BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] SWAP 1.8 IS NA 2.8 !!
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 21:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
Witam !

Mam pytanie interesowala by mnie wymiana silniczka 1.8 IS na 2.8 !
Z racji iz wiem ze koledzy z forum maja o wiele wieksze pojecie o tak owych zmianach niz ja prosze o pomoc.

Interesuja mnie koszty calkowite silnik skrzynia itd...
Czy warto...
Ewentualnie inne propozyjce na zmiany gdyz nie ukrywam ze moc ktora posiadam nie spelnia juz moich oczekiwan a za duzo wlozylem zeby teraz juz na nowa coupe zmienac zeby tylko wiecej "Kucykow" bylo..

Pozdrawiam Alchemikk

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Ostatnio edytowano 18 kwietnia 2007, 22:00 przez Alchemikk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2007, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
silnik z osprzetem trzeba liczyc 3,5 - 4 kzl (b28 sie ceni a do tego model w dobrym stanie trudno dostepny)
skrzynia powiedzmy 600
most niech bedzie tez 500
do tego przednie kopytka i sprezyny bo to masy przybedzie na przedzie ~600
do tego oliwa, plyn, filtry itp etc.
+ koszty robocizny
Jak widzisz troszke to bedzie. Zanim sie za to zabierzesz przelicz ponownie wg cen rynkowych dodajac do kazdej ceny 10-15%. Lepiej szacowac z nadatkiem niz mialo by sie okazac w polowie roboty ze zbraknie dukatow.

PS
Jezeli mial bym cos sugerowac to wolal bym zlozyc takie serducho: dol b28 gora b25 i zestroic. Wg niemcowych przepisow kulinarnych idzie wyjąc z tego 240 kucy bez wielkich wysilkow, a pozniej wykonac swapuar :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 00:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
No z tego co wiem silnik kosztuje z tego faktu ze jest mocny i ekonomiczny.
Wspomniales o swapie dwoch silnikow 2,5 i 2,8 zdaje to egz ?
nie lepiej by bylo zrobic swapa na 2,5 tez ma niezle kucy tylko z tego co wiem ekonomia jazdy gorsza o wiele.
I nie wiem jak wyglada z awaryjnoscia modelu 2,5. ;-)

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 00:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
pewna firma sprowadzajaca silniki i zajmujaca sie przy okazji swapem powiedziala mi ze swap 2.5 do compacta ze wszystkim 4tys zl

na razie szukam cos taniej bo swap tak czy siak bedzie :D

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
BARTIG napisał(a):
pewna firma sprowadzajaca silniki i zajmujaca sie przy okazji swapem powiedziala mi ze swap 2.5 do compacta ze wszystkim 4tys zl


:zdziwko: dawaj namiary , to za 3,0 do jedyneczki moge nawet 8 koła wybulić :hyhy:

nie dlatego, że mi brakuje mocy :P tylko mnie denerwujecie z tymi kosiarkami :kijemgo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 246
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: Jetta A5
BARTIG a znasz dokladne namiary do tej firmy ???

_________________
"Nie dziękuj " kliknij "Pomógł" :super:

VW on board :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2007, 12:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
na allegro jakos znalazlem, musialbym poszukac
ale pamietam ze byla z Lodzi

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
skrzynia moze zostac wszystkie skrzynie m e36 mają identyczne przełozenia trzeba wymienic dyfera

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
elektron85 napisał(a):
skrzynia moze zostac wszystkie skrzynie m e36 mają identyczne przełozenia trzeba wymienic dyfera
no jesli 2,8 by mialo byc to defer napewno nalezy zmienic, ale u mnie dyfer zostaje + skrzynia (serio nawet w 2,8 jest taka sama?) swap z 1,8i na 2.0 m50. Mi sie wydaje ze sam jak bys poszukal wszystkie to zmiana na 2,5 ze wszystkim ci pisze - max 3,5tys pln. Przy okazji zapytam jak wyglada awaryjnosc silnikow 2,5 w porownaniu do 2.0 (zarowno vanos jak i nie vanos) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
podobno 2,5 padają glowice ale czy to prawda nie wiem

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 07:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
czesto na autoskaut mozna znalesc wlasnie o tym ze silnik padniety (2,5) ale jak to faktycznie jest uzytkownicy 2,5 moze sie wypowiedzą


Ostatnio edytowano 22 kwietnia 2007, 18:54 przez k64, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 06:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Witam odgrzeje temat zeby nowego nie zakladac.

Czeka mnie chyba mnie wymiana uszczelki pod glowica w 1,8 IS, z oleju zrobila mi sie smietana, silnik pol roku temu zagotowal mi sie (padlo VISCO), z wydechu nic nie leci, plyn chlodniczy czysty ale ubywa wiec wydaje mi sie ze glowica pekla.
Jak glowica to najwyzej wymienie ale jak okaze sie blok silnika no to IS do wymiany.
Teraz moje pytanie kupil bym M44 ale w podobnych cenach sa M50 2,0 jak to jest z tym SWAPEM z 4 garnkow na 6?
1. Na 2,0 rozumiem ze skrzynia moze zostac, i dyfer tez. Czy oryginalnie w 2,0 dyfer jest na duzej glowie ?
2. Jezeli do 2,0 skrzynia i dyfer moze zostac no to moge tez wlozyc 2,5 na tej samej zasadzie ?
3. Jezeli tak to 2,8 tez mozna na tej samej skrzyni i dyfrze ? Czy przy 2,5 i 2,8 trzeba zmienic dyfer, skrzynie, wal i polosie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 06:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Kolego według mnie taki swap jak ty chcesz jest całkowicie bez sensu. Ponieważ 1,8 IS ma 140 kucy a 2,0 150. Przyrost 10 koni a wydasz minimum z 2,0 tys ponieważ musisz oniemiać zawias, różnicy 10 kucy zbytnio nie odczujesz jeśli chodzi o osiągi ale za to odczuje to twoja kieszeń ponieważ r6 więcej pali i więcej potrzebuje oleju. Takie moje zdanie jak już chcesz to wkładaj 2,5/2,8 to ma jakiś sens… ale to moje zdanie.

Z tego co wiem to wystarczy jak zmienisz zawias, hamulce i wszystko pod maska reszta może zostać tylko wiadomo ile to wytrzyma. Kumpel włożył do e30 3,5 i ma most z 1,6 jeździ już poł roku smoli kapcia i wogule i jak na razie wszystko śmiga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
elektron85 napisał(a):
podobno 2,5 padają glowice ale czy to prawda nie wiem

Z tego co wiem to jednak prawda.Mój znajomy ma 2,5 l i niedawno poszła mu głowica a co za tym idzie także zawory itd...W sumie reasumując wsadził w remont około 5 tyś zł :/ Ogólnie panuje opinia że głowice w 2,5 l lubią pękać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Rozumiem czyli jak wkladac to 2,5 albo 2,8. IS ma wszystkie hamulce tarczowe, zawias mam gwintowany zalozony miesiac temu. 2,0 bez Vanosa pewnie roznicy nie bedzie a na stacji benzynowej mnie dopadnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 05:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
lucasp, dokładnie bo musisz wykarmić 2 gary wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
No dobra wiec czy silnik 2,5 M50 podejdzie w miejsce IS ? Pod skrzynie i sprzeglo od IS ? Sprzeglo rok temu wymienialem. W 2,5 jest chyba dwumas a w IS zwykle kolo wiec jak to jest ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
A wiec tak jestem z 2tyg po swapie mojego is teraz pod maską pracuje m52b25 co do spalania na skrzyni i dyferku od is na odcinkach 10-13km przy oszczędnej jezdzie spalił mi 8 l na trasie na rozgrzanym spokojnie zejde do 7.5l a tak normalnie to z 9l na setke
Swapa robiłem z kumplem i łaczny koszt to 3000zł w tym silnik pare pierdołek i wypozyczenie warsztatu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
A powiedz mi jak z sprzeglem ? Zostalo od IS ? Co z pompa paliwa ? Liczniki tez chyba do wymiany. Co z kolem zamachowym, tez pasuje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Nie sprzęgło musi byc mocniejsze ja dostałem razem z silnikiem, pompa paliwa narazie daje sobie rade chociaz w planach była jej wymiana. Tak licznik jest do wymiany od is zawyzał obroty i to sporo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL