esiue30 napisał(a):
zawsze trzeba splanować
Nie powinno się planować jeśli nie ma takiej potrzeby !!!
...po planowaniu powina być zamontowana nadwymiarowa uszczelka pod głowicą, by uniknąć zmiany parametrów silnika (czasem ktoś robi w taki sposób Tuning

), przy czym w silnikach benzynowych nie jest to takie niebezpieczne jak w silnikach diesla gdzie podczas montażu planowanej głowicy z nominalną uszczelką zwiększamy ciśnienie sprężania i co za tym idzie temperaturę pracy silnika (po 3 planowaniu rzadko która uszczelka wytrzymuje).
Po kolizji rozrządu warto oddać głowicę z nowymi zaworami do specjalistycznego serwisu w celu dotarcia gniazd zaworowych, a po większych przebiegach warto wymienić prowadnice zaworowe (oczywiście wraz z uszczelniaczami). Koszta różne od 250 do 800 za remont głowicy 4 cyl.(w serwisie z którego usług my korzystamy).