BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:19 
GEWr napisał(a):
to może najpierw zapoznaj się z materiałami dostępnymi pod http://gun-engine.pl/ zanim ośmieszysz się jeszcze bardziej... :luka:


moim zdaniem mroova81 się nie ośmieszył, poza tym, trudno nazwać artykuły na tej stronie "materiałami", bo to nie pisał konstruktor, tylko jakiś amator, pewnie student dziennikarstwa.

No i z tego co piszę, to ja tam widzę, że ten silnik ma jakieś 350% sprawności, a nie 90 parę :hyhy:

Dlatego tym bardziej nie mogę się doczekać, jak kupię samochód z takim silnikiem :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 733i
Kod silnika: M43B16
mroova81 napisał(a):
a to taki bystrzacha jesteś? Wzorami i argumentacją, niech podeprą się twórcy nieziemskich wynalazków. Nie, ja, to nie ja napisałem, że wynalazłem latający dywan,

A co Ty w ogóle wynalazłeś, że usiłujesz "robić za mądrzejszego" niż facet, który w swoim życiu dokonał ponad 1,5 tys. rozmaitych wynalazków? Pochwal się... czekamy.

Cytuj:
więc nie ja będę argumentował.
O, to się akurat zgadza: nie masz nic zupełnie do powiedzenia, poza pustą i jałową negacją.

Cytuj:
A Tobie powiem tylko tyle, że w zeszłym roku mercedes wydał na poszukiwanie nowych technologii sumę tak wielką, że nawet nie potrafiłbyś jej odczytać.

Dziękuję, to bardzo interesująca informacja. Tylko co ona ma wspólnego z tematem "gun-engine"?

Cytuj:
Oczywiście wynaleźli kilka cudów, które pewnie zobaczymy w następnej "S-klasie". Perpetum mobile jednak to nie jest.

O, domyślam się... :D

Cytuj:
Jeżeli jednak jesteś taki kozak, to opisz mi ten cud nad wisłą, w który mniej się wlewa, a więcej wyciąga. Acha i w skrócie telegraficznym bo słowa pisanego o większej wartości jest w necie, ba nawet na tym forum znacznie więcej.

Poproś tego gościa, któremu dyktujesz te swoje mądrości - żeby je tu wpisywał - żeby Ci przeczytał zawartość stron serwisu http://gun-engine.pl/ - tam masz opis. No, i żeby Ci wytłumaczył, o co chodzi, bo wprawdzie usiłujesz powoływać się na fizykę, ale jak przychodzi co do czego... żałosne.

Fryderyk: dobrze, postaram się jak najszybciej - nie sądzę, żeby to było takie znowu pilne. No chyba, że to "wezwanie" ma zastąpić również Tobie brak jakiejkolwiek argumentacji, poza negacją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:55 
GEWr napisał(a):
Fryderyk: dobrze, postaram się jak najszybciej - nie sądzę, żeby to było takie znowu pilne. No chyba, że to "wezwanie" ma zastąpić również Tobie brak jakiejkolwiek argumentacji, poza negacją.


Komu mam argumentować? Gościowi, który się zarejestrował dziś i ma wpisane 733i i M43 wpisane? Nie przedstawiłeś się też. Przecież to jakiś twór internetu, a nie poważny rozmówca, równie dobrze jak temat ucichnie, nie zaglądniesz pewnie tu więcej heh

Argumentować- nie wiem co tu argumentować, przecież komentowanie artykułu napisanego przez kogoś, kto nie ma do czynienia z silnikami profesjonalnie o sprawności 350% mija się z celem.

Dobranoc :papa:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 8 sierpnia 2010, 16:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Potrafię odróżnić prawdę od fikcji. Ty nie, cała różnica między nami.
Silnik oprócz energii kinetycznej wału generuje:
- energię kinetyczną spalin
- energię akustyczną
- energię cieplną
- wibracje
poza tym energia jest tracona także na pokonanie wewnętrznych tarć wszystkich kółek, energia tracona na ściskanie sprężyn zaworowych, ku*&a od za&*(#($nia jest tam tego wszystkiego. Próbuje argumentować zrozumiale, ale nie jakiś troll forumowy twierdzi, że skoro nie wynalazłem nic w swoim życiu, to nie mam też prawa nic wiedzieć. Wiesz co ciemnogrodzie? Ty oprócz tego, że przespałeś fizykę, to żeś chyba z religii też się urywał, gdyż Twoja wiara ucieka w jakimś bardzo dziwnym kierunku. Bez odbioru.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 00:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ale o czym Wy tu w ogóle gadacie ????!!!!

Chcecie podważyć ważny patent techniczny na ten silnik ?

Macie jakieś konkretne uwagi co do opisu zasady działania silnika ?


Dziwi kogoś, że koncerny nie są zainteresowane takim wynalazkiem ?
No to zalecam czytac więcej książek, zacząć interesować się różnymi aspektami techniki i funkcjonowania świata. Wtedy można się dowiedzieć, że dużo podobnych rzeczy na świecie cały czas ma miejsce.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 00:35 
ble ble ble ble, patent to ja sobie mogę założyć na moje przynęty na dorsza i okonia.

no i... za wiele nie będzie z niego wynikało hehe

Boogie napisał(a):
Macie jakieś konkretne uwagi co do opisu zasady działania silnika ?


Mirek, błagam Cię, tekst jest ewidentnie pisany przez laika, lub tłumacza-debila, nie silnikowca.

Można pisać rozprawki o niemożliwości istnienia Star Warsów, czy baśni Andersena, tylko po co?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 00:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
ble ble ble ble, patent to ja sobie mogę założyć na moje przynęty na dorsza i okonia.


nie do końca tak jest z patentami technicznymi.
Urządzenie opatentowane musi działać, zgodnie z nazwą i założeniami projektu.

NIe wiem kto to tłumaczył, niemniej złe czy gorsze tłumaczenie nie unicestwia przedmiotowego urządzenia.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 01:05 
Boogie napisał(a):
nie do końca tak jest z patentami technicznymi.
Urządzenie opatentowane musi działać, zgodnie z nazwą i założeniami projektu.


tak! moje przynęty jak najbardziej działają! ale nie powiem jak i jak się je robi :luka:

niemniej jednak mamy do czynienia z jakimś tam artykułem, stronką, a nie dokumentem z urzędu patentowego, także dyskusja nt. tego dokumentu, to raczej spekulacje, niż rozmówki o charakterze technicznym.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 01:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Dokument urzędu patentowego, to numer patentu i strona tytułowa, to wystarczy, tak samo jak certyfikat zgodności z normą techniczną.
Samo przyznanie patentu, jak i certyfikatu, mówi o tym, że badane (zgłoszone) urządzenie spełniło wymogi normy, czy prawa patentowego.

Zawartość testów certyfikacyjnych, czy projekt urządzenia wcale nie są udostępniane ogółowi.

Powaga urządu w tym momencie sprawe reguluje.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 08:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Boogie > ja myślałem, że ty jako automatyk (po części mój kolega po fachu), oraz właściciel M5 - bardzo prestiżowego wozu, to jesteś poważny człowiek, a ty dałeś się nabrać na takie coś? Ty, no weź na spokojnie przemyśl... modyfikacja klasycznego silnika daje na takie możliwości?? Jeden koleś na to wpadł, tak sobie siedział, pewnie po obiedzie i nagle eureka zakrzyknął? Ja Cię proszę....
Urząd patentowy w Polsce to tylko proforma. Nie chroni on przed plagiatem poza granicami Polski, a w praktyce to nawet w tych granicach też... Działa, bo działa, tak jak biuro rzeczy znalezionych, lub IPN, nikt nie wie tak naprawdę po co...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
mroova81 napisał(a):
Ty, no weź na spokojnie przemyśl... modyfikacja klasycznego silnika daje na takie możliwości??

No właśnie na spokojnie, to jako technik nie znam drugiej tak kiepskiej maszyny będącej w użyciu, jak silnik spalinowo tłokowy, o tak złej sprawności.
To co pisaliśmy już nie raz na forum, niektórzy, w tym ja, że postęp w przypadku silnika spalinowego nie istnieje praktycznie.
Dużo komobinacji z osprzętem, odzyskiwaniem energii na wyhamowaniu, ale sam silnik jest taki sam od kilkudzisięciu lat.
I to właśnie jak sie na spokojnie przemyśli, jest niedorzeczne technicznie.

mroova81 napisał(a):
Jeden koleś na to wpadł, tak sobie siedział, pewnie po obiedzie i nagle eureka zakrzyknął? Ja Cię proszę....

Nie jeden koleś, a konstruktor, powinieneś minimum sie dowiedziec zanim zaczniesz pisac.
I nie nagle, a właśnie ruszyło człowieka, że w użyciu masowym jest tak kiepska maszyna jak silnik spalinowy, która nie wykorzystuje 70% paliwa.
A że jest fizykiem, to uważam miał szanse podejść do tematu w sposób kompleksowy i nieskażony technicznymi nawykami myślenia. Fizycy mają właśnie przez to pewną zaletę w podejściu do zjawisk, to ciekawy temat - fyzkiem był pierwszy polski szef Microsoftu, dość zielony na początku, ale ujął Gatesa właśnie swoim podejściem do zagadnień. Fizycy to cenni ludzie przez swoje podejście do zjawisk.
Spec od silników zacząłby od grzebania w kształcie komór spalania etc. a tu człowiek zajął się kwestią sposobu wytworzenia i uzysku energii z paliwa, które jest marnowane w 70%.


mroova81 napisał(a):
Urząd patentowy w Polsce to tylko proforma

:wstyd:
no szkoda że nie poczytałeś nic, a piszesz, kurde to jakaś mania sieciowa i młodzieżowa........
Patent jest zarejestrowany w kanadyjskim urzędzie patentowym.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 11:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kilka postów wcześniej pisałem, na co marnowana jest energia w silniku 4suwowym. Facio go tylko przerobił i nagle uzyskał sprawność sięgającą hmm nawet nie wiem ilu tam procent. Fryderyk mówił o 350%, a mnie się nie chce tego fantasy czytać.
Jeżeli więc ten silnik nie emituje spali, działa bezszelestnie, osiąga temperaturę otoczenia, a jego tłoki i inne ruchome elementy nie mają masy, to nadal mamy perpetum mobile.
Zobaczę na własne oczy taki silnik, lub dostanę wiarygodne info na temat przełomowego wynalazku w dziejach ludzkości, to wrócę tutaj, wszystko odszczekam, a wszystkich zwolenników tej teorii w tym wątku imiennie przeproszę. Na chwilę obecną jest to jednak internetowa bajka, która zakończy się pewnie tym, że patent wykupią wielkie korporacje paliwowe, aby nadal utrzymywać się ze sprzedaży ogromnych ilości ropy naftowej.
Na razie jednak tego typu historię mogą mieć wzięcie na tego typu forach:
http://prawda2.info/viewtopic.php?t=4373
przykładowo - dyskusja na 52strony i nie przekonasz nikogo, że jest tak jak jest :)
Boogie napisał(a):
No właśnie na spokojnie, to jako technik nie znam drugiej tak kiepskiej maszyny będącej w użyciu, jak silnik spalinowo tłokowy, o tak złej sprawności.
To co pisaliśmy już nie raz na forum, niektórzy, w tym ja, że postęp w przypadku silnika spalinowego nie istnieje praktycznie.
Dużo komobinacji z osprzętem, odzyskiwaniem energii na wyhamowaniu, ale sam silnik jest taki sam od kilkudzisięciu lat.

No i brawo Jasiu! Właśnie o to chodzi, że silniki będą miały coraz dokładniejsze systemy wtryskowe, coraz dokładniejsze pomiary: tempoeratury, masy powietrza, szybkości spalania, ale cały czas to te same silniki co na końcu XIXw.
Dlatego rewolucję nie przyniesie jakiś zdesperowany facio na wózku, co to się nudził i rarytasem nas zaskoczył, ale coś kompletnie innego, może energia atomowa, nad którą pracują całe bataliony naukowców, wspierane przez mocarstwa.
Pozdrawiam!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 17:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Boogie napisał(a):
To co pisaliśmy już nie raz na forum, niektórzy, w tym ja, że postęp w przypadku silnika spalinowego nie istnieje praktycznie.

no właśnie, a co to za postęp ze o kilka % zwiększy się sprawność, która jest tragiczna?? :szok:
Setki naukowców główkują żeby dwulitrowy silnik miał z 40KM więcej niż w latach 80' i palił kilka litrów mniej.
Co z tego że auta mają lepszą czystość spalin skoro spalają nadal dużo paliwa??

Silniki dalej maja wałki rozrządu, tylko dołożyli do tego zmienne fazy...
I tak modyfikują cały czas silnik, przez co staje się niesamowicie skomplikowany, drogi, a nawet często awaryjny!!!
Silnik M10 robiono od 1961roku (bazujący na nim 4-cylindrowy turbo M12/13 miał w 86roku 1300KM). Z czasem do wersji cywilnych dołożono wtrysk paliwa. Czym on się różni od obecnych 4-cylindrówek oprócz osprzętu, liczby zaworów i innych bzdetów??
Następna sprawa, że to co uważamy za postęp w cywilnych silnikach jest po prostu przejęciem technologii z silników wyczynowych, jak ten z mojego avatara (M88 z M1)

*Jeśli chodzi o wynalazców to co w tym dziwnego że potrafią jako jedyni na świecie dokonać rzeczy wydawałoby się nie możliwych???
Kopernik jak ogarnął że ziemia jest okrągła to też każdy mógł powiedzieć: iiiii, jakby była okrągła to ktoś by na to wpadł wcześniej.
Tesla jak wynalazł radio to też mogli powiedzieć: nie wygłupiajcie się, przecież nie da się usłyszeć rozmowy z dziesięciu kilometrów....

*Poza tym wiadomo że lobby naftowe nie pozwoli na wprowadzenie do produkcji tak oszczędnych silników!!! Każdy kto ma kilka lat na karku wie że ludzi zagrażających olbrzymim interesom albo się usuwa (zabija) albo blokuje w jakiś sposób.
Kennedy'ego sprzętnieto dosyć szybko bo dla wielu osób był niewygodny.

Jeżeli ktoś ma patent na wynalazek tzn jest to prawda.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pablo325i napisał(a):
Czym on się różni od obecnych 4-cylindrówek oprócz osprzętu, liczby zaworów i innych bzdetów??


Zastanow sie nad innym aspektem, dlaczego nadal jezdzisz samochodem? 125 lat udoskonalania i nadal bazuje na tak starej koncepcji. Albo samolot, prawie 110 lat i nadal korzysta z tych samych zasad, z tych samych zwiazisk, aby wziesc sie w powietrze. Lepiej, kolo, od ilu lat jest uzywane pomimo, ze nie jest najbardziej optymalnym sposobem przeniesienia napedu?

Pablo325i napisał(a):
*Poza tym wiadomo że lobby naftowe nie pozwoli na wprowadzenie do produkcji tak oszczędnych silników!!! Każdy kto ma kilka lat na karku wie że ludzi zagrażających olbrzymim interesom albo się usuwa (zabija) albo blokuje w jakiś sposób.
Kennedy'ego sprzętnieto dosyć szybko bo dla wielu osób był niewygodny.


Dobrze, zalozmy, ze teoria spiskowa jest prawdziwa. Jaki jest najlepszy sposob na zmiane czegos na swiecie? (jezeli wlasnie na tym, a nie glownie na pieniadzach zalezy autorowi pomyslu) Udostepnienie planow silnika na zasadach open source, co automatycznie przyciagneloby dwie rzeczy, innych zdolnych ludzi chetnych do darmowej pracy nad projektem oraz dotacje. Dlaczego wiec pomysl jest zablokowany patentem, ktory latwo jest odkupic/przejac i zablokowac?

Pablo325i napisał(a):
Jeżeli ktoś ma patent na wynalazek tzn jest to prawda.


Nie, skladajac wniosek patentowy nie musisz przedstawic dzialajacego prototypu (czy innych dowodow na slusznosc swojego pomyslu), patent to ochrona jakiejs idei, a udzielenie ochrony patentowej nie jest automatycznym potwierdzeniem jej slusznosci. Tym samym mozesz opatentowac wehikul sluzacy do podrozy w czasie czy naped antygrawitacyjny :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Vermilion napisał(a):
Dlaczego wiec pomysl jest zablokowany patentem, ktory latwo jest odkupic/przejac i zablokowac?

Projekt jest opatentowany zawsze chyba w tym samym celu: żeby ktoś inny nie przywłaszczył go sobie.
Projekt opatentowany jest łatwo odkupić? Chyba tylko wtedy gdy cena jest niska.
Poza tym po co ktoś ma to kupić jak zostanie to zablokowane przez lobby paliwowe?? ;) To lobby jest potęgą! O co są wojny często? O ropę.
Teraz wszystkie wieloletnie wysiłki by poszły na marne bo zużycie paliw drastycznie by spadło.

Vermilion napisał(a):
skladajac wniosek patentowy nie musisz przedstawic dzialajacego prototypu

tego nie wiedziałem ;)
Muszę przyznać, że nie znam się na systemie patentowym i nie będę w to wnikał bo pewnie jest tam duuuużo kruczków ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 20:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Vermilion napisał(a):
Udostepnienie planow silnika na zasadach open source,

Ale nie należy sie dziwic wynalazcy, że chce z tego mieć profity. On, jego rodzina, i następne pokolenia.
Wielu wynalazców żyje ze swoich patentów, a stare patenty wciąż niektórym przynoszą potężne zyski.....
Open source to desperacja juz chyba, w imie zasad i rozwalenia systemu.

Uważam, że po prostu wynalazca nie ma pomysłu i umiejetnosci managerskich, co z tym tematem zrobic.......
Napisal kiedys w mailu, że potrzebuje 1 mld USD na rozkręcenie tematu, ale inwestorzy nie ufają mu.


Vermilion napisał(a):
Tym samym mozesz opatentowac wehikul sluzacy do podrozy w czasie czy naped antygrawitacyjny

Nie do końca tak.....
Mógłbyś np. w tej chwili opatentować coś, co jest pewne że wejdzie kiedyś do użycia, np. telewizor hologramowy 3D, i liczyc na miliardy USD zysków w przyszłości.
PAtent musi zawierać schemat działania i rozwiązania techniczne wchodzące w skład urządzenia, które też podlegają ochronie.


mroova81 napisał(a):
Kilka postów wcześniej pisałem, na co marnowana jest energia w silniku 4suwowym.

myślisz od tyłu,
marnowana jest energia z tej ilości, która powstaje ze spalania paliwa.
A co z ilościa marnotrawionego paliwa w komorze spalania ?
Ile benzyny jest spalane iskrą świecy ? połowa ? czy jeszcze mniej ?
Ile jej dopala katalizator ?
Więc co bedzie, jak spalimy całą benzyne wtrysnieta do komory ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pablo325i napisał(a):
Projekt jest opatentowany zawsze chyba w tym samym celu: żeby ktoś inny nie przywłaszczył go sobie.
Projekt opatentowany jest łatwo odkupić? Chyba tylko wtedy gdy cena jest niska.
Poza tym po co ktoś ma to kupić jak zostanie to zablokowane przez lobby paliwowe?? ;) To lobby jest potęgą! O co są wojny często? O ropę.
Teraz wszystkie wieloletnie wysiłki by poszły na marne bo zużycie paliw drastycznie by spadło.


Sam napisales, ze lobby paliwowe jest potega, jaki jest wiec problem w wynajeciu dobrych prawnikow i znalezieniu niedociagniec we wniosku patentowym (aby go podwazyc), czy przeczekaniu az wynalazca umrze i odkupieniu patentu od spadkobiercow.

Boogie napisał(a):
Ale nie należy sie dziwic wynalazcy, że chce z tego mieć profity. On, jego rodzina, i następne pokolenia.
Wielu wynalazców żyje ze swoich patentów, a stare patenty wciąż niektórym przynoszą potężne zyski.....
Open source to desperacja juz chyba, w imie zasad i rozwalenia systemu.


Racja, jednak piszac to bazowalem na wywiadzie z wynalazca, ktory wczesniej wkleiles. Z wypowiedzi wynika bardziej chec zmiany czegos, aby popchnac swiat do przodu niz chec zarobienia pieniedzy. Dlatego moim zdaniem pojawia sie tutaj pewna niekonsekwencja.

Boogie napisał(a):
Uważam, że po prostu wynalazca nie ma pomysłu i umiejetnosci managerskich, co z tym tematem zrobic.......
Napisal kiedys w mailu, że potrzebuje 1 mld USD na rozkręcenie tematu, ale inwestorzy nie ufają mu.

Obawiam sie, ze w takim wypadku ten pomysl (o ile jest sluszny) polezy jeszcze dlugo w szufladzie. Czy sam podjalbys ryzyko zainwestowania 1 mld USD w ryzykowny projekt, ktory moze (ale nie musi) byc rewolucyjny, czy wolalbys inwestowac w rozwoj sprawdzonej technologii, dokonujac malych krokow (ale tez pozbawionych ryzyka)? Niestety ekonomia zawsze bedzie bardzo waznym aspektem tego typu przedsiewziec.

Boogie napisał(a):
Nie do końca tak.....
Mógłbyś np. w tej chwili opatentować coś, co jest pewne że wejdzie kiedyś do użycia, np. telewizor hologramowy 3D, i liczyc na miliardy USD zysków w przyszłości.
PAtent musi zawierać schemat działania i rozwiązania techniczne wchodzące w skład urządzenia, które też podlegają ochronie.


Tak, ja uproscilem troche swoja wypowiedz. Ty myslisz o samej idei, ja myslalem o przygotowaniu wniosku, ktory zostalby zakceptowany, czyli przygotowalbym kompletne plany, schematy, opis dzialania np. napedu antygrawitacyjnego, nikt nie badalby jednak przed opantentowaniem czy takie urzadzenie mozna zbudowac, czy zasada dzialania jest zgodna z prawami fizyki, itd. Duzo jednak zalezy od prawa patentowego w danym kraju, duzo da sie nagiac w USA, gdzie chocby Apple zdolalo opatentowac taki banal jak gesty uzywany do sterowania iPhonem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 21:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Boogie napisał(a):
myślisz od tyłu,
marnowana jest energia z tej ilości, która powstaje ze spalania paliwa.
A co z ilościa marnotrawionego paliwa w komorze spalania ?
Ile benzyny jest spalane iskrą świecy ? połowa ? czy jeszcze mniej ?
Ile jej dopala katalizator ?
Więc co bedzie, jak spalimy całą benzyne wtrysnieta do komory ?

Prawidłowo działający KAT w benzynowym nie dopala nic. 100% spalane jest w komorze, zainicjowane świecą i przełożone na energię kinetyczną tłoka, oraz na energię cieplną.

Napiszę teraz może coś od drugiej strony:
- wzrost sprawności 4krotny
- spadek kosztów produkcji x-krotny
- moc +14%
- zużycie paliwa -90%
- redukcja toksycznych spalin -100%
- dalej tak sobie powyrywam z kontekstu np takie kwiatki "200 tys. KM przy 100 obr./min"
- silnik będzie lżejszy
- prostszy w naprawach
- sranie w banie na 3/4 strony...
Nie przypomina wam to TV mango? 2min tygodniowo z super abdżimnik i mamy kaloryfer na brzuchu po miesiącu! Nie widzicie, że łykacie bajki? Przecież tam są same zalety, że nie ździwiłbym się jakby gun-engine na koniec jeszcze każdemu po lodzie zaserwował! O Modowie: dawajcie to do wątku śmiechy, gdyż w tej chwili odsłaniam swoje 6tki.


EDITA:
A jeszcze zapomniałem o jednym: silnik w swej zajebistości jest tak daleko posunięty, że nie wymaga zastosowania przeniesienia napędu. Dla mnie przeniesienie napędu zaczyna się na koszu sprzęgłowym, a kończy na oponach. Dla autora nie wiem czy jest...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 9 sierpnia 2010, 23:14 
Moim zdaniem i tak największa bzdura w tym temacie, to "lobby paliwowe".

Np. wojsko miałoby wywalone, lub mniejsze firmy, które mogłyby przerabiać silniki do wyścigów na ten przykład. Dalej, wykorzystując ideę, specjalnie zrobić, żeby było lepsze o jakąś część np. od nowoczesnych takich o, 318d, żeby było bardziej eko. Potem stopniowo schodzić w dół- zero problemu.

Boogie napisał(a):
ale inwestorzy nie ufają mu.


pewnie dlatego, że to tacy malkontenci, jak mroova i vermilion i ja :/ gdyby był ktoś, kto MYŚLI i się ZNA, to by rozkręcił temat i dał 1mld :hurra:

mroova81 napisał(a):
Dla autora nie wiem czy jest...


toż pisałem, że to laik pisał!

btw. w samochodzie nie ma urządzenia, które się nazywa "katalizator"

mroova81 napisał(a):
- moc +14%
- zużycie paliwa -90%



BRING IT ON!!!!!!!!!!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik - Gun Engine
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, 02:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Vermilion napisał(a):
Czy sam podjalbys ryzyko zainwestowania 1 mld USD w ryzykowny projekt, ktory moze (ale nie musi) byc rewolucyjny, czy wolalbys inwestowac w rozwoj sprawdzonej technologii, dokonujac malych krokow (ale tez pozbawionych ryzyka)?


W obliczu takiego wynalazku, wydałbym 1mln na zbudowanie kilku prototypów aut, i poddanie ich wyczerpującym testom drogowym, takim na 200 000 km.
Gdyby się okazało że działa, to byłaby to destrukcja systemu dzisiejszej finansjery.

Vermilion napisał(a):
ja myslalem o przygotowaniu wniosku, ktory zostalby zakceptowany, czyli przygotowalbym kompletne plany, schematy, opis dzialania np. napedu antygrawitacyjnego, nikt nie badalby jednak przed opantentowaniem czy takie urzadzenie mozna zbudowac, czy zasada dzialania jest zgodna z prawami fizyki


NIestety komisja patentowa składa się z interdyscyplinarnego gremium, i ludzie ci mają obowiązek dojść metody i zasady działania.
Jeśli wynalazek opierałby się o nową fizykę, to zwyczajnie nie zostałby przyjęty pod ochronę patentową. Komisja nie rozumiałaby jego działania, uznałaby go za oszustwo.

Fryderyk napisał(a):
Moim zdaniem i tak największa bzdura w tym temacie, to "lobby paliwowe".

Jak ładnie napisałeś - Twoim zdaniem :D
A że młody jesteś, nie pracowałeś jeszcze zawodowo, możesz tak sądzić :) i dobrze że tak robisz.
Niestety właściwe oblicze świata jest bardziej szpetne niż na razie możesz przypuszczać.
Z historii ważnych wynalazków można sie dowiedzieć, że żaden z nich nigdy nie był witany z otwartymi ramionami. Żaden.
Looby, to po prostu ludzie pilnujący swoich interesów.
A że ponad połowa z 10 największych koncernów na świecie, to firmy paliwowe, więc dlatego pilnują swojego podwórka w sposób odpowiedni.
Dla wprawniejszego obserwatora działanie lobby jest widoczne. Ostatnio na forum był fajny link do artykułu, jak dziennnikarze (analitycy) tłumaczą przyczyny podwyżek cen paliw.
Sami dziennikarze takich perdół nie wymyślają, komuś ma to służyć i służy.

A poza tym, wszędzie są zmowy cenowe, kartele, i kontrolowanie rynku.
Firmy potajemnie pilnują rynku, dbaja o wysokie ceny, różnymi sposobami wykluczają z rynku firmy chcące się wyłamać.
Urząd antymonoplowy w Polsce non stop wlepia kary za zmowy cenowe firm - beton, kruszywa, taxi, warzywa, komórki itd. itp.
A jak sie jakaś firma pojawiła, co chciała w POlsce droge budować, i nie chciałą się zmawiać z lobby drogowym, to nie była w stanie oferty złożyć, bo dostawała takie wielkie ceny kruszywa i asfaltu jak nigdzie.
Ale to pewnie znacie, bo sprawa świeża, gazety czytacie, pare osób siedzi w aresztach.

Dlatego też bardzo poważnie trzeba podchodzić właśnie do lobby paliwowego, choćby dlatego, że nikt dobrowolnie nie chce tracić najbardziej dochodowego na świecie interesu.

Od kilku lat obserwuje totalną stangnacje w rozwoju ogniwa paliwowego, jako źródła zasilania pojazdu. A jest to 1000000% przyszłość cywilizacyjna.
Nie ma innej alternatywy jak zasilanie wodorowe. A tymczasem jakoś dziwnie nikt nie inwestuje w rozwój tej technologii, a jeśli inwestuje, to żaden koncern nie wdraża rozwiązań.... czemu kurde?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL