BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 września 2025, 23:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Witam, przytarł mi się tłok na czwartym cylindrze. Mechanik powiedział że nie bedą wymieniać tulei tylko naprawią tę, rozumiem że chodzi o szlif tulei, teraz proszę o radę:
czy szlif można zrobić tylko na jednej tulei?
czy auto może bujać sie na obrotach?
wymienić tłok na nowy czy może być inny używany?
gdy trzeba robić szlif wszystkich tulei to od razu chyba wszystkie tłoki do zmiany na wiekszę niż nominalne... prosze o kilka rad dotyczących przytarcia tulei


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Rób szlif na wszystkich sześciu i nie żałuj na nowe tłoki, będziesz pewien że masz silnik w super stanie . Na jednej tuleji potem mogą dziać się cuda bo może być różnica w sprężaniu od innych tłoków. Kiedyś znajomy zrobił tak jak piszesz czyli szlif na jednej (benzyna) cuda od falowań obrotów po szarpanie itp. Może to mit ale dla własnego spokoju radził bym Ci zrobić to jak trzeba mimo że reszta tłoków niby jest ok ale czemuś ten jeden dostał po dup**.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
dostał po dupie bo miesiąc wczesniej wciągneło mi własnie na niego trzpień od klapki z kolektpora dolotowego(nie klapke) głowica do regeneracji zawory nowe, tłok miał tylko kilka drobnych wbić od góry-auto od razu zgasiłem, jednak po czasie coś mu nie pasował i złapało na nim (fakt że bunie dosyć mocno przycisnąłem). Pojade dzisiaj do mechanika i zobacze jak wygląda tuleja... robić szlif wszystkich tulei a potem jeszcze sześć nowych tłoków.... o matko :mur: :mur: :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
czy ktoś ma jeszcze jakieś rady bo cena jednego tłoka to prawie 400zł + pierścienie. Ponoń skutecnym sposobem jest wyjąć starą tuleje zastąpić nową używaną i z jej tłokiem i pierscieniami, lepsze to niż zmieniać pojemność jednego cylindra.... co wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 15:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 73
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
bez przesady z tą zmianą pojemności
jeżeli nie trzeba,to nie pakowałbym się w remont całego silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Ja bym kupił drugi używkę silnik i pupy se nie zawracaj. Tylko z dobrego źródła.

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
szlif tego jednego a na reszcie tylko pierścienie! :) ja bym tak zrobił ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Pojechałem do mechanika obejrzeć auto, ku mojemu zadowoloniu będą robić tak jak chciałem bez żadnych szlifów, wstawią nową tuleje oraz tłok i pierscieni. Szlif jak sie robi to na wszystkich żeby sprężanie było takie same bo jak nie to wtedy wiadomo co.... robocizna 1200zł + tłok+ pierscienie (może nawet wszystkie).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
nowa tuleja wstawiona, nowy tłok, pierścienie na wszystkie tłoki,nowe panewki, oleje, uszczelka pod głowice, 1200zł robocizna + tłok pierscienie tuleja panewki 900zł+ uszczelki oleje :przestraszony: ..... co myślicie o kosztach?? norma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 13:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Marcin330D napisał(a):
..... co myślicie o kosztach?? norma?
samo zycie
jak zrobia dobrze to ok

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 13:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 295
Lokalizacja: k.krakowa
Moje BMW: E46 330d ful
Kod silnika: M57
Marcin330D napisał(a):
wciągneło mi własnie na niego trzpień od klapki z kolektpora dolotowego(nie klapke)


Z tego co wiadomo i co było omawiane na forum to m57 nie ma klapek tylko m57N je mia :zdziwko:
Możesz sprostować jaki masz silnik ?

_________________
Obrazek

Oceń moją Bunie ;) KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 16:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 295
Lokalizacja: k.krakowa
Moje BMW: E46 330d ful
Kod silnika: M57
I jeszcze jedna sprawa: piszesz że przyczyną usterki było wpadnięcie do cylindra trzpienia od klapki z kolektora dolotowego, a na innym forum napisałeś że to zasługa śmiesznego Polskiego oleju jakim jest Castrol.
Byłbym wdzięczny jeśli byś wytłumaczył te rozbieżności bo można odnieść wrażenie że GŁUPOTY PISZESZ na jednym forum tak a na drugim inaczej :cisza: :cisza:

_________________
Obrazek

Oceń moją Bunie ;) KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 24 sierpnia 2010, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
chłopaki, edytujcie te posty a nie piszecie jeden pod drugim :!:

Marcin330D, ceny spoko, nie ma co narzekać, w końcu doszło do ingerencji w silnik, a to dużo roboty :kwasny:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 06:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
330D w automacie ma klapki w kolektorze dolotowym. To, że to przez klapki(trzpień) to zdanie jednego mechaniora założyłem tu temat żeby zobaczyć co forumowicze na to, wiele osób uważa,że to nie ma nic wspólnego(zrobiłem nią po tamtej awarii ponad 6 tys. km.Chciałem zobaczyć co o tym sądzicie :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330D zatarty silnik
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 09:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 295
Lokalizacja: k.krakowa
Moje BMW: E46 330d ful
Kod silnika: M57
Marcin330D napisał(a):
330D w automacie ma klapki w kolektorze dolotowym. To, że to przez klapki(trzpień) to zdanie jednego mechaniora założyłem tu temat żeby zobaczyć co forumowicze na to, wiele osób uważa,że to nie ma nic wspólnego(zrobiłem nią po tamtej awarii ponad 6 tys. km.Chciałem zobaczyć co o tym sądzicie :chytry:


To ze N57 w automacie ma klapki to wiem ale nigdzie nie wspomniałeś o tym że masz w automacie .
Rozumiem że według Ciebie do awarii przyczynił się słaby jakościowo olej, a według mechanika trzpień z klapki który wpadł do silnika. Ciekawi mnie kwestia tego oleju bo sam wlewam Castrol EDGE SPORT 0W 40. :zdziwko:

_________________
Obrazek

Oceń moją Bunie ;) KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL