BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] obroty schodzą za nisko po wrzutce na luz????
PostNapisane: 3 kwietnia 2007, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
powiedzcie mi co moze być przyczyną gdy na zimnym silniku i czasem nie tylko na zimnym kazde nacisniecie sprzęgła a najbardziej nacisnięcie sprzęgła i gwałtowne hamowanie sprawia ze obroty lecą szybko (z pewnych obrotów) odbijają sie od 600 i wracają na 850/900.... gdy sie jedzie małodynamicznie i wrzucam luz zeby sie kulac to auto schodzi prawidłowo.. od 1500 zwalnia i schodzi powolutku do 900. gdy zapalam samochod i skrecam mocno do oporu zeby np cofnąc to również obroty pofalują nizej do 600 i wrocą... zaznaczam ze samochód chodzi idealnie... gdy stanę to na wolnych rowniuteńko ... obrotomierz stoi w miejscu i ani drgnie. Czy stare swiece mogą miec na to wpływ? mam filtr stozkowy... ale gdy kupiłem auto było okej z obrotami. Kiedyś w Golfie miałem te same obiawy... i wymiana gaznika ,,,, silniczka krokowego i swiec nie wpłyneła na te objawy?


Ostatnio edytowano 1 stycznia 1970, 01:00 przez Koblov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] obroty schodzą za nisko po wrzutce na luz????
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 15:06 
Koblov napisał(a):
gdy zapalam samochod i skrecam mocno do oporu zeby np cofnąc to również obroty pofalują nizej do 600 i wrocą...


Nigdy nie kręć na postoju, opory ruchu są olbrzymie, dlatego też m.in. się dusi, no i układ kierowniczy mocno dostaje w kość.
Ze spadajacymi obrotami też miałem ostatnio kłopot, ale tylko dlatego, że akumulator padł. Gdy go podładowałem, ustało. Może po prostu nie masz ładowania? Pewnie problem tkwi gdzie indziej, ale jesli pytasz o możliwe przyczyny, to brak prądu teżmoże powodować takie objawy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2007, 23:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
aku jest ok.... moze swiece? zrobiłem juz 20 tys km... wczesniej własciciel tez nie zmieniał .. wiec moze to? albo przepływomierz. Kazda zrzutka na luz przy obojetnie jakich predkosciach a najbardziej przy gwałtownych powoduje ze obroty lecą w doł .... schodza ponizej 900 i wracaja. przy jezdzie na coraz cieplejszym silniku jest coraz lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2007, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: warm-maz
a nie falują ci obroty??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2007, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
nie obroty nie falują... ani na postoju ani podczas jazdy .... gdy wrzuce na luz to schodza odbijają sie od nizszego poziomu i stoją .. czasem sie zdarzy ze pofaluje na zimnym silniku ale to ten sam obiaw... 900/600/900/600 tylko gdy ruszam, gdy sie zatrzymam wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Mam podobny problem. Wydaje mi sie ze to przepływomierz. Gdy odpadalam i kreće do oporu to obroty tak lubią "skoczyć". Na wstecznym tez sobie chwilkę pofalują. Nie jest to na pewno wina akku, bo niedawno wymieniałem i nadal jest ten sam problem.

_________________
BMW+++BWM+++BMW+++BMW
+++BMW+++BMW+++BMW+++
________________
BaRTeK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 12:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Za utrzymywanie obrotów biegu jałowego odpowiedzialny jest zawór dodatkowego powietrza, nazywany także błędnie przez co niektórych silniczkiem krokowym.
Twój problem objawia się w nagłych przypadkach podczas których dochodzi do szybkiej reakcji zaworu na zmieniające się gwałtownie obroty silnika. Tej gwałtownej reakcji zaworu u Ciebie brak, co może być spowodowane przycinaniem się zaworu w jego wnętrzu.

Spróbuj najpierw go wyczyścić - polecam środek do usuwania nagarów w gaźnikach, który jest rewewlacyjny w takich sprawach i nie wymaga ingerencji mechanicznej podczas czyszczenia.

Pamiętaj że jest to tylko czysto teoretyczne ustalenie przyczyny Twojego problemu w odniesieniu do objawów. W praktyce może ono tkwić gdzie indziej.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2007, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
dzięki przeczyszcze to i zobaczymy:) pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 12:51 
Witam!
To mój pierwszy wpis na forum, prosze o wyrozumialośc. Chcę się podłączyc do tematu przeływomierza. Moje pytanie: jaki typ przepływki (klapkowej) 318ti silnik M42, rok 95?


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL