BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 22:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] woda na szostym cylindrze
PostNapisane: 1 maja 2007, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Witam musze zaczac od poczatku posiadam E34 520 24v zaczoła mi niepalic na jeden cylinder gdy sciagłem cewke z jednego z cylindrow chyba to 6 ty od (podszybia pierwszy) cewka była mokra stała woda co wnioskuje ze cos nietak z głowica co mam robic ewentualnie jakies wnioski o koszty w przyblizeniu i czy planowanie głowicy tez jest potrzebne z gory dzieki za info


Ostatnio edytowano 2 maja 2007, 09:45 przez gadzior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
bardzo proszę o pomoc, proszę mi wyjaśnić z czym to sie wiaże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 18:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
niestety żeby sie dowiedziec co to musisz rozebrać silnik... najbardziej optymistyczna to uszczelka i wtedy to nie wiele kosztów i roboty... ale może byc też pęknięta głowice... lub blok (ale oto to raczej trudno) i wtedy już gożej.
nie przegrzałeś przypadkiem silnika ostatnio ?

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: woda na szostym cylindrze prosze o pomoc!!
PostNapisane: 1 maja 2007, 19:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gadzior napisał(a):
Witam musze zaczac od poczatku posiadam E34 520 24v zaczoła mi niepalic na jeden cylinder gdy sciagłem cewke z jednego z cylindrow chyba to 6 ty od (podszybia pierwszy) cewka była mokra stała woda co wnioskuje ze cos nietak z głowica co mam robic ewentualnie jakies wnioski o koszty w przyblizeniu i czy planowanie głowicy tez jest potrzebne z gory dzieki za info


ale gdzie ta woda stała ? pod cewka ? swieca byla utopiona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 19:40 
JA też zrozumiałem,że to świeca pływała w wodzie panowie spokojnie.
Skoro tak to poprostu masz gdzieś zapchany odpływ z podszybia i pewnie dlatego woda leci na silnik zamiast spływać na ziemię. Woda musi być w oleju a nie na silniku żeby trzeba było się martwić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 187
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: juz piąte
woda (deszczowka)+ cewka = duza szansa ze nie bedzie ci palil na ten wlasnie gar. Nie martw sie, wysusz cewke, przeczysc fajke od cewki bo mogly styki zasniedziec i zloz do kupy. Jesli po tym sie nie poprawi to jest spora szansa ze cewka mogla poledz na polu chwaly a raczej w morzu wody. Sprawdzic cewke... Ogolnie sytuacja nie jest nawet powazna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 19:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Dokładnie, na pewno leje sie z podszybia. Inaczej woda tam nie moze sie dostac.. a jak zaleje fajke to na bank przestanie palic na gar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Lejąca się woda z podszybia raczej nie może samodzielnie dostać się do świec. Zapobiega temu bowiem plastikowa pokrywa cewek.
Bardziej prawdopodobne jest że woda dostanie się tam po wjechaniu w zbyt dużą kałużę lub podczas mycia silnika.
Przy zatkanych odpływach z podszybia prędzej woda ukazałaby się w dmuchawie niżeli w świecach.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ja zrozumiałem że woda ( a raczej płyn) to wewnątrz cylindra..... aczkolwiek jak teraz zwróciliście uwage to już inaczek to rozumiem... :zawstydzony: jak tak to w zasadzie "drobiazg" :hyhy:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Właśnie cięzko mi powiedzieć bo woda była naokoło fajki a jak wykręciłem swiece to tez była mokra ale mysle ze mogło byc to spowodowane tym jak odkrecałem i poprostu sie zlała po swiecy nadal nierozumiem jak mogło sie to stac jak mogła sie tam dostac woda jest to mozliwe zeby kompresja wypchała wodę naokoło świecy?? ijak mogło sie to stać gdzi są odpływy jak to sprawdzic czy polać wężem po szybie i patrzec co sie bedzie działo czy faktycznie woda leci z zewnątrz ?? jak to sprawdzic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Napewno nie jest to woda/płyn, która mogłaby się tam pojawić w wyniku nagromadzenia w cylindrze i wypchnięciu do góry poprzez gwint świecy. Więc nie musisz się martwić tym zagadnieniem.
Napewno dostała się ona z zewnątrz i tu powinieneś się skupić.
Napisz czy jest to świeży zakup auta, czy silnik wygląda na czysty, jakby niedawno był myty, czy jeździłeś ostatnio po deszczu.
Czasem gdy woda dostanie się do świecy, nie zawsze od razu pojawi się wyskok iskry na danym cylindrze i brak pracy danego gara. Czasem bywa i tak, że dopiero po tygodniu pojawia się tego typu objaw.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Odrazu chciałem podziękowac wszystkim za odzew :),,,, nie autko mam juz 10 miesiecy aczkolwiek juz pare razy wydawało mi sie że cos przerywa ale z czasem ustawało ,,aha byc moze to istotna sprawa ale jak sa dwie srobki do mocowania osłony (plastykowego dekla) to od strony podszybia jest dziura porostu ktos kiedys musiał zabardzo zakrecic i pekła otoczka tak ze nie da sie teraz zakrecic tam nakretki moze tamtedy jakos cos sie dostalo ale i tak jest to dla mnie mało prawdopodobne ale czekam na wasze opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
i pekła otoczka tak ze nie da sie teraz zakrecic tam nakretki

No i wystarczy.
W tej sytuacji nawet i przez uszczelkę na rancie podszybia może z czasem gromadzić się woda pod deklem.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
Moze sprobuj uszczelnic ta dziure jakims silnikonem i po sprawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
hmm ... dobrze zaraz ide na spacerek z pieskiem :) sprobuje ja przepalic zobacze czy dalej jest usterka. aha dodam ze wymieniłem ta swiece i przetarłem fajke i po odpaleniu było to samo ale moze faktycznie trzeba ja dokładnie przesuszyc teraz stała jakies 5 godzin moze woda odparowała a jutro jeszcze raz odkrece i zobacze czy nadal woda sie zbiera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gadzior napisał(a):
hmm ... dobrze zaraz ide na spacerek z pieskiem :) sprobuje ja przepalic zobacze czy dalej jest usterka. aha dodam ze wymieniłem ta swiece i przetarłem fajke i po odpaleniu było to samo ale moze faktycznie trzeba ja dokładnie przesuszyc teraz stała jakies 5 godzin moze woda odparowała a jutro jeszcze raz odkrece i zobacze czy nadal woda sie zbiera


Ta fajka mogla sie uszkodzic, sprawdz jej rezystancje miernikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Ta fajka mogla sie uszkodzic, sprawdz jej rezystancje miernikiem.

Lub nawet i cewka może już mieć przebicie.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
Ta fajka mogla sie uszkodzic, sprawdz jej rezystancje miernikiem.

Lub nawet i cewka może już mieć przebicie.


Ew. zrobil sie gdzies jakis mostek i iskra ginie... Moglby sprobowac wyczyscic dobrze ta fajke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: krakow
Ta fajka mogla sie uszkodzic, sprawdz jej rezystancje miernikiem. jak to zrobić?? miernik sie jakos skołuje ale co i jak nawet sie nieumiem poslugiwac ty sprzetem dodam ze teraz ja przepaliłem i nadal skacze ale jest lepiej niz było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2007, 21:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
gadzior napisał(a):
Ta fajka mogla sie uszkodzic, sprawdz jej rezystancje miernikiem. jak to zrobić?? miernik sie jakos skołuje ale co i jak nawet sie nieumiem poslugiwac ty sprzetem dodam ze teraz ja przepaliłem i nadal skacze ale jest lepiej niz było


Zmierz jej opornosc. Czyli odpal omomierz.. jeden drut z jednej strony fajki, drugi z drugiej :-) i wynik ma byc w okolicach 2 kilo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL