Edit 9.08.2011 - dodaję spis treści, żeby ułatwić poruszanie się po galerii:
1. Zdjęcia z aukcji -
Strona 12. Zdjęcia z myjni, 180tys km -
Strona 23. Ringi, obszycie kierownicy, cupholder i zdjęcia ze spota -
Strona 64. Pozbycie się haka holowniczego, odświeżenie skórek, BMW w obiektywie fisheye -
Strona 75. Setup lato 2011, czarna nerka -
Strona 86. Domowa korekta lakieru -
Strona 117. Nowy wydech RM Motors, nowy wkład lusterka -
Strona 138. Czyszczenie EGR, foto z majówki z BMW -
Strona 149. Czarne listwy wewnętrzne -
Strona 1610. Sprężyny Weitec, nowe łączniki stabilizatora -
Strona 1711. Profesjonalna sesja foto by Waldek Rak -
Strona 1912. Jednodniowy german na Stylingu 37 -
Strona 2113. Nowe weżyki ukł. podciśnienia, czyszczenie układu wtryskowego -
Strona 2414.Mała sesja pod wiaduktem -
Strona 2615.Żółte halogeny, ciemne klosze z przodu -
Strona 2716. Nowe tarcze na tyle, gaśnica pod siedzeniem, odzyskana moc!
Strona 3017. Zimowe zabezpieczenie lakieru - zdjecia!
Strona 3218. Mały zimowy unfall - wygięta felga i wahacz
Strona 3719. Noworoczny surprise - BMW w kalendarzu
Strona 3820. Ogarnięta szyba w tylnej klapie, nowy akumulator
Strona 4021. Nowy, lepszy touring, czyli setup lato 2012!
Strona 5022. AP gewindefahrwerke -
Strona 6123. USDM front, 200 000 km -
Strona 6524. Ostatnia sesja na styling 230 -
Strona 7425. Sesja na nowych kołach - 10" na tyle -
Strona 7929. Setup na lato 2013 - styling 95 19" -
Strona 9230. Lepszy setup na lato 2013 -
Strona 98Witam wszystkich!
Na początku chciałbym bardzo podziękować wszystkim udzielającym się na forum za rzeczowe porady i pomoc, bez której zwykły szary człowiek nie jest w stanie kupić dobrego, zdrowego samochodu.
Chciałbym przedstawić wszystkim moje autko, które kupiłem wraz z moją lubą, korzystając między innymi dzięki wiedzy uzyskanej na forum.
Na zakup e46 z 2 litrowym dieslem po lifcie zdecydowałem się jakieś pół roku temu. Wtedy też zacząłem czytać forum.
Auta początkowo szukałem za granicą, miałem nawet jechać po nie z wujkiem, który sprowadza auta, ale po wielu telefonach i naradach wspólnie stwierdziliśmy, że warto też rozejrzeć się nad autem świeżo sprowadzonym i solidnie je przetrzepać na stacji diagnostycznej. I zaczęło się przetrzepywanie allegro, mnóstwo telefonów (jednak handlarz potrafi się z handlarzem dogadać - wiele niby "igieł od Niemca z garażu" już po telefonie okazywało się autami po tzw przygodach, więc skreślałem je na starcie, wiedząc, że handlarz zawsze coś ukryje i na pewno coś wyjdzie na miejscu. Szukałem szukałem szukałem... i znalazłem.
3 listopada udało mi się zakupić mój pierwszy samochód, w stanie oraz wyposażeniem najbliżej zbliżonym mojemu ideałowi, czyli czarne kombi z m-pakietem. Łatwo nie było, mimo niby super zapewnień sprzedających kilka razy naciąłem się na niezłe ulepy - albo składane z 2, masakrycznie rdzewiejące na łączeniu, albo mechanicznie zajechane, albo pół auta lakierowane... szkoda słów. Ważne, że się udało
Niestety nie miałem okazji zrobić zdjęć autka, bo dzień po zakupie pogoda się załamała...więc wybaczcie, ale wstawię foty z aukcji, na której auto znalazłem.
Poniżej rozkodowany VIN:
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAP71030PP05354
Kod typu AP71
Typ 320D (EUR)
Typoszereg E E46 (3FL)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M47/TU
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Tapicerka STANDARDLEDER/NATURBRAUN (N6NG)
Data prod. 2003-10-13
Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES Dummy-SALAPA
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia
S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Wielofunkcyjność dla kierownicy
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S338A M SPORTS PACKAGE II M Pakiet sportowy II
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S521A RAIN SENSOR Czujnik deszczu
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
S650A CD PLAYER Odtwarzacz CD
S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kierownica skórzana
S716A M AERODYNAMICS PACKAGE II Pakiet aerodynamiczny
S724A EDITION SPORT Wydanie Sport
S760A INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME Wysoki połysk Shadow-Line
S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Podsufitka antracyt
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe
S787A M LT/ALY WHEELS DOUBLE SP.135 W MIXED T. Obr. BMW ze st. le. M podw. spr. 135
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
S8SPA COP CONTROL Sterowanie CO2
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
P972A COMFORT PACKAGE Pakiet komfort
Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki
a tutaj kilka fotek:






Trochę o aucie:
- ogólnie zdrowe, w 100% bezwypadkowy , 3 różne osoby w różnym czasie mierzyły auto miernikiem. Każda potwierdziła, że malowany był fragment około 30x30cm zaraz przy tylnej lewej lampie. Lakier niestety troszkę zaniedbany - na masce liczne drobne odpryski, gdzieniegdzie jakieś dobre rysy no i oczywiście liczne swirle, których przy czarnym lakierze nie sposób uniknąć. Co mnie zaniepokoiło, to drobne ogniska korozji na tylnej klapie - poczytałem trochę po forach i przestałem się martwić - to się zdarza, więc zaakceptowałem to, tym bardziej, że mechanicznie nie można się przyczepić.
- bardzo fajnie jeździ, silnik w dobrym stanie, dynamiczny, nie czuć spadków mocy, lekko kopci, ale nie bardziej w porównaniu z innymi dieslami które oglądałem. Daje dużo frajdy z jazdy. Jak będzie ze spalanie, to się okaże.
- zaraz po kupnie wymieniony olej (wlałem polecany syntetyk Castrol Edge 5w30) i filtry(MannFilter), a 2 dni później zostały usunięte klapy z kolektora dolotowego
- ostatnio na drogomierzu wskoczyło mi 180tkm, jeśli chodzi o przebieg to wydaje się dość realny, chociaż w 100% potwierdzenia nie mam
- wnętrze jak widać niezbyt zniszczone - widać, że najczęściej autem jeździła 1 osoba, niestety rażą korby w tylnych szybach - nie rozumiem jak można zamówić auto z takim wyposażeniem i korbami z tyłu
- radio Beckera Indianapolis 7969, z navi, dedykowane do BMW, gra bardzo fajnie, wygląda też o wiele lepiej niż wszystkie nieoryginalne radia i nie razi to, że nie jest tej samej szerokości co panel klimatronika
- w tej chwili stoi na 16" stalowych felgach ori bmw na zimówkach, na lato mam komplet oryginalnych felg BMW styling 135 18"
- dużym plusem dla mnie jest brak relingów, auto wygląda mniej "tatusiowato"
Plany:
- lakier do drobnych poprawek, najchętniej bym oddał do pomalowania maskę, błotniki i zderzak, porobił zaprawki i podmalował pojedyncze miejsca na karoserii oraz gruntownie odświeżył tylną klapę, albo wymienił na nową, ale na to raczej szans nie ma. Wiosną jak się uda, zrobię polerkę ręczną dobrymi kosmetykami i w zależności od efektów zostawię albo będę kombinował z polerką mechaniczną.
- naprawa podgrzewania tylnej szyby - nie przeszkadza mi to specjalnie, aczkolwiek jak będzie czas i wolne fundusze, to się za to wezmę
- nie działa mi otwieranie tylnej szyby - pewnie przyczyna podobna jak w przypadku braku podgrzewania. Plany jak wyżej.
- aluminiowe ramki na zegary - odświeżają wizualnie wnętrze o 1 generację
- czarne nerki - do shadow-line'a obowiązkowo
- wymiana emblematu BMW na osłonie silnika (dziwnie zepsuty, połowa odpadła)
- wymiana świec żarowych (po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd, ale wszystkich 4, więc może też być przekaźnik)
- odświeżenie i konserwacja skóry
- wywalenie zestawu do telefonu i wstawienie Cup-holderów
- oczywistą oczywistością jest wywalenie haka holowniczego, przyczep ani lawet nie zamierzam ciągnąć, a hak w tym aucie jakoś nie przystoi.
Póki co otwieram temat, jak coś więcej mi się przypomni, to dopiszę.
Czekam na komentarze, opinie i sugestie od wszystkich!
Mam również nadzieję, że będzie nam dane spotkać się kiedyś na jakiejś ogólnopolskiej imprezie, np w Toruniu:)
Pozdrawiam!