Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.
Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.
Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp. BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw
Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.
Po kilku latach poszukiwan udalo nam sie nabyc cos takiego.
Myle ze stan niczego sobie, ocene pozostawiam wam.
Art.
Wartość Numer podwozia WBAAK150802338423 Kod typu 1015 Typ 316I (EUR) Typoszereg E E30 () Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M10 Pojemność skokowa 1.80 Moc 0 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor DELPHIN METALLIC (184) Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0274) Data prod. 1988-02-23
Składanie Wyposażenie Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL S339A SATIN CHROME Shadow-Line S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
Takie oto foteliki sie trafily.
Trafil sie tez dawca.
Powoli do przodu. Jakas tam chlodnica sie znalazla i pokrywy wypiaskowane i pomalowane.
Kilka gratow sie znalazlo.
-szczeki hamulcowe -klocki hamulcowe -sworznie wahacza -tuleje wahacza -drazki kierownicze -plyn hamulcowy -oliwa atf -paski -filtr oleju -uszczelki pod dekle -swiece -fajki -filtr powietrza -filtr paliwa -termostat -pompa wody -rolki i rolki napinacza -amortyzator naciagu paska -uszczelka pod miche itp
Dotarla nastepna paczka zgratami.
Klocki na przod odma i tarcze.
Dzis znalazlo sie troche czasu.
Wymienione zostaly:
Uszczelki pod deklami. Uszczelka pod czujnikiem poziomu oleju. Uszczelka miski olejowej. Wymienione fajki na nowe. Usuniety luz na lanuchu pompy olejowej oraz dokrecona pompa olejowa. (Na zdjeciach nizej widac luz na lancuchu. Zamontowane pokrywy juz wypiaskowane i pomalowane. Wymienione zostaly tez swieczki. Uszczelka bagnetu. Filtr oleju. Silnik zostal zalany oliwka.
Dalsze modyfikacje jak bedzie czas i natchnienie
Jeszcze takie cos odpadlo od silnika
Delikatnie do przodu:
Zakupiony gwint.
zaciski,jażma,tloczki, wahacze oraz belka wszystko wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
Mam nadzieje ze przynajmniej bedzie sie teraz milo skladalo jak bedzie takiw wszystko czyste.
Andrew zamknal sie na dwa dni w garazu proszac by mu nie przeszkadzac. Dłubał,wiercił,gryzł,spawał,sapał,piłował a jak juz skonczyl to moim oczom ukazały sie takie ładne łapki
w dodatku ocynkowane, ja nie wiem jak on to robi
Delikatnie do przodu. Pogoda sie poprawila, piekne sloneczko, cieplutko, az przyjemnie pogrzebac przy aucie.
Dzis wylecial o dziwo dalej dzialajacy m10 i zostala umyta wstepnie komora, przeczyszczone kanaliki odplywowe i caly syf.
Taka kupa byla w chlodnicy m10. chyba z milion lat nie wymieniany.
Koza sie zrobila, takie troche crosscountry
Juz chyba wszytko wylecialo z auto co mialo wyleciec. Czas zaczac skladac do kupy.
Tak Nocuje
Przymiarka chlodnicy. Powinna pasowac
Dzis juz pierwszy montaz. Linki recznego
Dzis doszly kolejne graty.
Belka przednia (sanki) wypiaskowana i pomalowana proszkowo.
Stabilizatory przod i tyl wypisakowane i pomalowane proszkowo.
Mocowania stabilizatorow i mocowania belki tylnej, wypisakowane i pomalowane proszkowo.
No i graty:
-pokrywa kolektora ssacego -uszczelki kolektora ssacego -tuleje tylnych wahaczy -tuleje tylnej belki -zestawy naprawcze do hamulcow -uszczelki kolektorow wydechowych -lozyska piast kol tylnych -tuleja dyfra - no i jeszcze obejmy oslony sruby nakretki itd.
teraz czekamy na sprzeglo kompletne i kolo dwumasowe[i][i][i][i][/i][/i][/i][/i]
Jeszcze dzis doszlo sprzeglo kompletne sachsa i dwumasa luka.
Brakuje w sumie tylko skrzyni jeszcze
Zbiorniczek tez dotarl juz do nas.
Zabralismy sie tez ponowanie za motor.
Tutaj tez wszystko wyglada ok.
Wymienione zostalo tez kóleczko na pompie wody bo tamto mialo ubytek.
No i wszystkie nadkola zostaly umyte odtluszczone i dodatkowo pomalowane jakims szajsem do podwozi. Mielismy robic wszystko, ale po ogledzinach doszlismy do wniosku ze nie ma sensu bo widac ze juz to ktos wczesniej robil, warstwa zabezpieczajaca jest naprawde gruba na calym podwoziu i nie ma nigdzie zadnych ognisk korozji.
Wlasnie wocilem z wakacji i w sumie nawet nie zostalem zaskoczony. Andrew jak zwykle nie proznowal i wymienil wszystkie przewody hamulcowe na nowe zrobil regeneracje magla i uzbroil juz, zainstalowal przewody w stalowym oplocie i chyba powymienial uszczelki kolektora. Jak dostane sie do fury i ogarne co tam jest zrobione to dam znac.
Pozdro.
Zawiecha z tylu juz powoli zaczyna jakos wygladac. Na reszcie czuc ze wszystko idzie do przodu a nie do tylu jak przy rozbieraniu
Na chwile przymiezylismy Radmanowe kółka. 19 chyba dobrze wyglada nie?
Jeztom, Staramy sie zeby nie bylo lipy
Ostatnio nie aktualizowalem galerii ale fotek sie troche nazbieralo.
Zawias przednie złożony już.
Aku powędrował do tyłu.
Dwumasik już na miejscu.
Silnik został opłukany z syfu.
Czesto wymieniany filtr paliwa
Przymiarka docelowego koła.
Chwila przerwy byla, ale dzis znowu do pracy.
Przymiarka wentylatorow. Spal. 3 cm grubosci. Zamontowany short shifter od z3m. Zamontowana podpora i wal. Zamontowany wysprzeglik. Zamontowany kolektor. Czesciowo skonczony uklad paliwowy. Kółeczka juz z oponkami na gotowo. Na tyl na razie weszlo 245/40/17. Powinno byc wszystko ok, w razie czego na tyl wleca oponki 245/35/17.
Wyjazd na uklad wydechowy. P.s. Szkoda ze nie o wlasnych silach
Szybka korekta zbieznosci
No i jeszcze nową galeczke mam co by pasowala do short-shiftera.
Dla zainteresowanych kilka fotek juz prawie gotowych barankow. Zostalo jeszcze tylko kilka drobnych poprawek i mozna owijac bandażem termoizolacyjnym i montowac na auto.
Wydech skonczony. Jestem naprawde zadowolony, za te pieniazki mysle ze nie ma co sie czepiac, wszystko wyglada bardzo ladnie, jestem ciekaw jak bedzie mruczec. Miejmy nadzieje ze jak najcisze Baranki owiniete i zamontowane. Czas brac sie do roboty, jeszcze sporo godzin w garazu do spedzenia
Takie dwa na szybko nagrywane telefonem.
Byly pomysly zeby skoczyc na hamownie ale dyfer powiedzal, ze w zadnym wypadku nie ma sensu ,bo mocy i momentu jest pod dostatkiem
P.S. Andrzej mowil, leszek, masz ciezka noge, 2.8 w e30 ci wystarczy, ale ja nie sluchalem
Dyfer obspawany, ciekawe jak szybko sie teraz podda
Dzis podjechalem z ciekawosci zwazyc auto.
Oto wynik:
Mysle ze jeszcze pojade raz zwazyc na stacje diagnostyczna bo te wyniki to jakies fantazyjne.
Ostatnim razem na wadze w żwirowni wyszlo 1235kg z pelnym bakiem jeszcze bez modyfikacji. Teraz wyszlo 1260 z cwiartka baku. Jak bym zatankowal do pelna to mysle ze jakies 1300kg by bylo, wiec wychodzi na to ze auto przytylo tylko 65kg? To raczej nie jest mozliwe...
I teraz albo chlopaki w zwirowni zawyzaja zeby wiecej zarobic albo chlopaki na skupie zlomu (gosc juz chcial wyplacac kase jak bylem na wadze ) zanizaja wage zeby wiecej zarobic. A Pewnie to jedni i drudzy tak robia wiec czlowiek nigdy nie dowie sie jaka mase ma auto
P.S. Czy jakis kochany mod moglby usunas z tego tematu ostatnie rozmowy o siodemce? Z gory dziekuje i pozdrawiam
Wlasnie wpadlem przed chwila na stacje kontroli pojazdow.
Na ich sprzecie wyszlo ze:
Przednia oś- 655kg Tylna oś -600kg Masa rzeczywista pojazdu 1248 kg
Nie wiem jakim cudem, bo powinno byc 7 kg wiecej, skoro przod 655 + tyl 600.
Mimo wszystko wagi mniej wiecej sie zgadzaja.
Ustawilem tez geometrie.
Chyba trzeba skrecic gwint jakis centymetr lub dwa z przodu i bedzie ok
Pomalowalem nerke na czarno i dzieku uprzejmosci chlopakow mam wypolerowane lampy
Mimo ze srodkowy tlumik sie wypierdzial i wywalilo z niego cale bebechy postanowilem podjechac na hamownie i sprawdzic co za wyniki wyjdzie.
Na tym setupie:
dolot:
-orginalna puszka z 540 bez doprowadzenia powietrza, po prostu zamontowana pod maska
wydech:
baranay, tlumik srodkowy jednokomorowy wypierdziany i pekniety i tlummik koncowy jednokomorowy (oba przelotowe)
Oto wynik: 276,7 i 373,7 Temperatura otoczenia 21 stopni hamowany na 4 biegu.
Nie zamartwiam sie
Wydech poprawiony. Pojedynczy tlumik srodkowy zostal zastapiony dwoma mniejszymi przeotowymi, dzwiek jest dziwny, jest bardzo cicho, pracuje doslownie jak honda vtr
Oto wynik:
Wynik to w tej chwili okolo 295KM no ale momentu znowu ucieklo z 5 niutonkow. Dokladny wynik moze ktos zdola obliczyc. Bo tu jest 291 BHP
Mam jeszcze jeden plan na poprawienie wydechu, jak skoncze wydech zabiore sie za dolot. Najgorsze ze podczas hamowania temp na zewn byla ze 30st.
Po delikatnej modyfikacji dolotu za niebagatelna sume 29zl pojechalem jeszcze raz na hamownie. Wykres poprawil sie w calym zakresie obrotow, od poczatku do konca.
Andrew pozyczyl mi GOPRO wiec pracuje nad filmikiem pod magicznym tytulem "dzien z zycia e30stki" , bedzie mozna zobaczc kilka ujec, moze jakis dzwiek silnika,wydechu itd. Ogolnie, codzienne zmagania e30stki z polskimi drogami i wlascicielem.
W zwiazku z tym ze silnik kotlowal olej jak zdrowe m54b30, i szklaneczki potrafily zagrac z rana postanowilem cos z tym zrobic.
Motor zostal rozebrany, glowice splanowane, wymienione uszczelniacze, dotarte gniazda zaworowe, lekki porting na wejsciu i wyjsciu, do tego panewki, pierscienie, szklanki i reszta.
pierscienie - goetze szklanki - ina panewki - glyco
no i reszta, nowe sruby glowicy,uszczelki itd. itp.
Dzis stuknelo 100 kilometrow po zlozeniu, zaraz jade zmienic oliwe, pozniej jeszcze z 500 i jeszcze jedna zmiana oliwy a pozniej juz lycha Ciezko sie jezdzi tym autem jak nie mozna deptac od razu do oporu.
No juz czekam 2 tygodnie na rozkodowanie ale ci sie nie chce widocznie
Ta, 10
dobra, zaraz wychodzę, to na szybko Tobie tutaj wkleję, bo sam jestem ciekaw:
Art.
Wartość Numer podwozia WBAAK150802338423 Kod typu 1015 Typ 316I (EUR) Typoszereg E E30 () Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 2 Silnik M10 Pojemność skokowa 1.80 Moc 0 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor DELPHIN METALLIC (184) Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0274) Data prod. 1988-02-23
Składanie Wyposażenie Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S270A WIDER TYRES Koła z szerokim ogumieniem S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL S339A SATIN CHROME Shadow-Line S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
...czyli jednak miałem rację, że z nazwy tematu wynika M40 bo to 316i, a nie 318i
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników