BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 05:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 96  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 34
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E 34
Kod silnika: M50B25
A moje M50 również nie narzeka na syntetyk ;) !Przejechane ponad 4k kilometrów od zabiegu i chodzi jak zegarek :hyhy: .Wyciekać nic nie wycieka poziom jest jaki był więc jeszcze raz mogę polecić takie rozwiązanie :) .Podejrzewam że olej olejem ale ceramizer zrobił co należało a wcześniejsza płukanka też na pewno nie zaszkodziła.Aha ciśnienie na cylindrach mierzone ostatnio i bez zmian po 13,5 na każdym garnku :hurra: .
Wnioski są oczywiste :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 15:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
Wciąż mnie nurtuje moja sprawa. Cytałem kilka artykułów na temat olejów i mój LM który kupiłem ma normy:ACEA A3-04 B4-04 VW 50200/50500. Mercedes Benz 229.3 BMW LongLife-98 Więc wlałem bardzo dobry gatunkowo olej więc czemu po zmianie pogorszył się klekot? Za dobry olej czy co? Może za rzadki Czyżby wcześniejszy był mineralny i przez to zaczął się je...ć ? Dodam że płukanke zrobiłem ( może za mało wlałem tego środka? ) mam silnik M40
help

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 16:33 
Masz zje...y silnik i co tu dużo gadać...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 17:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
dzięki za wyczerpującą odpowieć naprawde bardzo mi pomogła :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani: :dobani:

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 17:55 
Kolego, no bo najprawdopodobniej tak jest. Nic dziwnego, że klekocze bardziej na syntetyku, bo to właśnie gęstsze gluty, takie jak olej 15W wyciszają zużyty silnik, ale to tylko do czasu. Jak raz mocno rozgrzałem silnik przy upalaniu i olej stał się wodnisty od temperatury - stracił chwilowo swoje właściwości, to przez minute - dwie do póki temperatura nie spadła, wszystko w silniku "grało" jak sieczkarnia, a syntetyk jest sam w sobie olejem rzadszym (choć oczywiście nie zawsze) tylko, że jest bardziej odporny na wpływ wysokich temperatur.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 19:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Obrazek
2 dni po plukance, powyzej Valvoline Engine Flush oraz olej 5W-30. Nie zauwazylem zadnych zmian jesli chodzi o kulture pracy silnika- jedynie spokuj ducha i czyste sumienie po przesiadce na lepsza jakosciowo oliwe :P

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 221
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M 40 1.8
Zakov, trzeba było tak od razu :P dzięki może masz racje myślałem że poprostu olej się nie nadaje do takiego starego samochodu jeszcze z silnikiem M40 :cwaniak: :D

_________________
każdy wie że BMW posiada swój prestiż i technologię. Ma swój styl, tradycję. Dla tego jest zajebistym autem.
Niestety wiedzą to i dresy oraz wiejscy szpanerzy którzy psują reputacje marki.
pozdrawiam prawdziwych posiadaczy i fanów BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
U mnie po płukance różnie to było.
Teraz vanos daje o sobie znać.
Kupiłem zestaw naprawczy, i czekam na długi weekend w pracy (przejście między nockami a południówkami) i biorę się za robotę. Silnik lekko nie ma a zużycie oleju jak na razie bez zmian czyli "0"
Na pewno płukanka ma to do siebie że wypłucze nagar i inne naloty z silnika i co niektóre części mogą dać znać o sobie.
Ale i tak lepiej silnik przepłukać.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 1 października 2010, 23:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Lookhashi napisał(a):
2 dni po plukance, powyzej Valvoline Engine Flush oraz olej 5W-30. Nie zauwazylem zadnych zmian jesli chodzi o kulture pracy silnika- jedynie spokuj ducha i czyste sumienie po przesiadce na lepsza jakosciowo oliwe :P

Z tego co pamietam to synpower 5w40 jest tanszy od 5w30 wiec warto brac ten pierwszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
a ja przy kolejnej zmianie zalewam ceramizer bo szklaneczki na zimnym rozruchu pograja 2-3sec . i pytanie pare dni temu zmienilem znowu na LM 5w i czy np moge dodac ceramizer jak juz przejade powiedzmy 2-3 tys km na tym oleju? czy lepiej zalac ceram. razem z nowym olejem??

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Kupiłem zestaw:
- Liqui Moly Engine Flush
- Liqui Moly Ceratec
- 6L Mobil Super 3000 5W-40
- filtr oleju Filtron

Dam znać jak silnik będzie się zachowywać po wymianie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 13:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
DaRo25, z tego co mi mowil znajomy(starszy Pan , ktory ma pojecie o mechanice) z pracy to on wlasnie zmienia olej wraz z ceramizerem od 3 lat. Takze ceramizer jest skuteczny od wymiany do wymiany. Wymien olej rozgrzej silnik i wlewaj ceramizer i nie masz sie co obawiac.

Pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 14:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Reeper napisał(a):
Wymien olej rozgrzej silnik i wlewaj ceramizer i nie masz sie co obawiac.


nie obawiam sie ceramizera tylko teraz zmienilem olej LM a w pl bede w grudniu i wtedy kupie ceramizer a do tego czasu przejade okolo 3 tys km i co bedzie jak wtedy wleje ceramizer? bedzie skuteczny? ? czy tylko na nowy olej z przebiegiem 0 km ? bo nie bede zmienial oleju znowu w grudniu a nastepna zmiana okolo lutego a wiadomo ida minuswe temp to chcialem zalac ceram. na te szklanki

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 14:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Aha rozumiem . Raczej bedzie skuteczny tylko troche lipa bo bedziesz musial spuscic olej zeby nie przekroczyc ilosci czyli u Ciebie 6l ale bez problemu mozna tak zrobic . Sam bym zalal ceramizer ale musialbym spuszczac olej bo mam max zalane i ani grama nie ubylo od wymiany takze wstrzymam sie do wymiany oleju.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Ja robiłem płukanke LM potem olej Mobil1 5w50 i do tego ceramizer. Jednak ta płukanka wiele nie pomogła bo po zdjeciu klawiatury miałem więcej syfu niż ustawa przewiduje, jakby ktoś jeździł na motodoktorze i to nie jednym :kwasny:
Na drugi rok planuje zrobić remont a dokładniej druga głowica i drugi blok. Ale do tego czasu myśle aby wlać dwie płukanki i do tego jakiś olej powiedzmy coś z 10w40 aby ten silnik jeszcze jakoś pojeździł z pół roku. Co sądzicie o dwóch płukankach na raz? I jaki olej polecacie w miare tani (bo będę miał praktycznie drugi silnik) ale żeby nie było lipy po głowie chodzi mi Valvo półsyntetyk...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
ukanio328i, polecam aptekę olejową. Olej nalewany z beczki, ale biorąc pod uwagę wygląd lokali i profesjonalną obsługę jestem spokojny co do jakości. A ceny :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Kiczka napisał(a):
Zakov, trzeba było tak od razu :P dzięki może masz racje myślałem że poprostu olej się nie nadaje do takiego starego samochodu jeszcze z silnikiem M40 :cwaniak: :D


Zmiana oleju na lepszy nie wyciszy Ci M40... U mnie cicho zrobiło się dopiero po wstawieniu dźwigienek na rolce z M43.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Reeper napisał(a):
Aha rozumiem . Raczej bedzie skuteczny tylko troche lipa bo bedziesz musial spuscic olej zeby nie przekroczyc ilosci czyli u Ciebie 6l ale bez problemu mozna tak zrobic . Sam bym zalal ceramizer ale musialbym spuszczac olej bo mam max zalane i ani grama nie ubylo od wymiany takze wstrzymam sie do wymiany oleju.

Pozdro


Jakie spuszczanie oleju???jakie przekroczenie ilości??? :szok: Przecież Cerazmizer to 4 minilitry :wstyd: Czyli 1/6 małego kieliszka wódy :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 20:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Cytuj:
Przecież Cerazmizer to 4 minilitry
Ten ktorego uzyles Ty :ok: ale sa tez inne np.CERA TEC LM opakowanie 300ml, w formie mleczka :oczami: wlewasz i masz... swoja droga jestem ciekaw jakie to daje efekty bo do tanich nie nalezy. Ps. Jak tam bunia bo juz sporo wody w rzece uplynelo od czasu jak zalozyles ten temat? Pozdro lukasz :piwo:

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] UCISZYŁEM "SZKLANKI"
PostNapisane: 2 października 2010, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
TRIBUL, o tym co ja pisze to Xeramic i w moim przypadku lejesie go 250 ml do silnikow gdzie pojemnosc miski olejowej to 6l leje sie 500 ml . Xeramic jako jedyny jest skuteczny i nie wplywa negatywnie na silnik. Dzieki za bardzo ciekawy temat :ok:

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1915 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 96  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL