BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 18:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
witam, dzisiaj zakupiłem E60 530d 2005r, mam pare pytań:

- poprzedni właściciel wymienił klocki tył jednakże nie wymienił czujnika zużycia przez co pokazuje na komputerze, że są do wymiany, świeci się kontrolka wykrzyknik w czerwonym kółku (stan płynu hamulcowego jest ok), czy zgaśnie na liczniku po wymianie czujnika?
- czasami włączy się ostrzeżenie o filtrze cząstek stałych ale znika bardzo szybko - czy szykować się już do operacji wycięcia filtra? (auto ma autentyczny przebieg 152tys km)
- ile kosztuje postojówka "RING" do przedniej lampy? kupować w aso czy są na allegro jakieś zamienniki? (jeśli tak proszę o wskazanie linka)

na razie chyba tyle ;]

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 23 grudnia 2010, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
Nie sama wymiana czujnika nic nie da. Musisz wykasować inspekcje:

viewtopic.php?t=26060

Nie jedź do dobrego mechanika to zrobi tobie to bez problemu ;) pewien wystarczy tylko wypalanie

Jeżeli chcesz mieć święty spokój kup sobie ringi LED :) co prawda dorsze. Ps jak nie to wymotuj oprawkę rozbierz i kup samą żarówkę nie całość wyjdzie taniej

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 00:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Nie jestem pewny ale raczej po wymiania czujnika na nowy kontrolka powinna zgasnać, bez kasowania.
miałem podobny problem jak kupiłem autko, ale wówczas mimo to wymieniałem klocki tarcze i czujniki choś mimo to stare były w bd stanie. Po założeniu czujników kontrolka nadal się świeciła. po przejachaniu kilku km jak równiez kilkukrotnym odpalaniu auta kontrolka zgasła. Nie wiem kolego jak u Ciebie ale u mnie w e46 tak było. oczywiście mimo to bład wykosowałem w pożniejszym czasie.

W przypadku DPF mozesz podjechać do ASO przeprowadzą wypalanie filtra DPF koszt około 500 zł. poczym nadal bedzie sprawny. Jeżeli ponownie Ci się kiedyś zapacha proponuje wówczas usuniecie jego w sposób elektroniczny jak równiez mechaniczny. Jeżeli jeżdzisz autem głownie w mieście, proponuje abyś odrazy wywalił filtr, gdyz po wypalaniu szybciej Ci sie zapcha niż się spodziewasz.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 13:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
kedzior001, jeżeli nie wiesz to nie pisz ok ?? Nie ma możliwości. Trzeba skasować inspekcje.

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 26 grudnia 2010, 23:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
kedzior001 e46 a e60 to jest przepaść, sam mam 2x e46 pod domem i tam nie trzeba kasować bo samo się skasuje ;]

ludzie poradźcie co robić z tym DPF? zapala mi się co chwile na żółto jak tylko powoli jade ale po chwili gaśnie, auto będzie używane 90% w mieście

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 02:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jeśli 90 % w miescie to najlepszym wyjsciem bedzie usuniecie DPF-a mechanicznie i elektonicznie w którejś firmie chip tuningowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 02:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kolego citizen, moze nie wiem do konca ale prubuje pomóc, jeżeli dobrze czytasz a przynajmniej do końca to prosze spójrz że nie piszę do konca że jest tak w e60 tylko w e46, Wiec zanim zaczniesz mnie krytykować to się zastanów, gdyż w przeciwieństwie do Ciebie prunuje pomóc koledze.

Kazi jeżeli chodzi o DPFA jeżeli zapcha Cie się, kontrolka będzie palić się stale, dodatkowo spadnie moc auta jak również auto nie będzie wchodziło na obroty. Jeżeli mbedziesz uzytkował tylko w mieście poroponuje usunąć filtr mechanicznie i elektronicznie. Po przeprowadzeniu wypalania filtra nie ma regóły ile Ci jeszcze pochodzi może to być kilkaset km, a zarazem moze być to kilkadziesiąt km.

Jezdzać a tarsie przy odpowiedniej prędkości, temp silnika i kilku innych czynnikch załancza się samoczynnie cykl wypalania filtra, dzięki temu chodzi dłuzej. Jezdzac po mieście zadko kiedy taki tryb się załączy, Dodatkowo taki cykl wypalania trwa około 20 min.

Jezeli nie masz jeszcze spadku mocy przejedz się autkiem w trasie tak abyś jechał stałą prędkością około 30 - 40 min.
Wówczas powinnien wypalić się filtr i wszystko powróci do normy, chyba że masz już tak zapchany, że w grę wchodzi wypalanie wymuszone, serwisowe.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 08:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
a ktoś już wywalał całkowicie ten filtr?:P ile ta zabawa kosztuje?

raz miałem e60 na części to za kata przy silniku i kata z DPFem dostałem po 500zł za sztukę w skupie

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 08:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
niech wyczyszczą ten filtr i tyle. po co od razu wywalać....... to nie takie proste w E60.


pozdro

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 13:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
BARNABA napisał(a):
po co od razu wywalać....... to nie takie proste w E60.


pozdro


Dla firm które sie tym zajmują to nie problem usunąć DPF-a, pozbywasz sie kłopotu na zawsze. Poczytaj o tym np. tu : http://www.godula.pl/index1.php?page=news&newsid=49


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 13:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1327
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57TU
BARNABA ma racje to jest taki proste aby wyciąć tylko, trzeba ingerować w komputer. Ja bym wolał jechać na komputer i zrobić wypalanie. E60 nie można porównywać do e39 czy e49.

_________________
Obrazek
Najnowsza sesja zapraszam serdecznie --> viewtopic.php?f=6&t=50515&start=300


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 27 grudnia 2010, 14:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
citizen napisał(a):
BARNABA ma racje to jest taki proste aby wyciąć tylko, trzeba ingerować w komputer.


Chyba nie przeczytałeś informacji z linka wyżej jak to robią a jest dokładnie opisane i nie chodziło mi o e39 lub e46.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 22:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jezeli chodzi o usówanie dpfa, bez problemu mogę Ci to wykonać, oczywiście samą elektronikę. Potrzebuję tylko sterownik.
Auto chodzi tak samo na tym samym programie, na tych samych ustawieniach tylko tak jak by seryjnie nie było filtra.

Najlepiej jest aby przed wywaleniem mechanicznym zrobić elektronike, zamontować sterownik i sprawdzić, jeżeli kontrolki pogasną oznacza ze wszystko jest ok, i wówczas zabieramy się za częsć mechaniczna.

Pamiętaj aby przy wywaleniu mechanicznym, nie uszkodzić czyjnikow, jak również sondy lambda, gdyż muszą one wrócić na stare miejsce, jak równiez muszą być sprawne.

Filtr mozesz wyzucić razem z katem, w niczym to nie przeszkadza, według twojego upodobania, Jezeli kat jest zabity to nawet jest to wskazane. A co do demontarzu filtra, najlepiej, rozciąć puszkę wyżucić srodek i ponownie zespawać. Wówczas z zewnątrz wszystko prezentuje się tak jak by auto miało filtr.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 20 listopada 2011, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: ÂŚwidnica
Witam tutaj czytałem ciekawy artykuł http://mojeauto-sobis1.blogspot.com/201 ... r-dpf.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 22 listopada 2011, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: E61 LCI
Kod silnika: N53
Garaż: moje byłe E61 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92652
Koledzy tak każdy widzę doradza wycięcie DPF a nie wiem czy zdajecie sobie z problemów jakie można napotkać po wyjeździe np do naszych zachodnich sąsiadów. W przypadku kontroli przez policję lub którąś z ichnich służb drogowych i wykrycie braku tego filtra auto odrazu wędruje na lawete i dalsza podróż możliwa jest tylko w ten sposób.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 22 listopada 2011, 20:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
A od którego roku jest obowiązek montowania DPF'a?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d - pare drobnych "usterek", klocki, filtr cząstek
PostNapisane: 22 listopada 2011, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Bluecrush napisał(a):
Koledzy tak każdy widzę doradza wycięcie DPF a nie wiem czy zdajecie sobie z problemów jakie można napotkać po wyjeździe np do naszych zachodnich sąsiadów. W przypadku kontroli przez policję lub którąś z ichnich służb drogowych i wykrycie braku tego filtra auto odrazu wędruje na lawete i dalsza podróż możliwa jest tylko w ten sposób.
Pozdrawiam


Podczas kontroli przez policję będzie wszystko OK ponieważ silniki diesla w E60, E90 spełniają normy euro 4 bez filtra DPF tak że nie ma się czego obawiać, E90 mozna było kupić fabrycznie bez DPF-a nawet w 2008 roku, natomiast modele wyprodukowane po 1 stycznia 2011 (F10) muszą speniać już normy euro 5 i DPF musi być.

PS. E60 z wyciętym filtrem cząstek stałych przechodzi pozytywnie rygorystyczny przegląd MOT w UK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL