Witam,
Na początku kilka słów wstępu...
Mianowicie,
ze względu na to, iż robię po 2500 - 3000 km tygodniowo postanowiłem (w końcu)
zamontować sobie CB na stałe.
Jednakże pełni świadomości, iż muszę to zrobić na tyle sprytnie i dobrze, aby nikt mi go nie ukradł zbyt szybko.
Także opcja po prawej stronie "tunelu" odpadała z góry.
zostały dwa miejsca:
1. schowek z lewej strony pod kierownicą (większość tam chowa radia)
2. schowek pod podłokietnikiem.
Już tłumacze dlaczego odpadła opcja 1, a wybrałem opcje 2.
po pierwsze: w schowku pod kierownicą bardziej widać radio
po drugie: ze schowka pod podłokietnikiem w ogóle nie korzystam, a pod kierownicą i owszem - najczęściej.
po trzecie: jak przesunę cały podłokietnik na max do przodu to radia w ogóle nie widać.
a więc do dzieła.
Potrzebne nam będzie:
1. radio cb

2. śrubokręt gwiazdkowy mały i duży
3. śrubokręt torx (ja chyba miałem 12)
4. śrubokręt ampulowy (3)
5. śrubokręt płaski mały
6. lutownica
7. taśma izolacyjna
------
8. lampka
9. odkurzacz
Na początku może pokaże zdjęcie jak wygląda radio po zamontowaniu:


Ok.
a więc tak naprawdę, aby wyciągnąć ten schowek i klapkę trzeba rozebrać cały tunel środkowy plus podłokietnik.
Ja oczywiście wyciągałem radio, aby podłączyć przekaźnik do tego, aby wraz z wyciąganiem kluczyka wyłączało się automatycznie radio.
rozmontowanie tunelu środkowego i podłokietnika.
1. Otwieramy podłokietniki aby zobaczyć korytka węwnetrzne.
2. Bierzemy płaski śrubokręt i mniej wiecej po środku korytka próbujemy je podważyć aby wyskoczyło. (mocowania są na początku i końcu korytka)
3. znajdują się tam po 3 śruby na strone. - Odkręcamy
4. teraz możemy zdjąć cały podłokietnik - lecz nie będziemy mogli wyciągnąć telefony, bo kable na to nie pozwolą.
wówczas "przepychamy podłokietnik górą, a telefon zostaje"
5. Widzimy metalowy mechanizm przesuwania schowka. zostało nam zdjęcie pokrywy na końcu schowka nad wlotami powietrza dla tylnych pasażerów. - delikatnie śrubokrętem odchylamy i powinno wyskoczyć.
6. Zobaczymy dwie duże czarne śruby - gwiazdkowy w rękę i odkręcamy.
7. Dodatkowo odkręcamy dwie następne śruby z przodu podłokietnika który trzyma schowek, konsole środkową (nad tym schowkiem) zdjęcie poniżej:

8. Następnie płaskim śrubokrętem podważamy czarną osłone z wyświetlaczem od skrzyni biegów. Ja osobiście radze robić to od strony siedzeń a nie np. radia bo można to łatwo złamać.
zdjęcie:

9. pod tym znajdują się dwie kolejne śruby które trzymają tunel środkowy.
odkręcamy:

10. aby ją zdjąć musimy cały tunel przesunąć w stronę konsoli środkowej (radia, nawiewów) a później w góre ciągniemy od strony schowka.
11. czarny plastik od skrzyni biegów możemy przepchać przez dziurę w tunelu środkowym i całkowicie ją sobie zdjąć.
12. demontujemy schowek - każdy to robi już na swój sposób.

13. Pod spodem zobaczymy zasilanie od zapalniczki.
gruby czerwony + gruby brązowy to masa.
Wpinamy się w to na jakikolwiek sposób.
może być przez zdjęcie izolacji i wlutowanie się, lub są takie specjalne złączki.
14. ten etap pomijamy jeżeli chcemy mieć na stałe prąd w radiu, jeżeli chcemy aby się wyłączało wraz z wyciągnięciem kluczyka musimy doprowadzić coś w stylu kabla sterującego do przekaźnika.
Pobierzemy go sobie z kabla zasilającego do radia.
rozbieranie radia:
a) odchylamy dwie malutkie klapeczki i tym małym ampulem odkręcamy radio.
ciągniemy do siebie i gotowe.
b) kabel zasilający w który będziemy się "wpinać"

c) ciągniemy sobie w międzyczasie kabel z miejsca a do miejsca b
czyli spod radia do miejsca gdzie był schowek.
ja go poprowadziłem bardzo ciekawie
czyli od radia patrząc w lewo przez dziurę przy mechanizmie klapki zasłaniającej radio.
potem przez listewkę w konsoli gdzie jest przycisk do tempomatu,
później dołem pod kolumnę kierownicy,
a później pod "listewkę" materiałową, czyli tak jakby wykładzinę, która idzie równolegle od razu pod konsolą środkową:



ta listewka/wykładzina (taki pasek) który idzie równolegle pod tunelem środkowym jest "zapinany" na takie "ucho" wiec trzeba po prosu pociągnąć gdzieś między 1 uchem a drugim i wyskoczy spokojnie.
15.
Instalacja poprowadzona.
Mamy teraz 4 przewody.
+, masa, sterujący, antena.
Przeprowadzamy jeszcze kabel antenowy.
Ja poprowadziłem pod kanapą i później od razu w schowek/podłokietnik
całkiem dobrze wyszło.
16. No i wszystko składamy:

17.
Moje radio akurat ma takie wymiary, że wystarczy, że go mocniej wcisnąłem i się zakleszczyło.
nie wiem jak z innymi, ale uważam, że tak fajnie się tam zawęża dziura, że każde radio można zakleszczyć w ten sposób.
jak odkręcicie i tam spojrzycie to zrozumiecie dlaczego

.
18.
Składamy, podłączamy radio do zasilania, dodatkowo nasz przekaźnik, który sprawi, że wyłaczy się radio wraz z wyciągnieciem kluczyka i gotowe.
dzięki temu mogę zasłonić radio podłokietnikiem.
wszystko słyszę.
a na wyświetlacz patrzeć nie muszę, bo jak tak sporo jeżdżę to mam i tak non stop 19stkę i tylko nasłuchuje.
po trzecie resztę pokręteł i tak znamy w swoich radiach na czuja


to by było na tyle.
W razie niejasności można śmiało pisać, to pomogę, wyjaśnię.
Pozdrawiam i powodzenia.
Tomek