BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 14:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 17 lutego 2008, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
może koś miał podobny problem . W mojej e36 2.0 + vanos 150ps na zimnym silniku mam detonacyjne spalanie w zakresie 2000 obr do 2300 , jak wskażnik temp jest już za niebieski polem jest ok , moc jest ok spalanie w normie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 12:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
wiesz na 100% že to spalanie detonacyjne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
raczej tak od strony mechanicznej silnik jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 08:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
spalanie detonacyjne powoduje wczesny zaplon takže to bedzie coš od regulacji
kata wyprzedzenia zaplonu.ale dziwne že tylko na zimnym slniku.temperatura powiedzialbym niema nic wspulnego z katem wyprzedzenia.Na to maja wplyw obroty
i kat otwarcia przepustnicy.niemasz tam czasami czujnika spalania detonacyjnego
on jest od tego aby sie takie žeczy niedzialy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
mam jest ok, kts pokaże czasami bład sondy ale pojawia się on jak kręce silnik do odpięcia zapłonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2008, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
Sylwek nieslyszalem twojego autka takže ciežko powiedzieè ale myšle že to nie jest spalanie detonacyjne. jaki to jest dzwiek jest prawidlowy czy zmienia czestotliwošè


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 07:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
raczej zmienna częstotliwość , to trwa dosłownie przez chwilę 2000-2300 obr po przekroczemiu 2300 jest ok, jak silnik ma ze30 stopni C jest ok. Zmieniłem świece jest trochę lepiej .(może to problem zvanosem , może olej mobil superS 10-40 jest niepdpowiedni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 08:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
tak to bym typowal na hydroregulator zaworu a ježeli roznosi sie to po calej dlugošci silnika to wymiana oleju na nowy može pomoc ježeli na tym juž ježdzisz dlugo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Witam, a nie jest to lekkie grzechotanie? Występujące we wszystkich silnikach M50 właśnie w takim zakresie obrotów (przynajmniej tych które miałem albo ich słuchałem).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
może jest to grzechotanie, ale mój szwagier ma podobne objawy ale na nagrzanym silniku w swojej e34 2.0 + vanos , co do oleju to nie wiem co było wcześniej auto przyjechało z niemiec . Nie wiedzą jaki był olej i ile dokładnie ma przejechane (stan licznika 160 000 he,he) zalałem 10|40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: stuki w silniku
PostNapisane: 7 czerwca 2010, 23:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Odświeżam temat żeby nie zakładać nowego. A wiec u mnie podczas gaszenia jest takie dziwne grzechotanie wydaje mi się a raczej jestem prawie pewien że to jest z silnika. I własnie nie wiem czy to dół silnika tak grzechocze :( Co może tak grzechotać panewki, korbowody? Czy może coś innego. Pytam bo przymierzam się do robienia popychaczy i vanosa a nie chciałbym żeby po zrobieniu silnika czyli wladowaniu w niego ponad 1000zł panewka się przekrecila albo korba bokiem wyszła :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 25 listopada 2010, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: BMW E39
Witam zakupiłem bmw e39 z silnikiem 2,5 gaz na zimnym silniku jest ok ale ja sie silnik nagrzeje to słychac stukanie jagby popychacze wymieniłem olej na motul 10w40 i dalej na ciepłym silniku stuka co to moze byc i jakie koszty naprawy .i jeszcze ile moge tak jezdzic zanim sie coś stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 25 listopada 2010, 22:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
a vanos Wam nie grzechocze?on daje taki dźwięk...

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 25 listopada 2010, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: BMW E39
Nie to inne stukanie gdzies w połowie silnika na zimnym ok a na ciepły stuka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 26 listopada 2010, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
gdy ktoś potrzebował http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vanos-uszczelki-stuki-malo-mocy-i1337524644.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 26 listopada 2010, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
U mnie na cieplłym silniku coś puka tak gdzies co 5s. Da sie to uslyszeć tylko od srodka. Zastanawialełem sie nie raz co to jest ale nie mam pojecia do tej pory...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 26 listopada 2010, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: BMW E39
Szukałem po necie i wyczytałem że może to cykać po rozgrzaniu pompa olejowa albo łańcuszek rozrządu ,bo po odkręceniu wlewu oleju cykanie nie jest głośniejsze więc szklanki czy popychacze raczej odpadaja .Dzis wieczorem jade do magika który pracuje w serwise bmw i zobaczymy co powie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 26 listopada 2010, 19:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
To koniecznie daj znać co Ci powie magik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 26 listopada 2010, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: BMW E39
No i magik który zajmuje się BMW powiedział do wymiany popychacz i najlepiej wymienić wszystkie 24 po nie wiadomo który puka a poza tym wszystkie maja przejechane tyle samo i prędzej czy pózniej znowu zacznie stukać więc muszę kupić nowe popychacze hydrauliczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stuki w silniku
PostNapisane: 29 listopada 2010, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kod silnika: M50B25 T
Proponuje wszystkim, którym coś puka w silniku żeby zamieścili nagranie video lub samo audio. Ze swojej strony mogę zapewnić że postaram się pomóc w diagnozie.

_________________
Regeneracja Vanosów do silników z serii N42, M50, M52, M54, M56, M62, S50, S52, S62. Usunięcie terkotania i poprawa osiągów!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL