BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Zepsuty czujnik wałka rozrządu?
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Witam, dzisiaj zrobiłem kolejny test czujnika ;) i autko ma tyle samo mocy z czujnikiem wałka czy tez bez niego a na kompie nie ma zadnych błedów mimo kilku krotnego odpinania kostki... Wiec jaka diagnoza :P walniety ten czujnik czy nie?


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2009, 20:58 przez robson1999, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 04:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A na jakim byłes kompie???? W sumie też sie zastanawiam...Bo u mnie tez brak mocy po rozgrzaniu i ciagnie ponad 3500 tys....Chciałem inny kupic ale nie wiem czy jest sens....

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 06:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Oj nie wiem ale wiem ze koles siedział przy laptopie :P zapewniał ze gdyby był walniety czujnik to by wykazało. Ale u mnie nie ma zadnych oznak pracy tego czujnika :( A autu strasznie słabe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Nikt nie wie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a może katalizator masz zapchany? skoro komputer nie wykazuje żadnego błęda?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
nie mam go :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zepsuty czujnik wałka rozrządu?
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 18:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
robson1999 napisał(a):
Witam, dzisiaj zrobiłem kolejny test czujnika ;) i autko ma tyle samo mocy z czujnikiem wałka czy tez bez niego a na kompie nie ma zadnych błedów mimo kilku krotnego odpinania kostki... Wiec jaka diagnoza :P walniety ten czujnik czy nie?

zmierz oporność tego czujnika
między stykiem 1i 2 powinno być max. 1 ohma
między stykami 2 i 3 nieskończoność


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Więc tak opornosc na 1i2 1500 ohma, chodziło ci chyba o 1000 a nie o 1 ohma? A napięcie jakie indukuje to 0.5-0.6 V
koles który sprzedaje taki czujnik na alegro uzywany oczywiscie zmierzył i ma 1200ohma...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: legnica
na kompie musi pokazac balad czujnika polozenia walka jezeli by byl uszkodzony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
słyszałem że może tez tak byc ze czujnik jest martwy i nie wysyła zadnych impulsów przez co nie koniecznie komp moze wykryc jego awarie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Właśnie. Też mam problem z brakiem mocy i też się zastanawiam czy to nie wina czujnika położenia wałka rozrządu. Na wolnych obrotach wypiąłem czujnik i zero reakcji. Samochód tak samo słabo ciągnie z podpiętym co z wypiętym czujnikiem. Mierzyłem rezystancję na pinach 1 i 2 i pokazało około 1400 Ohm. Problem w tym, że w książce "Sam naprawiam BMW" podają prawidłową wartość - max 1 Ohm a mi pokazało 1,4 kOhm! Co więcej kupiłem na allegro inny czujnik, który ma 1250 Ohm (1,25 kOhm). I nikt nie potrafi konkretnie odpowiedzieć ile właściwie powinien mieć ten czujnik :zalamany: Komp nic nie pokazał :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
A jak pracował na tym czujniku z alegro?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 16:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Pracował tak samo jak na obecnym i tak samo jak w ogóle bez czujnika... Brak jakiejkolwiek reakcji. Hmmm, wypadałoby chyba kupić nowy, oryginalny i sprawdzić. A może ktoś jeszcze pomierzy te rezystancje i sprawdzimy jakie są różnice... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
jak miałem zepsuty czujnik to było słychać cykanie wtryskiwaczy paliwa

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Hmmm... u mnie też je słychać... A więc kolejna rzecz, która przemawia za uszkodzonym czujnikiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 18:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=35644
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32730
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=41408

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 06:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
Dzięki TomekB. W sumie to przeczytałem już chyba ze 100 różnych wątków na ten temat. Na innych forach znalazłem, że wartości czujnika powinny zawierać się w 500 - 800 Ohm. Wygląda więc na to, że mój jest uszkodzony i ten, który kupiłem również :zdegustowany:
Cóż, kupię nówkę i zobaczymy. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
A jesli nowe tez beda mialy po 1200ohma :kwasny: Nie wiem czy czujnik wałka i wału powinny miec porównywalna opornośc? U mnie wału ma jakies 600ohma za to wałka 1500ohma :kwasny: I dalej nie wiem czy wydac ze 200zł :zalamany: Najlepiej gdybym miał dobry na podmianke ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 08:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: MyÂślenice
W książce "Sam naprawiam" podają:
Dla czujnika wału: 0,5 Ohm
Dla czujnika wałka: max 1 Ohm
Podejrzewam jednak, że chodzi odpowiednio o 500 Ohm i max 1000 Ohm. Jeśli tak, to mój czujnik wału ma 492 Ohm (prawie idealnie), natomiast czujnik wałka ma 1400 Ohm (tu już gorzej).
Edit:
Na stronie InterCars dla nowego czujnika wałka podają rezystancję 1400 Ohm. Czyli lipa... Bo ja mam dokładnie tyle samo... Poza tym odpisał inny koleś z allegro, że mierzył i wyszło mu 1,25 kOhm. Czyli mamy 5 czujników o wartościach: 1,25; 1,25; 1,4; 1,4 i 1,5. Chyba to nie jego wina... Nie mam już sił do tego auta :zalamany: Trzeba go chyba zepchnąć z jakiejś skarpy a wcześniej jeszcze podpalić... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: jarocin
Z tymi czujnikami jest dokładnie tak jak piszesz :kwasny: Nie ma sensu wiec go kupowac skoro nie ma pewnoscii ze jest zepsuty ale w takim razie czemu nie ma róznicy po jego odpieciu!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL