BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 20:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
czy jest mozliwa zmiana altelnatora valeo na boscha bez przerobek. problem jest taki ze wg realoem mam miec altelnator valeo 120A a mam jakis o oznaczeniu A13VI160 i niby jest to 90A. czy spotkal sie ktos z was z innym oznaczeiem altelnatora valeo oraz czy w miejsce valeo monna zamontowac bez przerobek altelnator boscha 120 czy 140A. chodzi o uchwyty mocujace oraz wtysczke do regulatora napiecia. mam problem z przygasaniem przy dojazdach do swiatel i wychwycilem ze jak wylacze np audio to problemu nie ma. czyli zaslaby altelnator.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
ruti napisał(a):
mam problem z przygasaniem przy dojazdach

Przygasaniem czego? audio czy silnika? jaki masz samochod napisz dokladnie i akumulator, ostatnio 2 tygodnie sie z tym zmagałem i szczerze wątpie zeby alternator Ci padł ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
akumulator mam 72Ah. przygasa auto jak mam wlaczonych duzo rzeczy elelktrycznych i niedaj boze probowalbym skrecic jescze kierownica momentalnie przy dojazdach obroty leca prawie do zgasniecia. potem sie podnosza. jak wylacze audio i np. dmuchawe juz jest ok. przepustnica jest czysta, krokowiec tez wsio gra jak jest malo rzeczy elektrycznych wlaczonych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
12311713839 to jest numer regulatora jaki powinien byc u mnie w aucie wg realoem. lecz nie moge znalesc oznaczenia altelnatora do jakiego ten regulator ma byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
równie dobrze możesz mieć zaśniedziały któryś przewód masy albo plusa, ja to miałem, przykładowo połączenie silnik- karoseria. Weź do ręki miernik napiecia i mierz, mierz.. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
napieciowo to on wyrabia tylko pradowo....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 10:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
No to chłopie ja u siebie mam bosch 50a 90a a akumulator 72ah rozumiesz? U ciebie skoro masz 90 to wystarczy, nie masz ukumulatora 120ah zeby wstawiac taki potężny alternator, sprawdź, ładowanie ma być 13,8 do 14,5V potem wszystkie styki a dopiero na koncu bierz sie za alternator i jeśli już to wymień szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia i bedzie git

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 16:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
no altelnator jest 90 szczotkotrzymacz z szczotkami nowy. jak wlacze radio, dmuchawe, podgrzeweanie szyby i niedaj boze wloczy sie kompresor od nivo ladowanie to az cale 11V a altelnator grzeje sie na muto. u mnie ma byc 120A altelnator a 90 to w autach bez klimy tak podaje 90% wszystkich instrukcji katalogow itd. znalazlem juz boscha z prodem ladowania od 70-120A i to jest to co powinno u mnie byc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
poraz kolejny, napisz dokładnie jaki samochod, rok, silnik, wszystko

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
jest w moim panelu jakie to auto. e39 m52b28 touring. rok 98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
jeśli silnik masz 528i to takie akumulatory są proponowane:
01 Akumulator Original BMW, napełn. 80AH 1 61218376451
01 Akumulator Original BMW, napełn. 70AH 1 61218381730
01 Akumulator Original BMW, napełn. 90AH 1 61218381768
01 Akumulator Original BMW, napełn. 95AH

a alternatory:
01 AT-Alternator 120A 1 12311432981 ZAKOŃCZONO
01 AT-Alternator 120A 1 12311432980 $421.85
01 AT-Alternator 90A 1 12311432982 $477.22

czyli 90 też może być, cos jeszcze?

I powiedz mi jakie masz ładowanie na postoju bez świateł itp. to jest ważne, zobacz że nikt nie odpisuje tylko ja bo to jest denny temat, wałkowany kilkaset razy, odpowiadaj na moje pytania a bedzie git

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 12:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
ladowanie na postoju bez zwiatel 14.04V. ja temat walkuje juz od ponad tygodnia. wszystkie katalogi zamienniki i krossy mowia ze ma by 120A. zobacz sobie np na woodu a zreszta http://www.woodauto.com/vehicle.aspx. 90A ma byc dla aut bez klimy. skoro ma byc 90A to dlaczego jak jezdze tylko na swiatlach to nie ma przygasania a wystarczy ze wlacze nadmuch albo radio odrazu boroty leca??? moje auto jest dosc naszprycowane elektryka wiec nie sadze zeby byl taki altelnator i podejrzewam ze komus kiedys padl i zalozyl co mial. bo altelnator i regulator sa z 2005 roku. jesli chodzi o polaczenia masa do budy itd wszystko jest idealnie czyste a akumulatro ma rok i jest fiamm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 12:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
słuszna uwaga, w takim razie bierz 120, montuj i mow co dalej, a jesli chodzi o uchwyty to powinny byc ok

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 17:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
juz kupilem 120A. jutro powinien byc i zdam relacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
dziś założony altelnator boscha 120A. wszystko pasuje plug&play. zero problemów przy zamianie.
i stało się to co przypuszczałem.
Wszystko gra. Zero przygasania auto trzyma idealnie obroty. teraz jak włączę grzanie tylnej szyby obroty stoją jak drut przedtem opadały o okolo 100 obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M54B22
No i miodzio, miałeś racje ;) pozdro ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M52B28 zmiana altelnatora valeo na bosch
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
dzieki :):)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL