BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 17:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Witam

Może zadam głupie pytanie ale czy do silnika benzynowego ( konkretnie mojego ) N/A jest sens montować IC???

w końcu wiadomo, że tym zimniejsze powietrze tym lepiej zwłaszcza, że V8 potrzebuje duuuużżżżżżżżżżo tlenu

Jak tak co jak gdzie za ile???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 17:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Zdzira 850I napisał(a):
Może zadam głupie pytanie ale czy do silnika benzynowego ( konkretnie mojego ) N/A jest sens montować IC???

Wedlug mnie dolot powietrza jest wyliczony przez inzynierow silnika. Zmiana pojemnosci dolotu moze pogorszyc osiagi, ale nie musi. Wydaje mi sie, ze IC w tym przypadku nic nie da.
Oczywiscie moge sie mylic...

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 17:49 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
przecież twój silnik zasysa już zimne powietrze, które po drodze nie nagrzewa się np. od przepływu przez turbinę

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
I co założysz filtr połączysz go rurą z ic a ic rurą z przepustnicą? I to ma w wolnossącym poprawić osiągi? Odległość filtra od przepustnicy będzie... poza tym powietrze w n/a nie ma takiej temp jak w turbo a generalnie pomysł z dupy jedyne co może zrobić to zmasakrować osiągi. Lepiej już jakiś airbox z dobrego izolatora ciepła + chwyt powietrza w miejscu gdzie będzie się go dużo dostawało. :mur: :mur: :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No w lecie przy +35 stopniach też jest ono zimne :rotfl:
Zwłaszcza przy tym jakie ciepło wyzwala V8 pod maska robi tam piękne piekiełko.

Po prostu czuć różnicę zresztą w prawie każdym sprawnym aucie ją czuć przejedzcie się autem po suchym w +5 stopniach i potem w +25 stopniach to zobaczycie o co mi biega

Miałby być zamontowany przed filtrem powietrza a nie za nim.

Po prostu wpadł mi taki pomysł :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
tak tyle ze jak piszesz ze w lato powietrze ma 35*C i chcesz je schłodzić do temp niższej za pomocą IC to ja nie bardzo rozumiem jak?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
DDastardli napisał(a):
Miałby być zamontowany przed filtrem powietrza a nie za nim.


:hurra: zmieniam zdanie. kibicuje Ci - zrób to!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Ty mi nie masz kibicowqwać jak dla mnie możesz sie nie odzywać :)

Po to zadałem pytanie, żeby uzyskac odpowiedź jak słocdzić powietrze wlatujące do silnika???

Zamotnowac lodówke w aucie??? :rotfl: :rotfl: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Zdzira 850I napisał(a):
Po to zadałem pytanie, żeby uzyskac odpowiedź jak słocdzić powietrze wlatujące do silnika???

Zamotnowac lodówke w aucie??? :rotfl: :rotfl: :hyhy:



shłodzić bardziej niż temp zew, sie nie da

DDastardli napisał(a):
jakiś airbox z dobrego izolatora ciepła + chwyt powietrza w miejscu gdzie będzie się go dużo dostawało


nie widze innego racjonalnego sposobu

_________________


Ostatnio edytowano 8 listopada 2010, 18:36 przez Marcin'ek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Jakie pytanie takie odpowiedzi. Nie masz pojęcia o mechanice to się nie bierz za modyfikacje. Powietrze z IC niby dlaczego miało być chłodniejsze niż z nawiewu poprowadzonego do filtra z zewnątrz? Odpowiem Ci - nie będzie. W silniku atmosferycznym się go nie montuje bo doprowadzasz zimne powietrze z zewnątrz w turbo ze względu na to że instalacja musi być szczelna musisz dołożyć element który je schłodzi po tym jak miało kontakt z zajebi*cie gorącą tubriną! Zrozum to człowieku wystarczy myśleć. Że też mod nie zamknie tej farsy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 8 listopada 2010, 18:41 
DDastardli, ma w 100% rację a nawet poza tym w wolnossącym silniku przy takim modzie bardzo ograniczysz dopływ powietrza - będzie dużo ciężej uzyskać w dolocie pożądane ciśnienie. Jak dla mnie kompletna bzdura i głupota.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Intercoler w N/A
PostNapisane: 9 listopada 2010, 15:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
DDastardli sam tego robił nie będę a to forum jest od zadawania pytań jakbyś nie zauważył to je zadałem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Intercoler w N/A
PostNapisane: 9 listopada 2010, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
DDastardli napisał(a):
Jakie pytanie takie odpowiedzi. Nie masz pojęcia o mechanice to się nie bierz za modyfikacje. Powietrze z IC niby dlaczego miało być chłodniejsze niż z nawiewu poprowadzonego do filtra z zewnątrz? Odpowiem Ci - nie będzie. W silniku atmosferycznym się go nie montuje bo doprowadzasz zimne powietrze z zewnątrz w turbo ze względu na to że instalacja musi być szczelna musisz dołożyć element który je schłodzi po tym jak miało kontakt z zajebi*cie gorącą tubriną! Zrozum to człowieku wystarczy myśleć. Że też mod nie zamknie tej farsy.


Dodam tylko, ze nie chodzi o rozgrzanie wirnika turbiny, kompresor jest w jakims stopniu izolowany od wirnika. Zadaniem IC jest chlodzenie powietrza, ktore ogrzewa sie podczas kompresji (jak kazdy inny gaz), w N/A nie ma takiego problemu, wiec nie ma potrzeby/sensu montazu IC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL