BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 września 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 10:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 530d 2002TOURING
* Edytuj post
* Raportuj ten post
* Odpowiedz z cytatem

mechanicy rozkladaja rece bmw 530d

Postprzez paweeloss » 16 Sie 2010 15:20
Witam sprawa wyglada tak, kupilem auto dwa miechy temu jest to BMW E39 530d SPORT TOURING Auto StepTronic 125.000mil przebiegu, zaczalem od normalnych wymian serwisowych tz. filtry(wszystkie: powietrza, paliwa oraz oleju wraz z filtrem odmy) oleje plyny(skrzyni automatycznej jeszcze nie dotykalem) auto chodzilo super na poczatku mialo moc normalnie palilo, mysle ze po wymianie oleju choc to moze byc zupelnie przypadek auto zrobilo sie glosniejsze i zamulone olej zalalem niestety :( Castrol Magnatec Diesel 10W40(pyt mechanika ktory jak juz wiem nie ma pojecia o silnikach BMW) po paru dniach auto stawalo sie coraz bardziej zamulone az wkoncu chcialem ruszyc z miejsca a auto zaczelo syczec odrazu pomyslalem ze to turbina auto odstawilem a pozniej udalem sie do mojego mechaniora on odrazu zaczal od sprawdzenia turbiny ktora nie ma duzych luzow ani nie puszcza oleju ktorego i tak nie ubywa noi dziwna sprawa bo autko wogole nie kopci ani troche czarnego siwego czy bialego dymu, na oleju 10w40 pojezdzielm 3tyg po czym zmienilem na olej jaki byl przed wymiana czyli 0W30 Castrola auto chodzi ladniej ale wciaz syczy, na komputerze nie mial zadnych bledow ale mechanik zobaczyl ze przeplywka slabo pracuje tz. na postoju daje maksymalnie 600 jednostek(nie wiem czego) kupilem nowa przeplywke podobno dobra choc nie orginalna po czym pokazuje tak samo jak ta stara i to moje pierwsze pytanie czy na postoju wskazanie w/w przeplywki jest wporzadku czy tez nie? zaczalem jezdzic, auto wydaje sie troche zamulone podjechalem do innego mechanika podlaczylismy auto pod kompa noi znowu zero bledow ALE recyrkulacja spalin = 0000 mechanik mowi ze EGR, wyciagnalem EGR wyczyscilem i nastepne pytanie: czy przy probie recznego ruszenia zaworu EGR tloczek powinien chodzic lekko czy tez nie bo u mnie bardzo ale to bardzo ciezko nawet kiedy podlaczylem zwykly przewod podcisnieniowy do tej membrany przy samym zaworze, zaczalem duzo czytac na forum o tych silnikach, nastepnie wymienilem WSZYSTKIE wazne przewody podcisnieniowe(stare byly tak sparciale ze kruszyly sie w reku) auto po tym zabiegu reaguje lepiej na pedal gazu noi teraz przechodze do sedna: kiedy auto stoi na postoju wszystko wydaje sie byc ok(chodz wydaje mi sie ze za wolno sie wkreca na obroty zamieszcze film dla sprawdzenia) nie slychac tego syczenia wogole, po czym zaczynam ruszac noi po przekroczeniu 2tys obrotow auto dostaje kopa i zaczyna dosc glosno syczec swiszczec itd...(nie ma roznicy czy jest wlaczona klima czy nie czy jest zimny czy cieply) do tego zrobilem ostatnio trase i zobaczylem ze auto znacznie wiecej pali, prosze o pomoc bo zdalem sobie sprawe ze musze wziasc sprawy we wlasne rece bo kazdy mechanik gada co innego niestety mieszkam w Irlandii noi dostep do dobrych mechanikow mam bardzo utrudniony! zamiescilem dwa filmy do dokladniejszego zlokwalizowania usterki mojego beemera. oto link do filmu nagranego podczas jazdy:
http://www.youtube.com/watch?v=6btW0f-KJvg

Na Postoju:
http://www.youtube.com/watch?v=vznVfDtnUGE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 15:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
dla mnie to turbina świszczy normalne

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
paweeloss napisał(a):
przeplywka slabo pracuje tz. na postoju daje maksymalnie 600 jednostek(nie wiem czego) kupilem nowa przeplywke podobno dobra choc nie orginalna po czym pokazuje tak samo jak ta stara


Ja bym się skupił na razie na tym przepływomierzu po pierwsze jak już kupować to Bosha a po drugie jest pewien fajny sposób opisany na forum przez kolege Roger Nysa
viewtopic.php?f=25&t=61186&start=0
Poczytaj i jak nie wywaliłeś starego przepływomierza to bierz wiertarkę i spróbuj

600 jednostek to niedopuszczalnie za mało powinno oscylować w granicach 1000

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 87
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Cześć.
Moim zdaniem autko na postoju wkręca się na obroty poprawnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Wg mnie turbina za bardzo gwizda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] świst nie wiadomo skad, prosze o pomoc 530d
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 11:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E39 530d 2002TOURING
no tak niby 600jednostek dla przeplywki to malo ALE auto bylo na postoju czy bedzie roznica(przypuszczam ze ogromna) dzis zrobilem slynna dziurke w mojej przeplywce zobaczymy jak bedzie. MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE czy czujnik doladowania w kolektorze ssacym moze miec usterke mechaniczna ktora nie bedzie widoczna w postaci bledu na kompie? czy jest roznica owego czujnika miedzy 320d e46 2003rok a e39 530d 2002? pozdroo i dzieki za zainteresowanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL