BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 13:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Od piątku szykowałem swoją BMW do zimy. Na początku wymiana świec na Berg i filtra paliwa na Boscha. No i potem pojechałem zatankować auto wlałem do pełna Verwe ON+ uszlachetniacz Orlenu. Dziś w nocy auto stało pod blokiem i.... Auto wciągałem na lawetę i do garażu, paliwko zamarzło przy -12. Jestem pewien że to paliwo bo kolega zrobił to samo. Zatankował na tej samej stacji Orlenowskiej to samo paliwo+ uszlachetniacz i tez auto nie odpaliło. Oboje mamy e46 320D 150KM.
Ktoś jeszcze już takie coś przeżył tankując na Orlenie?

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 20:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Ja nie, ale dlatego jestem zdecydowanym przeciwnikiem zabawek typu 'Z WERWĄ PANIE, Z WERWĄ'. I skoro kolega doświadczył identycznej sytuacji, wniosek jest faktycznie tylko jeden. Kiepskie paliwo to raz, a dwa, nigdy więcej (?).

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 144
Moje BMW: E46 320d
a ja uważam że paliwo z dodatkami ma sens jeśli stacja jest w miarę nowa, u mnie orlen istnieje już bardzo długo, przejął stację która powstała w latach 80tych i wiem jedno że tam nie zatankuję bo jakość zbiorników oraz ich czystość pewnie budzi wiele do życzenia, stacja stacji nie równa jak to ktoś powiedział, nie do końca musi być tak samo w Gdańsku i Warszawie, zanim paliwo dotrze na stację jedzie w cysternie a kierowcy dość często sprzedają na lewo paliwo, potem nie wiadomo jaki jest właściciel stacji itp... ja leję diesel gold na statoil i pomimo że sporo negatywnych komentarzy było mojej bawarce nie zaszkodziło,ale powoli nie widzę sensu kupowania paliwa premium i chyba zacznę tankować zwykłe on, pytanie dla autora po co paliwo uszlachetnione "dopieszczasz" jeszcze uszlachetniaczem? czy taki zabieg nie za mocno zaszkodzi wtryskom?spotkałem się już z taką sytuacja w CR.

_________________
Obrazek
marnon e46 -->> viewtopic.php?f=6&t=95824&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:55 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Opinie dotyczące paliw z dodatkami są subiektywne. Do mnie przemawiają liczby o czym pisałem już wcześniej, wiec zacytuje, bo ON również to dotyczy.

renoraines napisał(a):

Poniżej test Auto moto 8 /2007, 9 /2007. Test 3 aut, 3 rodzaje paliw Shell.
Seat Leon 2.0 FSI 150KM/200Nm, Honda Civic Type R 201KM/193Nm, Subaru Forster 2.5T 230KM/320Nm,
Shell Eurosuper 95 , Shell Vpower, Shell Vpower Racing.


Model-----------Dane fabr. (KM/Nm)---------Eurosuper95 (KM/Nm)-----V-Power (KM/Nm)------- ---V-Power Racing (Km/Nm)
Leon--------------150/200------------------------145,4/189,5---------------146,2/188,8-------------------147,4/193,9
Civic--------------201/193------------------------202,0/189,5---------------201,8/187,4--------------------205,1/188,6
Forester----------230/320-------------------------222,6/323,5---------------214,7/318,7-------------------216,5/317,3


Model--------Pomiar---------- ----Eurosuper 95 (czas w sek.)--------V-Power(czas w sek).--------V-Power Racing(czas w sek.)

Leon--------0-100 km/h-------------------10,5-------------------------------------10,3----------------------------------------10,1
Leon--------60-100 IV b--------------------7,5--------------------------------------7,4------------------------------------------6,9
Leon--------80-120 V b--------------------10,6-------------------------------------10,3----------------------------------------10,0

Civic-------0-100 km/h--------------------7,4--------------------------------------7,2------------------------------------------7,0
Civic-------60-100 IV b--------------------6,8--------------------------------------6,7------------------------------------------6,4
Civic-------80-120 V b---------------------9,4--------------------------------------9,3------------------------------------------9,0

Forester----0-100 km/h-------------------6,9--------------------------------------6,8-------------------------------------------6,9
Forester----60-100 IV b--------------------6,2-------------------------------------6,2-------------------------------------------6,2
Forester-----80-120 V b-------------------9,8--------------------------------------9,7-------------------------------------------9,7


Kolejny test Fiat Panda 1.2/60KM/102Nm
Testowano na 8 paliwach
-paliwa 95: Shell 95, Orlen 95, Statoil 95,BP 95,
-Paliwa Premium 98+: Shell V-power Racing, Orlen Verwa 98, Statoil Suprema 98,BP Ultimate 98


Paliwo--------------KM--------------Nm-----------Vmax km/h-------60-100 IV b (czas w sek.)--80-120 V b (czas w sek.)

Shell 95-------------63,4------------105,3------------159,0---------------------10,676-----------------------------14,211
Orlen 95-------------63,3------------107,8------------157,9--------------------10,628-----------------------------14,266
Statoil 95-------------63,1-----------107,2------------158,1--------------------10,636-----------------------------14,571
BP 95-----------------62,9-----------109,4-------------157,4--------------------10,706-----------------------------14,631
Shell V-power Racing---62,9-------106,4-------------157,6--------------------10,666----------------------------14,251
Orlen Verwa 98------64,0-----------106,8-------------156,9-------------------10,756-----------------------------14,636
Statoil Suprema98---63,2------------106,9-------------160,2------------------10,771-----------------------------14,434
BP Ultimate 98--------62,9----------106,4-------------158,5-------------------10,641----------------------------14,266


Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

Liczby nie kłamią, ale jak ktoś chce to nadal może wierzyć w marketing, przepłacać parenaście groszy za litr i myśleć, że
,,redbull doda mu skrzydeł'' .









_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 23:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
renoraines napisał(a):
Do mnie przemawiają liczby o czym pisałem już wcześniej, wiec zacytuje, bo ON również to dotyczy.


Co z tego dotyczy ON?!

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 23:12 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
theDAMIstrzu napisał(a):
renoraines napisał(a):
Do mnie przemawiają liczby o czym pisałem już wcześniej, wiec zacytuje, bo ON również to dotyczy.


Co z tego dotyczy ON?!


PPM.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 23:16 
Kolega leje opał i nic mu nie zamarza.. płaci 2zł za litr ;), a nie jakąś vervę za 4,5zł :hyhy:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Stacja jest nowa, a wlałem płyn do wytracania parafiny z układu paliwowego :(, leje co jakiś czas nie za każdym razem. Ręce opadają... Mój ojciec leje służbową astrę na BP i pali an dotyk a ma silnik 1,3CDTI astra 3

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 10:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To jest proste.
W okresie jesiennym paliwo przywożone na stacje jest odporne do -5stopni.
Zatankowałeś verwe która prawdopodobnie słabo się sprzedaje i dostawa była już jakiś dłuższy czas temu dlatego paliwo zgęstniało. Ogólnie możesz złożyć reklamacje bo taka sytuacja nie powinna mieć miejsca na pewno nie przy -12stopniach.
Jeżeli temperatury u nas spadną do -25 -30 stopni polecam dodatki przeciw zamarzaniu bo w cieniutkim przewodzie praktycznie każde ON trochę zgęstnieje choć niby ma trzymać do -32 stopni już mocniejszego napędu nie ma choć zazwyczaj Shell BP i Orlen mają ON do -22 stopni nie bawią się w mocniejsze bo są droższe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 12:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
A mi się wydaje że to nie do końca wina paliwa a silnika/układu paliwowego w 2.0D bo takie historie rosną lawinowo w zimę. Kolega w zeszłym roku w grudniu kupił 320d i nie było różnicy czy lał Shella, BP, Neste, Verve dodatki czy nie to przy -15 mógł od razu dzwonić po taksówkę albo iść na przystanek.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Zeszłą zima kumpel całą jeździł bez problemów tym silnikiem. Moje auto postało w nieogrzewanym garażu przez noc. Temp +1stopień i odpaliła na dotyk.... Nadal uważasz że to nie paliwo?

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2010, 18:30 przez Dzieq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 12:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Dzieq napisał(a):
Nadal uważasz że to nie paliwo?


Nadal nie nauczyłeś się czytać ze zrozumieniem ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 19:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
Bobby Vintage napisał(a):
A mi się wydaje że to nie do końca wina paliwa a silnika/układu paliwowego w 2.0D bo takie historie rosną lawinowo w zimę. Kolega w zeszłym roku w grudniu kupił 320d i nie było różnicy czy lał Shella, BP, Neste, Verve dodatki czy nie to przy -15 mógł od razu dzwonić po taksówkę albo iść na przystanek.

znajomy tez ma e46 2,o D i zeszła zima przy mrozach tylko taxi.

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 9
Lokalizacja: białystok
Moje BMW: e39 525 td
ostatnio zalałem zwykłego ON na orlenie i w nocy było -25 stopnie i moja bunia 525td odpaliła na dotyk wiec mysle ze musiałes tarfic na jakies gorsze paliwko . Moze na tej twojej nowej stacji orlenu maja słaby popyt na verwe i jeszcze z lata zostało im lletni ON i go sie pozbywaja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Też tak myślę albo wał z wodą. No więc pojechałem dziś na Orlen i mówię jak jest, że zamarzły nam dwa samochody po zalaniu Verwy ON. Oni ściema że wszystko ok a na dystrybutorach kartka ,,Awaria Verwy ON" i zablokowane nalewaki ;] Ale w kasie mówili że wszystko ok 1min wcześniej

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 22:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Ja zawsze tankuję Verve ON i przejeździłem też na tym paliwie całą ubiegłoroczną zimę a nie należała ona do najcieplejszych. Nigdy nie było takiej sytuacji , żeby paliwo zamarzło i oby w tym roku było tak samo. Samochód stoi zawsze pod chmurką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 07:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Bobby Vintage napisał(a):
A mi się wydaje że to nie do końca wina paliwa a silnika/układu paliwowego w 2.0D bo takie historie rosną lawinowo w zimę. Kolega w zeszłym roku w grudniu kupił 320d i nie było różnicy czy lał Shella, BP, Neste, Verve dodatki czy nie to przy -15 mógł od razu dzwonić po taksówkę albo iść na przystanek.


Tym się nie sugeruj. Zeszłej zimy właśnie w grudniu dopiero zaczęły się mrozy i były jaja bo praktycznie na wszystkich stacjach mieli tak zwane paliwo przejściowe zamiast zimowego.
Orlen w swoich rozlewniach/naftobazach dopóki się da sprzedaje paliwo tak zwane przejściowe tańsze w produkcji dopiero jak wyskoczą pierwsze mrozy zmieniaj na zimowe ale też stopniowo wytrzymujące coraz większe temperatury ujemne stąd wielu ludzi miało jaja z dieslami w pierwsze mrozy i jeździli taxi.
Zasada jest taka,że lepiej dla świętego spokoju mając diesla kupić dodatek przeciw zamarzaniu do ON jak pojawiają się pierwsze mrozy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 09:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 338
Lokalizacja: Pomorze
Moje BMW: E84 20d xdrive
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167
Ja zajmuję się zaopatrzeniem w paliwa w mojej firmie. Czasem jest to ponad 100.000 ltr miesięcznie. I tak jak pisano wyżej, jeśli na stacji jest paliwo zwykłe lub przejściowe, to nie ma siły, że diesel odpali na mrozie.
Ja mogę dowolnie wybrać, jakie paliwo chcę (w końcu nie kupuję takich ilości na zwykłej stacji benzynowej hehe). I jeszcze przed pierwszym mrozem zamawiam cudo o nazwie IZ-40, które nazywamy paliwem arktycznym. Wg specyfikacji temperatura zablokowania zimnego filtra to -32 stopnie i nie ma siły, żeby z tego wytrąciła się parafina :ok:
Jak na stacji benzynowej mają gdzieś dobro klientów albo po prostu się spóźnią, to niestety pozostaje taxi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Tylko po cop teksty że wszystko jest ok, a na dystrybutorach ,,awaria ON Verwa"? :) Chyba maja klientów za głupków

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 11:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tylko,że paliwo arktyczne na dziś dzień na stacji kosztowało by około 5,10zł więc mała szansa żeby ktoś to kupował bo zamówić można bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL