BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 1 września 2010, 09:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dobra, tutaj po części macie obaj racje, a w przypadku paliwa rację ma maaad.

Ta kwestia już na forum była poruszana:

maaaad napisał(a):
Nie do końca - różne koncerny stosują różne dodatki do tych paliw.


Jest dokładnie tak i było to pisane już, temat wałkowany na forum kilka razy. Paliwo jest przeważnie to samo, importowana jest chyba vpower100.
Do tego dochodzi jeszcze sprawa 'obróbki' paliwa na stacjach.

Co do marketingu, Kot, reno - nie chcę z Wami wchodzić dziś w dyskusję, więc piszę poniższe dla innych, chcecie to sobie przeczytajcie, nie to nie.

Jak można sprzedać coś droższej cenie, to nikt nie będzie robił drugiej linii produkcyjnej po to by klientowi było lepiej. Zrobi drugą markę, z ładniejszym opakowaniem, dla droższego sklepu + dobra kampania, jeleń kupi wszystko... ale, nie zawsze i o tym poniżej.
Coca-Cola i Pepsi Cola, to dwa produkty o tym samym stopniu, jak BMW i Mercedes, nie jak Skoda i VW.

Fakt faktem, bywa też tak, że producent robi słabszą farbę na jeden sklep i ma markę ekonomiczną a drugą farbę na lepszy sklep i ma markę premium, bo proces produkcji wygląda tak, że do jednej dolewa więcej wody a do drugiej mniej - to jest jak najbardziej uzasadnione ekonomicznie i dla wielu produktów można zrobić dwie marki, o różnej jakości, na tej samej linii produkcyjnej, minimalnie modyfikując jakiś etap produkcji.

Tak więc nie można tego generalizować że jest tak albo tak, to zależy po prostu co się bardziej opłaci.
A czasami producent robi produkty segmentu ekonomicznego i na niej trzepie kasę, a produkty premium - ma małą linię będącą 'na pokaz', nie zarabiającą na siebie, aby pokazać że producent 'potrafi' i zbudować na niej markę. To zagranie też jest skuteczne.

Stoisko z medalami, wygrane targi 'technology of farba 2010 grand prix' dla produktu premium a na półce lepiej wyeksponowany słaby produkt ekonomiczny.
Na mniejszą skalę sprzedawcy samochodów sprzedają auta - oprowadzają po komisie pokazując fajne sportowe auto, mówiąc że kolega ma i że w ogóle ekstra... a klient szuka Fiesty. Po krótkiej gadce pokazuje Fiestę przez pryzmat omawianego auta, na zasadzie że jak tamto jest OK to i psychika klienta podpowie mu że i Fiesta będzie tak samo OK...

Jeden z chwytów. Podręcznikowe zagrania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 1 września 2010, 16:48 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Zagrania marketingowe są na porządku dziennym. Shell reklamuje V-powera jako paliwo stworzone dla ferrari ,,z toru wyścigowego na drogę’’ .Na bolidach ferrari w F1, Shell umieszcza swoje logo. BP promuje swoje barwy: zielony-ochrona środowiska, żółty- słońce, energia słoneczna, BP sponsoruje forda w WRC. Orlen podobnie-rajd Orlenu itd., itp.

Kolejnym chwytem marketingowym są dodatki do paliw. Dodatki są dolewane na stacji benzynowej danego koncernu? Pracownik stacji dolewa dodatek z bańki, raz mniej, raz więcej, bo mu ręka drgnęła? Miesza to kijem? Pomijając przekręty, jakość paliwa nie powinna zależeć od pracownika stacji. Dlatego też dodatki są dodawane w rafinerii, przez urządzenia odmierzające dokładną ilość. Skład chemiczny dodatków określają normy, podobnie jak skład paliw, wiec tu nie może być różnic. Paliwo jest to samo, bo dostawcą paliw jest Orlen lub Lotos, te same dodatki trafiają do tych samych paliw, a ze względu na rozróżnienie marki jest różnica w... nazwie: verwa,vpower, ultimate,dynamic. Manipulacja klientem, żeby tylko na nim zarobić dodatkowe parenaście groszy na 1 litrze. Przecież koncern nie powie, że sprzedaje to samo paliwo co konkurencja :rotfl: .Kolejna sprawa. Dodatki nie zwiększają liczby oktanów, 95 to 95, 98 to 98. Najważniejsze na koniec. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 1 września 2010, 18:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 1 września 2010, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
renoraines napisał(a):
Zagrania marketingowe są na porządku dziennym. Shell reklamuje V-powera jako paliwo stworzone dla ferrari ,,z toru wyścigowego na drogę’’ .Na bolidach ferrari w F1, Shell umieszcza swoje logo. BP promuje swoje barwy: zielony-ochrona środowiska, żółty- słońce, energia słoneczna, BP sponsoruje forda w WRC. Orlen podobnie-rajd Orlenu itd., itp.


Oczywiście to jest reklama.

W sprawie dodatkow: nikt nie mowi że jest ich dużo. Nikt nie mówi że paliwo 95 to nie 95. Ale skoro wszędzie to to samo paliwo to jak wygląda sprawa benzyny bezsiarkowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 1 września 2010, 20:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
renoraines napisał(a):
Skład chemiczny dodatków określają normy, podobnie jak skład paliw, wiec tu nie może być różnic.

A jednak są, wynikają z polityki poszczególnych koncernów. Widziałem kiedyś test paliw "premium", przeprowadzony pod kątem wpływu na moc silnika i osiągi. Różnice mierzalne, powtarzalne, w przypadku Vervy dość mocno wykraczające poza błąd pomiaru (okazała się najlepsza). Nie do końca jestem przekonany, żeby jakaś manipulacja miała miejsce. I jak widać, te ppm wystarczą, żeby była jakaś róznica, bo jeśli nie - to skąd wyraźne różnice w osiągach testowanego samochodu?
renoraines napisał(a):
Pracownik stacji dolewa dodatek z bańki, raz mniej, raz więcej, bo mu ręka drgnęła?

I o takich przypadkach czytałem ;-)
renoraines napisał(a):
Dodatki nie zwiększają liczby oktanów

Jedne dodatki pomagają utrzymać układ wtryskowy w należytej kondycji, inne zwiększają zawartość tlenu w benzynie (stąd większa moc na nim uzyskiwana), ale są i dodatki zwiększające ilość oktanów :roll: I nie jest dziwnym, że koncerny nie chwalą się tymi dodatkami, każdy ma swoją "recepturę" na kompromis między kosztami a jakością paliwa - to chyba logiczne.
KotSylwester napisał(a):
Ale skoro wszędzie to to samo paliwo to jak wygląda sprawa benzyny bezsiarkowej?

Tyz prawda :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 3 września 2010, 15:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
maaaad napisał(a):
renoraines napisał(a):
Skład chemiczny dodatków określają normy, podobnie jak skład paliw, wiec tu nie może być różnic.

A jednak są, wynikają z polityki poszczególnych koncernów. Widziałem kiedyś test paliw "premium", przeprowadzony pod kątem wpływu na moc silnika i osiągi. Różnice mierzalne, powtarzalne, w przypadku Vervy dość mocno wykraczające poza błąd pomiaru (okazała się najlepsza). Nie do końca jestem przekonany, żeby jakaś manipulacja miała miejsce. I jak widać, te ppm wystarczą, żeby była jakaś róznica, bo jeśli nie - to skąd wyraźne różnice w osiągach testowanego samochodu?


Test przeprowadzony na zlecenie Orlenu? Nie podajesz żadnych konkretów, jakie auto testowano, jakie paliwa poza Verwą były tankowne, jakich dokonywano pomiarów.To co piszesz nie jest wiarygodne.



Auto moto 8 /2007, 9 /2007 z komentarzami m.in. rzeczoznawcy samochodowego, pracownika naukowego Politechniki Wrocławskiej dr.inz, dziennikarzy itd. Test 3 aut, 3 rodzaje paliw Shell.
Seat Leon 2.0 FSI 150KM/200Nm, Honda Civic Type R 201KM/193Nm, Subaru Forster 2.5T 230KM/320Nm,
Shell Eurosuper 95 , Shell Vpower, Shell Vpower Racing.


Model-----------Dane fabr. (KM/Nm)---------Eurosuper95 (KM/Nm)-----V-Power (KM/Nm)------- ---V-Power Racing (Km/Nm)
Leon--------------150/200------------------------145,4/189,5---------------146,2/188,8-------------------147,4/193,9
Civic--------------201/193------------------------202,0/189,5---------------201,8/187,4--------------------205,1/188,6
Forester----------230/320-------------------------222,6/323,5---------------214,7/318,7-------------------216,5/317,3


Model--------Pomiar---------- ----Eurosuper 95 (czas w sek.)--------V-Power(czas w sek).--------V-Power Racing(czas w sek.)

Leon--------0-100 km/h-------------------10,5-------------------------------------10,3----------------------------------------10,1
Leon--------60-100 IV b--------------------7,5--------------------------------------7,4------------------------------------------6,9
Leon--------80-120 V b--------------------10,6-------------------------------------10,3----------------------------------------10,0

Civic-------0-100 km/h--------------------7,4--------------------------------------7,2------------------------------------------7,0
Civic-------60-100 IV b--------------------6,8--------------------------------------6,7------------------------------------------6,4
Civic-------80-120 V b---------------------9,4--------------------------------------9,3------------------------------------------9,0

Forester----0-100 km/h-------------------6,9--------------------------------------6,8-------------------------------------------6,9
Forester----60-100 IV b--------------------6,2-------------------------------------6,2-------------------------------------------6,2
Forester-----80-120 V b-------------------9,8--------------------------------------9,7-------------------------------------------9,7


Kolejny test Fiat Panda 1.2/60KM/102Nm
Testowano na 8 paliwach
-paliwa 95: Shell 95, Orlen 95, Statoil 95,BP 95,
-Paliwa Premium 98+: Shell V-power Racing, Orlen Verwa 98, Statoil Suprema 98,BP Ultimate 98


Paliwo--------------KM--------------Nm-----------Vmax km/h-------60-100 IV b (czas w sek.)--80-120 V b (czas w sek.)

Shell 95-------------63,4------------105,3------------159,0---------------------10,676-----------------------------14,211
Orlen 95-------------63,3------------107,8------------157,9--------------------10,628-----------------------------14,266
Statoil 95-------------63,1-----------107,2------------158,1--------------------10,636-----------------------------14,571
BP 95-----------------62,9-----------109,4-------------157,4--------------------10,706-----------------------------14,631
Shell V-power Racing---62,9-------106,4-------------157,6--------------------10,666----------------------------14,251
Orlen Verwa 98------64,0-----------106,8-------------156,9-------------------10,756-----------------------------14,636
Statoil Suprema98---63,2------------106,9-------------160,2------------------10,771-----------------------------14,434
BP Ultimate 98--------62,9----------106,4-------------158,5-------------------10,641----------------------------14,266


Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie powtórze. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

Liczby nie kłamią, ale jak ktoś chce to nadal może wierzyć w marketing, przepłacać parenaście groszy za litr i myśleć, że
,,redbull doda mu skrzydeł'' . :rotfl:


maaaad napisał(a):
renoraines napisał(a):
Dodatki nie zwiększają liczby oktanów

Jedne dodatki pomagają utrzymać układ wtryskowy w należytej kondycji, inne zwiększają zawartość tlenu w benzynie (stąd większa moc na nim uzyskiwana), ale są i dodatki zwiększające ilość oktanów I nie jest dziwnym, że koncerny nie chwalą się tymi dodatkami, każdy ma swoją "recepturę" na kompromis między kosztami a jakością paliwa - to chyba logiczne.


95 to 95, 98 to 98 itd. Benzyna z dodatkami, według producenta, ma właściwości czyszczące, antykorozyjne, zapobiegające tarciu. Logiczne, że to jest właśnie marketingowe pranie mózgu. Ponieważ takie właściwości ma także normalna benzyna. Podczas jazdy na normalnej benzynie tankowanej na renomowanych stacjach (pomijam przekręty), silniki nie zacierają się, nie rdzewieją. Auto zatankowane normalną benzyną, gdy nie jest używane, po czasie można odpalić, bo normalna benzyna nie traci swoich właściwości.





maaaad napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
Ale skoro wszędzie to to samo paliwo to jak wygląda sprawa benzyny bezsiarkowej?

Tyz prawda



Nazwa ,,paliwa bezsiarkowe’’ to także chwyt marketingowy. ,,Paliwa bezsiarkowe’’ to nazwa umowna, ponieważ te paliwa mają zredukowaną zawartość siarki do 10mg/kg . Po drugie parametr zawartości siarki jest niezależny od dodatków uszlachetniających, czyli paliwem bezsiarkowym może być normalna benzyna jak i benzyna z dodatkiem. Po trzecie paliwa bezsiarkowe są odpowiedzią na zaostrzające się przepisy regulujące emisję spalin.

Poszukaj zanim zapytasz.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 3 września 2010, 16:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dobry ten test. Ja nigdy różnic w paliwie nie odczułem i zawszę się dziwię jak niektórzy zauważają różnice między stacjami. No ale to pewnie ludzie którzy przewody głośnikowe podłączają zgodnie z oznaczonym kierunkiem ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 3 września 2010, 17:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Kurcze ale różnica w civicu 0,4 s do setki już jest zauważalna.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 3 września 2010, 20:17 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
renoraines napisał(a):
Nazwa ,,paliwa bezsiarkowe’’ to także chwyt marketingowy. ,,Paliwa bezsiarkowe’’ to nazwa umowna, ponieważ te paliwa mają zredukowaną zawartość siarki do 10mg/kg

Oczywiście, i tym się różnią od innych paliw, a o tym chyba mowa, nie? ;-)
renoraines napisał(a):
Test przeprowadzony na zlecenie Orlenu? Nie podajesz żadnych konkretów, jakie auto testowano, jakie paliwa poza Verwą były tankowne, jakich dokonywano pomiarów.To co piszesz nie jest wiarygodne.

Właśnie miałem na mysli test z Fiatem Pandą, z Auto Moto. Możliwe, że coś pokręciłem z Vervą - dawno go czytałem, w każdym razie akcent był na to, że różnice są. Co sam zresztą przed chwilą udowodniłeś. Czy ktoś się skusi czy nie - inna sprawa, w każdym razie nawet minimalnie lepsze osiągi mogą wskazywać po prostu na to, że paliwo jest czystsze, zawiera mniej zanieczyszczeń, dlatego lepsze. W tym cała rzecz, bo nikt tu nie twierdzi, że paliwo premium sprawi, że auto zacznie latać i urywać sekundę do 100 kmh - nikt tu nic takiego nie twierdził, jak to sobie uroiłeś i z uporem maniaka próbujesz udowodnić :-D
renoraines napisał(a):
Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji.

Jednak różnice te z powietrza się nie biorą, prawda? Bo jesli nie ze składu paliw, to z czego? Oświeć mnie :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 14:21 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
maaaad napisał(a):
renoraines napisał(a):
Nazwa ,,paliwa bezsiarkowe’’ to także chwyt marketingowy. ,,Paliwa bezsiarkowe’’ to nazwa umowna, ponieważ te paliwa mają zredukowaną zawartość siarki do 10mg/kg

Oczywiście, i tym się różnią od innych paliw, a o tym chyba mowa, nie? ;-)
renoraines napisał(a):
Test przeprowadzony na zlecenie Orlenu? Nie podajesz żadnych konkretów, jakie auto testowano, jakie paliwa poza Verwą były tankowne, jakich dokonywano pomiarów.To co piszesz nie jest wiarygodne.

Właśnie miałem na mysli test z Fiatem Pandą, z Auto Moto. Możliwe, że coś pokręciłem z Vervą - dawno go czytałem, w każdym razie akcent był na to, że różnice są. Co sam zresztą przed chwilą udowodniłeś. Czy ktoś się skusi czy nie - inna sprawa, w każdym razie nawet minimalnie lepsze osiągi mogą wskazywać po prostu na to, że paliwo jest czystsze, zawiera mniej zanieczyszczeń, dlatego lepsze. W tym cała rzecz, bo nikt tu nie twierdzi, że paliwo premium sprawi, że auto zacznie latać i urywać sekundę do 100 kmh - nikt tu nic takiego nie twierdził, jak to sobie uroiłeś i z uporem maniaka próbujesz udowodnić :-D
renoraines napisał(a):
Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji.

Jednak różnice te z powietrza się nie biorą, prawda? Bo jesli nie ze składu paliw, to z czego? Oświeć mnie :-)



Rozbawiłeś mnie swoją manipulacją, poza marketingowcami, typową dla przedstawicieli pewnej grupy zawodowej, do której należysz.
Powołujesz się na test,
maaaad napisał(a):
Widziałem kiedyś test paliw "premium", przeprowadzony pod kątem wpływu na moc silnika i osiągi. Różnice mierzalne, powtarzalne, w przypadku Vervy dość mocno wykraczające poza błąd pomiaru (okazała się najlepsza).


twierdzisz, ze Verwa jest najlepsza.

Gdy ten sam test pokazuje, że premium Verwa z dodatkami do najlepszych paliw nie należy, w 4 kategoriach na 5, Verwa przegrywa z normalną orlenowską 95, z innymi 95 równiez Verwa przegrywa, piszesz, ze
maaaad napisał(a):
Możliwe, że coś pokręciłem z Vervą
Nadal z uporem maniaka nie widzisz, że z całą pewnością pomysliłeś się , bo uroiłeś sobie, że Verwa jest najlepsza.
Nie widzisz tego, że dodatki nie sprawiają, że paliwo staje się lepsze, skoro premium Verwa przegrywa z normalną orlenowską 95, przegrywa także z innymi normlanymi 95. To sprawia, że nadal jesteś niewiarygodny.


Nie będę Ciebie oświecał, gdyż był czas na naukę,a o benzynie było w szkole. Skoro na lekcjach nie uważałeś, bo być może gapiłeś się na cycki nauczycielki to teraz są tego efekty. Ja się nie gapiłem na cycki nauczycielki i na lekcjach uważałem, bo po lekcjach podziwiałem ( i nie tylko ) w całej okazałości cycki koleżanek.

Kończąc, bo szkoda mi więcej czasu na rozpisywanie się, jesteś jak sieć komórkowa, która w reklamie wciska ludziom kit o pastuszkach. Mniej marketingowych farmazonów, a więcej realizmu ;).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 15:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dziewczyny, wyluzujcie się ;)

Z testu rzeczywiście wynika że paliwa są podobne a różnice znikome i rozłożone losowo.

theDAMIstrzu napisał(a):
Kurcze ale różnica w civicu 0,4 s do setki już jest zauważalna.

Bo V-Power Racing ma niby 100 oktan. Fakt faktem nie jest to 95 oktan tylko więcej.

Nawet w instrukcji jest napisane że na paliwie o większej liczbie oktan niż zalecana auto może (ale nie musi) mniej spalać tudzież mieć lepsze od znamionowych osiągi.

U mnie jest zalecana Pb98 i taką leję, jak leję Pb. Pb95 też mogę lać... pb91 również, ale instrukcja podaje że auto może nie mieć podawanych przez producenta osiągów ani spalania.

Co do Vervy w teście:
Wynika to, że uzyskano na niej największą moc i słabsze niż na innych osiągi :)
Czyli paradoks? Nie - raczej po prostu różnice mieszczą się w błędach pomiaru, czyli potwierdza to twierdzenie reno.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 16:04 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Bo V-Power Racing ma niby 100 oktan. Fakt faktem nie jest to 95 oktan tylko więcej

Ale przewaga VPower nie wynika z liczby oktanowej, a z faktu, że jest to paliwo bogatsze w tlen. Więcej tlenu=więcej energii uwolnionej w procesie spalania.
renoraines napisał(a):
Nie widzisz tego, że dodatki nie sprawiają, że paliwo staje się lepsze, skoro premium Verwa przegrywa z normalną orlenowską 95, przegrywa także z innymi normlanymi 95. To sprawia, że nadal jesteś niewiarygodny.

Więcej KM/Nm to nie oznacza automatycznie, że jest lepsze. Chyba że mowa o wyścigach/rajdach, wtedy kultura pracy silnika i trwałość układu zasilania schodzą na drugi plan.
renoraines napisał(a):
Nadal z uporem maniaka nie widzisz, że z całą pewnością pomysliłeś się , bo uroiłeś sobie, że Verwa jest najlepsza.

Jakbym miał chociaż 1/10 z tego maniakalnego uporu cechującego Ciebie jak i całą opcję polityczną, której jesteś fanatycznym wyznawcą, to bym się do błędu nie przyznał. Tyle że się do niego przyznałem, bo test czytałem dawno temu więc wybacz, ale mogły mi umknąć z pamięci poszczególne dane, nie wykuwałem ich na pamięć. Zakodowałem, że różnice były, że któreś paliwo się wyróżniało - myślałem, że to Verva, pomyliłem się, przyznaję się do błędu. Po raz kolejny. Wystarczy Ci, czy może jeszcze mam pomnik wybudować w miejscu krzyża? :-D To nie była żadna manipulacja z mojej strony, powinieneś wiedzieć, że pewne rzeczy bardziej pozostają w pamięci, inne nie. Szkoda, że muszę Ci to tłumaczyć jak 6-latkowi, na dodatek niezbyt błyskotliwemu.
renoraines napisał(a):
Nie będę Ciebie oświecał, gdyż był czas na naukę,a o benzynie było w szkole.

Na oświecanie kogokolwiek to Ty za chudy w uszach jesteś :-D - nie ma z Tobą żadnej merytorycznej polemiki, zawsze musi być po Twojemu bez względu na wszystko i żeby to osiągnąć potrafisz nawet odwrócić kota ogonem i zamiast trzymać się na meritum, czepiać się czyjejś pomyłki, rozdmuchując ją do takiej rangi, jakby miało od tego istnienie forum zależeć :-D Przyznałem się do niej, ale musiałeś to wielokrotnie skomentować, zahaczając od razu o moją grupę zawodową - to świadczy tylko o Twojej miałkości umysłowej, zacietrzewieniu i bardzo wąskich horyzontach - piszę to wszystko, bo zachowujesz się tak w praktycznie każdym temacie. Ogarnij się, chłopie, najwyższy już czas ;-)
Zatem nie czepiaj się słówek - postawiona została teza: czy są różnice pomiędzy zwykłymi paliwami a premium, czy nie. Okazało się, że SĄ, co sam zresztą udowodniłeś - spróbuj temu zaprzeczyć. Piszesz o tym, że dodatki to znikomy procent w paliwie - no a jak ma być, mondralo? Auto ma na samych dodatkach jeździć? :hihi: Chyba że ty naprawdę masz co najmniej doktorat z chemii i znajomości w laboratorium orlenu, aby stwierdzić, że te dodatki żadnego wpływu nie mają. W co, szczerze mówiąc, wątpię, skoro po lekcjach tylko cycki koleżanek Cię interesowały. Widać, że w głowie tylko one Ci pozostały :hihi:
Również koniec tematu z mojej strony, brakuje Ci klasy i kultury do merytorycznej dyskusji na JAKIKOLWIEK temat. Nie dorosłeś jeszcze, a może po prostu dalej za tymi cyckami koleżanek latasz - nie wnikam, szkoda klawiatury, nawet takiej z wyprzedaży w Tesco :-k :hihi:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 17:17 
Kyokushin napisał(a):
Nawet w instrukcji jest napisane że na paliwie o większej liczbie oktan niż zalecana auto może (ale nie musi) mniej spalać tudzież mieć lepsze od znamionowych osiągi.


Albo na odwrót. Chociaż z reguły, w przeciwieństwie do PB 98, paliwo 100-oktanowe przeważnie wpływa na poprawę osiągów.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
maaaad napisał(a):
zawsze musi być po Twojemu bez względu na wszystko i żeby to osiągnąć potrafisz nawet odwrócić kota ogonem i zamiast trzymać się na meritum,


To to umie najlepiej :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 17:39 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
maaaad, miałem juz nie pisać, ale ponownie mnie rozbawiłeś. Jeśli nie posiadasz
aktu prawnego z komentarzem, żeby przepisać odpowiedni akapit, nie potrafisz samodzielnie uzasadnić swojej wypowiedzi i piszesz bzdury:
maaaad napisał(a):
Wystarczy Ci, czy może jeszcze mam pomnik wybudować w miejscu krzyża?


maaaad napisał(a):
uporu cechującego Ciebie jak i całą opcję polityczną, której jesteś fanatycznym wyznawcą

potwierdzając, że jesteś niezrównoważony i niekompetentny. To są łagodne określenia Twojego stanu umysłowego.

maaaad napisał(a):
mondralo

Do szkoly wróć. Dzieki temu, że masz prawo jazdy, nie pomylisz sie w pisaniu własnego nazwiska i adresu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] LPG w samochodzie ze skrzynią SMG
PostNapisane: 4 września 2010, 17:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zaraz się okaże że Verva i VPower zostały zaczarowane przez czarnoksieżnika z krainy Oz Racing i dlatego są lepsze.

Temat czas zamknąć. Dzięki panowie.....

P.S.
Mam wrażenie że każdy temat, który już się wyczerpie, trzeba zamykać, bo robi się offtop w wyniku którego zaraz ktoś z kimś wejdzie na osobiste wycieczki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL