Witam,
Czytałem o tym mnóstwo na forum i tak najpierw napisze co posiadam:
BMW E46 316i 99rok, silnik m43 poj: 1895 cm3 (sedan) 194 tys przebieg
Więc gdy kupiłem samochód zalany był mineralny elf sport txi (nie pamietam jakie smarowanie), ponieważ nie było widać żadnych wycieków postanowiłem przejsc na półsyntetyk Castrol Magnatec 10w-40w zacząłem słyszeć szklanki w zimne dni przez ok 2 sek, nie wiem czy na mineralu byłoby słychać bo było jeszcze ciepło. Następny olej jaki zalałem to Castrol EDGE Sport 10w-60w szklanki zdecydowanie ciszej słychać i krócej również w zimne dni ale w ciepłe także czasem się odezwą. Zauważyłem po pewnym czasie mały wyciek spod filtra oleju, przejechałem juz na nim 5 tys, wskaźnik na bagnecie 2/3 są to znikome ilości. Do wymiany przejeżdżam spokojnie bez dolewki. Zauważyłem również w tą zimę osad taki "majonez" pod korkiem i na bagnecie, w wakacje tego nie było. Płukania silnika nie robiłem. A no i płynu chłodniczego niestety troche mi ubywa. troche czyli 200 ml na 1000km coś około tego, ubywało 200 ml na 200 km ale to leciało z termostatu, ale to już zrobiłem.
Teraz krótko co chcę zrobić:
1. Płukanie silnika Valvoline Engine Flush
2. Olej Valvoline MaxLive 10-40w lub 5-40w jaki polecicie?
3. Wymiana uszczelki pod filtrem oraz oringi
(numer 6 i 5)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=304. Może jeszcze uszczelke pod głowicą co wy na to żeby może tego majonezu nie było?
(numer 6)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 5. Na koniec ceramizer do silników

Uploaded with
ImageShack.us