BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 03:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 2 listopada 2010, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 64
Lokalizacja: sw14
Moje BMW: nie ma
Kilka tygodni temu urwalem pasek klinowy, podczas naprawy zostala wymieniona pompa wody, pasek klinowy i napinacz.
Wczoraj po okolo 3-4 km jazdy zaparkowalem auto i z grila od strony kierowcy zauwazylem dziwna "pare" - po podniesieniu maski wszystko zniklo. Sprawdziem tez bagnet i korek oleju - na obydwoch widoczny jest ciemnobrazowy-kakaowy nalot i olej na bagnecie dziwnie ciemny tez. Woda w chlodnicy w normie, chlodnica wymieniona okolo 6 miesiecy temu, nie widac spadku mocy, wskaznik temperatury wody w pionie, poziom oleju po srodku miarki, waz od chlodnicy lekko twardy - ciezko go bardzo scisnac.

Dzis rano mialem zamiar jechac 7 do pracy ale po sprawdzeniu stanu wody w chlodnicy odpuscilem sobie... "plywak" nawet nie wystawal poza poziom korka po jego odkreceniu hmmm.... nie jest dobrze - jeszcze tydzien temu poziom wody byl dokladnie jak powinien byc.

Okolo 3-4 tygodni temu mialem zmieniana pompe wody, pasek klinowy + napinacz AC, moj mechanik sprawdzil czy glowica silnik nie zostalo przegrzane itp. i nic niepokojacego nie zauwazyl - a tu nagle takie cos ehhhhh!

PS Przepraszam za brak POL znakow ale pisze z pracy i tu niestety nie mam PL czcionki.
Dziekuje z gory za wszystkie rady!
Kuba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 2 listopada 2010, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Moze czas wymienic juz olej.
Co do ubytku plynu to narazie bym dolal do prawidlowego stanu i obserwowal cos sie bedzie dziac.
Mozliwe ,ze uklad byl po naprawie jeszcze zapowietrzony i po jakichs tam km przejechanych sie odpowietrzyl i dlatego poziom plynu sie obnizyl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 2 listopada 2010, 23:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem- objawy padnietej uszczelki glowicy lub samej glowicy-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 13:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Witam podepnę się do tematu.
U mnie w e36 M52b20 jest podobny nalot na korku, taki brązowy szorstki wyglądający jak rdza, jak się go zbierze z korka i posmaruje nim palce wyraźnie czuć ze jest szorstki. Co to może być???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 14:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
White-black napisał(a):
Witam podepnę się do tematu.
U mnie w e36 M52b20 jest podobny nalot na korku, taki brązowy szorstki wyglądający jak rdza, jak się go zbierze z korka i posmaruje nim palce wyraźnie czuć ze jest szorstki. Co to może być???

Na jakim oleju jezdziwsz?

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 15:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
O ja jebie zaczęło się... Pierwszy spadek temperatury i uszczelki w silnikach wszystkim lecą.

Co się dzieje kopci na biało !? Czy to uszczelka ??

Dziwny nalot na korku :przestraszony: Czy to głowica ??

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 15:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Bobby Vintage napisał(a):
O ja jebie zaczęło się... Pierwszy spadek temperatury i uszczelki w silnikach wszystkim lecą.

Co się dzieje kopci na biało !? Czy to uszczelka ??

Dziwny nalot na korku :przestraszony: Czy to głowica ??


Dokładnie!
Radzę przegonić auto na trasie od czasu do czasu i nie przejmować się.
To jest normalne przy tej temperaturze

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 16:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1661879
Cytuj:
O ja jebie zaczęło się..

Też sobie mogę j*bać na forum?? :hyhy:

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 16:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Why not ? W gumie to nie grzech już.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 16:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Dokładnie, teraz znów się zacznie masowe wymienianie uszczelek pod głowicą:) Z 90% przypadków piszących o tej porze roku na ten temat ma problem z niedogrzaniem silnika i duża wilgotnością powietrza a nie z uszczelką bądź głowicą;) Przegoń auto, ze 100km za jednym razem, powinno zniknąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 20:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jezdze glownie po miescie, nie ma nalotu "kakałowego" na bagnecie i korku. czy musze zmienic kola na zimowe?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 20:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1661879
Cytuj:
Why not ? W gumie to nie grzech już.

:rotfl: ok ... mam nadzieję że jak pomylę otwory to nie będę miał nalotu kakaowego :rotfl:
czy to świadczy że moja pani ma problem z uszczelką? :rotfl: :rotfl:
eh... a tak serio to powtarzają się te tematy... :spi:

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
...a może "masło" na "bagnecie" o zabarwieniu kakaowym :)

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
deliver_sounds napisał(a):
...a może "masło" na "bagnecie" o zabarwieniu kakaowym :)




Obrazek

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 22 listopada 2010, 21:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=70633&start=20

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 23 listopada 2010, 11:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
jacekmury1 napisał(a):
Na jakim oleju jezdziwsz?
mobil 2000 dawniej znany jako mobil super S

Bobby Vintage napisał(a):
O ja jebie zaczęło się... Pierwszy spadek temperatury i uszczelki w silnikach wszystkim lecą.

Co się dzieje kopci na biało !? Czy to uszczelka ??

Dziwny nalot na korku :przestraszony: Czy to głowica ??
o głowice to ja się nie boje!!! Bo przy głowicy czy uszczelce pod nią to nalot tył by biały a nie BRĄZOWY!!! Nie siej tu zamętu bo mnie to wkurza.

Lukasz_S napisał(a):
Dokładnie!
Radzę przegonić auto na trasie od czasu do czasu i nie przejmować się.
To jest normalne przy tej temperaturze

Ganiam autem cały czas dosyć długie trasy teraz. Podkreślam TO NIE JEST BIAŁY NALOT Z PARY WODNEJ!!!! TO JEST BRĄZOWY NALOT ŚMIERDZĄCY JAK SPALENIZNA!!!

KAŻDY KTO USŁYSZY ŻE NALOT NA KORKU OD RAZU ZAKŁADA ŻE USZCZELKA I NIE CZYTA DALEJ.

Ten nalot mam odkąd kupiłem auto, ale nie miałem czasu się o to zapytać.
Myślę że to jest chyba efekt przegrzania silnika lub spalonego oleju. olej oczywiście wymieniłem, ale dziwny rdzawy szorstki nalot i tak nie zniknął.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 23 listopada 2010, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
White-black napisał(a):
o głowice to ja się nie boje!!! Bo przy głowicy czy uszczelce pod nią to nalot tył by biały a nie BRĄZOWY!!! Nie siej tu zamętu bo mnie to wkurza.


Ojeeej przepraszam :( Będę musiał poważnie porozmawiać z uszkodzoną uszczelką pod głowicą u kolegi w samochodzi bo mnie oszukała i się olej na brązowo zabarwił a nie na biało :( A tak jej dobrze z oczu patrzyło.


White-black napisał(a):
dziwny rdzawy szorstki nalot i tak nie zniknął.


No to trzeba umyć dupe..

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 23 listopada 2010, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 582
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e46 trumenvagon
Kod silnika: spacerówka
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1661879
:zdziwko:



:rotfl:

_________________
BYŁA E46 JEST E34...a za rok E30 będzie wozić moje litery cztery...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 23 listopada 2010, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 231
Lokalizacja: Janików
Moje BMW: e36 320i coupe
Kod silnika: M52B20
Bobby Vintage napisał(a):
Ojeeej przepraszam :( Będę musiał poważnie porozmawiać z uszkodzoną uszczelką pod głowicą u kolegi w samochodzi bo mnie oszukała i się olej na brązowo zabarwił a nie na biało :( A tak jej dobrze z oczu patrzyło.
to faktycznie musisz z nią porozmawiać, bo puściła płyn do oleju i trochę zbrązowiał, pewnie jeszcze płyn był czerwony i stąd ten kolor
U mnie to na pewno nie uszczelka, bo olej jest czyściutki jak łza, fakt że nowy, ale już dobre 2000 km na nim zrobiłem i nic się nie dzieje, nie ubywa go i nie ubywa też płynu, nic nie kopci i chodzi ok. Ale na starym oleju jakoś dziwnie chodził i był strasznie czarny. Może poprzedni właściciel nie wymieniał wcale, albo może od przegrzania olej się zaczął smażyć i dlatego powstał ten nalot. Pytam dlatego , że chcę przekonać się jak silnik był eksploatowany.

Czytałem gdzieś chyba na forum Mitsumaniaków o takim przypadku w Mitsubishi, ale nie pamiętam co było przyczyną takiego szajstwa, a teraz nie mogę tego nigdzie znaleźć. Mam nadzieje, że nowy olej przepłuka silnik i będzie czysto pod korkiem.
W poprzedniej BMW miałem taki delikatny kremowy nalot jak słabe kakao z mlekiem. Rzekli że to uszczelka pod głowicą więc wymieniłem i zrobiłem błąd bo uszczelka była dobra, a to była po prostu skroplona para wodna z nawilgniętego oleju. Natomiast w tym BMW takie zjawisko nie występuje (może dlatego że ciągle nim jeżdżę i jest na gaz) teraz znowu jest ciemno brązowy nagar wyglądający jak piasek taki szorstki (tamten był jak mleko - płynny). Co najwyżej silnik się może od tego zatrzeć a uszczelka nic do tego niema.
To jest taki bardzo ciemny brązowy nagar jak na przypalonej patelni, ciekawe ustrojstwo to jest. Może miał ktoś coś takiego lub wie co to??

Dodam tylko że silnik pracuje idealnie bez zastrzeżeń no i moc ma taką jaką powinien mieć. Dziwne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e38] [mechanika] Kakaowy - brazowy nalot na korku i bagnet
PostNapisane: 23 listopada 2010, 23:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
A można wiedzieć, jaki masz płyn wlany? Czyżby czerwony koncentrat Shell?

Jeśli tak, to stąd ten kolor i konsystencja. To jakieś badziewie, które generuje osad i zmienia kolor białego nalotu. Podobne coś jest u mojej dziewczyny w Oplu.

Proponuję zacząć od zmiany płynu na Petrygo, a wcześniej przepłukać układ chłodzenia - nawet zwykłą wodą - wylać płyn, zalać wodę, rozgrzać silnik (aby pompa przepchała wodę przez układ) i jak wystygnie to wylać wodę i wlać Petrygo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL