BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 22:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 14 września 2010, 22:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Zamiennik do zawiasu 226 to Sachs Advantage. Ma taką samą charakterystykę jak 226.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 15 września 2010, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E46 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
A z Bilsteina B4 który konkretnie model jest odpowiednikiem przednich amortyzatorów OE 31316750792 / 791 Do E46 323Ci z opcją 226 ??
W katalogu Bilsteina wychodzi ze VNE-D993 / D994, z kolei jesli gdzies na necie czy na allegro pojawia sie ten model to jest napisane ze jest on do Compacta ? Juz sie zupełnie w tym pogubiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 15 września 2010, 13:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Cytuj:
A z Bilsteina B4 który konkretnie model jest odpowiednikiem przednich amortyzatorów OE 31316750792 / 791 Do E46 323Ci z opcją 226 ??

B4 to jest amor do zwykłego zawieszenia. Odpowiednikiem amortyzatora z 226 będzie B8 Sprint (odrobine twardszy niż OEM) Amortyzator z opcji 226 jest taki sam jak w zawieszeniu M pakietowym.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 15 września 2010, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E46 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Pitz napisał(a):
Cytuj:
A z Bilsteina B4 który konkretnie model jest odpowiednikiem przednich amortyzatorów OE 31316750792 / 791 Do E46 323Ci z opcją 226 ??

B4 to jest amor do zwykłego zawieszenia. Odpowiednikiem amortyzatora z 226 będzie B8 Sprint (odrobine twardszy niż OEM) Amortyzator z opcji 226 jest taki sam jak w zawieszeniu M pakietowym.


No to ciekawe co piszesz i sie z tym nie zgodze ze B8 jest odpowiednikiem, poniewaz nawet strona Sachsa (jak i setki innych) podaje B4 jako odpowiednik Sachs Advantage o ktorym wspomniałes, tak samo strona Bilsteina podaje B4 jako odpowiednik amortyzatorow ktore były seryjnie.
A ja pytałem ktora konkretnie wersja B4 bedzie odpowiednia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 16 września 2010, 15:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Faktycznie tak jest na stronie Bilsteina jest napisane, że "004836 BILSTEIN - B4 Gas" nadaję się do aut z techniką M, ale nie wiem jak to możliwe...
Bilstein B4 w porównaniu z amorem M-tech (226) = Sachs Advantage to bardzo miękki amortyzator.
Rozmawiałem już kilkoma sprzedawcami Bilsteina i Sachsa i właśnie oferowali Advantage lub B8 sprint (z uwagą że będzie nieco twardszy nic OEM 226)

Swoją drogą zawieszenie w E46 jest jednym z najbardziej zagmatwanych tematów. W przyszłym miesiącu chcę wymienić amory i stwierdziłem, że wkładam Advantage.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 16 września 2010, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E46 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Pitz napisał(a):
Faktycznie tak jest na stronie Bilsteina jest napisane, że "004836 BILSTEIN - B4 Gas" nadaję się do aut z techniką M, ale nie wiem jak to możliwe...
Bilstein B4 w porównaniu z amorem M-tech (226) = Sachs Advantage to bardzo miękki amortyzator.
Rozmawiałem już kilkoma sprzedawcami Bilsteina i Sachsa i właśnie oferowali Advantage lub B8 sprint (z uwagą że będzie nieco twardszy nic OEM 226)

Swoją drogą zawieszenie w E46 jest jednym z najbardziej zagmatwanych tematów. W przyszłym miesiącu chcę wymienić amory i stwierdziłem, że wkładam Advantage.



Po raz kolejny niestety musze sie nie zgodzic :) Miesiac temu wymieniłem juz tył z ori BMW do 226 na B4, tu akurat nie było problemu z dopasowaniem i numerami, i w moim odczuciu B4 sa twardsze, niewiele ale są. Dodam jeszcze tylko ze stare były prod. 2006 wiec pewnie 06/07 zamontowane wiec nie jakies stare i nie były bardzo zuzyte, zadnych wyciekow itd.
Co do przodu po wysłaniu zapytan do kilku sklepow oraz Bilsteina, okazało sie jednak ze prawidłowe beda tak jak mowił katalog - VNE-D993/994, za 2-3 tygodnie powinienem je miec na aucie to dam znac czy tez sa twardsze czy nie (chociaz moje obecne przednie tez ori BMW juz nie sa w tak dobrym stanie jak tylne były).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 30 września 2010, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 122
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25
Jak kolego pitz wymieniles juz ?? Jak wsadzisz te amory to daj znac.

_________________
Nie ważne ile pali, ważne jak jeździ
------------BMW-----------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 10 listopada 2010, 14:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Yoł,

czy wiadomo jak z tymi amorami do 226 (bez 338):

w oryginale mam zapewne: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=45

czyli: 33526750784
w m techniku sa: 33522282099
a serii: 33526750783

temat zawieszenia to masakra w tym samochodzie :) ciekawe czy jest różnica miedzy touring i sedan?

Co powinienem kupić na tył aby wszystko pasowało.. ?!?
na tej aukcji dają SACHSA, który wg. opisu pasuje do 226 i 226z338, więc wynikałoby że amory z wersji 226 sa takie same jak w Mtechnic co przeczyłoby wcześniejszym ustaleniom.
http://allegro.pl/sachs-amortyzator-tyl ... 63367.html

Pozdrowić,
G.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 19 listopada 2010, 18:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
No więc wymieniłem tył na Sachs Advantage. Identyczne jak fabryczne 226, m-tech, sportowe. Ta sama długość, charakterystyka nieco twardsza - ale to przez to, że nowe.
Na moich starych był napis M-tech. Mimo, że to zawias 226, a nie M. Tak więc zawieszenie 226 różni się od M-tech jedynie sprężynami. Amortyzatory są takie same.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 20 listopada 2010, 18:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
Pitz napisał(a):
No więc wymieniłem tył na Sachs Advantage. Identyczne jak fabryczne 226, m-tech, sportowe. Ta sama długość, charakterystyka nieco twardsza - ale to przez to, że nowe.
Na moich starych był napis M-tech. Mimo, że to zawias 226, a nie M. Tak więc zawieszenie 226 różni się od M-tech jedynie sprężynami. Amortyzatory są takie same.


racja! zamontowałem również sash advantage 556 884.

napisałem to również w innym poście ale tutaj też pasuje jak ulał:

Ciekawa sprawa z tym 226A czyli sportowym dostosowaniem zawieszenia...
...w gorszej części europy nazywa się to również "Pakiet na trudne warunki drogowe" i znaczy dokładnie to samo co inne sprężyny, amory i bodajże drążek stabilizatora. Samochód wydaję się siedzieć niżej i być może jak wskazują pogłoski jest to dokładnie 15mm.

Sprawa bardzo ciekawa ponieważ od miesiąca jestem w posiadaniu BiEmWu z 226a. W tym samym czasie mój dobry znajomy zakupił identyczny model lecz bez 226A. Często razem załatwialiśmy sprawy związane z mechaniką po kupnie samochodu, więc kilkukrotnie zamienialiśmy na auta starając się wychwycić różnice.
Oba auta to touringi po lifcie, w dwulitrowym klekocie...znajomego młodsze o dwa latka.

- otóż obaj uznaliśmy, że bez wątpienia moje zawieszenie (z 226A) jest bardziej komfortowe!!
- moje auto ma mniejszy prześwit nad kołem tylnym i przednim
- dziwna sprawa u wulkanizatora; wjeżdżam na podnośnik (taka płyta pod całe podwozie), pan fachowiec podkłada klocki i unosi auto, zmienia koła i zjeżdżam....wjeżdża mój kolega a pan fachowiec nie jest w stanie wcisnąć ani jednego klocka pod auto....WTF...i oznajmia, że jego auto niżej siedzi
- 3 dni temu strzeliły mi i tak już słabe amorki z tyłu, więc wymieniłem komplet na sachs advantage 559 884 - sutacja ta sama, auto nadal bardziej komfortowe
- amorki u znajomego suchutkie i sprawne, moje również
- u wulkanizatora obaj przenieśliśmy się na koła 16'' zimowe - u mnie nie odczułem specjalnie poprawy komfortu jazdy...kolega natomiast zarzeka się, że zostanie na tych kołach bo jest o niebo lepiej

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 14:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: ZS
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Czy sprężyny z m-pakietu da radę zamontować do standardowego zawieszenia i czy sprężyny z sedana różnią się od tych z touringa?
Gdzieś czytałem poza tym, że sprężyny w 330d miały inną charakterystykę od 330i. Prawda to ?

Chciałem ciut obniżyć przód w swoim trumniaku i myślę, że sprężyny od m-paku to niegłupi pomysł.
Co Wy na to ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 31 grudnia 2012, 23:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 8
Lokalizacja: Preston
Moje BMW: e46, e30
Kod silnika: M47TU, M20
w realoem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10 . macie amortyzator ktory szedl do zawiasu 226 i inny amor ktory idzie do zawiasu 226 i 338 wiec do m idzie jeden typ amora a do 226 mozna wsadzic 2 rodzaje amora:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 19:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Kiedys pojechalem , po wymianie amorkow w innym aucie , facet po diagnozie mowi panie ja przegladu nie podbije, &€@%#$ czemu? 20% maja , a ja na t wejdz pan i zobacz jeszcze pachna nowoscia godzine temu auto z kanalu zjechalo, sprawdzil ze nowki i odrazu podbil, kumpel byl ost w x3 amorki oryginal 250tys nalatane a pokazuje 70% , co moim zdaniem po 8 latach chyba nie do konca prawda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
blachaxxx napisał(a):
kumpel byl ost w x3 amorki oryginal 250tys nalatane a pokazuje 70% , co moim zdaniem po 8 latach chyba nie do konca prawda.
Zależy gdzie jeździła.
Poza tym wpływ na pomiar ma rozmiar opon i stan zawieszenia.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS a standardowe
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 124
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
podol napisał(a):
blachaxxx napisał(a):
kumpel byl ost w x3 amorki oryginal 250tys nalatane a pokazuje 70% , co moim zdaniem po 8 latach chyba nie do konca prawda.
Zależy gdzie jeździła.
Poza tym wpływ na pomiar ma rozmiar opon i stan zawieszenia.

W Polsce od nowosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL