BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 14:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nikodem, jak masz za ubogą mieszankę, poniżej progu palności, to nie ważne jaką masz iskrę.
Jak przekroczysz próg palności, to możesz i C4 tam wsadzić zamiast świecy, a mieszanka się nie zapali, bo jej skład nie jest odpowiedni.

jeżeli by miał walniętą cewkę, to na benzynie również miałby ten problem, jeżeli nie ma, to jest to raczej kwestia składu mieszanki, piszę raczej, bo może być to cewka, świeca również, tego nie neguje.
Najpierw bym zmienił skład mieszanki, zapamiętując ustawienia a dopiero później, jeżeli to nie zda egzaminu, kombinował z cewkami.

Zmiana składu mieszanki - koszt 0zł.
Wymiana 6 cewek w m50 - 6x250zł
Czemu nowa a nie używana? Bo używanych już ma 6 a najnowsza inna używana będzie miała z 15 lat.

Ostatnio znajomy miał padniętą cewkę, na wolnych działało dobrze, problem był od 5000obr, mowa o Pb, lpg nie miał.

Jak zmiana mieszanki nie pomoże, można próbować odczytać z błędów przez który cylinder jest powodowany strzał i zacząć wymiany cewek od niego.
Dodam że koszt zmiany 6 cewek zbliża się do kosztu założenia sekwencji...

Dziękuję za Uwagę :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 15:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Andrzeju z jednym się zgodzę nawet jak bym miał 6 wadliwych cewek to wolał bym zmienić gaz na sekwencje na np. Kme Diego G3 , Kme Silver , Valtek Czerwony i jeździć a jak będzie bardzo źle to kupił bym 6 używanych cewek po 15zł które nie widziały gazu ,nawet jeśli cewki WN są słabe na sewkencji nie będzie to tak odczuwalne bo skład mieszkanki jest bliżej ideału niż na instalacji 1/2 generacji

a koledze radzę zdjąć pokrywę dekla (plastikowa) i w nocy w ciemnym lesie na lpg zobaczyć czy widać w ilu cewkach widać jak przeskakuje iskra lub świecą

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Najlepszą opcją będzie chyba ją sprzedać tak "z gazem do regulacji" i szukać na sekwencji. Nie chce ktoś kupić tanio E36 320i 91r z gazem na chodzie 2999zł do negocjacji? :D Dwa elementy w innym kolorze i maska troche wgięta od boku

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 19:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
nikt raczej nie będzie chciał dobitego bmw z gazem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 24 grudnia 2010, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Za tą cene ktoś to weźmie chodź by nawet na upał sie pobawic troche, bo nie znajdzie raczej jeżdżącej E36 R6 i do tego z gazem poniżej 3k z tego co sie orientowałem, albo ciężko znaleźć

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 25 grudnia 2010, 00:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zamiast wkładać kasę, sprzedawać, kupować, tu zawsze jest strata, można po prostu wyjąć mikser od II gen i jeździć bezstresowo na pb95.

To co sugeruje Nikoś, żeby sprawdzić 'gdzie błyska', to też dobry pomysł, może gdzieś przebija i to jest przyczyna.

W kwestii sprzedaży - fakt II generacji w aucie, raczej obniża jego wartość niż podwyższa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 25 grudnia 2010, 18:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Kyokushin napisał(a):
Zamiast wkładać kasę, sprzedawać, kupować, tu zawsze jest strata, można po prostu wyjąć mikser od II gen i jeździć bezstresowo na pb95.
Jezdzenie na PB raczej sie mija z celem, a stracic raczej nie straci bo w tej chwili wyszła go niecale 2400zl

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 00:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
kusy6 napisał(a):
Jezdzenie na PB raczej sie mija z celem


Przy obecnej relacji pb/lpg, spalaniu II gen i jakości jazdy na nim - wybrałbym Pb.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 07:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Andrzeju masz moje pełne poparcie !

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 13:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nikodemie, rozumiemy się bez słów :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 12:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50B20
mam jeszcze pytanie do forumowiczow, czy kabel do diagnostyki komputerowej e36 i e46jest taki sam? po wtyczce niby taki sam, ale nie wiem jak z pinami. chodzi mi o okragla wtyczke 21pin, bo mam do takiego dostep i dziala na e46 a na mojej e36 nie chcialo sie łączyc, probowalem na inpie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
@sylwek
Nie takie auta widziałem na zwykłym gazie i chodziły. Zamiast szukać porad na forum to byś lepiej podjechał do gazownika. Cewek, świec i kabli też nie zaszkodzi sprawdzić. Miałem m50b20 ze zwykłym gazem i nigdy powtarzam nigdy nie strzelił. Jedynie na zimnym silniku po przełączeniu falowały obroty, ale ustawało to gdy się nagrzał. Jedynie to przy kręceniu do 5500 obrotów czuć był już dziurę pod nogą bo auto przestawało przyśpieszać a obroty szły w górę.

Przepływka nie ma nic do działania auta na gazie, miałem w 1.8 zwalona przepływkę i na gazie chodził bez problemu a na benzynie był zamulony.

Nie będziesz do starego grzmota zakładał sekwencji :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 21:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Vaniol, rad jak kręcić druta, nie udzielamy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 29 grudnia 2010, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Vaniol napisał(a):
Przepływka nie ma nic do działania auta na gazie, miałem w 1.8 zwalona przepływkę i na gazie chodził bez problemu a na benzynie był zamulony.
Mylisz sie, może w 1.8 tak miałeś ale w tym 2.0 jak Sylwek wymienił przepływomierz to już normalniej jeździ, nie strzela jak często jak wcześniej i lepiej dużo ciągnie z niższych obrotów. A co do reszty to masz racje, że da sie to zrobić ale zamotka jest duża

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 29 grudnia 2010, 12:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W 1.8 też ma znaczenie, bo miałem 1.8 z II gen.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 00:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50B20
Vaniol, widze ze jestes jedyny ktory nie mowi ze gaz II gen jest wada w tym samochodzi i nalezy go wywalic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 10:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Wiesz, jak ktoś twierdzi że auto chodzi bez problemu na II gen i zwalonej przepływce, czyli z definicji auto nie sprawne chodzi, to spoko :rotfl:
Bez powietrza w kołach auto tez przecież jeździ, nie? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Moje BMW: jest ich wiele
Jakieś kilka lat temu nikt o sekwencji nie marzył i auta jeździły na zwykłym gazie. Jeśli wszystko jest sprawne i dobrze wyregulowane to auto będzie jedynie słabsze ale musi jezdzić. Wszelkie gadanie o wyrzuceniu gazu i jeżdżeniu na benzynie nie powinno w ogóle w tym temacie się pojawić. Skoro kupił auto z gazem to nie po to żeby jezdzić na benzynie. To chyba logiczne?

A gdzie widzisz druciarstwo ? W wymianie świec, kabli i sprawdzeniu cewek ? Czy w wyregulowaniu gazu, zmianie filtra i przeczyszczeniu parownika ? A właśnie, polecasz mu wymianę cewek na nowe po 250zł/szt. rzeczywiście bardzo rozsądne, przy wartości auta około 3500zł wydać 1200zł na cewki. Zawieszenie też wymieniasz całe jak Ci się zużyją dwa łączniki albo gumy na stablizatorze ?

Ew. sylwek wybierz kompromis i załóż BLOS'a

http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... res=ogolne

Na pewno lepsze niż zwykły II gen. a tańszy niż przesiadka na sekwencje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M50B20
Kyokushin, bez powietrza sie jezdzi troche niebezpiecznie i podejrzewam ze nie jest to dozwolone :D Vaniol, wlasnie o to chodzi, a auto nie jest wartosci nawet 3,5 tys ale jakies 2 tys :) Wiec raczej oczywiste ze nie bede wkladal do niego 1000 zl gdyz wtedy bym byl na nim duzo stratny a tez nie wiadome czy bym mial efekt. Zmienie filtr powietrza i sprawdze sonde a potem regulacja gazu i zobaczymy. Dzieki za rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] czy padnięty przepływomierz ma wpływ na strzały LPG?
PostNapisane: 30 grudnia 2010, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Vaniol napisał(a):
Jakieś kilka lat temu nikt o sekwencji nie marzył i auta jeździły na zwykłym gazie. Jeśli wszystko jest sprawne i dobrze wyregulowane to auto będzie jedynie słabsze ale musi jezdzić. Wszelkie gadanie o wyrzuceniu gazu i jeżdżeniu na benzynie nie powinno w ogóle w tym temacie się pojawić. Skoro kupił auto z gazem to nie po to żeby jezdzić na benzynie. To chyba logiczne?
Dokładnie :ok:
Vaniol napisał(a):
A gdzie widzisz druciarstwo ? W wymianie świec, kabli i sprawdzeniu cewek ? Czy w wyregulowaniu gazu, zmianie filtra i przeczyszczeniu parownika ? A właśnie, polecasz mu wymianę cewek na nowe po 250zł/szt. rzeczywiście bardzo rozsądne, przy wartości auta około 3500zł wydać 1200zł na cewki. Zawieszenie też wymieniasz całe jak Ci się zużyją dwa łączniki albo gumy na stablizatorze ?
Chodzi o to ze II i III generacja w tych silnikach to drut, i nie powinno ich być, co nie znaczy że auto powinno na tym jeździć i strzelać tylko przy odpalaniu/gaszeniu.
I tak dla sprostowania to wartość auta to ok 3tyś niecałe :D

Vaniol napisał(a):
Ew. sylwek wybierz kompromis i załóż BLOS'a


Tylko też nie wiadomo czy to pomoże, bo podobno jeżeli jest coś zdupcone to i tak będzie strzelać :mur:

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL