BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 00:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 292
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: 330i
Kod silnika: N53B30A
Tak,ale zeby to 1.8 jakos jechalo bedziesz musial pedal w podloge wciskac, wiec i spalanie niebedzie male, a jezeli masz juz okolice 2.5 to masz juz niezle osiagi bez gniecenia, i wtedy zawsze zapas jakiejs MOCY pod noga ktorej mozesz uzyc lub nie.
A BMW raczej nienalezy do aut economicznych(czesci,servis,ubezpieczenie)
Slyszalem ze Tico w dieselu jest very eko :wstyd:

_________________
Everyone wants
to go to HEAVEN
...but no one...
wants to DIE...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 01:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 626
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B18
jeżeli chodzi o coupe e46 masz do wyboru takie oto silniki:

316Ci M43

316Ci N40

316Ci N45

318Ci M43

318Ci N42

318Ci N46

320Cd M47N

320Ci M52

320Ci M54

323Ci M52

325Ci M54

328Ci M52

330Cd M57N

330Ci M54

M3 S54

M3 CSL S54

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 01:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Jezeli benzynka to 2.8 doskonala jednostka!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 12:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Dziwię się niektórym odpowiedziom. Jeżeli wspomniał o takiej jednostce, to znaczy, że dla niego nie jest priorytetem <8.0s do 100km/h, wpychacie jakieś 2.5 - 3.0 litrowe jednostki. Kilku kolegów już wspomniało, że są to po pierwsze większe opłaty, a po drugie droższy serwis takiego silnika. Do normalnego przemieszczania się z punktu A do punktu B z pewnością te 118KM sobie poradzi - po to zostały stworzone takie silniki, aby ludzie o mniej zasobnych portfelach też mogli jeździć z legendarnym "śmigłem" na masce. Nie dość, że kolega kupi taniej takie auto, to pewnie będzie w lepszej kondycji z racji mniejszego żyłowania przez poprzednich właścicieli. Poza tym musisz pamiętać, że egzemplarze o mniejszym litrażu jednostki zazwyczaj były mniej doposażone. Z pewnością auto przyniesie Tobie wiele radości, choć niekoniecznie związanej z samą jazdą (mam na myśli jej dynamiką).

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
A według mnie łatwiej trafić na wyżyłowaną r4! r6 są stworzone do "mocnej" jazdy, a r4 ludzie muszą piłować często!
I jeszcze jedna ważna informacja dla kolegi, z mojego doświadczenia:
Jeśli 318i - tak
Jeśli 320i - nie, wtedy jak się zdecydujesz na r6, to tylko większy motor niż 2,0

Pisałeś o gazie, ale że wolałbyś tego uniknąć- dlaczego? Czasy się zmieniły, mamy już takie instalacje i monterów (nie wielu dobrych, ale jak poszukasz znajdziesz), że lpg podczas jazdy niczym nieróżni się od benzyny.
Poza tym r6 są z rególy lepiej wyposażone.
Czyli według mnie: Możesz owszem zakupić 318i, tylko gwarantuje Ci, że po około pół roku jazdy tym autem, będziesz żałował, że nie kupiłeś większego silnika. Dlatego doradzam Tobie 323i z lpg (opcja tańsza) albo 328i z lpg (opcja droższa), bo nie wiem czy 330i wchodzi w grę.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 13:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Robicie z 318i strasznego muła a prawda jest taka że model przed liftem czyli 118 KM ma 10,4 sek do 100km/h i prędkość maksymalną ponad 200 km/h i są to bardzo przyzwoite osiągi, zaznacze, że inne marki mają sporo gorsze osiągi przy tej samej pojemności i nie stanowi to jakiegoś problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 77
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47N
Moim zdaniem to r6 pow. 2.0i + jakis solidny podtlenek LPG do tego (prins VSI, lub landi omegaz) i bedzie frajda z jazdy i ekonomia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:21 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
ndriu napisał(a):
czy może lepiej już 318 142 km?


Złoty środek, 200Nm będzie ok.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: tokyo
Moje BMW: e46 318Ci
Cieszę się, że temat tak się rozwinął:) Jak wszyscy widzimy sprawa nie jest tak oczywista jak mogło by się wydawać :)

Cytuj:
nierozumie za bardzo tego.... jezeli ktoś chce sportowe auto to chyba priorytetem niejest spalanie a osiągi...


nie biore udziału w wyścigach na 1/4 mili
nie ruszam z piskiem opon na światłach
na trasie nie latam 250 km/h
nie jeżdze po mieście łamiąc wszystkie przepisy

a ty jak wykorzystujesz moc swojego auta?

poza oczywiście wyprzedzaniem gdzie ma to kolosalne znaczenie:)

generalnie większośc czasu poruszam się po mieście na krótkich trasach i do tego bez balastu żadnego

wcześniej miałem compacta e36 318Ti i poza wyprzedzaniem na trasie jego moc czułem, że jest nie wykorzystywana


Cytuj:
Jeśli 320i - nie, wtedy jak się zdecydujesz na r6, to tylko większy motor niż 2,0


dlaczego 320 - nie ? pytam się ponieważ takich egzemplarzy sporo można dostac po w miare korzystnej cenie

a może dobrym rozwiązaniem byłby 318Ci 143 km/h ?
ktoś może jeżdzi takim bmw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: tokyo
Moje BMW: e46 318Ci
Cytuj:
a Swoją drogą jeżeli chodzi Tobie o ekonomie to popatrz za Pandą a nie za BMW...


:) no tak najlepiej takim rozumowaniem na piechote się poruszać :cwaniak:

dla mnie liczy się tylko marka bmw co nie oznacza, że mam zamiar całą flotę wydawać na bunie :)

oczywiście mógłbym wziąć coś w dieselku sedana albo compacta ( cena coupe w dieslu jest poza moim zasięgiem)

ale ja wiem co chcę i jedyną sprawą pozostaje dobór wersji silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Cieszę się, że temat tak się rozwinął:) Jak wszyscy widzimy sprawa nie jest tak oczywista jak mogło by się wydawać :)


Sprawa jest bardziej oczywista jak się może wydawać, tylko kolego ty sam nie wiesz czego chcesz ;)

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: tokyo
Moje BMW: e46 318Ci
Cytuj:
Sprawa jest bardziej oczywista jak się może wydawać, tylko kolego ty sam nie wiesz czego chcesz


:) no tak nie wiem jaka wersja silnika
po wysłachaniu wszystkich opini nie wiem czy 318 czy cos wiekszego w gazie ale to kwestia przeliczen :)
jakbym nie miał wątpliwości nie zakładał bym wątku na forum :cwaniak:

e46 coupe tego jestem pewien :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
ndriu napisał(a):
Cytuj:
Jeśli 320i - nie, wtedy jak się zdecydujesz na r6, to tylko większy motor niż 2,0


dlaczego 320 - nie ? pytam się ponieważ takich egzemplarzy sporo można dostac po w miare korzystnej cenie

a może dobrym rozwiązaniem byłby 318Ci 143 km/h ?
ktoś może jeżdzi takim bmw?


320i 150KM to najgorsza opcja jesli chodzi o R6 bo osiągi niewiele lepsze niż 318i a spalanie na poziomie 323,325

Jesli chodzi o 318i 143KM R4 to jest to super silnik z przyzwoitymi osiągami 9,3 do 100km/h przy niskim spalaniu pod warunkiem że nie trafisz na egzemplarz w którym będzie rozrząd do naprawy bo jest on z wadą fabryczną.


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2010, 14:47 przez guzior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Hmm to może inaczej. Siedząc przed monitorem nie wiem czy podejmiesz słuszną decyzję...
Z tego co wyczytałem miałeś już styczność z 1.8 bodajże w twoim wcześniejszym compakcie. Z tego wynika,
że wiesz mniej więcej, jak ten silnik pracuje. A więc może lepiej jeszcze było by dorwać kogoś z silnikiem np. 2.3, 2.5,
2.8, przejechać się tym autkiem i sam będziesz miał jasne porównanie co do silnika. Lecz szczerze ci powiem, że po
doznaniach jakie doświadczysz po jeździe autkami o w/w pojemnościach nawet nie pomyślisz o 1.8 i "ekonomi" z nim związanej.

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Lama123 napisał(a):
A więc może lepiej jeszcze było by dorwać kogoś z silnikiem np. 2.3, 2.5,
2.8,


Nie ma silnika o pojemności 2.3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Nie ma silnika o pojemności 2.3


Jesteś tego pewien?

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
no jeżeli Kolego chcesz poruszać się głównie po mieście to silniki cd (diesle) odstaw :) mi też doradzono żeby kupić ropniaka bo niewyrobie na paliwo i co niewydałem na paliwo to wydałem na części :D

jeżeli miasto to jakąś małą benzynke, szczere to jeżeli niekupisz z gazem to nawet niezakładaj instalacji bo i tak się niezwróci tak szybko jeżdząc po mieście :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Lama123 napisał(a):
Cytuj:
Nie ma silnika o pojemności 2.3


Jesteś tego pewien?


Jestem pewny że w E46 nie ma silnika o pojemności 2.3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
jeżeli miasto to jakąś małą benzynke, szczere to jeżeli niekupisz z gazem to nawet niezakładaj instalacji bo i tak się niezwróci tak szybko jeżdząc po mieście :)


Taaa jasne na benzynie się za to zwróci

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Coupe a ekonomia
PostNapisane: 12 grudnia 2010, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: tokyo
Moje BMW: e46 318Ci
Cytuj:
pod warunkiem że nie trafisz na egzemplarz w którym będzie rozrząd do naprawy bo jest on z wadą fabryczną


yyy mechanikiem nie jestem jak to sprawdzić w prosty sposób :) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL