BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 13:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
zielo napisał(a):
I jeszcze przed pierwszym mrozem zamawiam cudo o nazwie IZ-40, które nazywamy paliwem arktycznym. Wg specyfikacji temperatura zablokowania zimnego filtra to -32 stopnie i nie ma siły, żeby z tego wytrąciła się parafina :ok:


Otóż to paliwo arktyczne, ogladając na tvnturbo Ice Road Truckers zainteresowało mnie to na jakim oni paliwie jeżdzą, że w takim mrozie nie mają problemów.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
A pamiętacie jak kilka lat temu Shell dał ciała? W styczniu dopiero zaczęły się mrozy dochodzące do -30'C a oni sprzedawali przejściowe jeszcze :mur:
A co do uszlachetniaczy to też miałem wpadkę...
Właśnie owej zimy, rano wyjechałem w trasę ale po paru kilometrach zaczęło paliwo stawać,
zawróciłem bo w garażu miałem uszlachetniacz ale co mnie zdziwiło to że on zamarzł na kamień :przestraszony: na całe szczęście w mieszkaniu miałem przygotowany kanister z ropą, po wlaniu jej jakoś się doturlałem do stacji Statoil, potem już nie miałem najmniejszych problemów.
Dzwoniłem jeszcze do dystrybutora na Polskę tego uszlachetniacza ale dowiedziałem się tylko że ktoś mi zrobił psikusa i mi dolał wody do niego :wsciekly:
Po takich przejściach mam na to jedną metodę, 5l. benzyny na cały bak ropy i tankowanie tylko na Statoil i BP.
Dziękuję za uwagę, mam nadzieje że moje doświadczenia komuś się przydadzą. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 15:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
dolałem 2l beny i do tego 100ml uszlachetniacza. Na razie jeździ, ale w pn jadę na BP

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
ja tankuje Dynamika na Lotosie i jest :super:

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 00:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 147
hmm co do kiczowatego paliwa na ORLENIE to się zgodzę. Ostatnio zatankowałem Vervy i w 20 stopniowe mrozy miałem problemy z odpaleniem autka, aku kręciło jak głupie (dodam ze w tym roku kupione) a samochód stał i nawet nie chciał załapać, trochę się na stresowałem ale za 3cim razem już poszło. Po zasięgnięciu info dowiedziałem się tak jak koledzy wyżej piszą ze na ORLENIE jest paliwko do -20, więc zatankowałem zwykłego oleju na LOTOSIE. Ponoć ten już jest do -30 zobaczymy jak to będzie :) A co do takich dodatków na mrozy nie mam przekonania CR jest bardzo czuły więc lepiej zalać zwykłą ropkę. VERVY czy DYNAMIC tez więcej raczej nie naleje żadnej różnicy poza różnicą w cenie.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 10:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
--==Mały==-- napisał(a):
Tym się nie sugeruj. Zeszłej zimy właśnie w grudniu dopiero zaczęły się mrozy i były jaja bo praktycznie na wszystkich stacjach mieli tak zwane paliwo przejściowe zamiast zimowego.
Orlen w swoich rozlewniach/naftobazach dopóki się da sprzedaje paliwo tak zwane przejściowe tańsze w produkcji dopiero jak wyskoczą pierwsze mrozy zmieniaj na zimowe ale też stopniowo wytrzymujące coraz większe temperatury ujemne stąd wielu ludzi miało jaja z dieslami w pierwsze mrozy i jeździli taxi.
Zasada jest taka,że lepiej dla świętego spokoju mając diesla kupić dodatek przeciw zamarzaniu do ON jak pojawiają się pierwsze mrozy.


Ale on tylko kupił w grudniu a samochód nie odpalał bez różnicy czy to był już styczeń czy marzec.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 60
Moje BMW: E46 TOURING320D
Kod silnika: M47 D20TÜ
Ok, autko już chodzi wlałem 30l Na schelu i nawet czuje po pracy silnika że jest lepiej!

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/4aa ... cf0ab.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 23:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
Bobby Vintage napisał(a):
A mi się wydaje że to nie do końca wina paliwa a silnika/układu paliwowego w 2.0D bo takie historie rosną lawinowo w zimę. Kolega w zeszłym roku w grudniu kupił 320d i nie było różnicy czy lał Shella, BP, Neste, Verve dodatki czy nie to przy -15 mógł od razu dzwonić po taksówkę albo iść na przystanek.





Też miałem problem z odpaleniem w tamtym roku zaraz po zakupie auta,jak temperatura spadła poniżej -10, ale okazało się że spitolił sie automat zapłonowy, czy jakoś tak sie to nazywa i dlatego nie mogłem zapalić. Po wymianie jak ręką odjął. I z tego co mówili w ASO to dosyć często występują problemy z tym właśnie elementem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 00:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Co do dodatków do ON uszlachetniaczy itd nie sugerujcie się tym,że zamarzają!!!
Sam w sobie dodatek zamarza dopiero po zmieszaniu wchodzi w reakcję z ON i wtedy spełnia swoją funkcję. Jak wrócą większe mrozy proponuje po testować wystawiając na dwór 3 kubeczki sam dodatek, samo ON i ON z dodatkiem.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
--==Mały==-- napisał(a):
Co do dodatków do ON uszlachetniaczy itd nie sugerujcie się tym,że zamarzają!!!


Może masz rację, tylko jak można tego dolać jeśli stał ten specyfik w tym samym, nieogrzewanym garażu co samochód??? :szok:
To już nie to samo co trzymanie odmrażacza do zamków wewnątrz samochodu. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 19:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
W zadnym aucie diesla niedolewam nic poza paliwami permium i wymiany filtra palifa co rok.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 15:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: M43TU
Witam
Pracuje na stacji orlen powiem wam jak sie robi paliwo verwa. Kierowcy którzy dostarczają paliwko opowiadają ze do komory z 98v lub von leje sie zwykłe paliwko czyli 95 i zwykły 0n i dodaje wiaderko uszlachetniacza. Tak własnie powsaje verva 10000 litrów 95 + iaderko jakiegos siówaksu = 98 verva.
To samo z on.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Orlen i jego verwa ON
PostNapisane: 9 grudnia 2010, 21:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 144
Moje BMW: E46 320d
też taką wersję słyszałem... czyli wychodzi na to że to głównie marketing, ja już powoli też odstępuję od paliw premium na rzecz zwykłego on na statoil akurat u mnie stacja jest nowa reszta ma już po 10lat i więcej... chyba lepiej kupić jakiś uszlachetniacz i samemu sobie dolać tylko kwestia jaki wybrać... ehh chyba nie prędko się u nas zmieni mentalność, Polak na wszystkim musi robić wałki bo najważniejsza jest kasa, niestety daleko nam do paliw choćby takich jak u naszych zachodnich sąsiadów

_________________
Obrazek
marnon e46 -->> viewtopic.php?f=6&t=95824&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL