BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] kilka problemów po swap'ie z m40b18 na m20b25
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Witam!
Posiadam e30 z 90r, oryginalnie był silnik m40b18. Teraz włożyłem m20b25 na starej wiąsce. Mam kilka pytań:
- Nie działa mi wskaźnik temp. od czego zacząć szukanie, przypuszczam, ze chodzi tu o instalacje, bo wskaźnik jest dobry, a czujniki wymieniałem.
- Sonda lamdba jest na trzech przewodach (jeden biały do masy, drugi +12V po kluczyku) i czarny, który wchodzi do jakiejść kostki, która chyba powinna być do czegoś podłaczona. Z tej kostki wychodzi również kilka innych przewodów nie podłaczonych.
- Koło komputera jest kostka 3-pinowa. Środkowy przewód jest zielony i według schematu podałem mu +12V po kluczyku, do czegą są kolejne dwa: biały chyba 11 nóżka komputera i czarno-niebieski, chyba idzie w instalacje.
- Kolega podpowiedział, żebym włożył "nową" wiązkę (czujniki na skrzynie nie podłaczone) i tutaj kolejne pytanie, czy koło pasowe i czujnik położenia wału (Halla) będzie pasowało z M30
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] kilka problemów po swap'ie z m40b18 na m20b25
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 10:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Grzesiek_boss napisał(a):
czy koło pasowe

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... on_damper/
Koło pasowe nie będzie pasowało, czujnik może tak.
Tam na stronie klikasz w NR części i Ci pokazuje jej występowanie.

Jeśli chodzi o wiązkę to najlepiej niech ktoś z M20B25 postawi auto obok Twojego i będziesz wiedział co i jak ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] kilka problemów po swap'ie z m40b18 na m20b25
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Jeśli bym zmienił wiązkę, to na pewno muszę zmienić sondę, bo mam na trzech przewodach, a co z przepływomierzeem.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL