BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
mam e36 320i 93r. niedawno zauwazylem luzy na ukladzie kierowniczym z lewej strony ,konkretnie na drazku wchodzacym w maglownice ,moze ktos wyjasni mi czy mozna to samemy naprawic , slyszalem ze trzeba oddac maglownice do regeneracji [koszt ok, 800 zl :niepewny: ] a moze jest jakas inna przyczyna tego luzu????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 19:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jak jest luz na przekładni to nic nie wymyślisz- albo regeneracja albo używka.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
zajrzalem wczoraj pod moja bmke , zdjalem gume oslonowa z przekladni o drazka i okazalo sie ze jest luz na koncowce drazka od strony maglownicy, dowiadywalem sie w Intercarsie ,,,maja ceny [ 50-80 zl ] , guma oslonowa 24 zl , musze tez wymienic laczniki stabilizatora [wyrabane gumy ] laczniki kosztuja od 41 do 76 zl, mysle ze poradze sobie z ta wymiana,,,,,niemniej jednak z przekladni dochodza jakies podejrzane zgrzyty :| :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 13:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
podczas postoju jak ruszasz kierownicą to słyszysz stukanie? odczuwasz czasem przy skręcaniu kół lekki przeskok?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
slysze stukania, ale to moze byc efektem tego luzu na koncowce drazka, luz jest dosyc pokazny :niepewny: ,,,,,,,, wymontowywales moze maglownice????? duzo jest przy tym roboty????? mam zamiar zmienic tez szczeki od recznego,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 14:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
sam nie wymontowywałem ... a tym którzy ją wyciągali nie zazdroszczę.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
widzialem w innych tematach [ np. stukanie w rozrzadzie ] ze wstawiales super schematy , masz moze cos takiego do hamulca recznego ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 15:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
http://www.realoem.com/bmw/select.do

wstukaj 7 ostatnich cyfr numeru nadwozia i znajdziesz wszystko :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: warszawa
Dzieki za adres , bardzo mi sie przyda :D jestes OK :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
Nic nie zwojujesz jak stuka to czym prędzej do regeneracji,jak się wyrobi już mocniej to i regeneracja może nie pomóc a właściwie to może już się jej nikt nie podjąć,wiem bo sporo walczyłem z maglem obdzwoniłem co się dało i każdy zakład regenerujący woli usuwać wycieki niż luzy.jak się luz powiększy to auto zacznie ci zjeżdzać z obranego toru jazdy i ciężko go będzie utrzymać.Więc podsumowując jak stuka,chrobocze robić albo szukać na gwałt używki,a co do wymontowania to tak-auto dwoma kołami w górę,klucz to nasadka 16 z pod dołu i na nakrętkę 15 od góry,tam najlepiej jest mieć długą nasadkę,bo płaski nie wchodzi i jak już wykręciśz obydwie śruby to trzeba na chama je wytargać w dól a chłodnicę oleju zostaw na aucie odkręć tylko dwie śruby trzymające węże ciśnieniowe,jeden to klucz nasadka 21 a drugi standard 17 i jest ona jeszcze na dwie nakrętki na klucz 10 przymocowana od przodu-pierwsza wymianę magla robiłem prawie pół dnia ale trzecią(bo poprezednie dwa kupiłem jeszcze gorsze niż mój )zrobiłem w godzinę .Pozdrawiam i miłej walki z maglem :mad: :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 14:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Nidzica
tomek cześć.. ja też mam jakieś problemy z układem kierwniczym zawieszenie wyremontowane a jak jade po dziurach (bo u nas w polsce czasami można zobaczyć jakąś dziure :/ ) coś tam stuka jak by pod kierownicą prosze o pomoc. pozdro

_________________
liczy sie kaÂżdy dzieĂą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
no to wyglada na to ze masz ten sam problem. :(

ale w piątkach jest inna przekladnia... może da sie te luzy jakoś zlikwidowac

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 16:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
czy któryś z właścicieli e36 (z dobrą przekładnią) mógłby sprawdzić na postoju czy jak rusza kierownicą (prawo<->lewo dosyć szybko) to słychać jakikolwiek stukot?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 17:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
nie stuka bo nie ma prawa.Od spodu po przeciwległej stronie przekładni jak wychodzi wałek który jest połączony z kierownicą jest taka śruba bodaj na klucz 17mm.pWkręc ją o jakieś 1/4 obrotu i przestanie stukac.Sprawdz oczywiście czy nie będzie za ciasno chodzic kierownica.Zyczę powodzonka daj znac czy się naprawiło.Pozdrowionka. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 17:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
bo właśnie mam przekładnie po regeneracji, wszystkie luzy w zawieszeniu powinny być wyeliminowane bo poszły sworznie, tuleje i cale drazki kierownicze(sworzniach wew nie było i nie ma luzu), a mimo to na postoju jak ruszam szybko prawo-lewo to słyszę jakieś stuki.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL