BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 05:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Nie zapala
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
Moj problem:
- po zgaszeniu auta nie chce zapalic
- nie moglem domknąc szyb, pare razy probowalem i sie domknely (elektryczne)
- nic nie kreci rozrusznikiem
- slychac pykanie po przekreceniu kluczyka pod kolektorem

co moglo sie stac??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
jak wyglada stan akumulatora? moze to rozrusznik pyka bo pradu nie ma

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
pozyczylem miernik koledze i dokladnie nie moge sprawdzic
gdy by padl to by nic nie dziala a tak to radio swiatla szyby itd dzialaja..
male napiecie na aku moze byc przyczyna tego??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
BayerMotorWerke napisał(a):
pozyczylem miernik koledze i dokladnie nie moge sprawdzic
gdy by padl to by nic nie dziala a tak to radio swiatla szyby itd dzialaja..
male napiecie na aku moze byc przyczyna tego??


u mnie bylo przyczyna. akumulator mial jeszcze troche pradu jak mowisz na wlaczenie radia itp ale juz na rozruch nie. przy probie odpalenia rozrusznik nie krecil tylko cykal (z dosyc duza czestotliwoscia)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
tez mi sie tak wydaje
a czy tez to moglo byc przyczyna ze aku slaby i że cieżko odpalal?
jak pojezdzilem paredziesiat km to od tyka palil..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 11:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
jak robisz krotkie trasy, czesto odpalasz samochod to akumulator jest poprostu niedoladowany.. tak jak piszesz - po dluzszej trasie wszytko jest OK. zabierz akumulator do domu, podlacz prostownik na calą noc (jesli w aku sa korki to je zrusz/wykrec bo przy ladowaniu pod wplywem temperatury rosnie w aku cisnienie.. jesli jest bezobslugowy nic nie musisz robic), albo zrob dluga trase a problem zniknie - jesli nie aku do wymiany :)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
mam bezobslugowy..
ale z tym ladowaniem aku to chyba nie cala noc..
kiedys mi jeden aku eksplodowal mimo ze byl odpowietrznik wyjety :kwasny: dobrze że nie w aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
ja swoj ladowalem calą noc tylko ze najnizszym pradem ladowania, co w rezultacie jest lepszym wyjsciem niz ladowanie duzym pradem a szybko
posdrou

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
jakie masz aku. ile Ah i jaki prostownik A

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
BayerMotorWerke napisał(a):
mam bezobslugowy..
ale z tym ladowaniem aku to chyba nie cala noc..
kiedys mi jeden aku eksplodowal mimo ze byl odpowietrznik wyjety :kwasny: dobrze że nie w aucie.

eksplodowal bo zrobiles iskre nad korkiem :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 12:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
DELPHI FREEDOM STANDARD 68 AH
prostownik 15 A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 13:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
BayerMotorWerke napisał(a):
DELPHI FREEDOM STANDARD 68 AH
prostownik 15 A

to zeby go dobrze naladowac ladujesz pradem 7A przez 10h ...amperarz nastawiasz raz nie co chwile przestawiac /pisze o tym bo widze ze masz dobry prostownik/
zasada ladowania uzywanych aku. jest taka ze laduje 1/10 A mocy aku. x h
zawsze wylaczaj najpierw prostownik a dopiero zdejmuj klemy/zeby nie zrobic iskry bo gazy sa wybuchowe/ :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Koszalin
miałem dokładnie to samo,miernik wskazywał 12V i radio grało a aku był za słaby zeby rozrusznik zakrecić pojechałem do elektryka rozładował mi aku i pokazał ze nie odpala podem podłączyliśmy dobry aku i do tej pory jeżdze ...przełuż aku od kolegi jakiegoś i sam bedziesz widział...

_________________
BMW ///M3 wszystko razy ///3

...Nie dziekuj,kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
Po 5 godzinnym ladowaniu aku auto zapala od tyka :)
dzieki panowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
BayerMotorWerke napisał(a):
Po 5 godzinnym ladowaniu aku auto zapala od tyka :)
dzieki panowie.

nie na dlugo....pisalem ci jak sie laduje....on nie ma swojej pojemnosci :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: Staszów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: M50B20
Nie chcialo mi sie tyle czekac.
No ale przeciez powinien sam sie doladowac przy dluzszej jezdzie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:57 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
BayerMotorWerke napisał(a):
Nie chcialo mi sie tyle czekac.
No ale przeciez powinien sam sie doladowac przy dluzszej jezdzie??

nie ....pojemnosci nie zlapie ....przez takie rozumowanie sa klopoty z aku. :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
zbigniewst napisał(a):
BayerMotorWerke napisał/a:
Po 5 godzinnym ladowaniu aku auto zapala od tyka
dzieki panowie.


nie na dlugo....pisalem ci jak sie laduje....on nie ma swojej pojemnosci

zbigniewst, ma rację...
Niedawno miałem to samo.
Autko paliło, było OK, potem postawiłem na 2 dni i nagle nie chce zapalić, objawy dokładnie takie jak u BayerMotorWerke, naładowałem aku i super, odpalił. Przejechałem sie, wszsytko OK, postawiłem, za pół godziny to samo. rano podładowałem przez 10 minut i odpaliłem, w ten sposób dojechałem do pracy, bo akumulator ciągle był doładowywany przez alternator, ale nie trzymał. w pracy zgasiłem auto i już nie mogłem odpalić. Aku pozbawiony napięcia ładowania z alternatora momentalnie tracił swoją pojemność.

W pracy wymontowałem akumulator i naładowałem, po odłączeniu od prostownika podłączyłem miernik. Na woltomierzu na początku było 12,5V i szybko spadało poniżej 11V, w ciądu minuty dosłownie, przy takim napięciu nie odpalisz samochodu.
Przyczyną było zwarcie się cel (jednej bądź kilku) w akumulatorze przez co nie trzymał. Czasem można tu wyczuć jak przy ładowaniu w jednym miejscu (tam gdzie cele są zwarte) obudowa akumulatora robi się ciepła, a w innym nie.
Zwarcie cel pojawia się od razu, nie ma wcześniejszych objawów..poprostu jest dobrze, aż nagle pada.

Wtedy jest jedno wyjście: Nowy akumulator ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL