnych parametrach ... im mniej zmian tym lepiej ... każda zmiana parametrów oleju(...zeby mnie dobrze zrozumiano...) to jakby nie patrzeć każdo razowe pasowanie trących sie elementów do wspolpracy w innych warunkach... jak smigasz na tym samym oleju przez iles lat to widzisz kiedy silnik musi być robiony a sztuczne przedłuzanie jego zycia to tylko ładowanie sie w koszty ...jeśli ktoś hcciałby remontowac m40czy m43 :zdziwko:
syntetyki pólsyntetyki bardzo podobne oleje oba o własciwościach płuczących takze tu zmiany nie są take radykalne ... ogólnie bardzo dobra rzecz... ale jak silnik nigdy nie smigał na minerale !! ...

-----------------------------------

no i jeszcze taki mał szczegól ..olej mineralny w miare przepracowywania tworzy w pewnych miejscach silnika tzw szlam -resztki gestego mocno przepalonego oleju + brud opiłki metalu itp itd ... tak jak ktoś pisał wyzej

dopuki miałes polsyntetyk to wątpie zebyś miał tam taki syf ... teraz jak masz minerał to jedno pełne przepracowanie oleju powoduje odkładanie tego świństwa... z jednej storny dobrze ...bo mniej tego pływa w obiegu...(dlatego minerałem zalewa sie silniki wypracowane i juz nie takie czyste) silnik pracujący na polsyntetyku/syntetyku powinien byc mozliwie najbardziej czysty - jest rzadszy i nie powoduje odkładania sie tego "syfu" - no ale jak silnik jest czysty to co ma odkładać... ?

wiecie co się stanie jak on poprostu zmieni olej na polsyntetyk albo syntetyk ? poprostu rozpusci te wszystkie szlamy ktore potem bedą doskonale sobie pływały po całym silniku ... w rezultacie zrobi nastepne 20-30tys i bedzie kwalifikował sie do remontu ...

jeśli gdzieś się mylę poprawiajcie ... ja bym niezmieniał jak juz jest zalany minerałem niech jezdzi na minerale !!... tak jak ktoś pisał nic tym nie poprawisz juz...

no ale jak juz kupiłeś ... najlepiej sciagnij miske ...wyczyśc ile mozesz komore korbową ...złóż oczywiscie na nowej uszczelce wymien olej razem z filtrami ... pojezdzij max 1.5-2tys km i zmień olej !! jak CI uczelnienia nie puszczą to powinien raczej wrocic do oryginału bez wiekszych problemów :)

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2007, 19:40 przez Jaras E21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Poruszyłem podobny temat na niemieckim forum BMW i mnóstwo ludzi stwierdziło podobnie jak Jaras, że dobry minerał wcale nie jest zły dla M50. Sam kupiłem auto z M50B25 które w Niemczech jeździło na mineralnym castrolu i nie zmieniam tego na pólsyntetyk. Auto w Polsce zrobiło już chyba z 40 tys km i nic złego się z silnikiem nie dzieje.

Przy starcie przez pare sekund postukają popychacze a poza tym jest git. Wymieniam częściej olej i cieszę się jazdą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL