BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 11:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 513
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E31 850i
Kod silnika: M70
Radziu już po fakcie :rotfl:

_________________
Muzeum Tablic Rejestracyjnych i Pojazdów w Żeliszewie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Chciałem tylko dodać że pompa cyrkulacyjna jest. Dzisiaj ją zauważyłem, jest pod/obok mieszalnika. Może dlatego LPG się włącza już po ok. 1,5-2 km przy mrozach a przeowdy są już ciepłe? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mi LPG się włącza, jak jadę 'do pracy', po ok 400m (garaż, 12st, latem szybciej, niecałe 100m, bo i w garażu cieplej). Jak wracam z pracy (stoi na dworzu) to od 700m-1km (1km mniej więcej przy -10 na dworzu).
Przełączanie mam ustawione na 30 stopni.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Czy taką pompkę recylkulacyjną można dołożyć do instalacji gazowej II gen.? Jaki jest tego koszt i gdzie można ją kupić?

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Instalację II gen, z BMW to najlepiej jest wymontować :rotfl: Chyba że do czegoś SPI/gaźnikowego masz założoną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
No właśnie mam ją w M43B16 ale zakładałem 5 lat temu kiedy kosztowała tyle co teraz sekwencja.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Też kiedyś ten błąd popełniłem, ale po pół roku wymieniłem na sekwencję.
Nie znałem się i jakiś cymbał mi II gen do wielopunktowego wtrysku polecił.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 12:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
Już kilka razy zastanawiałem się nad przekładką na sekwencję ale ostatnio 'pojawiło się' drugie auto (które też chętnie bym zagazował) i trzeba to przełożyć na dalszy plan, bo jednak parę groszy na to potrzeba.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 449
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e60 3.0d
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: było e36 i e46 a jest e60 :)
KotSylwester,

zabezpieczone są miejsca wiercenia przed korozją :niepewny:

_________________
Obrazek
Jest e60 2004r 3.0d 218hp.......................BYŁO e46 i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 15:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Krzycho napisał(a):
Czy taką pompkę recylkulacyjną można dołożyć do instalacji gazowej
przyłączam sie do pytania ;) mam sekwencję, która przełącza mi się po 3km przy niskich temperaturach, długo trochę, bo reduktor mam obok zbiorniczka sprysków (długie węże). Jakiś czas temu myślałem nad jakąś pompką dodatkową, ale nie wiedziałem że takowe są montowanie "seryjnie" :)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
DanyU, w R4 ta pompka Ci nic nie pomoże (chyba że masz reduktor powyżej odpowietrznika, to może cośtam da), R4 się długo nagrzewa, wyraźnie dłużej niż R6.
Prędzej sprawdź na ile masz temperaturę przełączania ustawioną.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
reduktor jest niżej, ale węże idą w pewnym momencie dość wysoko. Ale skoro piszesz ze R6 nagrzewa się szybciej, i przez zastosowanie tej pompki zyskał bym 1km to chyba nie mam sensu w moim przypadku, bo i w większości przypadków, po odpaleniu auta, robię 30 do 100km i dopiero gaszę. Przy krótszych odcinka to miało by sens.

Pytanie do Kota: czy Ci twoi spece robią też drobne naprawy mechaniczne, przy okazjo regulacji LPG ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
KOSTEK_SLU, nie po co, niech koroduje!


Oczywiście że zabezpieczają :)


DanyU, można zapytać jak teraz, bo dawno nic u nich nie robiłem z mechaniki, ale w poprzednich autach zdarzało sie że mi coś robili, od drobiazgów po zdejmowanie głowic, planowanie, nowe wałki... to w Mazdie 323F 2.5 V6 ;)

Acha, dziś po 8h i -8st na termometrze, przestawił się na LPG po 100 metrach :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 21:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
KotSylwester napisał(a):
Acha, dziś po 8h i -8st na termometrze, przestawił się na LPG po 100 metrach :D


A wcześniej 5 min chodził w idlu bo trzeba było śnieżek odgarnąć ;)

Dziś wyjeżdżałem z pod pracy, trafiłem na zieloną falę, więc nigdzie nie stałem, zwróciłem uwagę na to 'kiedy' - równy kilometr musiał minąć, nie ma przebacz.

DanyU napisał(a):
Przy krótszych odcinka to miało by sens.

Żona ma M43B16 i 3,6km do pracy :] po niecałych 2km wskazówka leniwie schodzi z niebieskiego pola (tak, jest wszystko ok, termostat jest nowy, uprzedzając pytania, fakt faktem kolega w 1.8IS i ja w 1.8 jak miałem, też to zaobserwowałem - R4 po prostu dłużej łapie temperaturę)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 22:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kyokushin, odśnieżamy samochód na wyłączonym silniku. Odpalamy i jedziemy, to nie Lublin ani Kamaz że musi chodzić przed ruszeniem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 15 grudnia 2010, 22:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No ja myślę :)
Ja się bez bicia przyznam że czasami jak mam odśnieżać to sobie ciut wcześniej odpalę żeby fotele się nagrzały... (jak postoi na mrozie wolę nie włączać grzania na wyłączonym silniku, a nóż widelec pójdzie bezpiecznik i będzie mi zimno w rzyć)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 16 grudnia 2010, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kyokushin, Niby E46 sie rygluje dopiero przy jakiejś prędkości a nie po jakimś czasie od odpalenia, ale my wolimy nie ryzykować :) Raz miałem przypadek że auto nie wiadomo dlaczego się samo zamknęło i od tego czasu jak zostawiam z włączonym silnikiem to tylko w otwartą szybą co w do odśnieżania nie bardzo sie nadaje. To chyba tyle, bo zrobiliśmy niezły OT. A w BMW fotele się grzeją przecież w kilka/kilkanaście sekund. TO nie Volvo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 16 grudnia 2010, 08:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie wiem, u mnie fotele nieco dłużej się grzeją, poza tym nie lubię na takie zimne siadać.
Odnośnie ryglowania - to zależy jak masz ustawione, nie wiem czemu u mnie nie chciało się zamykać jak włączyłem funkcję ryglowania po szybkości... (może coś źle ustawiłem, ale inaczej się nie dało) a ryglowania na czas nie włączałem, bo się bałem że zdarzy mi się zostawić kluczyki w środku.
Tak więc, ryglowanie mam manualne :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 16 grudnia 2010, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
KotSylwester napisał(a):
Acha, dziś po 8h i -8st na termometrze, przestawił się na LPG po 100 metrach
jestem w szoku normalnie :) ciekawe o ile później by się przełączył jak by nie było pompki.
Kyokushin napisał(a):
Żona ma M43B16 i 3,6km do pracy :] po niecałych 2km wskazówka leniwie schodzi z niebieskiego pola (tak, jest wszystko ok, termostat jest nowy, uprzedzając pytania, fakt faktem kolega w 1.8IS i ja w 1.8 jak miałem, też to zaobserwowałem - R4 po prostu dłużej łapie temperaturę)
to mnie uspokoiłeś, teraz nie będę kombinował już nic :P choć wiem że jak by reduktor był bliżej podłączenia do układu chłodzenia to przełączał by się szybciej, ale chyba nie warto teraz tego ruszać, raczej szukać jakiegoś R6 :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dywagacje na temat LPG u Kota w 323Ci
PostNapisane: 16 grudnia 2010, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Kyokushin napisał(a):
Żona ma M43B16 i 3,6km do pracy :] po niecałych 2km wskazówka leniwie schodzi z niebieskiego pola (tak, jest wszystko ok, termostat jest nowy, uprzedzając pytania, fakt faktem kolega w 1.8IS i ja w 1.8 jak miałem, też to zaobserwowałem - R4 po prostu dłużej łapie temperaturę)
prawda! u mnie tez sie mega długo nagrzewa, a wszytko jest sprawne. Mi przełącza sie na gaz po ok 1,5km ale mam 25stopni ustawone

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL