BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Witam! Na poczatku chcialbym sie przywitac :]
Mianowicie chialbym zasiegnac opinii na temat tych dwoch silnikow od ich uzytkownikow, oczywiscie zapoznalem sie z innymi tematami ale zwykle porownywanz sa inne silniki z reguly wieksze z tymi dwoma silnikami.
Ja slyszalem ze ta wczesniejsza wersja silnika 118KM jest "nie dozajechania" .
Auto jakie kupie bedzie zaraz przerobione nq lpg, wiec koszty zalozenia instalacji do silnika R6(z tego co sie orientuje taki jest w 143KM) raczej sa wieksze.
Auto zanierzam kupic teraz wiec prosze o opinie na temat tych silnikow, ktory bedwie relatywnie najmniej awaryjny i bedzie lepiej z lpg wspolpracowal.
Dzieki z gory za odpowiedzi, pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 13:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
M50b25 :ok: pali tyle samo co (1.8 is 143km 4 cylindrowy) montaż sekwencji 300zł drożej także sie zastanów


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2010, 16:10 przez Krystian325i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 14:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Kolega asdfg1985 wypisuje ci glupoty.

Obydwa silniki o ktore pytasz sa R4, 318i 118KM 1.9 M43 wychodzil od 98 do 2001 a 318i 143KM 2.0 N42 wychodzil od wrzesnia 2001 do konca. M43 przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sek a N42 w 9,3 sek.
Mniej awaryjna zapewne bedezie ta starsza jednostaka bo w N42 sa czeste problemy z wdliwym rozrzadem, sa tacy co chwala ten silnik ale jest wielu lacznie ze mna co doswiadczyli wielu problemow z silnikiem.
Koszt instalacji gazowej bedzie podobny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 14:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
guzior ma racje nie zauważyłem że chodzi o e46


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2010, 14:39 przez Krystian325i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 14:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Ale kolega pyta o E46 a ty piszesz o silnikach ktore sa w E36 i tu jest problem, i obydwa silniki w E46 sa R4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 15:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Cześć,

Na początek mała poprawka. To nie są silniki 1.8. Pierwszy silnik, o którym mówisz to jednostka 1.9 (wcześniej w prostszej wersji montowana jako 1.8 w e36) drugi to silnik 2.0.

Co do wyboru to osobiście polecałbym Ci ten dwulitrowy, jest to nowsza konstrukcja, lepszy moment i wyższa moc. Wcale nie są takie awaryjne. Co do tego 1.9 to sam go mam i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli jednak będziesz decydował się na szukanie takiego, to niech Cię nie zwiedzie porównywanie go to M43 z e36, one zupełnie inaczej pracują i mają inną charakterystykę a przez to inaczej jeżdżą. Kilka razy spotkałem się już z myśleniem, że do e46 wpakowano silnik który montowano do e36 stąd moja uwaga. Oba te silniki dość nieźle znoszą gaz, znam to z opinii a nie z autopsji. Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Aha no i tak jak Ci kolega napisał powyżej oba silniki to jednostki czterocylindrowe. Jakbyś już szedł w R6 to też nie słuchaj teorii że koszt instalki wzrasta jedynie o 300 PLN :) Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 15:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
http://moto.allegro.pl/sekwencja-stag-3 ... 01778.html
http://moto.allegro.pl/sekwencja-stag-3 ... 01779.html :szok:
70 zł różnicy a nie 300 tak jak napisałem zależy gdzie sie zakłada i jaka instalacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
Moge wypowiedziec sie na temat E46 318i 1.9 118KM (bo taka pojemnosc ma ten silnik M43TU B19 o czym zreszta mowia 3 ostatnie znaki oznaczenia kodowego), gdyz wlasnie taka posiadam. Silnik sam w sobie mozebyc (lancuch na rozrzadzie, E36 byly jeszcze na paskach, dla jednych to zaleta dla innych wada ja uwazam rozwiazanie z lanuchem jako zalete) raczej nie jest awaryjny i podobno w miare znosi gaz (opinie zaslyszane sam jezdze tylko na benzynie), jednak trzeba mu zalozyc w miare dobra instalacje. Jedyna wada, poza oczywiscie tym, iz nie jest to demon predkosci to 8 zaworow. W E46 tylko 2 silniki 316i przed liftem i 318i przed, posiadaly po 2 zawory na cylinder. Rozwiazanie jakby na nie niepatrzec troche archaiczne. Jesli jestes zdecydowany koniecznie na 318i polecalbym wersje po lifcie (troche drozsza wiadomo) ale masz 16v i 25 koni wiecej. Te dwa czynniki naprawde maja wplyw na roznice w dynamice jazdy pomiedzy modelem z przed liftu, a modelem po.

Jesli natomiast wybor silnika to sprawa otwarta, na Twoim miejscu wybralbym cos R6 czyli najbardziej zblizony pojemnosciowo bedzie model 320i (wiem wiem sam kupilem 318i, ale czlowiek uczy sie bledach), koszt instalacji gazu nie bedzie drastycznie drozszy, ale tego to juz najlepiej dowiedziec sie u osob z branzy gazowniczej :) Za to napewno zyskasz posiadajac R6. Dopiero wtedy czuc co to jest BMW. Z drugiej strony moze warto zastanowic sie nad silnikiem diesla i zakupem 320d tutaj masz juz wiecej koni bodajze 136 w wersji przed liftem i 150 w wersji po. W dieslu dochodzi kwestia CR - czyli Common Rail'a ten byl tylko w wersji po lifcie, a to dziala tylko na plus:)

Troche sie rozpisalem, ale na temat gazu w BMW tudziez wyzszosci Diesla nad benzyna lub odwrotnie moznaby pisac bez konca. Pozdrawiam i zycze przemyslanego, a przede wszystkim udanego zakupu!

Kolego Depson opcja EDIT ;) i temat odrazu robi sie bardziej przejrzysty...

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2010, 16:11 przez sLv, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
sLv napisał(a):
Silnik sam w sobie mozebyc (lancuch na rozrzadzie, E36 byly jeszcze na paskach,

W e36 były także na łańuchu

sLv napisał(a):
na Twoim miejscu wybralbym cos R6 czyli najbardziej zblizony pojemnosciowo bedzie model 320i
jak już R6 to od 323 w górę.

sLv napisał(a):
Z drugiej strony moze warto zastanowic sie nad silnikiem diesla

Nie warto

Jeśli chodzi o sam silnik M43 to faktycznie jest bardzo odporny! Mój (co prawda m43b16) przelatał już 100tyś na LPG i problemów z nim nie ma tak samo jak mocy ;)

ja mając do wyboru tylko te dwie jednostki szukałbym N42, dużo lepsza dynamika. ogólnie to zastanów się nad R6 (323 to kompromis między osiągami a spalaniem no i jednostka niezawodna.)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
Dejmon napisał(a):
W e36 były także na łańuchu

Zgadzam sie w 100% nigdzie nie napisalem, ze nie byly, poprostu moznabylo trafic i wersje na pasku w E46 318i byly tylko lancuchy.

Dejmon napisał(a):
jak już R6 to od 323 w górę.

a czego ze tak powiem brakuje 320i, pomijajac fakt, ze jest najbardziej zblizony pojemnosciowo do 318i (szczegolnie tej po lifcie)

Dejmon napisał(a):
Nie warto

z czystej ciekawosci moglbys rozwinac dlaczego nie?

Niechce tu sie w zaden sposob spierac z kolega (bo temat jest odnosnie wad i zalet 318i 118KM i 143KM), ale zawsze warto rozwazyc inne opcje niz zakladane, dlatego pisalem w trybie przypuszczajacym. Nie ma jednej recepty na silnik do BMW, a opinni jest tyle ilu uzytkownikow.

Chyba ze kolega siegrzek jest w 100% zdecydowany na 318i wtedy tylko opcja po lifcie, czyli 143KM. Ale jak juz wyzej pisalem ilu uzytkownikow, tyle roznych opinii.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
sLv napisał(a):
Dejmon napisał(a):
jak już R6 to od 323 w górę.

a czego ze tak powiem brakuje 320i, pomijajac fakt, ze jest najbardziej zblizony pojemnosciowo do 318i (szczegolnie tej po lifcie)


320i przed liftem to najgorsza opcja z r6 poniewaz kiepskie osiagi 9,9 sek do 100km/h a spalanie na poziomie 323i, 325i a przypomne ze 318i 118KM ma 10,4 do 100km/h i spalanie ok. 3 L. mniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 16:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
guzior napisał(a):
sLv napisał(a):
Dejmon napisał(a):
jak już R6 to od 323 w górę.

a czego ze tak powiem brakuje 320i, pomijajac fakt, ze jest najbardziej zblizony pojemnosciowo do 318i (szczegolnie tej po lifcie)


320i przed liftem to najgorsza opcja z r6 poniewaz kiepskie osiagi 9,9 sek do 100km/h a spalanie na poziomie 323i, 325i a przypomne ze 318i 118KM ma 10,4 do 100km/h i spalanie ok. 3 L. mniej.


w sumie fakt, zapomnialem ze 320i tez wychodzilo w 2 wersjach jak brac 320i to tak jak i 318i tylko po lifcie. 320i po lifcie i 323i maja podobne osiagi, a nie ma, az takiego skoku pojemnosi z 1.9 (318i) na 2.5 (323i) tylko na 2.2 (320i po lifcie :) )

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Dzięki przede wszystkim za szybkie i fachowe odpowiedzi:)
To co zadecydowało o wyborze tej jednostki to opinia znajomego , który ogarnia cokolwiek , że te silniki są dobre, więc zaczałem szukać informacji o takim silniku, nie wykluczam wcale jednostek o większej pojemności tudzież nie jestem jakimś "street racer'em" stąd potrzebuje auto w miare dynamiczne, ale i ekonomiczne ( dlatego gaz a nie diesel gdyż głównie jeżdżę po mieście).
Do zadysponowania mam ok 35k pln ( w tym montaż lpg, opłaty, OC, filtry oleje, odpada rozdząd co już jest oszczędnością jak dla mnie patrzać z ekonomicznego punktu widzenia, więc na autko zostanie koło ~30k pln) , wybrałem E46 spośród kilku innych (a4, hondy accord VII, mazdy 6, vectry GTS) mimo iż nigdy nie miałem stycznosci z samochodami tej marki, jednak wiele dobrego się naczytałem.
Chciałem uniknąć dużego przebiegu, cofniętego licznika , stąd mój pomysł na silnik do 2L pojemności i sporawdzenie autka z zachodu ( ze względu na wysoką akcyzę) .
Reasumując najlepszym wyborem będzie jak dla mnie kupić bezyne 1.8 143KM po lifcie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 17:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
asdfg1985 napisał(a):
M50b25 :ok: pali tyle samo co (1.8 is 143km 4 cylindrowy) montaż sekwencji 300zł drożej także sie zastanów


Zanim coś napiszesz, to się zastanów, większej głupoty dawno nie przeczytałem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 17:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
siegrzek napisał(a):
Reasumując najlepszym wyborem będzie jak dla mnie kupić bezyne 1.8 143KM po lifcie?


To jest 2.0 143KM po lifcie, kod silnika N42B20.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 17:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
siegrzek napisał(a):
Reasumując najlepszym wyborem będzie jak dla mnie kupić bezyne 1.8 143KM po lifcie?


Jesli wybierasz miedzy 318i przed i po lifcie, masz 30k na furke to bierz tylko 318i po :) jak kolega guzior slusznie zauwazyl 318i po lifcie ma pojemnosc 2.0l (1995 cm³), a nie 1.8 co moze sugerowac oznaczenie 318i.

Jesli jedziesz po furke za granice, najlepiej byloby jakbys pojechal z kims kto zna marke, zabralby laptopa i podlaczyl sie do kompa na jezdzie probnej. Co do cofniecia licznika to jesli jest znaczaco zanizony przebieg, szybko zostanie to zweryfikowane po stanie technicznym samochodu (zuzyciu elementow wnetrza - kierownicy, drazka, pedalow, etc.). Takze dobrze miec ze soba osobe zaznajomiona z marka.

I jeszcze jedno - w slabszych modelach silnikowych elektryczne szyby z tylu przy zakupie samochodu byly jako opcja, takze wiele Beemek ma z tylu korbki co jest denerwujace jesli kupuje sie auto za 30k. Ale jak sie trafi ta jedyna, to zawsze mozna dolozyc elektryke.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 318
Kod silnika: N42B20
Tzn. oczywiste , że auto zostanie przywiezione przez osoby znające się na tym,
A takie praktyczne rzeczy, co się robi jako pierwsze po kupnie takiego samochodu?
Ok zaczynam poszukiwania takie samochodu w dobrej wersji, tej jedynej :)
Jak by sie wam jeszcze coś na temat tego silnika przypomniałeo chetnie posłucham, czy może jakies ogolne porady co do jego uzytkowania aby służył długi czas:?
A tak w ogóle to lepiej zaczekac na koniec zimy czy teraz smiało kupowac jak sie cos znajdzie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 18:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
sLv napisał(a):
z czystej ciekawosci moglbys rozwinac dlaczego nie?


Nie chce rozpętywać tutaj wojny benzyna vs diesel. ale wg. mnie używany diesel to za duże ryzyko i za małe oszczędności z tego ryzyka płynące, które mogą się przeistoczyć w mega wydatki.

Nie ma nic tańszego niż benzyna + lpg, a i jazda z silnikiem benzynowym (ze sporym zapasem mocy) jak dla mnie jest dużo przyjemniejsza niż klekot diesla.


siegrzek napisał(a):
A tak w ogóle to lepiej zaczekac na koniec zimy czy teraz smiało kupowac jak sie cos znajdzie?
kup po nowym roku ceny aut spadną ale szukać możesz już teraz

i zastanów się nad jakimś R6 (323;325,328,330-choć na to ostatnie to trochę za mało pln) bo mocy szybko Ci zabraknie, a spalanie o 2-3l LPG większe to nie wielka różnica, no i ten dzwięk R6 :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Porownanie silnikow 1.8 118KM i 143KM
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 19:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 254
siegrzek napisał(a):
Tzn. oczywiste , że auto zostanie przywiezione przez osoby znające się na tym,
A takie praktyczne rzeczy, co się robi jako pierwsze po kupnie takiego samochodu?


To taka "oczywista oczywistosc" :) A co sie robi jako pierwsze po zakupie takiego samochodu to taka druga "oczywista oczywistosc" :) - wymien wszystkie paski (rozrzadu sila rzeczy Ci odejdzie), wszystkie plynny, olej, filtry, dodatkowo mozna wymienic plyn hamulcowy tudziez wspomagania - koszt niewielki, a wszystko jest tip-top :rotfl:, wymien filtr kabinowy, nabij i odgrzyb klime dla pewnosci. Koszt niewielki jesli sie porowna do ceny samochodu, a masz pewnosc ze wszystko jest jak nalezy i wiesz kiedy zostalo zmienione. Niektorzy bawia sie jeszcze w wymiane oleju w skrzyni i moscie, ale to tez kwestia dyskusyjna, BMW twierdzi ze sa "dozywotnie" A pozniej zostaje juz tylko jezdzic!

Dejmon napisał(a):
Nie chce rozpętywać tutaj wojny benzyna vs diesel. ale wg. mnie używany diesel to za duże ryzyko i za małe oszczędności z tego ryzyka płynące, które mogą się przeistoczyć w mega wydatki.


Ja 2 lata temu bylem tego samego zdania. W sumie nie mam gazu, tylko sama benzyne i tez bylem wielkim przeciwnikiem diesli, ale jak mi silnik 1.9 potrafi spalic w zimie w cyklu miejskim 15l/100, a kolega ma 320d i sie wyrabia w 8 litrach ON to czasami mysle, ze z checia bym sie zamienil. Chociaz musze przyznac dzwiek klekota jest wybitnie nieprzyjemny dla ucha.

_________________
Obrazek

Best Machine (on) Wheels!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL