BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 21:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana glowicy
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Wiec tak dzisiaj odebralem auto z warsztatu, wymieniona byla glowica ?(ktora jest po kapitalnym remoncie) wszystko zlozone itp itd, i problem : auto strasznie szaleje na wolnych obrotach,skacza od praktycznie 100 do 1000, prawie gasnie,jak jade autem normalnie to auto sie idealnie zachowuje tylko te obroty,przy kazdym hamowaniu na swiatlach itd, czy jest mozliwe ze komputer byl okolo 2 tyg odpiety od pradu i trzeba go zresetowac? jak tak to tylko serwis? jak nie to co to moze byc ? mechanik powiedzial ze jak odczepial tam cos od powietrza albo jakis czujnik teraz nie jestem pewnien to ze wogole nie reagowalo ze sie zewiesilo .... prosze o rade....


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2007, 22:12 przez krecikmlody, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 23:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
wygląda jak by przewodu od odmy nie założył na miejsce .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Gdzie jest odma i ktory to przewod ?sprawdzalem po kilka razy i widze ze wszystkie sa podpiete przewody itd,moze trzeba odpowietrzyc cos albo nie wiem ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
krecikmlody napisał(a):
czy jest mozliwe ze komputer byl okolo 2 tyg odpiety od pradu i trzeba go zresetowac?


No wlasnie jak byl odpiety to sie zresetowal :) Pojezdzij troche,niech komp "złapie adaptacje". Jesli nie ustąpi falowanie to szukac dalej. Sprawdz podcisnienia,uszczelnij dolot,umyj krokowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 14:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: było 320d jest 323ci
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0
pewnie silniczek krokowy umyj go ja miaBem to samo umylem i jest gitara

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 15:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
a moge sie dowiedziec gdzie on sie znajduje ?? ale jak go umyc?tam jest jak widze na zdjeciu wtyczka pradu?w srodku go jakos wymysc czy jak ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Wypnij wtyczke,wymontuj zawor i w kroćce na ktore wchodza gumowe przewody nalej wd-40 i pozostaw tak na pewien czas niech to namoknie. Potem pedzelek i sprobuj jak najlepiej go w srodku wymyc.Pozniej osuszyc ,montaz i powinno byc lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
wymontuj zawor i w kroćce na ktore wchodza gumowe przewody

Niestety w tym modelu napewno już nie ma tradycyjnego zaworu dodatkowego powietrza lecz jest już taki mały plastikowy wypierdek :) przy przepustnicy.
Ale objawy faktycznie wskazują na lewe powietrze.
Oczywiście sprawdź odmę - jest to kawałek węża, który biegnie od pokrywy zaworowej do takiej małej, czarnej, okrągłej membramy. Sprawność membramy również jest istotna ( aby ją sprawdzić musisz ocenić na ile podciśnienie panujące w komorze korbowej silnika, przyciaga korek wlewu oleju podczas pracy silnika ).
Sprawdź jeszcze wężyki podciśnieniowe do regulatora ciśnienia paliwa, do elektrozaworów podciśnieniowych mieszczących się pod kolektorem ( wężyk powinien być wpięty w kolektor ssący w pobliżu przepustnicy ) i wężyk do elektrozaworka powietrza EVAP , który jest odpowiedzialny za doprowadzanie oparów paliwa z baku poprzez filtr aktywnego powietrza.
Możesz także odpiąć przepływkę, by sprawdzić czy usterka nie leży po jej stronie.
Jezeli masz wtryski dawkujące również powietrze to upewnij się czy wężyki do każdego z nich, oraz węzyk główny są prawidłowo założone.
Roboty ogółem nie mało i może się okazać konieczne powtórne zdjęcie górnej części kolektora ssącego aby wszystko dokładnie posprawdzać.

Miłej zabawy :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
robertbmw napisał(a):
Niestety w tym modelu napewno już nie ma tradycyjnego zaworu dodatkowego powietrza lecz jest już taki mały plastikowy wypierdek :) przy przepustnicy.


No swieta racja :) ale moze on ma M42 a nie M44 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Lewe powietrze- uszkodzona guma, niedokręcony kolektor, nie podpięte podciśnienie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 18:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
No swieta racja ale moze on ma M42 a nie M44

:mur:
Noo to całkiem możliwe.
Ale i tak byc może czeka go demontaż kolektora ssącego :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Trzeba go potraktowac samostartem!! Moze wyjda jakies niesczelnosci :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
ta ja mam m42 :D:D teraz krokowy schnie juz jutro go zaloze znow i zobaczymy,jak nie to dalej trzeba bedzie kombinowac .... jutro napisze cos wiecej czy sie polepszylo i co i jak.

samostartem ?


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2007, 20:00 przez krecikmlody, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
krecikmlody napisał(a):
ta ja mam m42 :D:D teraz krokowy schnie juz jutro go zaloze znow i zobaczymy,jak nie to dalej trzeba bedzie kombinowac .... jutro napisze cos wiecej czy sie polepszylo i co i jak


Szybko sie uwinąłeś :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 16:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Silniczek krokowy wyczyszczony i wlozony i nie pomoglo ani troszke, przeplywke jak odlaczam to silnik gasnie czyli jest dobra.co myslicie??sciagnac kolektor ssacy i posprawdzac tam przewody i inne ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Spryskaj jeszcze miejsca łączeń ukladu dolotowego i kolektora z glowica jakims łatwopalnym srodkiem. Najlepiej samostart albo benzyna w rozpylaczu.Oczywiscie na pracujacym silniku :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
hm :] musze cos takiego poszukac lub kupic , w jakim celu to bedzie ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
krecikmlody napisał(a):
hm :] musze cos takiego poszukac lub kupic , w jakim celu to bedzie ? :D


Wykryjesz ewentualne nieszczelnosci układu dolotowego. Jak prysniesz na jakies polaczenie i wzrosna obroty lub bedzie widoczna zmiana w pracy silnika,no to bingo :) Sprobuj jeszcze odłaczyc przewod od serva pompy hamulcowej,i zaslep go czyms.Na tym przewodzie jest tez taki plastikowy zaworek jednostonnego działania,sprawdz czy zamyka (najlepiej ustami) :)


Ps. Tylko OSTROZNIE z tym psikaniem zeby Bety nie zjarac !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Lokalizacja: ÂŻywiec
Znalazlem cos takiego na przewodzie ktory idzie pod guma przeplywomierza do takiej okraglej kostki do ktorej sa 2 kable i i pozniej sie laczy z serwem, to na tym przewodzie byl taki plastikowy jakis wypierdek ktory znalazlem w bagazniku a przewod jest zlaczony ze saba bo ten plastik peknal mechanikom i go nie wlozyli , do czego to zluzy jest tam jakas sprezynka i czegos chyba brakuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2007, 17:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Mysle ze najlepiej jedz do tych mechaniorow i niech przywroca ci go do stanu uzywalnosci. Szkoda ze wogole odebrales od nich Beti :kwasny: Mysle ze bez awantury to sie nie obejdzie!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL