BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Skad sie biorą różnice w spalaniu komp - rzeczywistośc
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 11:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Z tym problemem boryka sie chyba bardzo dużo osób. U jednych te wskazania różnią sie minimalnie, a u niektórych znacznie. U mnie na przykład w mieście komp pokazuje ok. 8l/100km, a rzeczywistośc 10,5, czyli o ponad 30% więcej!!! Nie pomaga oczywiście kasowanie kompa, odpinanie klem od aku i inne takie amatorskie zabiegi.

Piszcie o Waszych kłopotach - może wspólnie znajdziemy rozwiazanie!!!

CZY komputer bierze pod uwagę jakiś SUPER DŁUGI UŚREDNIONY okres czasu, czy od od ostatniego kasowania BC?

Bo teraz BC jest zupełnie bezużyteczny, a konstruktorom BMW chyba nie o to chodziło...


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:36 przez bierute, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 16:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
bierute napisał(a):
CZY komputer bierze pod uwagę jakiś SUPER DŁUGI UŚREDNIONY okres czasu, czy od od ostatniego kasowania BC?
w e46 kasujesz tym samym przyciskiem co przełączasz na to co ma pokazywać (czas temp spalenie itp) tylko trzeba dłużej przytrzymać( przy przłączonym na spalanie) i wtedy masz średnie od tego momentu

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
jasne że kasuję przy każdym tankowaniu - nie pomaga... różnica wciąż jest tak samo wysoka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2007, 20:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
a różnica jest tylko w mieście czy na trasie też?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 00:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
niestety ostatnio niemam możliwości sprawdzić trasy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 14:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
komputer musi być skalibrowany. jeżeli masz przekłamanie w spalaniu podjedź do serwissu na kalibracje kompa. Co do obliczania spalania to nie oblicza na zasadze ile ubywa ze zbiornika tylko ile jest ppodawane do cylindrów i stąd potrzebna jest kalibracja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2007, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D25
Witam,
Nie musisz jechać na kompa żeby zrobić kalibrację.
Wchodzisz w test zegarów, test 20. Będziesz miał napisane:
KVBR:jakaś liczba

Ustawienie fabryczne to 1000, dopuszczalne wartości 750-1250.

Można robić zmiany współczynnika na pałę ale lepiej jest od razu "trafić". Żeby "trafić" potrzeba trochę matematyki.
Po pierwsze musisz znać faktyczne spalanie.
Wartość realnego spalania dzielisz przez to co wyświetla OBC i wynik mnożysz przez 1000.
W ten sposób masz wartość współczynnika korekcyjnego.
Żeby go wpisać wchodzisz w test 20 i naciskasz RESET. Zaczyna się odlicznie od tej wartości co masz do 750 a potem przeskakuje na 1250 i znów w dół.
Jak osiągniesz swoją wartość naciskasz RESET i po robocie.

Więcej info TUTAJ
Sorki ale po angielsku.

Mam nadzieję, że pomogłem

Pozdro
MCZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2007, 11:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Robie tak jak mówisz: trzymam kasowanie licznika, wchodzi w tryb testowy, przelatuje na pozycje 20, puszczam przycisk, wyświetlacz znowu pokazuje tylko przebieg (mam werasje z jednym przyciskiem na tablicy...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2007, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D25
Witam,
Mówiąc szczerze to nigdy sam tego nie robiłem ale przypuszczam że musisz najpierw odblokować testy.
Wchodzisz w test 19 zaczyna ci migać na przemian ON/OFF jak masz na wyswietlaczu On to szybko naciskasz jeszcze raz przycisk. Przeskakuje na test 0 (albo test 1 nie pamiętam). Musisz SZYBKO nacisnąć guziczek jeszcze raz bo inaczej Cię zwali z testów zupełnie. A potem idziesz do testu 20 a dalej to już wiesz.
Ja też mam jednen przycisk ale podkreślam jeszcze raz że to tylko moje przypuszczenia, sam tego nie robiłem.

Daj znać o efektach bo jestem ciekaw

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2007, 23:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Cze,

zrobiłem jak mówiłeś - najpierw odblokowałem kodowanie - TEST 19, zadziałało, ale zobaczymy z jakimi konsekwencjami... wstawiłem nową wartość (mnożnik) (oddzielnie wstawia się pola jedności, dziesiątek i setek) i zamknąłem samochód, wróciłem do pracy. Jak po kilku godzinach wszedłem do samochodu, nie działał centralny (otworzyłem z pilota ,ale nie mogłem zaryglować od środka) oraz paliły się kontrolki drzwi lewych tylnych i prawe przednie... szok, trochę się wkurzyłem... ale odkręciłem klemę na akumulatorze, zdjąłem na kilka sekund i założyłem ponownie. Błędy zniknęły - a dotychczasowy przebieg NIE WYKASOWAŁ SIĘ!!! - Ciekawe...

Po ruszeni od razu widziałem wyższe wskazania komputerka - do domu z Włoch na Sadybę - ok 10km, spalił średnio ok 9,5l - chyba będzie dobrze... zweryfikuję przez kilka kolejnych tankowań i powinno być ok - mam nadzieję, że można to robić bez żadnych negatywnych konekwencji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D25
Witam,
Fajnie, ze się udało przestawić.
Z tym centralnym i czujnikami w drzwiach to po prostu szok. Dziwne, bardzo dziwne. Ale ja bym tego nie łaczył a raczej traktował jak przypadkowa zbieżność. A co do tego że przebieg się nie wykasował to też to zauważyłem. Jeśli zdejmujesz klemę na krótki czas to sie nie wykasuje ani przebieg ani ustawienia radia. Pewnie jest jakieś podtrzymanie które wystarcza na potrzeby np. wymiany akumulatora.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 20:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Zobaczymy czy na komputerze serwisowym nic nie wyjdzie. W piątek jadę do MagPolu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2007, 20:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Spalanie (wciąż Warszawa) stabilizuje się na razie na poziomie 9,5-10l. Zobaczymy co będzie dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2009, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Odswierzam..dzisiaj zrobilem ten zabieg u siebie w aucie...zobaczymy co z tego wyjdzie... :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: PiĂączĂłw
jestem ciekaw bardzo tego tematu bo u mnie komputer tez nie wskazuje dobrze spalania napiszcie jakie są tego efekty z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 17:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tak wiec, porpawilo sie...wydaje mi sie, ze teraz sa calkiem normalne wskazania na komputerku...napewno sa wieksze niz byly wczesniej. Spokojnie o 1 litr...narazie obserwuje...jedyna lipa to to jak patrzysz na wynik komputera to sie wkurzasz, ze takie wartosci sa na nim :znudzony: ;) ...odrazu po kalibracji jak jechalem na kompie pokazywal jakies 21l/100 km :szok: :szok: :szok: , ale w czasie jazdy wartosci zaczely spadac...mysle, ze jest ok. Moze nie idealnie, ale juz nie pokazuje takich glupot jak 9.5 litra na 100 :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: PiĂączĂłw
za chwile trzeba zejść do auta i sprawdzić ten trik :)

ale gafę zrobiłem to tylko działa w e39 :rotfl: a ja mam e36 i nie widziałem czegoś takiego co by umożliwiało taka kalibrację


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 15:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Mi też komp oszukuje .... w mieście pokazuje ok 2-3 litry na 100km mniej, ale za to w trasie różnice są mniejsze niż litr ( działa prawie idealnie ) :) Więc co w tym przypadku robić ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 19:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
no to jeszcze jedno pytanie: czy jeżeli się jeździ na gazie to także można skalibrować??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Radom
jesli masz sekwencje to bedzie pokazwyac ci spalanie gazu poniewaz w sekwencji glowny sterownik smamochodu(comp od ukladu zsilania) wysyla sygnal na centralke sekwencji a ta daje dopiero odpowiednie sygnaly na listwe wtryskowa:)) :P
tak bynajmniej mam w vectrze A(omegas) i B (stag 300)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL