BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 18:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Oglądając ten film przeszły mnie ciarki.
Nie chciałbym być na miejscu tego gościa który jechał równolegle i filmował tą dziadkową szarżę.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 18:29 
Kyokushin napisał(a):
Spoko, jasne że nowszy pod tym względem będzie lepszy, jak rozpatrujemy zbliżone masy/segment.


Nawet mały nowoczesny samochodzik, będzie bezpieczniejszy, od cięższego i większego, ale starego.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zakov napisał(a):
Nawet mały nowoczesny samochodzik, będzie bezpieczniejszy, od cięższego i większego, ale starego.


Może jakiś stary duży parch przegra z nowym compactem, bo to jest już nauka i technika.
Nowe compacty pod tym względem nie są złe i wcale nie są lekkie jak kiedyś.

Ale jak weźmiesz nowego compacta albo lepiej, nową pierdziałke z segmentów A/B v.s E38 lub E39 to szans dla tych srajtków nie widzę, bo to jest fizyka (różnica mas, klas, wszystkiego).
Nie mówmy o prehistorii motoryzacyjnej tylko już o normalnych autach :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 18:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Kyokushin napisał(a):
Może jakiś stary duży parch przegra z nowym compactem, bo to jest już nauka i technika.
Nowe compacty pod tym względem nie są złe i wcale nie są lekkie jak kiedyś.

no.. ja zwsze chcialam zobaczyc spotkanie takiego srajta z czolgiem typu Czajka/Warszawa :rotfl:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 18:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
greenevil napisał(a):
Warszawa :rotfl:

Tu muszę zaskoczyć, bo mimo legend Warszawy (1400kg), to E46 R6 jest nieco cięższe (1500kg)...
Ale, do czajki to raczej mało co fiknie (2100kg).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Nowe reno jest lepsze od starego dużego volvo http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wiesz, to Volvo konstrukcyjnie pamięta pewnie upadek żelaznej kurtyny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Kyokushin napisał(a):
Tu muszę zaskoczyć, bo mimo legend Warszawy (1400kg)

A dzieki za wyprowadzenie z bledu, jakos w glowe mi sie wbilo ,ze m20 wazyla kolo 2t.

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:25 
Zakov napisał(a):
Nawet mały nowoczesny samochodzik, będzie bezpieczniejszy, od cięższego i większego, ale starego.


JEST!!!!!!!!!!!!!

Zakov obala teorię zderzeń!

Albo po prostu nowe auta mają tak bardzo fajny współczynnik restytucji :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Kyokushin, niby tak ale wiele osób pisze tutaj, że masa i duże gabaryty to gwarancja bezpieczeństwa. W starych autach przy mocnych uderzeniach zabijają przeciążenia, które nie są odbierane przez przystosowane do tego strefy zgniotu (tak jak w nowym Renault), a przez całą toporną konstrukcję. Widać to choćby po dachu Volvo i przemieszczeniu deski rozdzielczej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:29 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Pitt_85 napisał(a):
renoraines, po co reagujesz na zaczepki znowu? Jako moderator sam teraz robisz wielki Ot, zamiast oczyścić temat i dokończyć sprawy na priv? (o ile oczywiście jest cień szansy, że się wszyscy dogadacie).


Ponieważ bawi mnie infantylne zachowanie osób, którym w dalszym ciągu żal ściska 4 litery, bo nie pogodziły się z faktami i nadal zachowują się niedojrzale czy w tym temacie robiąc dużo wcześniej OT czy też niedawno m.in. wplatając w urodziny krzyż. Mimo rozbawienia nie poświęcam debilnym szantażystom wiele czasu, więc się nie rozpisuje, a cytuje.

Wracając do tematu, nowe modele aut stają się większe ( czy to od swojego poprzednika czy też modelu klasy wyższej z lat ubiegłych) i tym samym są cięższe, bezpieczniejsze co potwierdzają dane tech. oraz testy Euro NCAP http://moto.onet.pl/3,-1,2,desc,1,euroncap.html?node=21

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:42 
Oleczek napisał(a):
przy mocnych uderzeniach zabijają przeciążenia,


taaa peak 150g zabija.

Przez 3ms chyba można wytrzymać 70g, więcej już nie :-k

A nowe auta pod względem konstrukcji - mimo, że są większe, mają mniej żelastwa, nawet do 30% w stosunku do aut sprzed 20 lat heh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Ja moze troche przerysuje.. ale.. sugerujecie, ze przydzwonienie czolgiem przy 60km/h w (nie wiem co wstawcie.. sciane?) zabije na miejscu zaloge?

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:06 
greenevil napisał(a):
Ja moze troche przerysuje.. ale.. sugerujecie, ze przydzwonienie czolgiem przy 60km/h w (nie wiem co wstawcie.. sciane?) zabije na miejscu zaloge?pzdrGreenEvil


60 to nie, ale praktycznie dowolne auto przy czołowym uderzeniu w pionową ścianę przy już 70 i więcej, to jest śmierć na miejscu.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Fryderyk napisał(a):
60 to nie, ale praktycznie dowolne auto przy czołowym uderzeniu w pionową ścianę przy już 70 i więcej, to jest śmierć na miejscu.

Fryderyku ,dlatego pisze o czolgu. Na babska logike, to ten czolg przez sciane przejedzie i zalodze raczej krzyda sie nie stanie. (pomimo sztywnej konstrukcji)
Brawet podal przyklad crash-testu samochodow o relatywnie niewielkiej roznicy mas (o ile moje google nie klamia to okolo 300kg)
A jesli ta roznica dojdzie do 1 tony? Czy jednak nie zjdzie sytuacja, ze sztywna konstrukcja starego samochodu poprostu przetnie nowszy?

sorry jesli sie myle ;)

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:25 
greenevil napisał(a):
Fryderyku ,dlatego pisze o czolgu. Na babska logike, to ten czolg przez sciane przejedzie


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Jak tak, to okay!

greenevil napisał(a):
A jesli ta roznica dojdzie do 1 tony? Czy jednak nie zjdzie sytuacja, ze sztywna konstrukcja starego samochodu poprostu przetnie nowszy?


Nie wiem co masz na myśli "przetnie", ale tak, przy dużej różnicy mas cudów nie ma.

http://www.youtube.com/watch?v=3Hk6y8avBI8


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
greenevil, mimo wszystko Mercedes z filmu, który podrzucił Fryderyk, nie wyjechał przez bagażnik Smarta. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Oleczek napisał(a):
greenevil, mimo wszystko Mercedes z filmu, który podrzucił Fryderyk, nie wyjechał przez bagażnik Smarta. :)

toc to nie maluch, w ktorym strefa zgniotu zaczyna sie i konczy na silniku ;)
Ogladalam kilka crash-testow smarta i naprawde jestem pod wielkim wrazeniem tej konstrukcji. Choc nie twierdze, ze chcialabym jezdzic czyms, co od przeszkody odbija sie jak pilka pingpongowa ;)

jednak.. caly czas pamietam tescik, ktory kiedys ogladalam wlasnie w fifth gear - na klasyczna czolowke puscili dwa, bodajze transportery. Starszy, o sztywnej konstrukcji, poprostu wjechal w tego mlodszego prawie do polowy.

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:51 
te trójka rządzi



Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 22 września 2010, 20:53 
Fryderyk napisał(a):
Zakov napisał(a):
Nawet mały nowoczesny samochodzik, będzie bezpieczniejszy, od cięższego i większego, ale starego.


JEST!!!!!!!!!!!!!

Zakov obala teorię zderzeń!

Albo po prostu nowe auta mają tak bardzo fajny współczynnik restytucji :rotfl:




Liczy się sztywność... A nawiązując do własnej wypowiedzi, to oczywiście mam na myśli cywilizowane, małe samochody, dobrej klasy. Nie żadne budżetowe seicze i czincze. Chociaż Smarta, też bym tutaj nie zaryzykował, ale wolał bym mieć wypadek w Mercedesie klasy A, niż np. w e34.


Ostatnio edytowano 22 września 2010, 21:09 przez Zakov, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL