BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: bliżej nie określona
Moje BMW: to stary parch
Kod silnika: M40B18
Ja swego czasu zalałem ceramizer do mojego silnika (m40b18), zastosowałem się do instrukcji, tzn. 20min na jałowym, później 200km jazdy do obrotów max 2700 itp. Efekt? Otóż spalanie oleju od wymiany do wymiany zmalało do wartości 1l (wcześniej wlewałem 3l na 10kkm), klepiących zaworów nie wyciszyło, może minimalnie ale ja tego nie zauważyłem. Poprawił się rozruch zimnego silnika, zwłaszcza zimą, silnik zrobił się bardziej elastyczny i lepiej zbiera się od 2500 rpm, w ogóle lżej wchodzi na obroty. Przejechałem już na tym około 30 tyś km. Olej na jakim śmigam to Vavoline MaxLife 10W40 lany od 120 tyś. Stan licznika 435 tyś km. W płukanki silnika się nie bawiłem i nie będę tego robił, zbyt dużo nagaru, to co mogłem ręcznie wyczyściłem.

pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 21:43 
bmw4woman napisał(a):
wczoraj kupiłem e36 1.8is, niestety człowiek od którego kupiłem auto, nalał do niego olej mineralny, twierdząc, że tak musi być, ponieważ silnik jest na łańcuchu rozrządu.


Z góry bym mu podziękował.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Zakov napisał(a):
bmw4woman napisał(a):
wczoraj kupiłem e36 1.8is, niestety człowiek od którego kupiłem auto, nalał do niego olej mineralny, twierdząc, że tak musi być, ponieważ silnik jest na łańcuchu rozrządu.


Z góry bym mu podziękował.

A ja wyszedłem z założenia, ze przynajmniej nie ściemniał, myślisz, że każdy kto mówi że leje syntetyk, tak robi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 17 września 2010, 22:47 
bmw4woman napisał(a):
Zakov napisał(a):
bmw4woman napisał(a):
wczoraj kupiłem e36 1.8is, niestety człowiek od którego kupiłem auto, nalał do niego olej mineralny, twierdząc, że tak musi być, ponieważ silnik jest na łańcuchu rozrządu.


Z góry bym mu podziękował.

A ja wyszedłem z założenia, ze przynajmniej nie ściemniał, myślisz, że każdy kto mówi że leje syntetyk, tak robi?


No nie, ale jakoś nie uśmiecha mi się kupowanie auta od idioty, bo skoro twierdzi, że do auta z łańcuchem rozrządu musi być olej mineralny, to Bóg jeden wie, jakie jeszcze on tam ma teorie i jak odbijają się one na samochodzie. Swoją drogą to wcale nie musi oznaczać, że jest szczery, skoro jest przekonany, że olej mineralny to nic złego, a wręcz przeciwnie...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 września 2010, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Z góry bym mu podziękował.[/quote]
A ja wyszedłem z założenia, ze przynajmniej nie ściemniał, myślisz, że każdy kto mówi że leje syntetyk, tak robi?[/quote]

No nie, ale jakoś nie uśmiecha mi się kupowanie auta od idioty, bo skoro twierdzi, że do auta z łańcuchem rozrządu musi być olej mineralny, to Bóg jeden wie, jakie jeszcze on tam ma teorie i jak odbijają się one na samochodzie. Swoją drogą to wcale nie musi oznaczać, że jest szczery, skoro jest przekonany, że olej mineralny to nic złego, a wręcz przeciwnie...[/quote]


Też bym chciał zawsze trafić na auto od inteligentnego człowieka, który umie o nie dbać, tylko ile jest w naszym kraju takich aut? Druga sprawa, że najbardziej zależało mi na zdrowej budzie i cel został osiągnięty, gdyż niezależnie od stanu silnika na wiosne będzie swap, a w międzyczasie potestuje sobie ceramizer i będę wiedział na przyszłość ile to jest warte, dzisiaj przepłukałem silnik płukanką Millers Oil Engine Flush, nalałem Valvoline 10w40 i ceramizer, narazie przelatane 130km, także jeszcze nie zauważyłem specjalnie żadnych zmian, po 1000km dam znać jak efekty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 września 2010, 19:23 
Wiadome. Dobrze, że buda zdrowa. A cymbały jak są w naszym kraju, tak pozostaną...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 września 2010, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Zakov napisał(a):
Wiadome. Dobrze, że buda zdrowa. A cymbały jak są w naszym kraju, tak pozostaną...

Co racja to prawda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 września 2010, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Zakov jestem ciekaw jakie będziesz miał zdanie po zmianie na dobry syntetyk ;) :ok:
Poczekam i przeczytam z miłą chęcią ;) A zmiany są moim zdaniem odczuwalne ;)

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 18 września 2010, 23:53 
Lama123 napisał(a):
Zakov jestem ciekaw jakie będziesz miał zdanie po zmianie na dobry syntetyk ;) :ok:
Poczekam i przeczytam z miłą chęcią ;) A zmiany są moim zdaniem odczuwalne ;)


Obym był pozytywnie zaskoczony.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 września 2010, 10:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Podejrzewam, że nie ma innej opcji ;)

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 19 września 2010, 21:20 
Mam nadzieje. Ale tak czy inaczej, ewentualna poprawa osiągów, czy zmniejszenie konsumpcji oleju, nie jest wynikiem jakiegoś wielkiego skoku jakościowego pomiędzy olejami, a jedynie (albo aż) płukanki i przez to uwolnienia pierścieni z wszelkiego syfu i nagaru, jaki je oblepiał. :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
jedni pisza ze pomaga inni ze nie ale pamietajcie ze na mocno wyeksplatowany silnik zadna plukanka czy ceramizer ani olej nie pomoze a potem pisze jeden z drogim ze mu nie pomoglo i wszystko do du.y.

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Jestem dopiero 260km po zabiegu płukanka + przejście z minerala na półsyntetyk + ceramizer, ale wcześniej przy porannym odpalaniu klepał bocian przez dosłownie 2-3 sekundy, a po tym zabiegu rano całkowita cisza, także pierwsze wrażenia pozytywne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 18:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Panowie, wkrótce czeka mnie wymiana oleju i zdecydowałem się na zastosowanie opisanego w tym temacie zabiegu. Mój M50TUB20 ma przejechane ponad 230 tys km, obecnie zalany jest Castrolem Magnatec 10W40. Motor klekocze przez 3-5 sekund przy porannym odpalaniu. Ponadto niedawno klekotać zaczął również vanos. Moglibyście polecić konkretny środek do płukania silnika i olej na jaki zmienić Castrol?

Z góry dzięki za podpowiedzi,
Sebastian

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 18:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Polit napisał(a):
Panowie, wkrótce czeka mnie wymiana oleju i zdecydowałem się na zastosowanie opisanego w tym temacie zabiegu. Mój M50TUB20 ma przejechane ponad 230 tys km, obecnie zalany jest Castrolem Magnatec 10W40. Motor klekocze przez 3-5 sekund przy porannym odpalaniu. Ponadto niedawno klekotać zaczął również vanos. Moglibyście polecić konkretny środek do płukania silnika i olej na jaki zmienić Castrol?

Z góry dzięki za podpowiedzi,
Sebastian


Ad.1 LiquiMoly

Ad.2 5W40 LM, Valvo, MObil1, Motul..

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Bobby_Valentino napisał(a):
Ad.2 5W40 LM, Valvo, MObil1, Motul..


Olej od zawsze kupuję w firmie http://aptekaolejowa.pl/ mam do nich ogromne zaufanie, a ceny mają świetne. Który z wymieniony na stronie syntetyków będzie najlepszy? Mobil Super 3000 SAE 5W40?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 19:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Może być...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 20 września 2010, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Bobby_Valentino, dzięki za pomoc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 22 września 2010, 13:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
Mam problem nikt nie może (nie chce?) mi pomóc a przez rady niedoświadczonych "driverów" po dolaniu w niemczech oleju 5W/40
silnik chodzi o wiele gorzej. Czytając tan wątek uświadomiłem sobie, że olej to coś więcej niż tylko smarowanie.

Moje auto to BMW e 36 rok 1991 przebieg (oryginalny w 99.9% auto kupowane od dziadka w niemczech) 120 tyś. za cene 100 euro

do czego dążę: auto stało dłuugi czas że jak przekręciłem kluczyk to nawet kontrolki się nie zapaliły ( dziadek zapomniał wyłączyć świateł :rotfl: ) zapomniał on jaki olej lał. Po długim zastanowieniu powiedział niepewnie że chyba 10W/40. Musiałem autem dojechać do domu ok 1000 km więc kupiłem 5W/40 chyba syntetyk (kolega poradził że najbezpieczniej kupić taki) i wlałem 2 litry
Obrazek
w Polsce też trochę jeździłem na tej mieszaninie łącznie przejechałem jakieś 2 tyś km. Zaczął się klekocik (1 tyś temu) wcześniej ciągle teraz już trochę ciszej i nie tak często ale nadal jest! i zawsze przez 2 sek po odpaleniu zimnego silnika!

Chcę się tego pozbyć, zmienić olej. Nie wiem tylko jaki był lany wcześniej (syntetyk, pół czy mineralny) o jakiej lepkości itp. Zastanawiam się nad płukaniem silnika (Nie wiem czy to konieczne) i wlaniem dobrej jakości oleju. Myślę nad produktem firmy Valvoline.

Moje pytanie:

Robić płukanie silnika? Czy może się rozszczelnić przy takim przebiegu? Jaki olej kupić syntetyk czy pół, o jakiej lepkości. Jakiej firmy kupić filtr oleju?

Jestem naprawde zielony w tych sprawach to mój pierwszy samochód nie chce go zajechać. Proszę o pomoc

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 22 września 2010, 13:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Chłopie, jeżeli ten przebieg jest oryginalny, to niezależnie od tego, który masz tam silnik (a to jest w tej kwestii informacja PODSTAWOWA!) to jest on dopiero dotarty:) Jeżeli auto faktycznie długo stało i do tego zmiksowałeś diabli wiedzą jakie oleje to płukanka jest w mojej opinii obowiązkowa. Potem spokojnie możesz wlać Valvoline Maxlife 5W40, mam tym zalanego compacta M43B16 i śmiga nie łykając ani grama od wymiany do wymiany (a jeździ nim moja kobieta ;) ) Od płukanki i oleju jako takiego nic się nie powinno rozszczelnić.
100 euro... kurde pokaż zdjęcia tego cuda :hyhy:

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL