BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 16:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
daniel325 z fw motorsport zacieśnia szperónki :ok:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 16:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
daniel325 z fw motorsport zacieśnia szperónki

wiem ;bierze chyba 500zł
ale dolicz sobie jeszcze wysyłkę tam i spowrotem i robi się juz około 700.
pozatym jakoś niemogę sobie wyobrazić że tydzień lub więcej zostawiam auto na klockach :kwasny: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
tu jest link do tematu
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ntry686661

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 13:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Czy wiecie moze gdzie dostac plytki cierne i podkladki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 02:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Sorki ze odkopie ale przylacze sie do pytania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B25
chłopaki z bmw południe sami kombinują: http://bmwklubpoludnie.pl/viewtopic.php?t=727


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 08:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
widziałem już takie patenty , ale nie chce mi się wierzyć że tam jest 40%.
pomiar pewnie robiony dupoodczytem .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Masakra co ludzie potrafią wsadzić do dyfra - mega drut team wita.
po wyjęciu szpery z dyfra
Obrazek
trzeba ją rozebrać, po sprawdzeniu tarcz ciernych (jeśli dobre to jest sens dalszej przeróbki jeśli nie jest to bez sensu)
Jeśli są ok, na samą górę w miejsce gdzie przychodzą sprężynki musimy włożyć podkładkę (t.j talerzyk, im grubszy tym większy % spięcia, przy 0,6-0,8mm i dobrych tarczach uzyskuje się około 40% przy 1mm - 42-44% 1,2mm - 43-46% - około, wartości są bardzo "OKOŁO". Max co można dać to 2mm, ale ciężko jest to w ogóle złożyć do kupy. Koledzy w faszystowni zwyczajowo wkładają 0,8 i jest git.
Dużo zależy od stanu tarcz ciernych. Talerzyki brali z jakiś starych silników, przekładni, skrzyń biegów itp. itd. zazwyczaj były to podkładki dystansowe lub ślizgowe.
Jak już się rozbierze to ustrojstwo to widać o co kaman.
Można też zrobić samemu - w sensie że trzeba załatwić kawałek blachy i do tokarza aby wytoczyć odpowiedni kształt a później grubość. Dobry tokarz sobie poradzi z takimi grubościami.

EDIT:
I z tego co się orientuje to nie ma czegoś takiego jak szpera 100%, energia z wału przełożona na koła może być 50/50 = 100% przykładowo przy szperze 25%, 25% idzie na jedno koło, 75% na drugie czyli 25/75 =100% przy szperze 40% 40% na jedno 60% na drugie w sumie daje to 100% energii z wału. No chyba że się mylę to nich ktoś poprawi.

EDIT2:
http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=3516&p ... c&start=60
na samym dole są dwa linki można zobaczyć trochę foto i chyba że ktoś kuma fafluche sprache to i poczytać :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
to nie jest mega drut team tylko sprawdzone patenty.
nie chce mi sie tylko wierzyc że tam jest 40%.
podobne kity mozna kupić na zagranicznych stronach tuningowych.
podkładki owszem tez sprawdzona metoda ale co do % spiecia to sam to wymysliłeś czy ktoś Ci pomógł :hyhy: .
% spiecia szpery można sprawdzić zgodnie z procedurą http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=765
a co do 100% spiecie czyli tzw e-szpera , elektro szpera , to poprostu zaspawane ze sobą satelity.
również hydrauliczna szpera z e34 ix podobno daje nawet do 100% spiecia w zaleznosci od podanego ciśnienia .
pisze podobno bo narazie niemam z kad wziąć wiecej niż 7barów ale pracuje nad tym :cool: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
mcgiver napisał(a):
a co do 100% spiecie czyli tzw e-szpera , elektro szpera , to poprostu zaspawane ze sobą satelity.
również hydrauliczna szpera z e34 ix podobno daje nawet do 100% spiecia w zaleznosci od podanego ciśnienia .
pisze podobno bo narazie niemam z kad wziąć wiecej niż 7barów ale pracuje nad tym :cool: .


Kolego patrz wyżej bo kolega ci to dość jasno wytłumaczył. To że paru łolopków nie mających pojęcia o fizyce i mechanice powiedziało że jest 100% szpera to nie znaczy że trzeba te brednie powtarzać.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Bobby Vintage napisał(a):
mcgiver napisał(a):
a co do 100% spiecie czyli tzw e-szpera , elektro szpera , to poprostu zaspawane ze sobą satelity.
również hydrauliczna szpera z e34 ix podobno daje nawet do 100% spiecia w zaleznosci od podanego ciśnienia .
pisze podobno bo narazie niemam z kad wziąć wiecej niż 7barów ale pracuje nad tym :cool: .


Kolego patrz wyżej bo kolega ci to dość jasno wytłumaczył. To że paru łolopków nie mających pojęcia o fizyce i mechanice powiedziało że jest 100% szpera to nie znaczy że trzeba te brednie powtarzać.


Ty widziałeś wogóle kiedyś jak wygląda od środka seryjny otwarty dyfer ? jak wyglada zaspawany dyfer ? jak wyglada szpera cierna płytkowa ? jak wygląda szpera hydrauliczna ?
pewnie nie więc weż sobie troche pogogluj bo pewnie na żywo i tak nie zobaczysz .
mozesz co nieco zobaczyć w linku w moim podpisie ....

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Skąd takie wartości, mam kilku kolegów w faszystowni a oni mają takie lub inne pierdy na temat BMW.
Co do 100% to ci tłumacze skoro wał daje na dyfer 100% energii silnika, a dyfer rozdziela ją na 2 koła (dyfer to taki rozdzielnik, coś na wzór trójnika) lewe i prawe, to jakim sposobem uzyskasz 100% na 2 koła skoro do podziału masz tylko 100%, bo według tych teorii e-szpery 100%, skoro na jednym kole jest 100 i na drugim 100 to wał daje 200%???, czy po prostu e-szpera mnoży energię wału???

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
hmm..no ok wał daje 100% napedu i jest on rozdzielany po 50% na kazde koło , ale tu nie jes mowa o tym lecz o stopniu spiecia kół między sobą i tu własnie jest 100% .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
jeszcze jedno % spiecia dyfra to nie jest rozdział napędu z wału na koła lecz jest to umowne okreslenie mierzone jako stopień połączenia miedzy oboma kołami . o takim rozdziale to można mówić przy napędzie na 4 koła wtedy masz stosunek jednej osi do drugiej.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
A widzisz, w końcu doszedłeś do sedna sprawy, stopień spięcia między niezależnymi osiami daje 100% ale ich podział wynosi 50/50. Dlatego podaje się wartości szpery np. 25% lub 40% a nie 50% lub 80%. Podane wartości 25% i 40%, które możemy spotkać w dyfrach BMW to wartości jakie odnoszą się do przeniesienia energii na niezależną oś a nie ich sumę.
Pojęcie e-szpera 100% jest błędna - ktoś kiedyś zespawał satelity i pier-dnąłłł że to 100% - bo pojęcia nie miał co gadałłł :P - taki żarcik.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 12 listopada 2010, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Fajnie jest się trochę posprzeczać grunt że nikt nikogo nie obraża :P .... tak postępują dżentelmeni :hyhy:

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 13 listopada 2010, 12:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
mcgiver napisał(a):
Ty widziałeś wogóle kiedyś jak wygląda od środka seryjny otwarty dyfer ? jak wyglada zaspawany dyfer ? jak wyglada szpera cierna płytkowa ? jak wygląda szpera hydrauliczna ?
pewnie nie więc weż sobie troche pogogluj bo pewnie na żywo i tak nie zobaczysz .
mozesz co nieco zobaczyć w linku w moim podpisie ....


:faint: Od dziś będę ci mówił Miszczu.

tigwelder napisał(a):
A widzisz, w końcu doszedłeś do sedna sprawy, stopień spięcia między niezależnymi osiami daje 100% ale ich podział wynosi 50/50. Dlatego podaje się wartości szpery np. 25% lub 40% a nie 50% lub 80%. Podane wartości 25% i 40%, które możemy spotkać w dyfrach BMW to wartości jakie odnoszą się do przeniesienia energii na niezależną oś a nie ich sumę.
Pojęcie e-szpera 100% jest błędna - ktoś kiedyś zespawał satelity i pier-dnąłłł że to 100% - bo pojęcia nie miał co gadałłł :P - taki żarcik.


Wreszcie jakiś mądry :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 13 listopada 2010, 13:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Bobby Vintage napisał(a):
mcgiver napisał(a):
Ty widziałeś wogóle kiedyś jak wygląda od środka seryjny otwarty dyfer ? jak wyglada zaspawany dyfer ? jak wyglada szpera cierna płytkowa ? jak wygląda szpera hydrauliczna ?
pewnie nie więc weż sobie troche pogogluj bo pewnie na żywo i tak nie zobaczysz .
mozesz co nieco zobaczyć w linku w moim podpisie ....


:faint: Od dziś będę ci mówił Miszczu.

tigwelder napisał(a):
A widzisz, w końcu doszedłeś do sedna sprawy, stopień spięcia między niezależnymi osiami daje 100% ale ich podział wynosi 50/50. Dlatego podaje się wartości szpery np. 25% lub 40% a nie 50% lub 80%. Podane wartości 25% i 40%, które możemy spotkać w dyfrach BMW to wartości jakie odnoszą się do przeniesienia energii na niezależną oś a nie ich sumę.
Pojęcie e-szpera 100% jest błędna - ktoś kiedyś zespawał satelity i pier-dnąłłł że to 100% - bo pojęcia nie miał co gadałłł :P - taki żarcik.


Wreszcie jakiś mądry :ok:

możesz mówić jak chcesz .
ja wiem jedno na necie wszyscy są mądrzy jak pogoglują , a ich doswiadczenie w mechanice = 0. teoretycy google

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] zacieśnianie szpery (szpera z 535 89rok 3,45)
PostNapisane: 13 listopada 2010, 22:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Wiesz co M C Giver nie chce mi się z tobą kompletować na temat tego kto korzysta z google, bo nie po to ja tutaj jestem. Dla mnie forum jest po to aby sobie pomagać, potrafię pojechać do ASO nakupić części dla kogoś z forum i wysłać a potem czekać na przelew bo za pobraniem jest za drogo choć nie mam żadnej gwarancji że koleś mi zrobi przelew. Uważam że "FORUM" jego zasada istnienia i przesłaniem jest pomoc drugiemu forumowiczowi, nie szydzenie z jego braku niewiedzy, czy też chęci wiedzy (bo nie każdy musi wszystko wiedzieć - dlatego pyta). Nie jestem super mądry i nie znam się na wszystkim, są rzeczy, na których można mnie zagiąć i wsadzić do woreczka na śmieci. NIKT NIE JEST SUPER MÓZGIEM!!!! Mam nadzieje że my tu wszyscy jesteśmy po to aby sobie pomagać, dzielić się wiedzą, informacjami (sprawdzonymi czy też nie :) ) oraz inne takie tam. Wiadomo że wszędzie znajdą się tacy co to uważają się za wszech wiedzących a nie zgoda z ich teoriami kończy się pośmiewiskiem, wyzwiskami, ubliżeniami i tego podobnym. Sorry kolego ale nie tędy droga.

Tłumaczyłem ci że szpera tylko i wyłącznie w teorii może mieć max 50%, choć się tego nie stosuje, zazwyczaj max 40%, ale jeśli uważasz inaczej to proszę cię bardzo, ja zawsze powtarzam..."każdemu według potrzeb"...i nie będę się z tobą kłócił bo jak już mówiłem nie chce mi się!!!.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL