BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 gaz sekwancyjny i strata mocy!!!!!!???? + korek wlewu!!!
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 06:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
witam. wczoraj założyłem gaz sekwencyjny firmy KME DIEGO do e36 1.8i.
wydaje mi się że stracił sporo mocy w porównaniu z benzyną.
dlaczego tak sie dzieje???? przeecież to sekwencja. macie może podobne spostrzeżenia??
a może gazownicy na czymś przyoszczędzili??

2 sprawa to korek wlewu gazu. chcieli mi go podwiesić bo powiedzieli że inaczej sie nie da w e36. gdy sie nie zgodziłem to jednak znaleźli miejsce w zderzaku ale z tyłu. a ja chciałem z boku zderzaka. czy mieli racje?

3 sprawa to jak odróżnić instalację sekwencyjną od zwykłej patrząc pod maskę. sam już nie wiem co myśleć. może mi ściemę walneli i zwykłą zamontowali.
pomóżcie pliss


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 07:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
To że jest słabszy niz na benzynie to moze kwestia regulacji , poza tym membrany w parowniku i inne elementy muszą dopiero się dobrze rozruszać i dobrze dopasować co przeważnie trwa przez 1000-1500 km , świece powinny być w dobrym stanie a najlepiej nówki katalogowe do danego modelu , pozatym węże wtrysków muszą być takiej samej długości do kazdego cylindra i możliwie jak najkrutsze ; idealnie jest jesli wchodzą do cylindrów tuż przy głowicy i wtryski są pod kolektorem jak najbliżej silnika , czego niektórzy gazownicy nie chcą robić bo tłumaczą sie problemowym ewentualnym serwisem.
co do korka wlewu gazu to nie we wszystkich autach mozna dać gdzie sie podoba , ale trzeba negocjować bo wg mnie ciulato wygląda jesli wisi pod zderzakiem w porównaniu do wkomponowania w zderzak.
Co do rużnicy na pierwszy rzut oka to sekwencja ma odprowadzone węże wtrysków gazu osobno na kazdy cylinder ,a stara instalka ma zamocowany mixer czyli tuleję między filtrem powietrza a przepustnicą do której idą 1 lub 2 węże i jej zasada działania jest zblizona do gażnika.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
ok to poczekam. może po 1000 km coś się poprawi. wielkie dzięki mcgiver


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: warszawa
jesli chodzi o instalacje sekwencyjną to : moze zamulac z powodu złego zestrojenia z silnikiem ( mapa "wtrysku " gazu ) serwis powinien podpiąć laptopa pojeździc i ustawic jak należy... Jeśli to zwykła instalacja z silniczkiem krokowym to zamula zwężka - to standard.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
moze wykonali ci jedynie AUTOKALIBRACJE :wstyd: Ostatnio juz w 4 autach które robiłem przy instalacji nie wykonano strojenia. Ja to tlumacze zwykłą oszczędnością. Przy kosztach zalozenia instalacji gazowej jakosc przeszla w ilosc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2007, 23:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
niewiem czy to strojenie coś daje bo mi nic niepomogło , i mimo ze podczas jazdy pierwsze z jednym kolesiem i laptopem na pokładzie potem z jego szefem ; mimo wyświetlenia 2 różnych błędów nic nie zdziałali , mieli mieć rozpiskę od producenta za parę dni i lipa jak było tak było , puki sam nie wyniuchałem że czujnik temperatury wypina się z obwodu na wertepach traci styk.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 09:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Pewnie to jest kwestia regulacji , bo na sekwencji nie traci cie mocy a nawet powiem szczerze moj kumpel w a4 2.8 v6 na gazie ma 15 km wiecej na hamowni niz na benzynie, ale program mu robili pod auto od gazu takze wiesz.

Jesli chodzi o korek to ja w swojej e36 sedan mam tam gdzie wlew paliwa, nakrecam tylko koncówke i tankuje:) Sprytnie i nic nie widac:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
witam . auto stało po założeniu gazu kilka dni. dzisiaj wsiadam, odpalam, jade na pb i w momencie przełączenia się na gaz zaczyna autem strasznie szarpać silnik się dławi, obroty strasznie falują silnik ryczy jakby tłumika nie miał, przełaczam na pb i wszystko jest ok. co to może być?????????
w pon z samego rana jade do gazownika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 21:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
sajdol napisał(a):
witam . auto stało po założeniu gazu kilka dni. dzisiaj wsiadam, odpalam, jade na pb i w momencie przełączenia się na gaz zaczyna autem strasznie szarpać silnik się dławi, obroty strasznie falują silnik ryczy jakby tłumika nie miał, przełaczam na pb i wszystko jest ok. co to może być?????????
w pon z samego rana jade do gazownika.

masz w sofcie ustawiony za niski próg przełączenia z pb na lpg , najniższy jest 30 stopni ale z praktyki w moim samochodzie wiem ze to trochę za nisko,
tak czy inaczej jedż na regulacje , i niech z tobą ktoś siądzie załozy map sensor weżmie laptopa i może faktycznie wyjdą jakieś błędy.
ciekawe czy wymieniłeś świece na nowe i czy jesteś pewny co do sprawnego ukłedu zapłonowego bo gaz bez względu która generacja jest na to bardzo czuły.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
zobaczymy w poniedziałek co magicy wymyślą. swiece nie wymienione, jakie powinienem kupić do 318i z gazem? jakie w ogóle są seryjne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 23:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
taki efekt jest po resecie skonfigurowanego kompa lub po wlozeniu do auta nowej jednostki bez wprowadzenia wymaganych nastawów :hyhy:
*zakladam ze srednice nypli oraz cala reszta zostala wykonana prawidlowo!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
tak to wygląda:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
byłem dziś u gazowników. okazało się, że listwa sekwencyjna była wadliwa fabrycznie(podobno) więc ją wymienili.
Pytałem się gazownika czy robili mapę. powiedział że nie, i że to sie robi po przejechaniu 1000km,
sam już nie wiem co mam myśleć, w każdym bądź razie auto na gazie ma bardziej porównywalną moc do pb niż to było na początku.
ZOBACZYMY CO BęDZIE JUTRO :niepewny:

Mam duże wątpliwości co do autokompleksu przy łopuszańskiej 31a
NIE WIEDZą CO TO JEST MIłA OBSłUGA. NIKOMU NIE POLECAM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
niechciał bym nic mówić ale pod maską to niezły masz chlewik :wstyd: :D wygląda jak by zamiast plakiem był smarowany błotem ten silnik :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: warszawa
no wiesz. piaski słonecznej italii przywiozłem na silniku ;)
umyłbym go, ale słyszałem, że po myciu u niektórych dzieją się różne chece.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
mcgiver napisał(a):
plakiem


plakiem czyscisz silnik?przeciez wiekszego G niz plak nie da sie wymyslic.ani do wnetrza ani do niczego...

przepraszam ale nie lubie jak wnetrze mi sie swieci jak psu jajca, klei sie i ladnie przykleja sie kurz i na dodatek smierdzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
nic się nie dzieje.
należy zabezpieczyć alternator i nielać na chama w miejscach jakichś zbiorowych połączeń.
Najlepiej jeśli silnik jest całkiem zimny to odpalić go i wtedy myć.
Po myciu niech pozostanie włączony aż wszystko odparuje , przymknąc klapę ale nie zamykac do końca jeśli wszystko dobrze wyschnie to wtedy można wyłączyć.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2007, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Kornelio napisał(a):
plakiem czyscisz silnik?przeciez wiekszego G niz plak nie da sie wymyslic.ani do wnetrza ani do niczego...

przepraszam ale nie lubie jak wnetrze mi sie swieci jak psu jajca, klei sie i ladnie przykleja sie kurz i na dodatek smierdzi...

nie nie plakuje tylko myję i zostawiam tak jak jest , poprostu tak tylko napisałem że zamiast być wyplakowany to jest wybłotowany :]
ale w sumie nie wiem co ci śmierdzi , kokpit tym koncerwuję i żyję. :]

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL