BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 06:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 8 listopada 2010, 23:50 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
nmr88 napisał(a):
skoro V12 jest "podobno" idealne

Nie podobno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 8 listopada 2010, 23:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
tutaj jest próbka soundu v16

poza tym to, że ma 4 gary więcej nie znaczy że będzie lepiej wyważony od v12

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 00:01 
Brzmi jak burza w górach skalistych :D :D :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 12:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
valdorane napisał(a):
Nie podobno.


Wiem, dlatego "podobno" jest w cudzysłowie.
Ale na tym forum zawsze znajdzie się ktoś kto będzie chciał się kłócić.

trollu napisał(a):
tutaj jest próbka soundu v16


Mówiłem że na jałowym szszszsz :P

Wiesz, valdorane, według mojej nauczycielki od PKM-u najlepiej na świecie wyważonym silnikiem jest R8, choć ja o takowym w życiu nie słyszałem i dla mnie na dodatek nie logiczne jest by był lepszy od V12.
Ale mogę się mylić i czegoś nie wiedzieć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
A ja mam trochę inne pytanie, stosuje ktoś jeszcze silniki V4 ?

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 14:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
WąskiMaciek napisał(a):
Wiesz, valdorane, według mojej nauczycielki od PKM-u najlepiej na świecie wyważonym silnikiem jest R8, choć ja o takowym w życiu nie słyszałem i dla mnie na dodatek nie logiczne jest by był lepszy od V12.
Ale mogę się mylić i czegoś nie wiedzieć...

4x3=12. Wszystko na ten temat. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 14:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
WąskiMaciek napisał(a):
A ja mam trochę inne pytanie, stosuje ktoś jeszcze silniki V4 ?

Motocykle z tego co wiem, ale tylko ze względu na gabaryty, bo są gorzej wyważone od R4. (przynajmniej 4suwowe).
Matematycznie bardzo dobrze wyważonym silnikiem byłby B12. R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
mroova81 napisał(a):
WąskiMaciek napisał(a):
A ja mam trochę inne pytanie, stosuje ktoś jeszcze silniki V4 ?

Motocykle z tego co wiem, ale tylko ze względu na gabaryty, bo są gorzej wyważone od R4. (przynajmniej 4suwowe).
Matematycznie bardzo dobrze wyważonym silnikiem byłby B12. R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.


A passat W8 to nie przypadkiem dwie V4ki?

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 15:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Gumiś napisał(a):
mroova81 napisał(a):
WąskiMaciek napisał(a):
A ja mam trochę inne pytanie, stosuje ktoś jeszcze silniki V4 ?

Motocykle z tego co wiem, ale tylko ze względu na gabaryty, bo są gorzej wyważone od R4. (przynajmniej 4suwowe).
Matematycznie bardzo dobrze wyważonym silnikiem byłby B12. R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.


A passat W8 to nie przypadkiem dwie V4ki?

Nie do końca. Wszystkie W to zdublowane VR'y. Pod względem wyważenia silniki VR są niemal identyczne co R, więc W można rozpatrywać w kategorii V ale 8 a nie 2xV4.
Chyba jedyne samochodowe V4 które kojarzę to zaporożec.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 16:04 
mroova81 napisał(a):
R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.


wtf? tzn?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Fryderyk napisał(a):
wtf? tzn?

a ten znowu :rotfl:
po mojemu jeżeli rozpatrujemy silniki do napędu samochodów to R8 jest po prostu za długi żeby go gdziekolwiek upchać. poza tym długi wał, głowica... przypadłości R6 tylko trochę większe ;)
co do wyważenia - R6 i V12 mają wykorbienia co 120st i dlatego są idealnie wyważone. w v12 jest ta przewaga że moment spalania mieszanki można rozbić na 2 gary
V4 jest całkiem całkiem :hyhy: spójrz na nową yamahe Vmax :oczami: cudo na 2 kołach. nowa aprilia RSV też ma v4

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 17:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
valdorane napisał(a):
4x3=12. Wszystko na ten temat. :)


Może jestem głupi ale o co Ci chodzi?

Że zawsze wielokrotność 4 będzie dobrze wyważona?


Gumiś napisał(a):
A passat W8 to nie przypadkiem dwie V4ki?


No ale W to 3 rzędy cylindrów?

mroova81 napisał(a):
R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.


To , że jest bez sensu go budować to jedno ale czemu ma nie mieć racji bytu?

Dajcie mi jakieś fakty dzięki którym mógłbym wytłumaczyć tej upartej kobiecie przewagę V12 nad tym jej R8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 17:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Teoretycznie budując Vke skracasz silnik, wzrasta moment obrotowy i ciut spada spalanie w stosunku do silnika ulozonego w rzędzie

pewnie ulozenie 8 cylindrow w rzedzie doprowadziloby do lepszego panowania nad siłami które powstają w skutek dzialania tłoka. Musialbyś sobie porobić animacje lub moze gdzies znalesc i przeanalizowac sobie w jakiej kolejnosci chodzą tłoki a w szeczegolnosci w jaki sposob moga wplywac na caly blok silnika, moze w r8 idzei to tak rozplanowac ze sily dzialajace na silniku beda sie rownowazyc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
tomaszeklolek napisał(a):
ciut spada spalanie w stosunku do silnika ulozonego w rzędzie


:zdziwko:
V-ka pali mniej od rzędówki...pierwsze słyszę...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 18:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
R8ki były produkowane, dawno bo dawno ale były. M.in:

Bugatti 35 z 1925r

Obrazek

Alfa Romeo 8C z 1931r

Obrazek

Mercedes W196 jeżdżący w F1 w latach 1954/55

Obrazek

wszystkie miały R8 pod maską :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 18:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fryderyk napisał(a):
mroova81 napisał(a):
R8 nie ma racji bytu nawet w teorii.


wtf? tzn?

Oprócz tego, że jest gorzej wyważony od R6, V12, B6, a być może nawet od B4 czy też V8 dochodzą do tego problemy z odkształcaniem głowicy. Nie równą temperaturą całego silnika, problemy z uszczelką pod głowicą, sztywnością, napędem rozrządu (będą się wałki ukręcać). Sam blok silnika też pewnie zbyt wytrzymały by nie był. Tak więc jako ciekawostka tak, ale ja tam wolę sprawdzone rozwiązania jak rutinoscorbin lub V8.

Idąc dalej: nie każda wielkokrotność liczny 4 jest lepiej wyważona. Np silniki gwiazdowe 4suwowe muszą mieć nieparzystą ilość cylindrów w rzędzie. R6 i V6 są lepiej wyważone od R4. Nawet R5 bije R4 na głowę.

Idąc jeszcze dalej wszystkie obecne konstrukcje >12cyl są zagraniem marketnigowym. Każdy kto się zna, powie, że veyron ma za dużo o 4cyl. No ale jest to zagranie typu 21mpx w telefonie kom. Leszcze są wszędzie, jedni dysponują tysiącami, inni miliardami :)

Słowem zakończenia powiem, że im silnik lepiej wyważony nie koniecznie musi być "zajebistrzy". Doskonałym przykładem na to są V8 z wałem krzyżowym z kolejnością zapłonów wypadającą nie zawsze na przemian (lewa/prawa głowica). Dzięki swojej ułomności dostają pazura, ten bulgot na niskim, a ryk na wysokim. Są V8 często produkcji japońskiej z dokładnie naprzemiennymi zapłonami i wałem jak od R4, są znacznie lepiej wyważone, ale brzmią jak zwykłe R4.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 19:10 
ble ble ble ble R8 były na statkach, lokomotywach, a nawet samochodach- o czym warto pamiętać i się trochę pointeresować :[


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
mroova81 napisał(a):
Np silniki gwiazdowe 4suwowe muszą mieć nieparzystą ilość cylindrów w rzędzie.


generalnie trochę paplasz bez sensu a to zdanie niech będzie kwintesencją. gwiazdy w rzędzie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
no były były, tylko wyobraź sonie współczesne auto z R8 pod maską. Mi chodzi tylko i wyłącznie o auta raczej ze wskazaniem na współczesne.
nmr88 napisał(a):
Że zawsze wielokrotność 4 będzie dobrze wyważona?

raczej z tym że liczy się kąt między wykorbieniami. Kąt pełny ma 360st. Podziel to na 3 i masz 120st czyli idealne przerwy między zapłonami. Wykorbienia co 120st mają R3, R6, V6, V12, B6, W12 chyba też. w V6 sprawa ma się trochę inaczej bo jednak wykorbienia są przesunięte względem siebie i jest nieco gorzej wyważony od R6
nmr88 napisał(a):
No ale W to 3 rzędy cylindrów?

4 rzędy
Obrazek
kiedyś czytałem fajny artykuł w którym było to dość jasno wytłumaczone i prosto zobrazowane schematami. teraz jakoś nie umiem go znaleźć :kwasny:
mroova81 napisał(a):
Są V8 często produkcji japońskiej z dokładnie naprzemiennymi zapłonami i wałem jak od R4, są znacznie lepiej wyważone, ale brzmią jak zwykłe R4.

nie do końca. ferrari ma "płaski wał". V8 z płaskim wałem bardziej wibruje . m.in:
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ntry781244

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
trollu napisał(a):
raczej z tym że liczy się kąt między wykorbieniami. Kąt pełny ma 360st. Podziel to na 3 i masz 120st czyli idealne przerwy między zapłonami. Wykorbienia co 120st mają R3, R6, V6, V12, B6, W12 chyba też. w V6 sprawa ma się trochę inaczej bo jednak wykorbienia są przesunięte względem siebie i jest nieco gorzej wyważony od R6


a dzieląc na 5 będzie 72... niby czemu wg Ciebie 120 to jedyne idealne rozwiązanie? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL