BMW - 245KM/540Nm Audi - 225KM/440Nm i sekunda różnicy w przyśpieszeniu 0-100 na korzyść BMW. Drugi punkt dla BMW
Masz przestarzałe dane kiedyś było w audi 224KM, tak jak w bmw było 218KM,231KM itd. Obecnie w bmw 245KM/540Nm, a w audi 250KM/550Nm np w A8, nowe A6 będzie miało również ten silnik. Generalnie to nie ma znaczenia, bo nie ważne jaka szpada, wazne jaki szermierz, albo na nic kierowcy pod maską KM i Nm kupa, jeśli z niego jest d.pa.
Ojjj już nie wciągajmy w to czynnika ludzkiego. Większość z tych aut posiada automatyczne skrzynie, gdzie nie sztuką jest wdepnąć pedał w podłogę i czekać... czekać... Poza tym moc osiągana przez diesla to żaden argument. W silniku wolnossącym osiągniecie pewnej mocy może być wyzwaniem, a w przypadku turbo diesla, to tylko kwestia oprogramowania...
W przypadku turbobenzyny również, a wspomniałem wyżej, co np można zyskac za 4 tys zł w golfie gti. Czeka i czeka kierowca d.pa, któremu wylącza się myslenie. Mozna zmienić tryb pracy skrzyni, można zmieniac biegi lewarkiem czy jak są łopatkami. Idąc dalej taki ktos w M5 nie wciśnie przycisku sport i będzie jeździł na 400KM, zamiast na 507KM, a w alfie romeo nie zmieni ustawień D.N.A z normal na dynamic itd., itp. Czynnik ludzki był, jest i będzie ważny.
_________________ Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię. Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL
Idąc dalej taki ktos w M5 nie wciśnie przycisku sport i będzie jeździł na 400KM, zamiast na 507KM, a w alfie romeo nie zmieni ustawień D.N.A z normal na dynamic itd., itp. Czynnik ludzki był, jest i będzie ważny.
I dlatego kocham starsze auta gdzie nie ma tych wszystkich komputerów w których trzeba grzebać żeby wyłączyć trakcję Gdzie moc jest dostępna cały czas, napęd na tył i wszystko zależy od kierowcy, a nie od informatyka.
Vermilion - generalnie robią najsprawniejsze silniki, sprawność - pojęcie dobrze Ci znane z fizyki pewnie. Nie mówię, że każdy jeden model, ale jednak ogół (większość) i nie tylko 6cylindrowe diesel'e.
Najsprawniejsze? O ile sa sprawniejsze od innych silnikow, skoro o sprawnosci znanej mi z fizyki mowisz? Bez przesady, jedyna przewaga jaka widze to wlasnie 6-cylindrowe diesle, na kazdym innym polu znajde Ci podobny silnik u konkurencji.
Zakov napisał(a):
Nawiązując do Audi, czy ktoś tu przypadkiem nie zapomniał, że Audi montuje silniki również wzdłużnie?
Sadze, ze ten kto wie, ten wie Problem w tym, ze bez quattro to zle rozwiazanie.
Zakov napisał(a):
Jeśli chodzi o technikę, to Audi stosuje też dobre skrzynie CVT. A tego nie znajdziemy w BMW
CVT to takie sobie rozwiazanie, sam zamysl jest dobry, ale skrzynie w praktyce sa awaryjne (nie tylko Audi).
Ostatnio edytowano 23 grudnia 2010, 18:10 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz
Teoretycznie bezstopniowa skrzynia to najkorzystniejsze rozwiązanie przeniesienia napędu. W praktyce słuchanie silnika wyjącego bezustannie na wysokich obrotach podczas przyśpieszania, to dość dziwne doznanie... No ale skoro piszecie, że są z tym problemy...
Ostatnio edytowano 23 grudnia 2010, 21:06 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy
Jak tam się na Multitronickach nie znam ale kolega który kupił samochód z tą skrzynią po 100 tyś miał jej generalny remont bo nie wytrzymała i się zesrała Ponoć mają one fabryczną wadę że pęka obudowa i coś tam się gdzieś wyciąga. Koszt regeneracji 4 tyś zł.
_________________ I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Chciałem jeszcze dodać, że choć Audi konstrukcyjnie nie powala pod kątem rozkładu masy, o czym wspomnieli już koledzy, to nie zawsze jest to czynnik przesądzający o aucie jako całości. Pamiętajmy, że Porsche 911 ma wszystko na opak, a jeździ i to jak... A i z rozkładem masy nie jest tam tak tragicznie. Mimo wszystko chyba nie przekonał bym się do przednionapędowego Audi (choć miło było by dla odmiany spróbować sporej mocy na przedniej osi). Jak już to Quattro.
bmw power napisał(a):
ja zawsze miałem wrażenie że ta skrzynia Audi słynie z usterek i dużych kosztów a nie z tego że jest dobra
Chodziło mi o rodzaj skrzyni CVT jako dobre rozwiązanie, a nie o Multitronic. Być może źle się wyraziłem. Już edytowałem wypowiedź, żeby ktoś przypadkiem się na to nie napalił
A co do Alfy, to kumpel ma tą GT z dieslem 1.9. Ogólnie fajne autko jest. Oprócz elektroniki Boscha nic poważnego mu się tam nie psuło chyba. Ładna skóra, sportowo wyglądające wnętrze, tylko trochę nieintuicyjna obsługa - ciężko rozeznać się który przycisk do czego służy. Dynamika też całkiem niezła
Ostatnio edytowano 24 grudnia 2010, 02:48 przez Zakov, łącznie edytowano 2 razy
Vermilion - generalnie robią najsprawniejsze silniki, sprawność - pojęcie dobrze Ci znane z fizyki pewnie. Nie mówię, że każdy jeden model, ale jednak ogół (większość) i nie tylko 6cylindrowe diesel'e.
Najsprawniejsze? O ile sa sprawniejsze od innych silnikow, skoro o sprawnosci znanej mi z fizyki mowisz? Bez przesady, jedyna przewaga jaka widze to wlasnie 6-cylindrowe diesle, na kazdym innym polu znajde Ci podobny silnik u konkurencji.
Nie wiem o ile, ciężko jest to dokładnie policzyć. W każdym razie moim zdaniem GLOBALNIE pod kątem moc/osiągi/masa/spalanie BMW wypada najlepiej ze swoimi silnikami.
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników
Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...
haha co to za audi z foty wklejonej przez Zakova? A4? cały czas mnie ogarnia zdziwienie no i śmiech jak widzę foty z pod maski Audi Quattro. tam to musiał być harcore przy lataniu po trasach na pełnej pi****. no ale wtedy była nieco inna technika itp itd. teraz walną silnik tuz za zderzakiem, napaprają cudotwórczych systemów, wspomagaczy i jest cacy bo miejsca w środku dużo a auto fajnie jeździ. jak ktoś potrzebuje auta do przemieszczania się z pkt a do b i nie interesują go sprawy techniki itp to jest ok. mnie takie coś razi. co do skrzyni bezstopniowej, jak na razie zdaje egzamin w skuterach i ciągnikach rolniczych
szczerze powiedziawszy to teraz średnia prędkość u mnie na kompie to 25-35k/h (miasto, zima, korki) a my tu debatujemy gdzie powinien być silnik, jaki napęd większość ludzi kupujących nowe auta wcale na to nie zwraca uwagi przeciętni ludzie nie mają wiedzy na ten temat więc nawet nie pytają bardziej dla nich liczą się schowki i uchwyty na napoje
napisze ktoś coś o Alfa Romeo? (bo taki jest temat)
haha co to za audi z foty wklejonej przez Zakova? A4? cały czas mnie ogarnia zdziwienie no i śmiech jak widzę foty z pod maski Audi Quattro. tam to musiał być harcore przy lataniu po trasach na pełnej pi****. no ale wtedy była nieco inna technika itp itd. teraz walną silnik tuz za zderzakiem, napaprają cudotwórczych systemów, wspomagaczy i jest cacy bo miejsca w środku dużo a auto fajnie jeździ. jak ktoś potrzebuje auta do przemieszczania się z pkt a do b i nie interesują go sprawy techniki itp to jest ok. mnie takie coś razi.
To Audi A4 I niezależnie od tego, czy Ci się podoba, czy nie...
Audi wiele nadrabia tym Quattro. Do tego stopnia, że nie wiem czy porównania z tylnonapędowymi BMW mają sens...
Kto uważa, że test jest jakiś sprzedany, niech sobie zobaczy odcinek Top Gear z porównaniem M3 e46 i S4, gdzie Audi, po tym jak obrywa od M3 na prostej, masakruje je na torze. Dlatego gadanie, że Audi z Quattro strach poszaleć po trasie, to kompletna bzdura...
trollu napisał(a):
co do skrzyni bezstopniowej, jak na razie zdaje egzamin w skuterach i ciągnikach rolniczych
A o Lexusie, Hondzie, Nissanie, Mitsubishi, BMW (Tu po części mój błąd - przypomniałem sobie, że jednak oferuje tylko, że nie w opcji, a jako całość z napędem hybrydowym i nie za te pieniądze co w A4) i chyba nawet Porsche, to Ty nie zapomniał?
Zresztą niema sensu przeważać tym szali na korzyść Audi. Tym bardziej jeśli się to sypie... Zwróciłem na to uwagę jedynie ze względu na to, iż kiedyś zastanawiałem się dlaczego Niemcy nie stosują tego typu rozwiązań na szerszą skale, podczas gdy w Toyocie bawią się tym już od czasu pierwszych popularnych hybryd i chyba im to wychodzi. A sama idea takiej skrzyni nie jest wcale zła i tylko o tym piszę. Na Multitronikach się nie znam, dlatego nie mnie je oceniać.
bmw power napisał(a):
napisze ktoś coś o Alfa Romeo? (bo taki jest temat)
No i co tu o tych Fiatach tyle pisać? W temacie o V16, też dyskusja powędrowała w różne strony, ale żeby ktoś edytował nazwę tematu, to nie szło się doprosić Prędzej ostrzeżenia się posypią za OT. Bo to przecież ludzie są dla forum, a nie forum jest dla ludzi i temat musi zostać jaki jest! A o wydzieleniu to już nawet niema mowy...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników