BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 22:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fryderyk napisał(a):
ble ble ble ble R8 były na statkach, lokomotywach, a nawet samochodach- o czym warto pamiętać i się trochę pointeresować :[

Były, ale czy było to dobre? Zresztą ogromne silniki rządzą się innymi prawami (apropos statków). R8 w samochodach nie jest dobrym rozwiązaniem. Są lepsze, prostsze, tańsze etc...
DDastardli napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Np silniki gwiazdowe 4suwowe muszą mieć nieparzystą ilość cylindrów w rzędzie.


generalnie trochę paplasz bez sensu a to zdanie niech będzie kwintesencją. gwiazdy w rzędzie :super:

A co wg panicza w mojej wypowiedzi jest paplaniem bez sensu? Że rzekomo silniki gwiazdowe nie mogą mieć rzędów cylindrów?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 22:33 
mroova81 napisał(a):
Były, ale czy było to dobre? Zresztą ogromne silniki rządzą się innymi prawami (apropos statków). R8 w samochodach nie jest dobrym rozwiązaniem. Są lepsze, prostsze, tańsze etc...


No... nie wiem... mówiłeś, że nie mają szans nawet teoretycznych :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
DDastardli napisał(a):
niby czemu wg Ciebie 120 to jedyne idealne rozwiązanie? :rotfl:

nie wg mnie tylko wg konstruktorów. poczytaj trochę nt budowy silników a nie wyskakuj z głupimi tekstami.
Jak taki mądry jesteś to powiedz dlaczego R6 i V12 które mają czopy rozstawione co 120st nie mają i nie potrzebują wałków wyrównoważających a takie R4 je mają?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 22:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fryderyk napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Były, ale czy było to dobre? Zresztą ogromne silniki rządzą się innymi prawami (apropos statków). R8 w samochodach nie jest dobrym rozwiązaniem. Są lepsze, prostsze, tańsze etc...


No... nie wiem... mówiłeś, że nie mają szans nawet teoretycznych :hyhy:

OK, z teoretycznymi szansami trochę przegiąłem. Teoretycznie R8 chłodzony powietrzem też ma rację bytu. Być może nawet też nie najgorszy dzwięk.

Co do wykorbień, to przypominam, że cały cykl silnika ma 720st, a nie 360. Dlatego wykorbbienia co 120st są lepsze, bo 6x i mamy cały cykl pokryty. Nie da się zrobić wykorbień co (5x)144st. dlatego mamy co 72st. R4<R5<R6

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
Co do wykorbień, to przypominam, że cały cykl silnika ma 720st, a nie 360.

cały cykl - 2 obroty wału. nie zmienia to faktu że jest to 2x360 :P pasuje :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 9 listopada 2010, 23:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 536
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: Brak ;/
Taaa...
zaczyna się kłótnia :kwasny:

DDastardli, po co się czepiasz, skoro ktoś się dzieli wiedzą to chyba dobrze no nie?
Ja tam się lubię czegoś dowiedzieć bo mało wiem na ten temat a jak Ci nie pasi-nie czytaj :]

Coś o W ze starego, znanego, moim zdaniem zajebistego bloga: http://blogsilnika.blogspot.com/2010/06 ... akcji.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 10 listopada 2010, 00:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
mroova81 napisał(a):
DDastardli napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Np silniki gwiazdowe 4suwowe muszą mieć nieparzystą ilość cylindrów w rzędzie.


generalnie trochę paplasz bez sensu a to zdanie niech będzie kwintesencją. gwiazdy w rzędzie :super:

A co wg panicza w mojej wypowiedzi jest paplaniem bez sensu? Że rzekomo silniki gwiazdowe nie mogą mieć rzędów cylindrów?


napisałeś geniuszu nieparzystą ilość cylindrów w rzędzie a jak masz cylindry w układzie rzędowym to jakim cudem cwaniaczku mają być równocześnie ułożone promieniowo? taki silnik może się składać z większej niż jedna ilości gwiazd i faktycznie w każdej z nich musi być nieparzysta ilość cylindrów ale gdzie tu układ rzędowy?

edit: a jeszcze a propo wyważenia to wg Twojej teorii V10 powinno być w tej kwestii niezłym gównem... a jakoś nie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 10 listopada 2010, 01:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
DD > Obrazek
Masz silnik z 2 rzędami po 7 cyl Każdy. Poza tym z wypowiedzi twojej wnioskuje, że jesteś zwykłym chamem, więc dyskusji nie podejmuje.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 10 listopada 2010, 02:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
a co powiecie o Silniku W18 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 10 listopada 2010, 02:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nikodem napisał(a):
a co powiecie o Silniku W18 ?

Ostatecznie nie przeszedł podobno ze względów niestabilności termicznej. To właśnie on miał być w veyronie. Nie pamiętam tylko czy były to 2 VR9 czy 3 niezależne rzędy z trzema głowicami. Chyba na blogu silnika było o nim coś więcej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 10 listopada 2010, 06:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
jakby chcieli pokazać co potrafią to zmontowali by jakiegoś porządnego wankla na kilku rotorach a nie kombinowali z dziesiątkami cylindrów :spi:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 12 listopada 2010, 12:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
i jeszcze dwie fotki E32 z V16
Obrazek
Obrazek

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 12 listopada 2010, 13:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Chciał bym zobaczyć te E32 z bliska :orany: :padam:

artykuł o E32 V16
V16

ej to miało manulaną skrzynię? na jednym zdjęciu są trzy pedały...

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 12 listopada 2010, 17:53 
Te wloty powietrza w błotnikach wyglądają obciachowo. Mogli to jakoś inaczej rozwiązać.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 12 listopada 2010, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Rzeczywiście te wloty wyglądają okropnie :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 12 listopada 2010, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
dodatkowo wlew paliwa z klapką przesunięty jest na koniec błotnika gdyż w jego oryginalnym miejscu są wloty powietrza

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 13 listopada 2010, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Kris86 napisał(a):
wloty wyglądają okropnie

najlepsze są wyloty z tyłu w miejscu na blachę :rotfl:
no ale pod machą nic już by się nie zmieściło a V16 trochę ciepła generuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 14 listopada 2010, 10:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 411
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E36
Kod silnika: m42b18
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132866
kadlobekk napisał(a):
Chciał bym zobaczyć te E32 z bliska :orany: :padam:

To jedź do Monachium. Mogę powiedzieć gdzie stoi to e32 ;)
kadlobekk napisał(a):
ej to miało manulaną skrzynię? na jednym zdjęciu są trzy pedały...

Tak, sześcio biegową

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 18:48 
Mam pytanie odnośnie kąta optymalnego zapłonu. Po pierwsze dlaczego 120 stopni? Dzieląc pełen cykl 4suwa czyli 720 na liczbę suwów dostajemy 180 stopni. Czy to się dzieli jeden obrót wału na 3 suwy? I nie kwestionuję że 120 jest optymalne chcę się dowiedzieć czemu? i druga sprawa. Znalazłem w książce wzór że kąt ustawiamy ze wzoru - alfa=720/liczba cylindrów. Ale o ile przy takim wzorze dla r6 i b6 działa to jakim cudem w v12 tez to się sprawdza? czy tam też dzielimy przez 6 ( jeden blok ) bo po prostu nie po 2 cylindry wykonują ten sam suw jak w r6 ale po 4?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.
PostNapisane: 15 listopada 2010, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
BMWCoupe napisał(a):
Po pierwsze dlaczego 120 stopni?

mechanika :hyhy: wzory, wzory, wzory
http://blogsilnika.blogspot.com/2009/08 ... ch_06.html
BMWCoupe napisał(a):
2 cylindry wykonują ten sam suw

w R6 czy V12 są pary cylindrów, które w tym samym momencie znajdują się w GMP ale to nie znaczy że wykonują ten sam suw pracy. Na jednym kończy się sprężanie, następuje detonacja i suw pracy a w drugim cylindrze kończy się wydech i zaczyna się ssanie
co do R6 a V12 - ich wały są niemal identyczne, z tą różnicą że w R na 1 wykorbieniu znajduje się 1 korbowód a w V -2

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 234 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL