BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]falowanie oswietlenia
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Czy ktos sie spotkal z takim zjawiskiem ze po odpaleniu silnika po paru sekundach zaczyna lekko mrugac oswietlenie wnetrza i generalnie widac nawet to w nocy przy swiatlach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 20:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a w jakim stanie masz akumulator?u mnie tak sie dzialo jak zblizal sie jego koniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Akumulator też, ale ja bym najpierw posprawdzał wszystkie połączenia mas! Posprawdzaj sobie wszystkie przewody czy nie ma przetarć zaśniedzenia, zasyfienia, zgrzybienia :hyhy: i różnych takich :hyhy: !!! jeśli coś z zasyfienia będzie to papierek ścierny i oczyszczanie! Sprawdź sobie czy to falowanie też się dzieje na wyłączonym silniku( chodzi o sprawdzenie czy masz sprawne ładowanie)

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
u mnie sprawa wygląda tak że wymieniłem aku i nic nie pomoglo, instalacja ok, regulator napięcia wymieiony, nic nie pomoglo więc muszą to być szczotki alternatora;] W firmie ktora sie tym zajmuje chcieli juz alternator i pol instalacji wymieniac, a znajomy elektryk powiedzial mi ze to na bank szczotki bo mial to samo w swoim aucie i problem u niego zniknal po takim zabiegu


pozdrawiam

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: Düsseldorf
Muszą to być szczotki alternatora i bedzie ok :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2007, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
wojtek0706 napisał(a):
Muszą to być szczotki alternatora i bedzie ok :hyhy: :hyhy: :hyhy:


no tak :32:

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 06:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Niestety regulator napiecia mam nowy tak ze szczotki odpadaja bo sa nowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 16:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Jesli masz troche pojecia o elektryce to rozbierz ten alternatorek i sprawdz nastepujace rzeczy:
-stan pierscieni slizgowych na wirniku (rowy od szczotek)
-sprawdzic uzwojenie wirnika
-wylutowac stojan z płytki diodowej i sprawdzic czy niema on przebicia miedzyzwojowego (zmiennym napieciem)
-sprawdzic diody na plytce
-przy okazji łozyska (mozna wymienic)
-jesli byl kupiony tani zamiennik regulatora to kupic np.bosch
-sprawdzic czy wirnik nie obciera o stojan

Nie nalezy bac sie ze cos sie zepsuje,wbrew pozorom jest to proste urzadzenie a mozna w ten sposob zaoszczedzic kupe kasy. Czesci sa ogolnie dostepne!!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Dzieki da sie zrobic tez myslalem ze to moze wytarty rowek ale lepiej sie skonsultowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 22:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
dami_bmw, może być tak że komutator ( chyba tak to sie nazywa ) wytarł się nie równo i wtedy tak pulsuje wszystko. Mam tak w Seicento , ładowanie jest ok , a wszystkie żarówki pulsują , ewentualnie jakieś pęknięcie komutatora ( obudowy ) .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL