Zmiana kierownicy tyczy sie modeli e36 z lat 92-94 na kierownice z lat 95-98
Z racji ze wiele osob pyta sie i ma ochote na zmiane kierownicy na poliftowa i nikt nie daje konkretnej odpowiedzi albo pomocy, postanowilem zrobic mala instrukcje co i jak pokoleji zrobilem u siebie.
Wiec tak, posiadamy kierownice taka :

a chcemy miec np taka :
Potrzebujemy wiec - kierownicy (poliftowej)
- tamsy od kierownicy poliftowej nr 32 34 1 162 111

- elementu od przelacznikow zespolonych nr 32 31 1 162 088

Odlaczamy akumulator i
czekamy okolo 10-15 minut. Nastepnie odkrecamy od dolu poduszke ( dwa torxy 30) i odlaczamy od kierownicy
Sciagamy dolna obudowe kierownicy
Kluczem 16 odkrecamy kierownice, poprzednio ustawimy kola na wprost i przekrecamy kluczyk zeby zwolnic blokade kierownicy. Sruba trzymala u mnie bardzo mocno, najlepiej jak jedna osoba trzyma kierownice a druga odkreca.
Odlaczamy wszystkie kabelki od kierownicy i zdejmujemy kolo kierownicy.
Ukarze sie nam cos takiego:

Wyjmujemy cala ta czesc z kolumny, nastepnie wysuwamy manetki , jedna z lewej druga z prawej oraz wyjmujemy ten bolec miedziany (Elementy zaznaczone na tym zdjeciu na bialo)

Musimy wymienic plastkowy element poniewaz w modelach przed liftem ten bialy cypek jest po stronie prawej a po lifcie jest po lewej. Elemtent zaznaczony na zloto to wlasnie przyklad przedliftowy. Polfitowy wyglada tak :

Gdy juz zdemontowalismy wszystko, mozemy zamontowac w ten plastik manetek manetki. Bolca medzianego nie montujemy juz. Calosc montujemy na kolumne. Powinno to wygladac teraz tak :

Teraz przechodzimy do najtrudniejszego w zasadzie dziela.
Odcinamy wtyczke od starej poduszki, tak aby zostalo jak najwiecej kabla. Odcinamy rowniez kabel od miedzianego bolca, tak by zostalo jak najwiecj kabla z wtyczka. Z nowej tasmy odcinamy wszystkie wtyczki
UWAGA NIE MOZNA POMYLIC KOLOROW KABLI
laczymy kable w nastepujacy sposob – Bialy kabel od nowej tasmy laczymy z Niebieskim kablem od wtyczki starej poduszki. Czerowny kabel od nowej tasmy laczymy z Brazowym kablem od wtyczki straje poduszki. B

Brazowy kabel od nowej tasmy laczymy z brazowym kablem od odcietgo wczesniej bolca miedzianego. Niebieski kabel przedluzamy.
Wszystko po podlaczeniu powinno wygladac tak:

Zakladamy nowa kierownice na swoje miejsce, ustawiamy prosto i przykrecamy w miare mocno. Nastepnie podlaczamy wszystkie wtyczki, tj zlota od poduszki, czarna od sygnalu. Podlaczamy poduszke do kierownicy oraz sygnal.
Niebieski przewod, ktory zostal nam od nowej tasmy przedluzamy i poadlaczamy na kolumnie w miejscu gdzie zaznaczylem to czerwonym kolkiem . ( u mnie ten niebieski przewod przedluzylem bialym)

Gdy wszystko podlaczymy tak jak trzeba, sprawdzamy jeszcze raz kolory kabli, czy sie wszystko zgadza.

Przykrecamy poduszke od dolu do kierownicy, zakladamy dolna oslone kolumny. Podlaczamy akumulator i przekrecamy kluczyk.
Kontrolka od poduszki powinna sie zapalic i po chwili zgasnac. U mnie nie bylo z tym problemu.

Teraz wyglada u mnie to tak :

Nie biore jednak na siebie odpowiedzialnosci za szkody na osobach i na rzeczach. Wszystkich prac podejmujesz sie na wlasna opowiedzialnosc.
Zycze przyjemniej pracy.
Podziekowania dla mojego dobrego kolegi Tomka, ktory poswiecil mi czas i pomogl w pracach przy zmianie kierownicy