BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 25 listopada 2010, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Witam!

Panowie, czy byłby w stanie mnie ktoś poinstruować jak podnieść obroty na jałowym? Może jest to banalna sprawa, a po co mam dawać zarobić mechaniorom, zawsze coś w kieszeni zostanie. Autko z M62B44 z czerwca 1998r czyli o ile sie nie mylę bez elektronicznej przepustnicy. Czy można dokonac tego poprzez np. INPE, czy tylko mechanicznie?

Uprzedzajac pytania:

Chce spróbować zwiększyc bądź zmniejszyć troszkę obroty, bo trzęscie mi budą na LPG przy załączonej klimatyzacji. LPG chodziło idealnie aż do kolejnego serwisowania instalacji, po serwisie i ustawieniu zaczęło właśnie telepać. "Dobrze żarło, a zdechło" :( . Na wolnych jak stoję to trzęsie, jak klime wyłącze to idealnie chodzi. Byłem już ze 2 razy u gazownika, przeczyścilem listwe (jeden wtrysk był przestawiony o 6 cm [cokolwiek miało by to znaczyć]), ustawione na nowo, 2 dni spokoju i dalej trzęsie [inna psrawa, że po tej naprawie wtrysku i czyszczeniu zuzycie gazu spadło o 2-3 litrów 8) ]. Znowu pojechałem kilka dni temu, wszystko sprawdzone, wszsytko sprawne, ustaionw na nowo, po wyjechaniu przez 1 dzień nie trzęsło i znowu... gazownik powoli rozkalda ręce bo wszsytko jest sprawne. Trzęsie i na zimnym i na ciepłym silniku, ale ciekawa sprawa, że tylko do tzreciego bądź czwartego odpalenia auta. Np. pokręce sie po mieście , pozałatwiam trochę spraw i po 4 odpaleniem auta wszsytko idelanie chodzi. Więc wykumałem sobie, że jak deczko dźwigne lub opszcze obroty to przestanie trząść, a przynajmniej sprawdze, czy rzeczywisćie sie tak stanie. Na klimie jeżdże cały rok, więc pytanie gazownika, czy naprawdę muszę na niej jeździć deczko mnie rozbawiło :shock:

Pozdrawiam

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Ostatnio edytowano 28 listopada 2010, 13:35 przez LUCZAR, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 12:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
prze elektronicznej przepustnicy podobno da się podnieść, być może przy krokowym też, ale u ciebie jasno wynika że problem jest w instalce gazowej...
Przy włączeniu klimy zmienia się wartość podciśnienia i chyba wartości wtrysku także, więc albo słabą masz elektronikę - brak odpowiednich korekt, lub słabe wtryskiwacze.
Najlepiej zajrzuj tu http://lpg-forum.pl/, ale musisz znać parametry swojej instalki a najlepiej załączył zrzuty z jej pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 13:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jeśli problem pojawia się po ingerencji gazowników należy im zmyć głowę a nie bawić się w dłubanie przy silniku. ma byc dobrze i tyle :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
LUCZAR, jedz do gazownika, niech przekalibruje mape na jalowym na wlaczonej klimie. Pewnie przy klimie gaz skacze na krawedzi 2 dawek i dlatego powstaja wibracje. Jak gazownik "wyplaszczy" w tym miejscu korekte to bedzie ok.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 13:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
2 razy juz kalibrowali na włączonej klimie i po przekalibrowaniu do konca dnia jest spokój. Ale rzczeczywiscie jeszcze się do nich wybiore w następnym tygodniu na "pierwszym odpaleniu" auta, bo wtedy najbardziej trzęsie. Wiem, że podniesienie obrótów to tylko półśrodek, sam bym wolał, żeby to chodziło jak kiedyś tylko strasznie mi do nich niewygodnie jechać bo mają otwarte w "nieludzkich" godzinach. Ale będe walczył jeszcze z nimi.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 18:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
LUCZAR napisał(a):
2 razy juz kalibrowali na włączonej klimie i po przekalibrowaniu do konca dnia jest spokój. Ale rzczeczywiscie jeszcze się do nich wybiore w następnym tygodniu na "pierwszym odpaleniu" auta, bo wtedy najbardziej trzęsie. Wiem, że podniesienie obrótów to tylko półśrodek, sam bym wolał, żeby to chodziło jak kiedyś tylko strasznie mi do nich niewygodnie jechać bo mają otwarte w "nieludzkich" godzinach. Ale będe walczył jeszcze z nimi.


To niech wyrownaja na "wiekszej powierzchni" mape, nie bedzie wtedy roznic miedzy zimnym, cieplym.
Dopisz moze jaka masz instalacje (sterownik, wtryski i redyktor), bedzie latwiej cokolwiek diagnozowac.

P.S jak masz dostep do inpy to sprawdz jak zachowuja sie sondy lambda na zimnym i cieplym. Moze nie w gazie tkwi szczegol...

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów
PostNapisane: 26 listopada 2010, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Reduktor: ANA 04 SUPER&T
Wtrysk: STELLA 4-sekwencyjny typ IGI
Komputer sterujący: 6-8 cyl. ELISA/STELLA

Nie ja ją instalowałem, więc jest jak jest.



Na weekendzie miałem sobie właśnie INPA podpiąć i zobaczyć co tam słychać. Nie wiem czy jest to problem zimy/ciepły. Dzisiaj np. zaraz po przełączeniu gdy silnik nie osiągnął jeszcze swojej temp. (przełącza mi gaz koło 45C o ile pamiętam) chodził idealnie z klimą tak jak kiedyś czyli zero różnicy na Pb czy LPG. Po paru godzinach gdzie silnik już był zagrzany a auto chwile już stało wyjechałem to lekko trzęsło. Tak jak pisałem, zaobserwowałem też że przeważnie po 4 odpaleniu auta nie trzęsie tak. Gdybym się pokręcił troche autem, a trzęsło by, to jak się zatrzymam i go wyłącze i zaraz włącze to przeważnie pracuje równiutko.

Piotrek przekaże Twoje uwagi względem map gazownikom we wtorek bo jestem znowu z nimi umówiony.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Dzisiaj podpiąłem INPE.

Ale po kolei. Autko zaczyna trząść się też na niezbyt nagrzanym silniku na Pb, co wcześniej nie miało miejsca. A więc może nie gaz jest tu winien.

A więc tak:
Smoothness na zimnym:
Obrazek

Smoothness gdy się nagrzewał około 40 stopni C:
Obrazek

Smoothness na gazie zaraz po przełączenie - temp. okolo 45C.
Obrazek

Dziwne jest dla mnie, że wartości szaleją na różnych cylindrach, nie ma reguły, czyli jest to jakiś ogólny problem. Na wykresie 2 można zaobserwować, że fiksuje tylko BANK 2, a wiem, że mi tam uszczelka puszcza i mam deczko oleju w gniazdach świec [2 lata temu wymieniałem i znowu... :suchy: - może to przez podciśnienie przez odme?]. Ale już na kolejnych wykresach nie jest to regułą. Np. obciążałem silnik załączając klime i co raz to inne cylindry zaczynały fiksować i budą trząść nieprzyjemnie.
Ciekawa historia też z błędami. Miałem kiedyś wypadanie zapłonu na 3, winny był wtrysk gazu który właśnie ostatnio naprawiałem. A teraz patrze, na 3 spokój, a mam znowu wypadanie na 1 i 2.........

Ma ktoś jakieś sugestie jak to powiązać wszystko? Czy rzeczywiście winna może być odma?

Układ zapłonowy sprawny (cewki, kable, sterownik były sprawdzane ostatnio przez elektryka, świece wymieniane w lutym)

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 14:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Luczar, pewnie rozjechały ci się mapy benzyny od złego ustawienia lpg... reset kompa powinien załatwić sprawę, czyli rozłącz aku /na conajmniej 30 min/ bo kasowanie adaptacji inpą nie zawsze działa.
Coś mi się zdaje że w twojej konfiguracji instalki gazowej auto nie będzie prawidłowo chodzić, a im będzie zimniej tym większy będzie problem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 15:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
przemekwww napisał(a):
Luczar, pewnie rozjechały ci się mapy benzyny od złego ustawienia lpg... reset kompa powinien załatwić sprawę, czyli rozłącz aku /na conajmniej 30 min/ bo kasowanie adaptacji inpą nie zawsze działa.
Coś mi się zdaje że w twojej konfiguracji instalki gazowej auto nie będzie prawidłowo chodzić, a im będzie zimniej tym większy będzie problem...


Myślisz, że tak mocno by "rozjechało" mapy?

Wartości miałem takie:

Obrazek

A adaptacje mi raczej INPA kasuje, gdyż po ich kliknięciu w kasowanie adaptacji wykresy adaptacji zaczęły pokazywać 0.

Wiem, że instalacja LPG do najlepszych nie należy, no ale cóż, tak było i tak zostanie, nie kalkuluje się nijak jej zmieniać, zwłaszcza, że odkąd kupiłem auto to działała bezproblemowo.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
jak miałem u siebie wolne wtryskiwacze i niby mapy pokryte, latem jeżdziłem bez problemu, ale jak temperatura spadała to auta nawet nie mogłem odpalić, po rozłączeniu klem wracało do normy. Po wymianie na wtrysków na Magic Jet jest dopiero ok. Jeździłeś wcześniej swoim w ujemne temperatury i było ok., to może wtryskiwacze padnięte i czyszczenie niewiele daje.. Nie wiem na ile dobra jest twoja instalka, ale z twojego opisu wynika że to typowe rozjeżdżanie map od złego ustawienia gazu. Jeśli odłączenia aku pomoze na benzynke to będzie odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 16:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Wtryskiwacze LPG są sprawne bo były ostatnio sprawdzane. Aku właśnie odłączyełem, za 20minut jazda testowa na benzynce. Jak będzie chodziło równiutko to już połowa sukcesu, bo wtedy wiadomo gdzie mniej więcej jestem.

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 19:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
przemekwww napisał(a):
Jeśli odłączenia aku pomoze na benzynke to będzie odpowiedź.


Panie póki co jest jak piszesz! Odłączyłem aku, pojeździłem na benzynie i........ nie to auto :szok: Zbiera się od dołu o wiele bardziej, tak gładko to nie pamiętam kiedy pracował, wyłączam klime ślicznie schodzi z obrotów od razu do wymaganego poziomu, obciążam klimą podnosi się momentalnie :cool: Ale najważniejsze- czy zimny czy ciepło ZERO drgań jakichkolwiek. Dalsze testy jutro jak auto będzie całkowicie zimne + INPA. Gazownika mam ustawionego na wtorek więc jeszcze mam chwile na rozkimnke.

Rzeczywiście INPA nie skasował mi adaptacji wcześniej, pomimo, że wartości na wykresach pokazywały 0, ale silnik pracował jak wcześniej, dopiero rozłączenie aku pomogło. Co dzień to coś nowego.

przemekwww dzięki za dotychczasową pomoc.

Może jeszcze nakierujesz mnie co gazownikom powiedzieć. Goście są w porzo i ogólnie zakład nie najgorszy, ale jednak nie mogli tego rozkumać. Czyli jak mam teraz "dobre" mapy (póki co to nie będe jeździł na gazie do czasu aż do nich pojade) to podejrzewam, że po skalibrowaniu gazu na tych mapach powinno być lepiej na gazie, ale z czasem znowu będzie "rozjeżdżało", prawda? Masz może pomysła jak temat ugryźć?

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 28 listopada 2010, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
no właśnie....
mogłem pomóc bo przez to przechodziłem, ustawiałem gaz, kombinowałem i niestety dopiero zmiana wtryskiaczy pomogła.
Nie znam elektroniki twojej instalki, ale wtryski conajmniej muszą być Magic Jet /po ok. 50 zeta za sztuke/ lub lepsze teraz modne Hana po ok. 110 zeta za sztuke. Jednak nie wiem jak będzie się miała do nich twoja elektronika, powinien być jakiś nowszy Stag lub KME. I tyle w temacie, gazownik chyba niewiele poradzi skoro do tej pory po kilku regulacjach nic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 30 listopada 2010, 09:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
Byłem u gazownika. Wyregulował LPG na "świerzych" mapach benzyny. Sprawdził reszte i jest ok. Powiedział, że jak dalej będe miał problemy to on obstawia jednak wtryski. Oczywiście jak tylko wyjechałem od niego i przejechałem 5 km zaczęło znowu delikatnie drgać buda na klimie :kwasny:

Więc kiedyś w przyszłośći mnie też czeka wymiana wtrysków, tylko kurcze wtryski które mam teraz założone kosztują koło 100 PLN za jeden :| . Życie.....

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 30 listopada 2010, 09:10 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
LUCZAR napisał(a):
Byłem u gazownika. Wyregulował LPG na "świerzych" mapach benzyny. Sprawdził reszte i jest ok. Powiedział, że jak dalej będe miał problemy to on obstawia jednak wtryski. Oczywiście jak tylko wyjechałem od niego i przejechałem 5 km zaczęło znowu delikatnie drgać buda na klimie :kwasny:

Więc kiedyś w przyszłośći mnie też czeka wymiana wtrysków, tylko kurcze wtryski które mam teraz założone kosztują koło 100 PLN za jeden :| . Życie.....


8x100 = 800


4x100 = 400
r4 rządzi :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 30 listopada 2010, 13:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 330D
Kod silnika: M57TU
Garaż: http://www.car-connect.pl/index.php?opt ... cle&id=138
rafal_13 napisał(a):
8x100 = 800


4x100 = 400
r4 rządzi :hurra:


I tak bym sie nie zamienił :hyhy: A wiesz co się mówi na BMW, które mają za silnik R4...? :P :P :P

_________________
Obrazek>>>KLIK<<<Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62 1998r podnoszenie obrotów....było..teraz inaczej..
PostNapisane: 30 listopada 2010, 13:11 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
LUCZAR napisał(a):

I tak bym się nie zamienił :hyhy: A wiesz co się mówi na BMW, które mają za silnik R4...? :P :P :P

że to nie bmw??? a już w compacie to całkiem porażka?? ale mogło być gorzej - r4 + diesel + compact ??

mam compacta z wyboru, a m43b16 bo nie mogłem znaleźć ani godnego m44b19 ani m52b25

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL