Koszt eksploatacji e36 320i, po przebiegu ~300 000 kilometrów, w okresie półtora roku i przebiegu ~20 000 kilometrów w tymże czasie.
Spinki drzwi przednich - 11,50 zł, Kwiecień 2009
Czujnik ABS ATE – 220 zł, Kwiecień 2009
Żarówka podświetlenia pokrętła świateł – 4 zł, Kwiecień 2009
Spinki listwy m-pakiet 5 szt. – 20 zł, Kwiecień 2009
Nabicie + odgrzybianie Klimy – 250 zł, Lipiec 2009
Przepływomierz, używany – 200 zł, Sierpień 2009
Świece NGK BKR6EK x6 – 90 zł, Wrzesień 2009
Filtr powietrza BOSH – 35 zł, Wrzesień 2009
Olej Motul 6100 10w40, filtr oleju + wymiana – 210 zł, Wrzesień 2009
Tarczo bębny - 220zł, Wrzesień 2009
Okładziny bębna – 100 zł, Wrzesień 2009
Klocki przód + tył – 200 zł, Wrzesień 2009
Łączniki stabilizatora x 2 – 100 zł, Wrzesień 2009
Tuleje wahacza lemforder x 2 – 50 zł, Wrzesień 2009
Końcówka drążka prawa mogg – 60 zł, Wrzesień 2009
Czujnik zużycia klocków prz. + tył – 40 zł, Wrzesień 2009
Sworzeń wahacza x 2 krótki – 160 zł, Wrzesień 2009
Obszycie kierownicy – 130 zł, Październik 2009
Dokładka podłokietnika – , Październik 2009*
Lampki oświetlenia nóg – , Październik 2009*Czujnik położenia wału korbowego Siemens + wym. – 350 zł, Listopad 2009
2 x Opony firestone winterhawk – 420 zł, Grudzień 2009
Komplet felg stalowych – 150 zł, Grudzień 2009
Łożysko tył lewe + wymiana – 200 zł – Marzec 2010
Wymiana przewodów wspomagania, gumowych – 100 zł, Marzec 2010
Obejma rury wydechowej – 23 zł, Marzec 2010
Dywaniki z ASO – 170 zł, Marzec 2010
Odma – 200 zł, Kwiecień 2010
Przewody + śruby odmy, 100 zł, Kwiecień 2010
Tulejka odmy - 28 zł, Kwiecień 2010
Tłumik środkowy + katalizator – 600 zł, Lipiec 2010
Filtry LPG – 100 zł, Lipiec 2010
Chłodnica Behr – 500 zł, Wrzesień 2010
Płyn do chłodnicy – 50 zł, wrzesień 2010
Korek chłodnicy – 20 zł, Wrzesień 2010
Co daje nam 6000 w półtora roku, w najbliższym czasie amortyzatory nadają się do wymiany co lada moment podniesie wynik końcowy do ~7500.
Edit:kaczoro napisał(a):
Dołożenie podłokietnika, lampek podświetlenia nóg itp. to nie są koszty utrzymania czy eksploatacji
*Idąc za tą sugestią świecidełka + podłokietnik dają 400, odejmuję je od 6000 i wychodzi 5600.Przebieg urósł o 10.000, obecnie 310000:
Parę dupereli doszło:
Prowadnice szyb przód x2 340,00 zł 23-10-2010
Ślizgi szyb przód x4 30,00 zł 26-10-2010
Poduszki amortyzatorów x2 tył Lemforder 97,00 zł 11-10-2008
Osłony + odboje Lemforder tył 65,00 zł 11-10-2009
Amortyzatory x2 tył Sachs Advantage 540,00 zł 11-10-2010
Drążki kierownicze L+P z końcówkami TRW 300,00 zł 27-10-2010
Poduszki amortyzatorów Lemforder 145,00 zł 27-10-2010
Amortyzatory x2 przód Sachs Advantage 760,00 zł 27-10-2010
Osłony + odboje amortyzatorów przód 55,00 zł 27-10-2010
Sworzeń środkowy 65,00 zł 16-11-2010
Tuleje wachacza lemforder x 2 90,00 zł 16-11-2010
Wachacz używany 40,00 zł 16-11-2010
Sworznie zewnętrzne x2 (kupił warsztat) 16-11-2010
Zbierzność 120,00 zł 17-11-2010
Zestaw naprawczy bębnów OE 50,00 zł 27-01-2010
Bolec linki hamulcowej OE 10,00 zł 27-01-2010
Jak widać powyżej jedna wymiana oleju została świadomie pominięta, ze względu na uszczelniacze zaworowe które podziękowały. Silnik który mam obecnie na dniach wypada, wpada inne m52. W związku z tym dochodzi:
Olej valvoline max life 10/40 ~180,00 zł luty 2011
Filtr oleju knecht 24,00 zł luty 2011
Filtr powietrza knecht 60,00 zł luty 2011
Filtr paliwa knecht 90,00 zł luty 2011
Filtry LPG 50 zł
Kwota 5600 zł urosła o kolejne 3100 zł, co daje 8700 zł. Część rzeczy robiłem sam, część warsztat. Podana kwota wychodzi za same części. Faktur na robociznę nie zbieram, więc tak jak by usługa nie istnieje
