BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 20:58 
jiGsaw, w tym temacie wszystko już zostało opisane.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 44
Posty: 538
Lokalizacja: LBI
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44
I nie można było tak od razu? ;)

_________________
Ból i tęsknota - ale już niedługo!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 23 września 2010, 21:37 
:zdrowko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 00:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To, co miałem na myśli i jest decydujące nie zostało, ale ok, ja tam dyskutować nie muszę, a dlaczego - to już wyjaśnił Fryderyk. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 02:20 
No więc napisz. :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 09:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Chodzi o to, że zgodnie z zasadą zachowania pędu oraz energii lżejsze auto przyjmuje na siebie więcej energii podczas wypadku i ciężko to przeskoczyć inżynierom. Póki co udało się tyle, że prawie każde nowoczesne auto o podobnej masie jest bezpieczniejsze od starego. Ogólnie szkoda, że auta są robione pod NCAP, bo wtedy zaniedbuje się pewne rzeczy dotyczące realnych wypadków, pisał o tym Fryderyk.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 12:48 
No to przecież theDAMIstrzu, na poprzedniej stronie, już napisał o zasadzie zachowania pędu i o tym, że mniejsze auto pochłonie więcej energii uderzenia, przez co przeciążenia będą w nim większe. Pytanie tylko jak sobie z tym poradzi? Ale to już kwestia sporna. Ja swoje stanowisko w tej sprawie określiłem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 12:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zasada zachowania pędu mówi co się będzie działo z prędkościami aut po zderzeniu, skutki wynikające z tego to już podlegają energii. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 12:57 
jiGsaw napisał(a):
Zasada zachowania pędu mówi co się będzie działo z prędkościami aut po zderzeniu, skutki wynikające z tego to już podlegają energii. :)


Tak i jeżeli prędkość lżejszego pojazdu wytraci się szybciej niż cięższego, co przy zderzeniu czołowym jest prawie pewne, to w lżejszym powstaną większe przeciążenia - dalsza dyskusja to zwykłe "bicie piany" wokół jednego, prostego stwierdzenia.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No tak, jedno to większa zmiana prędkości, a drugie to co wynika z (m*V^2)/2 - większa zmiana energii mniejszego pojazdu, z kwadratem :!: przy prędkości, a energia, jak to z nią bywa, nie wyparowuje i gdzieś się musi rozproszyć.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:07 
Dobra i tak pewnie jestem za tępy na dyskusje z Tobą i sam bym na to nie wpadł, więc pozwól, że daruje sobie dalszy jej ciąg. :]


Pozdrawiam Zakov


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tu nie chodzi o tępotę, czy coś (jestem przeciwnikiem wydawania takich osądów na podstawie znajomości internetowej, chyba że ktoś ewidentnie już się wykaże), po prostu każdy jest dobry w tym, czym się zajmuję, jeżeli masz małe obycie z fizyką i studiujesz humanistyczny kierunek to wiadomo, że prawdopodobnie nie będzie to Twoja mocna strona (humanistyczny dla przykładu, nie mam pojęcia w jakiej branży siedzisz i czego się uczysz/uczyłeś). Ja nie uważam się za fachowca w tej dziedzinie, jeno tyle, że duży nacisk kładłem na naukę fizyki swego czasu, a teraz studiuję na PG b. ścisły kierunek no i interesuję się motoryzacją, a moja jakaś tam wiedza u podstaw pozwala mi niekiedy odróżnić fachową wypowiedź od zabobonu. Co do Fryderyka - to on studiuje na SIMR na PW, przy czym może po tych studiach zostać np. właśnie fachowcem do spraw bezpieczeństwa pojazdów mechanicznych w czasie zderzenia, a takie sprawy jak wytrzymałość materiałów, mechanika, budowa maszyn itp. to podstawa na jego kierunku. Tutaj wcale nie chodzi o jakieś podlizywanie się Fryderykowi, no sorry, ale rozbawiło mnie to, po co miałbym to robić? Po prostu bronię pewnych faktów, nie raz się z nim kłóciłem w innych tematach. Ja tam nie mam w zwyczaju się wykłócać do upadłego w tematach, o których nie mam pojęcia i Tobie radzę podchodzić do sprawy podobnie. Myślę, że temat i spór można uznać za zamknięty, każdy miał w nim część racji, mniejszą lub większą. Pozdro. :piwo:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Fryderyk to po studiach będzie jednym z tych skrzywionych rzeczoznawców wyceniających wasze wychuchane autko na 50% jego wartości.
Będzie chodził w kamizelce z milionem kieszeni i pytał się 'ile pali' :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :P

Oczywiście żartuje ;)

W kontekście materiałów, zderzeń, Fryderyk wie co mówi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
btw jak zwykle dyskusja bardzo na temat, na tym forum to już chyba tradycja. :D

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 24 września 2010, 13:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
przeważnie na temat są pierwze 3 strony, później jest jakiś dym i trzeba zamykać.
Obstawiam że dojdzie jeszcze tak 2-3 strony, polecą wiązki i temat sie zamknie.
Później w pogawędkach pojawi się temat że dlaczego zamknięty, to też się zamknie i za kilka dni powstanie kolejny, z trzema stronami na temat ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 25 września 2010, 19:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100


:orany:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 25 września 2010, 19:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
E tam, kadlobekk, przecież masa i gabaryty to podstawa. Co z tego, że kolumna kierownicza wbije Ci głowę w zagłówek, a dach skróci o jakieś 20 cm. :znudzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 25 września 2010, 21:08 
Podstawa, to umieć wyciągnąć właściwe wnioski i umieć z nich skorzystać, kiedy trzeba.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 26 września 2010, 15:12 
Kyokushin napisał(a):
Ale jak weźmiesz nowego compacta albo lepiej, nową pierdziałke z segmentów A/B v.s E38 lub E39 to szans dla tych srajtków nie widzę


W zasadzie E38, czy E39, to jeszcze całkiem "świeże" konstrukcje. Najnowsze wozy aż tak się od nich nie różnią, ze swoimi rozwiązaniami na tle bezpieczeństwa. Chodziło mi bardziej o pojazdy takie jak e34, czy e30...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Pod prąd na ekspresowej - tragiczny koniec
PostNapisane: 26 września 2010, 15:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Czy nawet E32/E34

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL