BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 11:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Witam serdecznie :)

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Mam, a właściwie miałem w swojej E36 silnik M52b20. Niestety podczas ostatniej przejażdżki posypał się on. Mechanik podejrzewa popękane pierścienie- zerowa kompresja na 5 cylindrach. Tylko jeden ma normalną. Nie opłaca się więc go remontować. I tutaj przechodzę do sedna sprawy. Chciałbym sobie podmienić go na większego brata M52b25 czyli 2,5 170 km. Nie chciałbym się za bardzo pakować w koszta, dlatego m.i.n wybór padł na ten silnik. Planuję kupić silnik z komputerem, pestką EWS no i sprzęgłem. Most i wał chciałbym zostawić swoje, czyli na małej głowie. Nie upalam więc twierdzę że most wytrzyma a krótsze biegi mi nie przeszkadzają. Nie chciałbym się raczej pchać w wymianę silnika na 2,8 bo muszę już wszystko zmieniać i koszta o wiele więkzse...:(
Pytanie czy taki SWAP się opłaca? Co jeszcze muszę dokupić? Czy może zostać mój osprzęt? Wydech 320 i 323 mają na jednorurce, więc chyba będzie pasował?? Czy po zmianie silnika odczuję jakąś różnicę w osiągach? To niby tylko 20 km więcej ale za to moment ma dużo większy :)
Proszę pomóżcie i doradźcie mi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 12:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Różnica jest bardzo zauważalna ale i tak sugeruję brać odrazu B28 bo koszty robocizny takie same a różnica w gratach też nie jest jakaś wielka.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Dzięki Tomek o taką właśnie konkretną odpowiedz mi chodziło. Skoro mówisz że będzie czuć różnicę to OK. Nie chcę już 2.0 bo miałem i wiem jak to jeździło i byłem raczej z niego niezadowolony. Co prawda nie jest mi potrzebny super szybki bolid, ale 2,0 ma bardzo kiepski dół i trzeba go kręcić wysoko aby jechał, a podobno ten M52b25 pali niewiele więcej od mojego 2.0 a jest lepszy i jedzie lepiej. . 2,8 też mnie kusi, ale wtedy most i półosie, wał, skrzynia (chodź niekoniecznie) do wymiany... :( Dlatego interesuje mnie bardziej M52b25 (2,5, 170 km, 245 Nm)
Ale czy mogę zostawić mój dyfer, wał napędowy i osprzęt dla tego 2,5? Jak napisałem wcześniej nie będę latał bokami, ani palił kapcia, więc raczej wytrzyma. A Co z osprzętem? Co potrzebuję zmienić? Filtr powietrza, przepływomierz, alternator i inne mogą zostać?
Myślałem tak jak napisałem wcześniej kupić silnik z komputerem i EWS i sprzęgło bo chyba inne jest Czy wiązka będzie pasowała? Co trzeba jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 12:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
PrzemaS napisał(a):
2,8 też mnie kusi, ale wtedy most i półosie, wał, skrzynia (chodź niekoniecznie) do wymiany... Dlatego interesuje mnie bardziej M52b25 (2,5, 170 km, 245 Nm)


Tak naprawdę to powinieneś to wymienić też przy wrzucaniu B25. Do B28 raptem inny wydech dochodzi. Co do osprzętu to cały dolot jest inny, alternator czy kompresor klimy może zostać. Wiązka w M52 będzie taka sama i tak naprawdę nie potrzeba nawet kompa ani EWSu zmieniać jak masz pod ręką kogoś w tym ogarniętego bo przekalibrowanie obecnego kompa na inną pojemność to 15 minut roboty. Niepamiętam jak tam hamulce, ale chyba tylko na tyle jest różnica bo B20 ma lite tarcze a B25/B28 wentylowane.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
W takim razie muszę dokupić jeszcze przepływomierz, kolektor ssący i filtr powietrza jeśli dobrze rozumiem? Co do wydechu to wg nr na real niby takie same, wiec zostaje prawda? Znajomy mi mówił że 323 jest także mułowate. Jak to w końcu jest? Będzie czuć przyrost mocy w stosunku do 2.0 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 18:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
PrzemaS napisał(a):
W takim razie muszę dokupić jeszcze przepływomierz, kolektor ssący i filtr powietrza jeśli dobrze rozumiem?
najlepiej kupić kompletny silnik dolotem i wydechami.
PrzemaS napisał(a):
Co do wydechu to wg nr na real niby takie same, wiec zostaje prawda?

raczej nie, w 328 masz kolektory metalowe i cały wydech od katów do końca podwójny i końcowy tłumik z kalpką
PrzemaS napisał(a):
Znajomy mi mówił że 323 jest także mułowate. Jak to w końcu jest? Będzie czuć przyrost mocy w stosunku do 2.0 ??

po pewnym czasie to i M3 było by mułowate :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Posprawdzaj jeszcze numery w realoem bo mogłem coś pomieszać ale wydaje mi się że przepływka ma inną średnicę a co za tym idzie kilka innych elementów dolotu też będzie innych. B25 nie jest mułowate, da się tym sprawnie przemieszczać. Po przesiadce z B20 będzie mega różnica, większa niż zmiana B25 na B28.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
Robik napisał(a):
najlepiej kupić kompletny silnik dolotem i wydechami.

Tak chyba muszę zrobić bo po nr na real doloty są inne jednak
Robik napisał(a):
raczej nie, w 328 masz kolektory metalowe i cały wydech od katów do końca podwójny i końcowy tłumik z kalpką

ale ja chcę raczej M52b25, czyli 2,5L 170 km i tam jest wydech na jednej rurce.
Robik napisał(a):
po pewnym czasie to i M3 było by mułowate :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Ale myślę, że nawet i z tego 2,5 170 km będę bardziej happy niż z 2,0. Na spricie do 100 km/h jest wg książki 2 sek różnicy, więc wydaje mi się że poczuję ją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 4 września 2010, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Moje BMW: E36 328i coupe
Kod silnika: M52
OKI, silniczek już kupiony z E36. Jest z 1999r, czyli jedna z ostatnich sztuk jakie produkowali. Pochodzi z angola (przebieg nieco ponad 50 tyś mil). Kupiłem kpl silnik ze wszystkim, także z wiązką. I tutaj pytanie Czy wiązka z angola pasuje do wersji europejskiej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 23 listopada 2010, 22:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 201
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52
Garaż: E39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136654

moje byłe E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102975
Witam
podepnę się pod temat z moim pytaniem : czy skrzynia od m50b20 podejdzie do m52b28 ?


Ostatnio edytowano 11 grudnia 2011, 16:59 przez mafafo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 24 listopada 2011, 20:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Mam takie pytanie czy ecu z m52b20 będzie poprawnie pracował bez modyfikacji na m52b25.
Nie mam możliwości przeprogramowania ecu gdyż obecnie znajduję się w Niemczech.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 24 listopada 2011, 23:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
PrzemaS, nie wiem jak to bedzie z osprzętem i kosztami ale ja bym szukał m52b25 na podwójnym vanosie albo nawet m54b22 (170km), bo mają dużo lepszy dół i jeszcze lepiej jadą ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 11 lipca 2013, 09:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 196
Lokalizacja: Głogów
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119677
I jak po Swapie? wydech jest taki sam jak 320i? moze opiszesz co jest innego?

_________________
Obrazek
viewtopic.php?f=6&t=119677


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] SWAP M52b20 na M52b25
PostNapisane: 11 lipca 2013, 09:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Taki swap to był nie jeden tutaj :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL