BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 14:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Witam,

Mam dość poważny problem z moim układem wydechowym. Mianowicie pękła mi rura kolektorowa [ przy łączeniu z kolektorem ] ale uszczelka [ na foto nr 2 ]została zaciśnięta przez tą 'klemę' a pękły same rurki. [ na foto nr 1 ]

Obrazek
W takim wypadku była kupa BASU i hałasu. Udało mi się tak na szybko w drodze znaleźć mechanika, który tymczasowo je przyspawał. Szukam po szrotach rury kolektorowej ale...wiadomo, że to jedynie całość połączona z KAT'em. Ludzie ze szrotu za kawałek tej rury od kolektora do katalizatora wołają 300zł [ wraz z KAT'em bo osobno nie sprzedają]. Ja swój katalizator mam raczej w dobrym stanie bo przebieg 187 tyś. a i zagazowany nie jest. Zastanawiam się, czy nie lepiej kupić coś takiego jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/bmw-e36-316i-318i-rura-kol-tlumik-katalizator-i1201538037.html#gallery

i w miejsce tego tłumika wstawić swój katalizator?

Chodzi o to, że tutaj mam pewność co do 'świeżości' samej rury i ze nawet jak ją zakonserwuje przed korozją to powinno trochę potrzymać.

Bo już sam nie wiem, a kupując ze szrotu KAT'a z tą rurą to raczej i tak bym założył swój katalizator. Tylko 300zł + robocizna + uszczelka to...kupa kasy i... starszy ale fakt, oryginalny element.

Inne opcje a'la sportowy tłumik itp nie wchodzą w grę. Ma być wewnątrz cicho jak w serii.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2 września 2010, 08:59 przez BlackEvo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 18:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Nikt z forum nie wymieniał układu wydechowego w 1.6/1.8? :/
Nowe części to ~1000zł a tyle to nie chce wydać. Może polecicie jakiś zamiennik dobrej, sprawdzonej firmy bo nie wiem czy 'sztukować' tak jak opisałem wyżej, czy po prostu ze szrotu brać i montować :/ . Tłumik końcowy wymieniałem jakoś 3 miesiące wcześniej - tez zamiennik z allegro i ponoć jakiejś niemieckiej firmy ale w pełni zadowolony nie jestem. Oryginalny chociaż trochę potrafił wydobyć dźwięk BMW a tutaj to tak różnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 19:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a nie można tego zdemontować i pospawać jak trzeba?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Właśnie kiepsko, rury pękły w takim miejscu ze spawanie nie ma sensu. A jak się pospawa, to i tak długo nie potrzyma. Będzie się nagrzewać i w końcu i tak pęknie. Wolę zrobić dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
kolego kup sobie na szrocie cala rure z katalizatorem za 300 zl a kata sprzedasz w kazdym warsztacie z tlumikami za 250-300 zl bez problemu tylko sprawdz czy nie jest wklad popekany przed kupnem

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 19:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
kup dwururkę do wersji bez kata i dospawaj do swojej części... za nawą zapłacisz 100zł a za używaną np. tu http://moto.allegro.pl/bmw-e36-rura-wyd ... 27153.html zapłacisz jakieś grosze. Potem daj komuś niech Ci przyspawa do katalizatora.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Tak, tylko jak widzę te zardzewiałe części na szrotach, które leżą tam nie jedną zimę, to mam obawy że tego potem też szlag nie trafi. Najbardziej boję się właśnie o miejsce dwururki z łączeniem do kolektora. Ja już praktycznie zdiagnozowałem od czego trzasnęły mi te rurki. Na rysunku wyżej jest taki 'pręt' czy podpórka [ nr 15 ] którą przykręca się na śruby [ ponoć do skrzyni ] i to połączone jest z rura kolektorową. I ja tego nie mam a w samochodzie miejsce na taki 'gadżet' jest. Od naprężeń rury trzasnęły bo nic nie podtrzymywało tego.
Waham się odnośnie kupna tej używki ze szrotu... a jak nie sprzedam KAT'a? to potem w plecy

No i chyba najważniejsze... na allegro są do 93r. i wyżej... czyli chyba M40 i M43 a ja właśnie potrzebuje M43. Tak na oko to ja nie rozróżnię raczej


Ostatnio edytowano 1 września 2010, 21:07 przez BlackEvo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Croniss napisał(a):
tylko sprawdz czy nie jest wklad popekany przed kupnem


Jaki wkład?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
BlackEvo napisał(a):
Croniss napisał(a):
tylko sprawdz czy nie jest wklad popekany przed kupnem


Jaki wkład?


wklad kata . jak go wyttniesz to zajrzyj do srodka powinna byc tam siateczka -jak jest uszkodzona to watpie by go kupili -w siateczce tej sa czastki platyny (chyba) i oni wlasnie je jakos odzyskuja no i .. z pary tysiecy lub set katow maja wkoncu upragnione pare gramow :hyhy: ... a jak chcesz byc pewnien ze nie peknie znowu to kuip sobie nowa ale ...1000zl .. a i tak pordzewieje po paru latach

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 1 września 2010, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Powiem szczerze,że kupiłbym ten wydech co zaproponowałeś,po czym wyciął puszke i zastąpił ją swoim katalizatorem.Sądze że to bedzie lepsze rozwiązanie i na dłuzej niż kupywac używke w bóg wie jakim stanie.Pamiętaj zeby po spawaniu zabezpieczyć spawy farbą wysokotemperaturową i można śmiało śmigać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA
PostNapisane: 2 września 2010, 00:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
pekanie rury kolektorowej w tym miejscu jest rzadkoscia, zdarza sie wlasnie gdy nie ma tego mocowania o ktorym piszesz i watpie zeby rura ze szrotu jesli nie jest juz popekana to pekla tylko dlatego ze z wierzchu jest troche pordzewiala. To jest czesc ktora mocno sie nagrzewa i jest dobrze zahartowana wiec raczej problemu nie bedzie. A kata to jeszcze nie slyszalem zeby ktos sie nie mogl pozbyc jak chcial:P

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP! ]
PostNapisane: 2 września 2010, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 375
Lokalizacja: pomorskie
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
DaRo25, ok, dzięki. Wiem że w 'kacie' jest siatka ale nie zrozumiałem na początku o co chodzi ;) Na pewno sprawdzę. Doszedłem do wniosku, że chyba jednak wezmę tą rurę z kat'em ze szrotu i dospawam swój o ile rura nie będzie na tyle skorodowana. Farbę do 650 stopni już kupiłem jak zakładałem tylny tłumik i także go tym trochę zakonserwowałem. Teraz także będę trochę próbował doprowadzić tą rurę do normalnego stanu. Dziś jadę po tą podpórkę z innego dawcy i ją pewnie też zabezpieczę przed korozją. Najlepiej byłoby jakoś wypiaskować ale...jakbym miał więcej czasu to może bym to ogarnął lepiej.

Za przespawanie Kat'a cenią sobie 70zł więc nie jest źle. Tylko czy konkretnie ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie:

Croniss, dokładnie tak samo myślę, że rury te na pewno są dobrze zahartowane a to że nie było tego wspornika, to chyba najtwardszą konstrukcje mogłoby naruszyć.

Czy rura od M40 będzie grała z kolektorem w moim M43? Bo jak wspomniałem Ci co sprzedają katy na allegro z rurą mają wypisane ze do 93r i po...

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 17:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć które to katalizator a które to tłumik??? :wstyd: Bo za cholerę nie mogę skumać:
Obrazek

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

Z tego pod numerem 1 trochę mi rzęzi :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Słuchajcie, nawiązując do tematu - jak sprawdzić, czy katalizator jest sprawny? Słyszałem pewną wersję, że na zimnym silniku z rury wydechowej powinna kapać woda - wtedy podobno kat jest OK. Jak to się ma do rzeczywistości? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 19:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Tak się ma do rzeczywistości ze ja chyba nie mam kata, bo zamiast tej puszki mam jakąś pierd...strumienice i mi tez kapie woda na zimnym silniku. No chyba ze u mnie katalizator to to co jest pod numerem 1, dlatego właśnie pytałem :looka: Kapanie wody nie ma nic wspólnego z katalizatorem, to po prostu para wodna która się skrapla w tłumiku, a że w BMW układ wydechowy jest dość pokaźnych rozmiarów to pary skrapla się dość sporo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
U mnie tak przy zimnym jak i ciepłym rura jest suchutka :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
To się ciesz przynajmniej Ci nie zgnije :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] RURA KOLEKTOROWA [ HELP ]
PostNapisane: 6 września 2010, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Katalizator to ta plaska podluzna puszka prostokatna na rysunku miedzy numerem 1 a 4 ta do ktorej rura wchodzi po skosie

Co do pytania o sprawnosc kata, to nie za bardzo jest jak sprawdzic, pomiar spalin na stacji diagnostycznej a potem wycięcie z układu i kontrola wzrokowa czy nie jest zalepiony sadza i to wszystko co mozna sprawdzic. W BMW jest o tyle gorzej ze własnie od strony silnika rura do kata wchodzi po skosie wiec pozostaje zaswiecic w nia latarka nie da sie na wylot spojrzec przez kata.

No i zapomnialbym jak kat jest zapchany to sie nagrzewa duzo bardziej.

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL