BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap m57d30
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 13:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Czy ktoś z was lub z waszych znajomych czymś takim jeździ? Co sądzicie o takim swapie?

Ma to w ogóle sens? (pomijam względy finansowe). Czy pod względem technicznym to będzie jakoś mega skomplikowane?
Miałem ostatnio okazję pojeździć e46 330d z 204km i powiem, że całkiem fajnie to jeździ a buda e36 jest jednak trochę lżejsza :)

Wyrażajcie swoje konstruktywne opinie, śmiało ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
wg mnie lepies wsadzić m54b30 albo m62b44

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 13:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Jezeli przelozysz caly silnik z kompletna elektronika to nie bedzie problemu, aby go uruchomic w E36. Nie wiem jednak jak wyglada sprawa z montazem skrzyni, walu i przelozeniem glownym, jakims pytaniem jest tez DME, czy wszystko bedzie poprawnie dzialalo gdy zrezygnujesz np. z DSC?

marcin1341 napisał(a):
wg mnie lepies wsadzić m54b30 albo m62b44


Jak szalec z 6 cylindrami to 1JZ albo 2JZ, jak V8 to LS :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Vermilion napisał(a):
Jezeli przelozysz caly silnik z kompletna elektronika to nie bedzie problemu, aby go uruchomic w E36. Nie wiem jednak jak wyglada sprawa z montazem skrzyni, walu i przelozeniem glownym, jakims pytaniem jest tez DME, czy wszystko bedzie poprawnie dzialalo gdy zrezygnujesz np. z DSC?

Znajomy montował m57 w e34 i zostawił skrzynie i ogólnie układ napędowy z tds i jak na razie radzi sobie to dobrze ze 193km.
Bardziej mnie zastanawia jak takie e36 będzie się prowadzić, przecież m57 jest dość ciężkim silnikiem...jaką to będzie mieć trakcje?

marcin1341 napisał(a):
wg mnie lepies wsadzić m54b30 albo m62b44

Tylko te silniki nie są rozwojowe tak jak ten dieselek (tzn są ale żeby w nich podnieść moc to naprawdę potrzeba dużego budżetu)

Vermilion napisał(a):
Jak szalec z 6 cylindrami to 1JZ albo 2JZ, jak V8 to LS :P


idealne silniki do dupowozu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 14:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
moglby byc ciekawy projekt, jezeli finansowo nie ma znaczenia to swapuj.... do tego jakis wirus i bedzie maly samolocik :] nie slyszalem jeszcze o czyms takim ale chetnie bym zobaczyl :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
wojtasWLK napisał(a):
moglby byc ciekawy projekt, jezeli finansowo nie ma znaczenia to swapuj....

jakby nie miało znaczenia to bym jezdzil e92 m3 ;)
tak sobie to z grubsza liczyłem i to jest naprawdę dobra alternatywa dla m54b30 + lpg :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 14:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
chodzilo mi o to ze jak sie nie boisz kosztow ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///david napisał(a):
Znajomy montował m57 w e34 i zostawił skrzynie i ogólnie układ napędowy z tds i jak na razie radzi sobie to dobrze ze 193km.


Ty masz benzyne, wiec przelozenia sa inne, o to mi chodzi, a nie o wytrzymalosc skrzyni. Jak sobie skompletujesz skrzynie i caly uklad z 325 tds to pewnie bedzie bezproblemowo. Dzwon skrzyni z tdsa pasuje do M57?

///david napisał(a):
Bardziej mnie zastanawia jak takie e36 będzie się prowadzić, przecież m57 jest dość ciężkim silnikiem...jaką to będzie mieć trakcje?


Bedziesz potrzebowal szerokich gum z tylu, lekki tyl i waskie opony nie poradza sobie z przeniesieniem momentu na asfalt.

///david napisał(a):
Tylko te silniki nie są rozwojowe tak jak ten dieselek (tzn są ale żeby w nich podnieść moc to naprawdę potrzeba dużego budżetu)


Diesel jest dobry, jezeli chcesz podniesc troche moc, bo jego mozliwosci szybko sie koncza. Gdy poczatkowo duza kwote aby zbudowac sensowne M54, to pozniejszy rozwoj nie bedzie juz drogi. Ale to nie ma sensu jak chcesz jezdzic tym na codzien i liczysz na oszczednosc. Dla mnie pomysl wrzucania M57 nie ma uzasadnienia ekonomicznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Wg mnie poroniony pomysł. Bujać się z przekładką, dopasowaniem części i ewentualnymi problemami dla 100kg masy auta? Czy dla 0.2s do setki?

Jeśli myślisz o wepchaniu tego do 316i, to z oryginału zostanie tylko buda i wnętrze, bo ani zawias, ani heble, ani reszta układu tego nie ogarnie.

Jak chcesz cichociemne auto, to wrzucaj M60/M62 szukaj E34 540i 6speed.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
ULLISSES napisał(a):
Wg mnie poroniony pomysł. Bujać się z przekładką, dopasowaniem części i ewentualnymi problemami dla 100kg masy auta? Czy dla 0.2s do setki?

Jeśli myślisz o wepchaniu tego do 316i, to z oryginału zostanie tylko buda i wnętrze, bo ani zawias, ani heble, ani reszta układu tego nie ogarnie.

Jak chcesz cichociemne auto, to wrzucaj M60/M62 szukaj E34 540i 6speed.


w e34 było 5speed

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 18:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
marcin1341 napisał(a):
w e34 było 5speed


Bazinga :!: Było 6-speed tylko i wyłącznie jeśli chodzi o manual.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Vermilion napisał(a):

Ty masz benzyne, wiec przelozenia sa inne, o to mi chodzi, a nie o wytrzymalosc skrzyni. Jak sobie skompletujesz skrzynie i caly uklad z 325 tds to pewnie bedzie bezproblemowo. Dzwon skrzyni z tdsa pasuje do M57?

nie, no to oczywiste , ponadto u mnie i tak siedzi teraz automat.

Vermilion napisał(a):
Diesel jest dobry, jezeli chcesz podniesc troche moc, bo jego mozliwosci szybko sie koncza. Gdy poczatkowo duza kwote aby zbudowac sensowne M54, to pozniejszy rozwoj nie bedzie juz drogi. Ale to nie ma sensu jak chcesz jezdzic tym na codzien i liczysz na oszczednosc.



myślę, ze akurat to "trochę" byłoby zupełnie wystarczające. W sobotę robiliśmy nowy program w kumpla e70 i wyniki były aż nadto zadowalające :) z reszta wlasnie po tym, przyszedl mi do głowy taki swap. ;)
Vermilion napisał(a):
Dla mnie pomysl wrzucania M57 nie ma uzasadnienia ekonomicznego.

fakt faktem żaden swap nie ma uzasadnienia ekonomicznego ale na ta chwile auto kosztowało już za dużo żeby się go pozbywać i kupować samochód kory ma oryginalnie zamontowany m57d30.


ULLISSES napisał(a):
Wg mnie poroniony pomysł. Bujać się z przekładką, dopasowaniem części i ewentualnymi problemami dla 100kg masy auta? Czy dla 0.2s do setki?

nie do końca dla tych kg i czasu 0-100 . po prostu w e36 nie ma alternatywy dla m57d30 a jak już pisałem wyżej nie ma najmniejszego sensu pozbywać się teraz tego e36 bo nikt mi nie zapłaci nawet 1/4 z tego co w to autko włożyłem.

ULLISSES napisał(a):
Jeśli myślisz o wepchaniu tego do 316i, to z oryginału zostanie tylko buda i wnętrze, bo ani zawias, ani heble, ani reszta układu tego nie ogarnie.


nie jest aż tak źle bo moje 316 i tak nie ma już za wiele wspólnego z oryginałem :
hamulce z 328, stabilizatory z m3 , zawieszenie (obecne) koni + h&r itd itp...tak wiec poza silnikiem potrzebowałbym tylko kompletnego napędu z 325 tds.


ULLISSES napisał(a):
Jak chcesz cichociemne auto, to wrzucaj M60/M62 szukaj E34 540i 6speed.

to dopiero poroniony pomył do autka "codziennego" . Robiąc 100-150km dziennie nie byłoby mnie stać na utrzymanie m60 :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 21:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Z układem napędowym można pokombinować. Skrzynie zdaje się są takie same w TDSie i 328i, podobnie wał i półosie. Jedyna różnica to przełożenie dyfra - 2.91 w 328i, jakieś ~2.5 w TDSie. Co do samego swapa to napewno wykonalne, już z 5 lat temu takie coś w PL powstało: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=24686

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
znam kilku panow z e36 z silnikami m5430 i wcale ponoc nie bylo trudno.


mam kolege z v8 w e30 i ponoc latwiej wrzucic niz do e36 bo nie ma tyle gratow do wywalenia.

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
starscream napisał(a):
znam kilku panow z e36 z silnikami m5430 i wcale ponoc nie bylo trudno.


mam kolege z v8 w e30 i ponoc latwiej wrzucic niz do e36 bo nie ma tyle gratow do wywalenia.

yhy... :)


ale tutaj mowa jest o m57d30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 22:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie mówiłeś, że tyle robisz dziennie. To trochę zmienia postać rzeczy i M57 staje się sensowna opcją.

Jeśli chodzi o trakcję, to problem się może zacząć jeśli zechcesz wydrzeć środek i wstawić tylko 2 fotele lotnicze - rozkład masy na pewno się pogorszy.
Akumulator pewnie wyląduje pod fotelem - o ile tam jest miejsce - pod maską może się zrobić ciasno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320td/530d/335d e92
Tu jest troche na temat swapu m57 do e36
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 686&hl=e36
czesc fot niestety uleciała z biegiem czasu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Jeszcze tak wrzucę 3gr swoje. Wg niepotwierdzonych info skrzynie z TDS'a są "ready for ~1000Nm" i w sumie nie dziwię się bo często można takową kombinację spotkać w piekielnie mocnych M50/S50 turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 20 grudnia 2010, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7542
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Grzesiek2290 napisał(a):
Jeszcze tak wrzucę 3gr swoje. Wg niepotwierdzonych info skrzynie z TDS'a są "ready for ~1000Nm" i w sumie nie dziwię się bo często można takową kombinację spotkać w piekielnie mocnych M50/S50 turbo.

a nie wiesz ja ze sprzęgłem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap m57d30 do e36
PostNapisane: 21 grudnia 2010, 01:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Sprzęgło i docisk dajesz takie jak w M57. Wielowypust skrzynki BMW mają taki sam. Ramię wyciskające sprzęgło ma inne numery części w skrzyni M57 niż tds. Nawet w E36 się różnią te elementy w różnych modelach, ale nie wiem czym się różnią i dlaczego.

Ja np. mam teraz w skrzyni E39 528i(skrzynia taka sama jak w E36 328i) kompletny zestaw sprzęgłowy wraz kołem dwumasowym z M54B30.

Zresztą docisk od sprzęgła z M57D30 stosuję się jako wzmocnienie sprzęgła do uturbionych BMW itp.

W którymś z BMW Trends z rok temu był chyba opis takiego wozu. Czarne Coupe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL