BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 03:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 31 października 2010, 09:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Witam, zmieniłem właśnie przekładnie kierowniczą na inna używaną jak sie okazało była już skręcana i kierownica nie wraca do punktu 0 tylko o 1/8 obrotu przed nim. Po czym poznać że śruba regulacyjna nigdy nie była ruszana ?? Jak powinna wyglądać ta śruba w nie skręcanej przekładni gdzie kierownica wraca do punktu 0 ?? Macie może jakieś fotki ?? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 31 października 2010, 22:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
co to znaczy ze nie wraca do punktu 0? chodzi Ci o to że jak jedziesz na wprost to masz skręconą kierownicę czy o to że jak puścisz to sama nie wróci do pozycji idealnie na wprost?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 31 października 2010, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem- cos zle zmontowales zapewne -ustaw od nowa zbieznosc -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 31 października 2010, 22:56 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
zbieżność była sprawdzana i nie trzeba było jej ustawiać. A kierownica nie wraca do punktu zero po skręcie, musze sam wyczuć punkt 0 na przekładni (za duże opory chyba ma by wrócić). Ma ktoś zdjęcie nie ruszanej na śrubie regulacyjnej przekładni ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 00:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
przeważnie jest tak zasyfiona błotem i olejem że nie wiem co Ci to da....

a jesli nie wraca to może jest za ciasno dociągnięta? poluzuj minimalnie może...?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 00:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Wydaje mi się że ruszanie tej śrubki jest bez sensu, lepiej znaleźć bez luzu "nie ruszaną" przekładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 00:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
poluzuj ją,na bank ktoś ją skręcil do sprzedaży że niby to ciasna igła,a poznać mozna po farbie na śrubce i nakrętce czy było ruszane...


:zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 08:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
jaro5 napisał(a):
a poznać mozna po farbie na śrubce i nakrętce czy było ruszane...
dokładnie, nie wraca jak mówisz, to szukaj następnej, skręcona za mocno jest, możesz jeszcze ja poluzować ale dosłownie mm ruchy. rozwiązanie na jakiś czas.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czyli jak ta śrubka była nie ruszana to farba na niej i nakrętce powinna być nietknięta ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 13:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
dokładnie tak :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 13:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
co powiecie o tej: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-bmw-e34-2-5-tds-td-i1290504106.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 14:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
sopro wystaje :) u mnie polowe tej sruby widac:):):):) ale kiera wraca mimo to. poluzuj te srube tak 1/12 obrotu i po klopocie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 1 listopada 2010, 15:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czyli im więcej wystaje ta śruba tym lepiej tak ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 2 listopada 2010, 08:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
ciezko stwierdzic ale skoro jak sie ja wkreca to sie luzy zmniejszaja wiec teoretycznie powinno tak byc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 2 listopada 2010, 14:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
mnie sie wydaje ze te śruby to regulacja po prostu. Pojawia się luz to się lekko podkręca i jest git choc trzeba być swiadomym że to juz nie nówka.

A co do dokręcania to trzeba to robić bardzo, bardzo subtelnie - 1/8 obrotu to juz dużo jak na jedno podkręcenie.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 2 listopada 2010, 19:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
No właśnie ciężko będzie znaleźć nie ruszaną bez luzu. Moja niby nie miała luzu jak ją miałem w rękach, ale po zamontowaniu są takie luzy jak były i do tego kierownica nie wraca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 2 listopada 2010, 19:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie da się ukryć że najmłodsze mają ponad 13 lat więc cudów nie ma co oczekiwać ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 3 listopada 2010, 22:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Czy ktoś słyszał/widział aby na śrubie regulacyjnej była jakaś plomba lub oznakowanie położenia owej śrubki ??

Pisałem do jednego gościa na allegro i powiedział mi że śruba nigdy nie była ruszana i twierdzi tak bo na tej śrubie jest jakaś plomba, niebieska kropka ?? Ktoś coś o tym wie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 4 listopada 2010, 09:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
sa kropki z farby na srubach i na obudowie( stosuje sie takie oznaczenie na nowych maszynach przemeslowych np) zaznacza sie farba ale pewnosci nie masz ze np caly obrot nie byl juz zrobiony. kolega ci napisal ze urzywki maja juz swoje lata wiec napewno jakies tam luzy beda. wez gwarancje rozruchowa albo dogadaj sie ze niech ci wstawi i jak bedzie ok to wezmiesz i zaplacisz za przelozenie a jak nie to niech robi na wlasny koszt-jak sprzedaje dobre i jest tego pewien to powinien sie zgodzic na to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Przekładnia kierownicza
PostNapisane: 4 listopada 2010, 21:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dzisiaj rozebrałem starą przekładnie i doszedłem do wniosku że regulacja nic nie da jak jest luz głębiej a dokładnie na łozyskach w przekładni... Tak więc regulacja działa tylko na znikomy luz w 100% sprawnej przekładni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL