BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 16 września 2010, 22:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

kosmaty78, Dzięki....... tak jak myślałem :piwo: :piwo:

ironman napisał(a):
Jaki amortyzator założyłeś teraz?


Wymieniałem wszystko po obu stronach.
Sporo czytałem w sieci, są różne opinie o GH jedno jest pewne amory są robione przez jedną z fabryk Sachsa
Ogólnie mają dobrą opinie i przy okazji przystępna cenę.
Samo wykonanie nie budzi zastrzeżeń , zobaczymy jak się będą sprawować.
Na ten moment wszystko super. Ne mogę powiedzieć złego słowa.
Jak dla mnie amortyzatory GH gazowe w zupełności wystarczą.
Łączniki kupiłem z osadzeniem stalowym, podobno trwalsze od seryjnych w plastiku.
Tuleje wahacza Meyle coś że ..... jakoś wzmacniane :zakrecony:

Autko prowadzi się doskonale wszystko pięknie pracuje , zero pukania itp.
Zobaczymy jak długo :niepewny:

Jedno niestety boli :mad: autko poszło do góry jakieś 2 centymetry. Mam nadzieję że jeszcze siądzie. :kwasny:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 16 września 2010, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Obawiam się, że nie siądzie zbytnio. Wcześniej miałeś pewnie olejowe, stąd ta różnica chyba :niepewny: W każdym razie tak było u mnie - gazowo-olejowe Sachs.

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 07:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
przykra sprawa :( ale to są niestety polskie drogi :cenzura:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 08:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1895
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136958
No to przynajmniej porobiłeś z zawieszeniem :) ja tez ostatnio wpadłem w dziurę czego efektem było także wylanie amortyzatora :kwasny: (na szczęście tylko on ucierpiał) no i faktycznie bez ściągów to niema się co brać za wymianę.
No ale teraz troszkę pośmigasz po naszych świetnych drogach bez żadnych stoków puków :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 09:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
ROGER-NYSA,
a zgłaszałeś to? może byś wyrwał parę $$$$$ na naprawę ;)

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
No ja jak leciałem nad nasz piękne morze... to też w coś się wpier... ciekawe co jest u mnie do roboty :niepewny: :niepewny: felga na bank... a dodam że mam profil 55... taka pier... dziura była :/ koło bije nawet przy 50 km/h :looka:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 09:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
yoshimura01 napisał(a):
Pitt_85 napisał(a):
Obawiam się, że nie siądzie zbytnio. Wcześniej miałeś pewnie olejowe, stąd ta różnica chyba :niepewny: W każdym razie tak było u mnie - gazowo-olejowe Sachs.

MHM... czyli gazowo-olejowe to OLEJOWE???????????? :oczami: :luka:

Coś się chyba nie rozumiemy? :niepewny: Napisałem, że po wymianie z olejowych na gazowo-olejowe auto potrafi się podnieść. Czy chodzi Ci o coś zupełnie innego?

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 09:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
rorafalki napisał(a):
przykra sprawa :(

Generalnie lubię mieć wszystko ok..... Tuleje wahacza były już trochę zmęczone ,ale jakoś nie mogłem się za to zabrać.
Cała ta sytuacja przyśpieszyła tylko wymianę.

Teraz mogę powiedzieć że "zawiecha" zrobiona. Zastanawiałem się nad olejowymi amortyzatorami .........
Wieść jednak niesie że przy szerokiej oponie na gazowym amortyzatorze auto mniej pływa w koleinie.
Myślę że jest w tym trochę prawdy , dlaczego tak się dzieje nie wiem może twardsze i mniej buja ?

Faktycznie mniej buja ,albo to tylko moje subiektywne odczucie.

Końcówek drążków kierowniczych nie ruszałem więc teoretycznie zbieżność jest poprawna, natomiast mam wątpliwości co do geometrii a dokładnie pochylenia koła.
O ile amor od strony kierowcy ma osadzenie w kielichu na sztywno to od pasażera ma regulację.

Nie mam wiedzy w tym zakresie, przykręciłem na stare punkty odbite przez nakrętki. Niby wszystko OK ale jeszcze w poniedziałek jadę sprawdzić kąt nachylenia kół.
Jest jeszcze jedno miejsce (to mocowanie amora) na zdjęciu poniżej, które może mieć wpływ na geometrię. Ma pewien zakres tolerancji w mocowaniu (od wypustki do wypustki) i tu pewnie jest kluczowy punkt dla regulacji. Moja teoria ale niekoniecznie prawdziwa , może wymusić ponowne ustawienie wysokości osadzenia amortyzatora.
Bo nowy amor pomimo tej samej długości może być inaczej (głębiej lub płycej) wsadzony w mocowanie. Starałem się zrobić to maksymalnie podobnie.
W poniedziałek wyjdzie jak wyszło....


Obrazek


Co myślicie o tej ponownej regulacji geometrii ?

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 10:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
ja po wymianie tuleji i amorków zawsze ustawiam geometrię i ze względu na opony polecam to zrobić, a przynajmniej pojechać na sprawdzenie :)

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 10:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Cytuj:
Co myślicie o tej ponownej regulacji geometrii ?


obowiązkowo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 17 września 2010, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
rorafalki napisał(a):
Cytuj:
Co myślicie o tej ponownej regulacji geometrii ?


obowiązkowo


poza tym uczciwy warsztat nie powinien wziąć kaski gdy geo. będzie git. Mój przynajmniej nie bierze... :cwaniak:

pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 18 września 2010, 18:16 
niedawno wymieniałem tylko tuleje wahaczy z przodu i tuleje pływające/wahliwe z tyłu i po tym pojechałem na sprawdzenie zbieżności i okazało się, że trochę trzeba poprawić. Wcześniej raczej było ok, bo w kwietniu przed zakupem też miałem sprawdzane i ustawione. Myślę więc, że zbieżność też możesz sprawdzić dla spokoju.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 19 września 2010, 11:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

rorafalki napisał(a):
Cytuj:
Co myślicie o tej ponownej regulacji geometrii ?


obowiązkowo


Właśnie w tamtym monecie jeden z kolegów uruchomił w mojej głowie "maszynkę nie spokoju" :( ;)
Wiedziałem że muszę to zrobić, a plan opierał się o poniedziałek.
Jednak w piątek dowiedziałem się że czeka mnie delegacja.... moim autem.

Ciśnienie rosło bo wiedziałem że..... auto robione..... niepewność i trasa + mój piękny bieżnik opon.
W sobotę rano obleciałem wszystkie warsztaty w Nysie .
Tych które robią geometrię na feldze 17 i mają dobry sprzęt bardzo mało i do tego terminy.
Zaczynało do mnie docierać że nie można tego zrobić od ręki , wszyscy proponowali przyszły tydzień.

Wiecie jak to jest , jak się czegoś nie może mieć, to chce się tego jeszcze bardziej. Więc malutka potrzeba sprawdzenia geometrii nagle w mojej głowie zmieniła się w wielgachną potrzebę ustawienia auta perfekcyjnie! z dokładnością jednego stopnia i kasa przestawała mieć znaczenie.

Wiecie, dla świra patrzącego na swoje auto przez zupełnie inny pryzmat niż przeciętny użytkownik, taka sytuacja zamienia się w priorytet do realizacji.
Zapomniałem że miałem podjechać do mamy , na targ i kupić pieczywo do domu. Widziałem tylko przed oczami moją małą z poprawnie ustawioną geometrią.

Zostały jeszcze dwa warsztaty moja mina była nie tęga, bo przeczucia sprowadzały się do tego że nie uda mi się zrobić tego zabiegu od ręki.

I oto miła niespodzianka , Pan odpowiada na moje pytania ,posiadają nowoczesny odpowiedni sprzęt a oprogramowanie zawiera e46 .
Kwota 70zł wydała mi się śmiesznie mała i do tego podnośnik stał pusty.

Tak.... :hurra:
Powiedziałem więc Panowie do dzieła ,proszę sprawdzić geometrię i jeśli jest taka potrzeba ustawić ponownie.

Pan wziął kluczyki i poczułem się jak pod drogim hotelem gdzie obsługa odstawia twoje auto na parking.
Wjechał na podnośnik , odpalili oprogramowanie a na koła założyli lustra. Z menu odnaleziono BMW 46 lifcie i silnik , następnie wyskoczył komunikat aby mniej więcej zweryfikować ilość paliwa w baku (ustalić masę paliwa) i obciążyć auto 68kg na stronę pasażera 68kg na stronę kierowcy.
Oczywiście również pakowali jakieś obciążenie na tył ale nie zwróciłem uwagi ile....... :zakrecony:
No to sobie pomyślałem...... ale zajeb...ście trafiłem. Program prowadzi ich przez zabieg krok po kroku nie mogą tego zrąbać bo nie ma jak.

Uzupełnili dane do programu, zblokowali kierownicę i zrobili odczyt ustawień.....

Jak myślicie ? OCZYWIŚCIE WSZYSTKO BYŁO ROZJECHANE. Mimo tego auto nie ciągnęło na boki i wydawało się być 100% sprawne. Sam je składałem więc wiedziałem co mam i gdzie.

Na dzień dobry usłyszałem i zresztą zobaczyłem na kompie że nie tylko przód jest nie halo ale również tył . Którego NIE RUSZAŁEM
Informuję ich o tym........ Miły pan z kwitował , "nasze polskie drogi". Wiedziałem do czego pije, poniekąd miał rację a po tym co stało się z moim przodem parę dni wczesnej nie mogłem niczego powiedzieć z wyjątkiem dobrze ustawiajcie jak trzeba.

Odkręcili koło bo nie mogli dojść do śruby mimośrodowej.
Tej:

Obrazek

Nie wiem nie chce osądzać sam dłubię przy autach i wiem jak jest............

Śruba była oryginalna z 2003r i od tamtej pory nikt jej nie ruszał ,w miejscu narażonym na ciągłą wilgoć miała prawo być skorodowana.
Jednak nie było z nią tak źle , może nie oklepali, może nie popryskali środkiem penetrującym na rdzę.................... ŚRUBA PĘKŁA.

A bez oryginalnej mimośrodowej śruby można zapomnieć o ustawieniu geometrii..... Sobota i nigdzie nikt takiej nie miał.

Napiszę wieczorem co było dalej i zapodam parę zdjęć , pozwoliłem sobie w tej sytuacji zrobić je w ich warsztacie komórka.

Tak z innej beczki dla urozmaicenia wklejam zdjęcia z obróbki moich map pracy silnika przez Adriana.

Jak zwykle typujcie................. co wydarzyło się dalej w warsztacie ? .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Krzysiek ........i do wieczora . Opowieść, finał ma ciekawy :rozpacz:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 21 września 2010, 20:53 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 19 września 2010, 14:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
No no - dreszczyk emocji jest...czekam na 2 część :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 19 września 2010, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 407
Lokalizacja: Gorzów, Skwierzyna
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: M57N
kurna wieczór jest a opowieści nie ma.... W wolnej chwili zobacz temat o czyszczeniu przepływki, może skomentujesz :)

_________________
330D Touring moja EX
Wieloryb E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 20 września 2010, 22:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Cześć, nazywam się Piotrek :niepewny: i jestem nowy na forum, temacik śledzę od początku do końca i jest bardzo ciekawy a zarazem pomocny. Większość zabiegów zwiększających moc przeprowadziłem wcześniej ale o przepływomierzu i zaworku od turbo wyczytałem tu. :super: Dodatkowo mam odpiętą odmę i EGR

Poza tym też planuję chip w ADT ale najpierw silniczek doprowadzę do idealnego stanu.Myślę że na listopad się wyrobię.

Czekam na wykres po ostatnich modach. Pozdro

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 21 września 2010, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Wroc
Moje BMW: E61 535d+
Kod silnika: M57TU TOP
"Odpiętą odmę"? :zdziwko:

Przepływomierzowi daj spokój, lepiej zmienić mapy, które są indeksowane odczytywaną z niego wartością, niż odstawiać druciarstwo. Między innymi te właśnie mapy zmienia się podczas chiptuningu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 21 września 2010, 18:31 
I jaki ciąg dalszy historii ? :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW
PostNapisane: 21 września 2010, 20:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 457
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E91 320d -E87 120I
Witaj Krzysiek. Dopiero dzis zobaczylem twoja galerie ,a moj byly woz, niezle jaja co do tego przebiegu.Auto odwaliles na cacy, teraz to wyglada "miod malina". Przekazal Ci ten kolo z stacji ten plastik?

_________________
Galeria BMW 320d E91 M-Pakiet
viewtopic.php?f=6&t=104750


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2002r. NEW
PostNapisane: 21 września 2010, 20:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 457
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: E91 320d -E87 120I
darcyn napisał(a):

ten J-23 z bmw-klub to chyba też handlarzyna - o ile dobrze pamiętam


Kolego Darcyn - Nie jestem handlarzyna. Jesli juz to handlarz i zajmuje sie sprowadzaniem ; NIE KRECENIEM ITP:

_________________
Galeria BMW 320d E91 M-Pakiet
viewtopic.php?f=6&t=104750


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 466 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL