BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 Diesel. Problemy z nierowna praca silnika
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 20:49 
Witam. mam e39 525 w dieselu z '97. Czasami rzuca silnikiem, jak dodaje gazu to przestaje. do tego ten metaliczny dzwiek jakby cos sie zdzieralo (zebatki??). Po ponowym wlaczeniu wszystko git. zazwyczaj dzieje sie tak po przejechaniu dluzszej trasy.
Mam jeszcze jeden ciekawy mankament. samochod ma wlasnej roboty przycisk pod kierownica. przewody prowadza od alternatora do pompy wtryskowej. jak nie nacisne tego cholerstwa po kazdym uruchomieniu silnika to z elektronika dzieja sie rozne rzeczy!! zazwyczaj nie laduje akumulatora ale tez wplywa na prace silnika (chodzi troche rowniej)
Czy jest to powiazane z soba? co powoduje to dziwne zachowanie silnika? skrzynia biegow czy pompa wtryskowa?? a moze cos innego. bardzo bym prosil o podpowiedz!!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E39 Diesel. Problemy z nierowna praca silnika
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Rzucanie silnikiem to moze byc albo powietrze w paliwie (jesli zdarza mu sie zgasnac) lub jesli to tylko falowanie to pompa wtryskowa do regulacji a moze nawet regeneraji. Widze ze to Twoj pierwszy post wiec moze naswietle inne wazne tematy. Sprawy silnikowe sa obcykane na bmw-diesel.pl. Co do tych przelacznikow to dziwie sie ze wogle kupiles auto z taka rzezba. Obawiam sie ze instalacja elektryczna moze byc w oplakanym stanie. Jesli zamierzasz jezdzic tym samochodem to udaj sie do dobrego elektormechanika. Obawiam sie ze ogarnieie tematu tanie nie bedzie ale warto. Co do samych rzucania silnikiem to rozumiem ze wzystkie plyny i filtry wymieniles, jesli nie to zrob to (olej przynajmniej 10w). Potem jedz na kompa, dowiesz sie z grubsza co bume boli. Na kompe dobry fachowiec powie Ci w jakim stanie jest rozrzad, czy pompa jest dobrze ustawiona, czy moze jakies czujniki sa do zmiany. Potem warto sprawdzic swieczki zarowe, pompke w baku, czy nie cieknie wtrysk starujacy, sprawdzic czy nie leja koncowki wtryskow, visco czy jest sprawne, dwumas (moze byc przyczyna drzenia budy podczas wolnych obrotow i gaszenia).

Silniki TDS maja watpliwa opinie bo jak trafisz na wyeksploatowany egzemplarz to naprawy sa dosc kosztowne. Twoja instalacje elektryczna zle wrozy, jak bedziesz mial jeszcze jakies pytania to wal smialo na pw lub w tym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL